Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:33

tita schreef:
Dus super tevreden en ik merk dat trailen er voor zorgt dat op de weg stukken makkelijker gaat
Alleen rest van dag liep ik bij elke inspanning te hijgen mijn paard mesten leek uren te duren.... halverwege de mesthoop niet verder omhoog kunnen gewoon erg zwanger en bagger

Maar hè........ heb wel 6.5km gelopen
Ik wil perse deze zwangerschap meer lopen dan de vorige en langer

Maar luister wel naar de grenzen van je lijf hoor! Het is sneller kapot dan heel.....

Gatver, mijn lange duurloop van morgenvroeg is verplaatst. Naar vanmiddag 16.30. 32 km -O-. Na een werkweek van 40+ uur en 3 ruknachten slaap zie ik er stiekem best tegenop. Maar als ik morgenvroeg ga, moet ik alleen en daar hik ik nog meer tegenaan dan vanmiddag samen met m'n vriendin. Wish me luck :=.

Marlis

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:27

Succes!

Wij vanmorgen een k*t loop gehad. 20 km in 2 uur en 3 minuten. Ging vanaf het begin ruk. Zand pp strand zakte je ook lekker diep in weg.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:46

Nou ik vind dat anders een hele mooie tijd, zeker op het strand.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:46

Daan ben je inmiddels weer helemaal uit je dip? Het weer zal ook wel deels meehelpen denk ik :)

Wow ik wist niet dat honden zo ver kunnen/mogen lopen! Is dat niet slecht voor ze? Of is dat net als met mensen gewoon een kwestie van belastbaarheid opbouwen?

Marlis ik had laatst ook iets met vervelende darmen tijdens mijn duurloop :( Twee keer in één week zelfs (eigen schuld hoor, kwam door slechte voeding :o ) Eerste loop liep ik in een natuurgebied dus paar keer de bosjes in gedoken, die andere liep ik richting stal & terug dus kon ik onderweg mooi daar naar het toilet O:)

Roos, leuke blog weer, ik houd helemaal niet van op de bank, zeker na een dag veel studeren dus dat maakt het voor mij makkelijk om de beslissing te maken te gaan lopen. Hoe gaat het lopen nu bij jou? Kun je al wat verder lopen?

Doubtless verstandig! Ik had gister gelopen zonder buienradar te checken en liep midden in een stortbui.. Was KOUD met tegenwind en regen 8)7

Lekker Wendy! Die snelheid komt vanzelf wel, super dat je nu 5km aan één stuk haalt :)

Ik gebruik geen enkele app, heb ook geen horloge/fitbit/iets, ik loop gewoon op gevoel. Check wel wat voor afstanden ik doe (google maps) maar houd weinig statistieken bij. Doe het vnl voor de ontspanning en die haal ik er op deze manier het meest uit :) Maar ik roep nu al een maand dat ik weer naar de atletiek wil gaan en ga dat komende week serieus proberen, vind het gewoon lastig in te plannen

Plien wat voor werk doe je? Ik vind het met mijn studie juist héérlijk om een lang stuk te lopen na veel na te hebben gedacht, maar met een actieve baan zou ik hetook niet zo zien zitten.... Al is slecht slapen sowieso echt nadelig voor hardlopen

Klinkt mij ook als een mooie snelheid Marlis! Zeker over het strand is dat best pittig!

Ik heb vandaag onverwacht nog een keer hardgelopen, kwam even goed uit. Doe normaal geen twee dagen achter elkaar, maar ach gister 7,5 en vandaag 6 km gedaan dus valt wel te overzien. Ben ook sinds dinsdag weer wat strenger voor mezelf qua eten want mijn gesnack begon een beetje uit de hand te lopen en dat had invloed op mijn concentratie en energielevels

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:48

Ik heb toevallig gisteren op netflix een docu gekeken over jagers in Siberië. Die honden liepen soms wel 150km op een dag achter een sneeuwscooter aan :wow: . In de volle sneeuw dus ook nog. En op een behoorlijk hard tempo, in galop zeg maar :').

Ik heb net weer gelopen en het ging al een stuk beter dan woensdag. Voelde me nog niet 100%, maar dat komt wel weer. Voor vandaag tevreden met 10km in een uurtje.

S1993 lekker, dat snacken is bij mij ook wel een dingetje. Kan ook snel uit de hand lopen. Soms moet je dan even op de rem.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:36

Fijn dat je nog wel lekker hebt gelopen SV! Hier al een week hersteld van de griep. Maar merk nog steeds wel dat ik de griep heb gehad. Sneller moe, wat zwakker dan voorheen etc.

Ik zal even een update geven. Ben bij de sportarts geweest, MRI laten maken (kwam niks uit) en het blijkt dat ik een overbelaste iliopsoas heb. Omdat ik er nu al langer dan een jaar mee struggle, krijg ik een pijnstillerkuur van twee weken. Hopen dat ik de vicieuze cirkel van bewegen, pijn, rust, weer bewegen, pijn kan doorbreken. Ik heb vandaag wél even 5K gelopen. Ging wel op tempo slak, het kostte me 30 minuten. Maar ik heb heerlijk gelopen en ben er helemaal happy van. Nu echt weer even de rem erop, want dit kan m’n lichaam eigenlijk (nog lang) niet aan.

Oh en over dat snacken. Dat loopt hier ook weleens uit de hand. Daar mag de rem ook wel weer op :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:41

Mag je dan wel blijven lopen met die blessure? Of alleen kleine stukjes?
Ik hoop dat de pijnstillers helpen.

Ik heb ook zo nu en dan ook nog last van mijn heup. Blijft wel een dingetje.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:45

Wij gaan van de zomer naar Montenegro en m'n vriend en ik gaan nu trainen voor ons 'beach body' :') Weer even die luie cirkel doorbreken, hij weer naar de gym en ik zo nu en dan mee, en ik weer wat actiever hardlopen en hij zo nu en dan mee. En geen chippies en chocola meer |(

Plien, toch je 30k wezen rennen? Hoe ging die?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:50

Supervixen schreef:
Mag je dan wel blijven lopen met die blessure? Of alleen kleine stukjes?
Ik hoop dat de pijnstillers helpen.

Ik heb ook zo nu en dan ook nog last van mijn heup. Blijft wel een dingetje.

Eigenlijk kleine stukjes volgens schema inderdaad. Zit nu op 5x3 minuten. Maar dat komt me echt m’n neus uit. Het is niet slim om 5 kilometer te rennen, maar om me helemaal op te zitten vreten vanbinnen is ook niks. Ik hoop het ook, dankjewel! Vervelend dat jij ook nog wel eens last hebt van je heup. Stel je eens voor dat blessures niet bestonden. Wat een topatleten waren we allemaal geweest :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:53

Ik kan je als persoonlijk voorbeeld vertellen dat je ook zonder blessures geen top atleet wordt :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:06

Hahahaha.

Ik snap dat je je zit op te vreten bij 5×3 minuten.. frustrerend!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:09

Piekosjj schreef:
Wij gaan van de zomer naar Montenegro en m'n vriend en ik gaan nu trainen voor ons 'beach body' :') Weer even die luie cirkel doorbreken, hij weer naar de gym en ik zo nu en dan mee, en ik weer wat actiever hardlopen en hij zo nu en dan mee. En geen chippies en chocola meer |(

Plien, toch je 30k wezen rennen? Hoe ging die?

Montenegro is leeeeuk! 2 jaar geleden geweest. Zitten jullie in Budva? Als je tips wilt moet je me even een pb sturen.

Afbeelding
Ik heb het geflikt *\o/*.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:55

Wauw goed gedaan zeg!! Respect _/-\o_. Dat wordt vreten morgen!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:00

Knap hoor Plien!!

Ik ben vanavond met vriendlief gaan hardlopen! Trail afwisselend met pad, in het donker (en hoofdlamp) in de regen :') 6 km in 38 min.
Deze week er 3 trainingen op zitten, maandag weer met de groep!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 01:04

Supervixen schreef:
Wauw goed gedaan zeg!! Respect _/-\o_. Dat wordt vreten morgen!

Hahaha ja die vreetkick altijd :') :') Maar idd super gedaan! Kun je nu lekker van je weekend genieten :)

Lopen jullie vaak samen doubtless? Ik zou heel graag lange duurlopen samen met mijn vriend doen maar die maakt helaas een hoop meer sportplan men dan dat hij ze daadwerkelijk uitvoert.....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 08:08

Super Plien

Ik eet me suf aan chocolade vooral de paaseitjes maar die zijn over paar weken weg.
Kan me niet inhouden en doe het ook niet

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:00

Paaseitjes gaan hier ook hard ja.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:19

Hij loopt meer, sneller en verder dan ik :D meestal gaan we apart, maar voor mij is het een hele goede training om samen met hem te lopen. Dus ik ga wel proberen hem te porren om vaker met mij te lopen O:) voor hem natuurlijk minder interessant, omdat het minder uitdaging is. Maar gisteren zijn we bijv eerst naar het park gefietst (ik op de fiets, hij rennen), daar samen 6km gelopen en toen ik weer op de fiets mee terug. Dan heeft hij toch een rondje van 14km gelopen :)

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:12

Supervixen schreef:
Paaseitjes gaan hier ook hard ja.

:= Hier ook..

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:16

Inmiddels gaat het hardlopen best wel goed. Al heb ik wel een bepaald schema waarbij ik niet heel hard vooruit ga. Ik loop nog geen verre afstanden en ik breid mijn minuten langzaam vooruit. Verste afstand tot nu toe is nog de 3 km. Ik doe steeds herhalingen en weer een stapje terug, klein stapje vooruit. Volgende week weer 3 km en pas de maand erop 5 km proberen. Maar ik vind het ook prima, want het gaat prima zo. :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:11

Roos, verstandig, zo verlaag je de kans op blessures!

Wat paaseitjes betreft: daar heb ik vorige week de rem op gezet. Had mezelf voorgenomen (en de collega's ook geïnformeerd) dat ik 1 euro zou geven telkens ik een paaseitje at op het werk. Zelfs toen mijn collega's smakelijk zaten te smullen, kon ik de verleiding makkelijk weerstaan, was me te duur. :)

Vanmorgen trouwens een rondje van 5 km in mijn eentje gelopen, rustig tempo (gemiddeld 10,3 km/u), en hartslag de hele tijd zo rond 140 of iets lager, kon die ook perfect onder controle houden, dus wel tevreden. Had de intervaltraining achterwege gelaten, ik mis iets teveel basis om nu veel interval te doen, ik volg mijn gevoel hierin.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:07

Greetje63 schreef:
Kiwipitje marathon zeeuws vlaanderen zou een mooie voorjaars marathon geweest zijn Heb je voor u niets aan en mogelijk vind jij drukke stadsarmathons juist wel leuk
Die ene drukke stadsmarathon vond ik in ieder geval hartstikke leuk. Ik zoek ook regelmatig de rust op, maar loop dan liefst een mooie trail.. liefst zelf met route en niet georganiseerd.

Daan_O schreef:
Gisteren de 20 van Alphen gelopen, ging best lekker :)
Ja tof is die hè!!

Zie allemaal meeeega drukke schema's voorbij komen. Deed ik voorheen ook aan mee, maar heb aan de rem getrokken.
MA: CrossFit of rust (meestal niets)
DI: Duurloop bij atletiek (met versnellingen)
WO: Kort rustig duurloopje of rust, afhankelijk van schema
DO: Rust
VR: Interval
ZA: Krachttraining maar alleen als ik maandag rust heb gehad
ZO: Lange duurloop

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:12

Daan_O schreef:
Gisteren een relax loopje met mijn zus gedaan. We hadden allebei nog wat stijve benen van de wedstrijd zondag dus druk kletsend rustig een rondje van bijna 9km gedaan :)
Heerlijk om zo samen met iemand te kunnen lopen.. dan vliegen de km voorbij!

Plien91 schreef:
Gatver, mijn lange duurloop van morgenvroeg is verplaatst. Naar vanmiddag 16.30. 32 km -O-.
Huh hoe kan je duurloop worden verplaatst? Loop je bij een vereniging oid?

Goed bezig Plien! Train je voor een marathon ook? En heb je al vaker een marathon gelopen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:54

Ik loop samen met een vriendin en de oppas voor zaterdagochtend was ziek :7. Dus was de keuze alleen lopen of dus een dag eerder dan gepland. Beide niet ideaal :)). Maar achteraf kwam het goed uit want gisteren was de dag ook al bommetje vol zonder het hardlopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:36

Eindelijk weer back in business na de griep. Vandaag 17.8km gelopen. Qua conditie ging het makkelijk, maar ik had nog spierpijn van de 10km van vrijdag, dus tijdens het lopen kreeg ik steeds meer pijn in mijn bovenbeenspieren. Zal morgen wel moeilijk de trap af kunnen lopen :') . Dit geeft me wel het vertrouwen dat ik nodig heb voor de halve marathon. Nog zes weken.