Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:53

Ik heb thuis wat gewichten, maar gebruik ze niet zoveel meer sinds ik naar de sportschool ga..

Lekker is dat hè Supervixen! :D
Had ook beter even kunnen gaan sporten..
Vandaag weer zo'n dag gehad dat alle ellende van de afgelopen maanden weer even naar boven kwam..
Terwijl het hartstikke goed gaat de laatste tijd :+

karuna
Drukke kabouter

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:57

Ik hoop vanavond even wat te gaan doen, niet helemaal fit nog maar benen zal wel moeten gaan. Merk dat beenspieren inleveren ietsje en knie daardoor vaker verkeerd schiet weer (gister in sauna bijvoorbeeld) ben geestelijk ook wel even toe aan trainen. Pfff

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:34

Ik doe al lange tijd krachttraining, ook m'n benen. Maar afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst een looptraining gedaan (hardlopen, eerst kijken naar looptechniek bij interval). Ik heb 3km interval gelopen in 18 minuten. Op zich prima.. Maar HOLY COW ik heb een spierpijn zeg!! :oo Mijn benen waren niet meer gewend aan hardlopen, maar die spieren hebben het wel eens zwaarder gehad.... En nu kom ik niet eens normaal de trap af. Jullie een idee hoe dit kan? :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:37

Aawh haha :(:)

Wel goede warming up en cooling doen gedaan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:23

Sabini schreef:
Ik doe al lange tijd krachttraining, ook m'n benen. Maar afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst een looptraining gedaan (hardlopen, eerst kijken naar looptechniek bij interval). Ik heb 3km interval gelopen in 18 minuten. Op zich prima.. Maar HOLY COW ik heb een spierpijn zeg!! :oo Mijn benen waren niet meer gewend aan hardlopen, maar die spieren hebben het wel eens zwaarder gehad.... En nu kom ik niet eens normaal de trap af. Jullie een idee hoe dit kan? :')

Omdat hardlopen heel anders is dan gewone krachttraining.
Als jij gespierde benen hebt van krachttraining houdt dat niet automatisch in dat je ook lang kan hardlopen. Dat moet je opbouwen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:13

Ik meld me ook even hier. Mijn sportschool bezoeken gaan af en aan. Weet me niet altijd te motiveren en dan ga ik niet. Ik ben vorig jaar 20 kilo afgevallen door anders te gaan eten en veel te bewegen in de vorm van wandelen en fietsen. Dit jaar wil ik er nog 7 kilo af hebben en weer wat meer conditie opbouwen en wat strakker worden.

Nu weer wat vaker naar de sportschool. Probeer 2x in de week te gaan spinnen en dan nog 1 of 2 lesjes mee te pakken van iets anders. Bijvoorbeeld een half uur HIT of een half uur BBB. Beide ook pittige lessen waar ik soms echt mega spierpijn van krijg (niet van de spinninglessen trouwens). Maar ik zet door, word vanzelf sterker in m'n spieren. Maar juist door die spierpijn wil ik soms niet gaan omdat ik bang ben dat ik het toch ga overbelasten. Best lastig, maar komt wel goed.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:27

Gianti schreef:
Aawh haha :(:)

Wel goede warming up en cooling doen gedaan?
Ja dat wel.

@Supervixen: thanks voor de uitleg :)

Mijn spierpijn is in de loop van de dag alleen maar erger geworden. Ik lig nu met griep op bed.. Dus denk dat dat ook al een rol speelde :x

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:31

Oeh beterschap!!

Ik ga misschien morgen nog even uit mijn werk naar de sportschool, maar wel rustig aan, want zondag heb ik een hardloopwedstrijd van 8km in Apeldoorn. Ben redelijk in vorm, alleen heb ik de laatste tijd niet op snelheid getraind, maar meer op afstand. Eergisteren zat ik alweer op een uur en twintig minuten hardlopen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:42

Oeh leuk! De midwintermarathon van Apeldoorn enzo :D Daar wil ik volgend jaar aan meedoen. Netjes hoor!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:13

Ja die inderdaad. Is echt een leuke wedstrijd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:09

Ik twijfel of ik morgen ga spinnen of fitnessen.... oh die dilemma’s :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:44

Oooh heb zo heerlijk gesport. Wat heb ik dit toch gemist :D

Wel confronterend waar ik eerst makkelijk 65kg squatte, dat nu max 35 kg is.. En daarna 35kg hip trust al helemaal killing is haha

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:37

Ik ben vandaag weer begonnen. Het is een beetje lastig momenteel met sporten.
Ik heb last van een chronische aandoening aan mijn darmen, met als gevolg dat ik ook enorm snel duizelig en moe ben.

Vandaag begonnen met 15 minuten op de crosstrainer. Daarna een halfuurtje benen getraind. Daarna cooling down op de loopband en naar huis.

Stelt eigenlijk niet veel voor. Maar ik moet het echt weer rustig aan opbouwen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:53

Het begin is er toch?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:56

Precies en beter langzaam maar dat je volhoudt dan snel en het niet meer lukt :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 00:40

Ik baalde vandaag echt zo erg..
Had afgesproken met twee collega's om voor werk te gaan sporten (bij een andere sportschool).
Ruim van tevoren van huis vertrokken heb ik gewoon meer dan twee uur erover gedaan om in a'dam te komen :(
Door mijn avonddienst dus niet kunnen sporten, nu morgen mijn wekker maar zetten om dan te gaan :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:18

Ik ben gisteren voor het werk geweest. Heerlijk uur bezig geweest en kei kapot.
Vandaag wil ik eigenlijk weer gaan. Maar geef mn lijf toch even rust. Morgen ook de hele dag werken, zondag dagje sauna met een vriendin en dan ga ik maandag weer knallen.
Tot nu toe bevalt mn voedingsschema wel :) alleen elke 2 uur eten is lastig vanwege mn werk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:26

x_Jeanine_x schreef:
Ik ben gisteren voor het werk geweest. Heerlijk uur bezig geweest en kei kapot.
Vandaag wil ik eigenlijk weer gaan. Maar geef mn lijf toch even rust. Morgen ook de hele dag werken, zondag dagje sauna met een vriendin en dan ga ik maandag weer knallen.
Tot nu toe bevalt mn voedingsschema wel :) alleen elke 2 uur eten is lastig vanwege mn werk.

Waar heb je er 1 laten maken.

Doet iemand hier aan foodpreppen en soja wat voor dingen maak je dan

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:17

Ik heb dat een blauwe maandag gedaan. Maar het werk dat je eraan hebt (veel snijden en koken, afwegen, alle bakjes afwassen) en het eentonige vond ik niets. Elke dag hetzelfde doe ik al met m'n ontbijt en (grotendeels) lunch. Dan wil ik 's avonds afwisseling.

Deze week toch m'n drie keer gehaald *\o/* Oke, was dan ook meer vrij, maartoch.
En ben toch maar weer begonnen met wat gewichten erbij te pakken. Gewoon om zo wat meer input te krijgen die ik makkelijker kan proportioneren. De pump die je na een training ziet, is leukk :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:14

De sportschool waar ik sport gebruikt voor voedingsschema bodysupport.nl :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:45

Iemand hier toevallig een tip voor wat goedkopere kettlebells? :P

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:51

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 12:38

Ik meld me hier ook! :)
Sport nu sinds november met een coach, heb training en voeding schema's. Ben nu vooral bezig met spier opbouw en train enkel op kracht, en daarbij mag ik nu lekker veel eten. Vind het wel leuk om hier mee te kletsen :)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:18

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:21

Bij de action liggen ze ook. 5 euro voor eentje van 4 kilo.