3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:59

Ik merk echt dat het lastig is om actief te zijn in het topic nu ik 40 uur aan het werk ben en dus veel achter de computer zit maar wil het wel echt blijven doen! Merk gewoon dat ik nu goed in m'n vel zit nu ik goed op m'n eten let. Wel heb ik een rommelig weekend achter de rug, van vrijdag op zaterdagnacht om 2.00 uur vertrokken met een bus richting Parijs en 's nachts om 4 uur waren we weer thuis. Absoluut niet op het eten gelet maar heb ruim 25 km gelopen daar dus heb wel gecompenseerd. Zondag pas laat opgestaan & daarna door naar een festival, alleen maar water gedronken daar. Daarnaast heb ik die dag maar 3 bolletjes op met kipfilet & vruchtenhagelsag, een bamihapje en een friet speciaal. Hoe ik het volgehouden heb weet ik niet :')

Maandag:
O: Banaan
02: Volkorenboterham met appelstroop
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet, komkommer & tomaat & 1 volkorenboterham met pindakaas
T: Halve paprika
T: Appel
L: Rijst met 2 scharren en sperziebonen
T: Halve meloen, 1 digestive koekje

B: 45 minuten buitenrit met paard

Vandaag was m'n lijstje eigenlijk hetzelfde, heb alleen geen appel op & heb die meloen 's middags op. & m'n avond eten vandaag was pasta met kip, spekjes, roomkaas & broccoli

& weer 45 minuten buitenrit met paard

Ik vind het lastig om meer variatie te brengen in m'n ontbijt + lunch omdat het nu eigenlijk wel goed werkt.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:43

IMANDRA schreef:
Haha eigenlijk zou je dus halverwege moeten kunnen ruilen met iemand _O-

_O- _O-
Was het maar zo'n feest!

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 23:01

Ugh net weer crossfit gedaan. Had nog spierpijn van maandag en normaal doen ze een rustige de dag erna. NOPE. Lig echt in de stoel en kan bijna niet opstaan :))

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:16

Hoi!

Ik wil me hier ook graag melden :)

Ik ben opzoek naar wat meer motivatie, en uit het verleden heb ik gemerkt dat ik dat krijg van zulke topics. Ik wil voor nu eerst maar eens 15 kilo kwijt. Te grote doelen stellen voor mezelf werkt niet bij mij, dan ga ik daar veel te veel op focussen met het resultaat dat het obsessief wordt. En dat willen we niet!

Ik wil afvallen door "normaal" te eten en geen voedingsmiddelen uit te sluiten. Bij mij is de valkuil dat ik rond 4 uur in de middag ga snoepen of als ik me verveel. Dat niet meer doen dus, maar goed mijn tussendoortjes plannen.

Ik hoop dat jullie het oké vinden als ik hier mee lees en mee praat :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:18

Welkom Kelly! :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:30

Dag dames! Ik heb steeds tussendoor bijgelezen, maar nog niet de tijd gehad om een degelijke post te maken. We hebben er immers een nieuw gezinslid bij: een puppy <3

Ik maak straks even een uitgebreide post om te reageren, en voor nu even snel een lijstje:

O: 50 g cornflakes met magere melk, venkelthee
T: Latte en pakje chiazaden spelt crackers
L: VK brood met cottage cheese en zelfgemaakte broccolisoep
T: Lu belvita koekje met nog meer thee
A: 60 g gekookte quinoa, 150 g rijst, 100 g quornblokjes, bleekselderij in witte saus, paprika en broccoli met wat extra light room en kruiden (oa kurkuma en cayennepeper)
T: 200 g magere kwark met 1 perzik en 1 sinaasappel, perencidertje
B: Verschillende keren de hond uitlaten, wandeling in het park (1 uur), 30 min. KT

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:47

Ohhhh leuk Bhriseis! Foto? :o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 12:50

_KellyAV schreef:
Hoi!

Ik ben opzoek naar wat meer motivatie, en uit het verleden heb ik gemerkt dat ik dat krijg van zulke topics. Ik wil voor nu eerst maar eens 15 kilo kwijt. Te grote doelen stellen voor mezelf werkt niet bij mij, dan ga ik daar veel te veel op focussen met het resultaat dat het obsessief wordt. En dat willen we niet!

Ik wil afvallen door "normaal" te eten en geen voedingsmiddelen uit te sluiten. Bij mij is de valkuil dat ik rond 4 uur in de middag ga snoepen of als ik me verveel. Dat niet meer doen dus, maar goed mijn tussendoortjes plannen.

Welkom! Mocht je snoepzin krijgen rond die tijd, misschien kan je dan iets eiwitrijks pakken zoals Skyr (daar zit je langer vol van) of kan je in plaats van snoep groente eten, of fruit. Succes!

@briseis: leuk!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:19

IMANDRA schreef:
_KellyAV schreef:
Hoi!

Welkom! Mocht je snoepzin krijgen rond die tijd, misschien kan je dan iets eiwitrijks pakken zoals Skyr (daar zit je langer vol van) of kan je in plaats van snoep groente eten, of fruit. Succes!

@briseis: leuk!

Bedankt voor de tip! Ik probeer inderdaad zulke dingen te eten op zo'n moment, of eerst eens een glas water, vaak werkt dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:23

Als ik tussen mijn tussendoortjes door honger krijg helpt het voor mij ook vaak om een groot glas water (in ieder geval flink wat) in een keer leeg te drinken. Vaak heb ik gewoon dorst of gaat het meer om het gevoel van 'iets' in mijn maag ipv eten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:15

Bij mij werkt rauwkost knagen vaak goed, maar bij mij is het ook vooral dat ik zin heb om te eten, niet zozeer echt trek.

Wat een wind! Zijn vooral binnen, is me te link buiten met de rondvliegende takken. Alleen even boodschapjes en naar de huisarts, zoontje zit verstopt. T zit m niet mee deze week :(:)

Lijstje vandaag:
O: klein krentebolletje, hapje van een boterham met chocopasta en een cracker met pindakaas (was beetje chaos :') )
L: waldkornbol met kaas en mosterd
T: 2 biscuitjes
A: mexicaanse soep met tortillachips ala Imandra :D
T: bak kwark
B: vanavond hopelijk sporten

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:56

Vandaag met de kindjes naar de bios geweest en daar wel wat gesnoept. Bij mijn andere maaltijden daar wel rekening meegehouden. Hopelijk kom ik zo nog onder mijn maximale dagelijkse calorie inname uit.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:05

Aaahrg, ik heb een nieuwe telefoon en ik wilde MFP opnieuw installeren.. en nu zegt hij steeds dat het niet lukt om verbinding met de server te maken. Echt stom want ik ben nogal gehecht aan de app |( Iemand hier tips?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:36

Ik weet niet wat het is, maar wij eten ongeveer elke avond aardappelen, groente, vlees. En het begint me nu zó tegen te staan! Daarom eet ik nu elke dag maar heel weinig avondeten. Het liefste zou ik dit eten afwisselen met pasta en allerlei andere avondetens. Dit gooide ik net in de groep, maar ik werd uitgelachen en er werd geroepen dat dat weekendeten is. Weten jullie wat ik nu het beste kan doen? Want ik wil eigenlijk het liefst nu geen avondeten meer eten, maar dat is ook een beetje raar.
Tweede vraag, wat voor avondeten is voor jullie normaal?
Wel goed dit trouwens voor het afvallen :')

Maar goed, mijn lijstje voor vandaag:
O: een smoothie van een banaan, blauwe bessen, twee lepels havermout en een scheut melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, pindakaas en gestampte muisjes, water en een bekertje thee.
T: water en twee pruimen.
A: een halve worst, een hapje aardappel en bijna twee scheppen bloemkool (met heel veel moeite :') ).
T: denk kop thee, misschien een crêpe oid.
B: paard longeren (ik schaam me diep :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:55

_KellyAV schreef:

Hier heb ik ook heeel veel moeite mee! Savonds begint het snacken. Heb ik de hele dag een nette dag gehad, en dan krijg ik het savonds toch weer voor elkaar om het te verpesten. :=

Kim, ik heb het geluk dat mijn moeder ook van variëren houd dus wij eten vrij vaak verschillende dingen. Maar je zou bijv. ook taco's kunnen eten, of wraps, macaroni, spaghetti, lasagne (al is dat wel veel werk), gewoon een lekkere cesar salade, groentenschotel. Ook op spaghetti zijn veel varianten :j Noodles met groenten erbij zijn ook heerlijk! Of enkel wokgroenten met kip.

Mijn lijstje:
O: 1 speltboterham met kaas en 1tje met ham
T: Liga
L: 2 speltboterhammen met ham en een bakje komkommer/tomaat/paprika
T: Nog zo'n soort granenreep + een paar van die biggetjes snoepjes
A: Spaghetti met groenten
B: 40 min fietsen met harde tegenwind :')
Wellicht dat ik straks nog een handje druiven neem, moet het ook nog invoeren in mfp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:03

Ik heb ook heel veel last van 's avonds snacken, maar waarom dan niet gewoon berekenen dat je dat gaat krijgen? Ik plande eerst heel krampachtig een snack tussen mijn ontbijt en lunch in terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen behoefte aan had en heb die nu verplaatst naar 's avonds. Zo lang je er gewoon voor plant dat je nog wat honger krijgt en dan iets eet wat goed vult kan je die honger echt wel voor zijn denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 19:06

Bij mij is het probleem dus alleen dat ik geen honger heb, maar gewoon zin om iets te kauwen/snacken/proeven. :+ De tussendoortjes op school heb ik wel nodig anders heb ik wel echt honger...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 20:22

Kim, wat lastig zeg! Viel me laatst al op dat je hoeveelheden bij het avondeten erg magertjes waren.
Wat apart ook dat pasta etc als weekend voedsel gezien wordt. Hoewel, toen ik jong was aten wij ook meestal aardappelen, groenten en vlees. Pas toen we uit huis gingen (en vooral sinds mn moeder met pensioen is) is ze meer gaan experimenteren.
Zelf eten we denk ik 2x per week agv, 1 of 2x pasta, en verder vanalles, net waar we zin in hebben. Wraps, maaltijdsoep, overschotel, stoofschotel, nasi, bami etc. Voorheen haalden we iedere week wel patat of chinees oid, maar nu echt zelden meer.

Misschien kan je, als je daar tijd voor hebt, aanbieden een avond te koken?

Mexicaanse soep van vanavond is trouwens goed in de smaak gevallen :D de jongste vond zelfs hot salsa op zn tortillachips lekker :+

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:31

Ik herken je verhaal wel Kim! Mijn moeder had altijd standaard avondeten wat we iedere week ongeveer aten. Daarom heb ik een hele tijd geen gekookte aardappels gegeten toen ik op mezelf ging wonen. Misschien kun je zelf opzoek gaan naar iets anders? Wel lastig hoor!

Mijn lijstje vandaag:
O: 3 volkoren beschuit met snijworst en komijnenkaas
T: 2 snack a jacks chocolade
B: 2km 'geroeid' in de sportschool en daarna krachttraining
L: italiaanse bol met een blikje tonijn en een plak extra belegen kaas + halve komkommer
A: ovenschotel met aardappelpuree, gehakt, banaan, zuurkool en ananas
T: reep milka
T: groene smoothie van een banaan, boerenkool en aardbeien
B: wat huishoudelijk werk, deel van een cardio workout op youtube (niet te doen :+ )

Totaal van 2400 kcal, volgens m'n fitbit 10000 stappen gezet en in totaal 3000kcal verbrand dus ik denk dat ik zo wel goed zit. Heel bewust gekozen voor de chocolade trouwens, vanochtend al ingepland en van genoten :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 21:55

Fijn dat de mexicaanse soep goed is bevallen Laura!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:17

Laura, wat eng, dat met je zoontje! Ik kan me voorstellen dat je dan echt enorm schrikt als moeder :(:)

Frummels, je broeken die te groot worden, dat is een luxe probleem :)) Wat goed, nu al drie kilo kwijt!

Imandra, hoe vaak ga je crossfitten per week? Lijkt me erg pittig.

En ook nieuwkomers in het topic, gezellig!

Over dat pasta en rijst weekend eten zou zijn... Ik word elke dag aardappels ook zo spuugzat. Wat ik vaak doe is vb. rijst en/of quinoa maken, en daarnaast twee soorten groenten die ik ook bij aardappels zou serveren. Toch even wat anders dan alwéér aardappelen. Zo zou je ook voor jezelf een portie pastasalade kunnen maken, en daar ipv aardappelen gewoon een opscheplepel van nemen bij je avondeten. Wij eten ook vaak gewoon gezond belegde wraps als avondeten, pasta met venkel, pasta met paprika... Dus ik ben het volledig met je eens hoor.

Straks even een foto spammen van onze pupper, hij is in elk geval goed voor veel beweging <3
Hier een dagje of twee niet sporten trouwens, heb een flinke keelontsteking te pakken. Gisteren toch nog KT gedaan ook al voelde ik het opkomen, maar nadien was het flink erger. Herfst he :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 08:40

Ik eet echt nooit gekookte aardappelen sinds ik alleen woon. Alleen voor stamppot maar verder nooit :+
Vond dat ook vervelend van nog thuis wonen. Hopelijk vind je een oplossing :(:)

Ik ben gisteren dagje naar de Efteling geweest dus dat was mijn cheatdag deze week :+
Nu weer goed opletten

O: skyr met granola en rozijnen (fruit was op)
T: wortel tomaat en komkommer
L: 2 vk boterhammen
T: appel
T: goed bezig reep
A: pas laat een maaltijdsalade

30 shred is beetje op laag pitje gekomen -O-
Ga 5 okt ook op vakantie dus afmaken kan helemaal niet helaas. Wil t nog wel een paar keer doen :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 09:34

@Bhriseis: 2 a 3 keer afhankelijk of we naar een van onze ouders gaan in het weekend. Valt op zich wel mee over het algemeen, alleen de laatste twee workouts waren wat zwaarder haha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:40

Wij eten ook vrijwel nooit aardappelen. Alleen in de winter in stamppot :9 of gepoft.
Vroeger toen ik nog thuis woonde aten we eens in de week of in de twee weken aardappels. Maar mijn moeder is half Surinaams en maakt meer "wereldgerechten" dan Hollandse pot :D

Kim: lastig, ik weet niet goed hoe je dat het beste kunt doen. Wij eten eigenlijk altijd rijst, pasta, quinoa, couscous etc.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:48

Bedankt allemaal voor de ideeën! Een avond koken doe ik idd ook graag, vaak met huiswerk en paard wel lastig, maar daar moet een weg in te vinden zijn! Ik ga het er toch nog maar een keer met mijn gezin over hebben. Het nadeel is gewoon dat mijn zusje het liefst elke dag agv eet, en daar luisteren ze liever naar (logisch dat is makkelijker) dan naar mij. Maar ik ga maar eens op zoek naar alternatieven!