Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:29

Nou ik heb beppy in... het is een aardige emmer... ik voel beppy ook zitten, maar wellicht is dat een kwestie van wennen cq anders plaatsen. Tegen mijn verwachting in klapte de flexibele beppy toch uit.
Ik ben benieuwd...

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:34

Petrichor schreef:
Amber_anne schreef:
Heb ik ook maak het altijd schoon met een wc papiertje of een washandje.

Andere vraag die niks met cups te maken hebben maar zie hier dat beppy ook zachte tampons heeft die je in zou kunnen houden tijdens de seks. Iemand daar ervaring mee of dat echt werkt, mag ook via pb

Ja heb ik ervaring mee!

Ik gebruikte deze tampons jaren lang voordat ik hoorde van de softcup. Ik word namelijk loei chagerijnig van gewone tampons want welk formaat ik ook gebruik ik voelde ze echt altijd zitten! De spons tampon voel je net als de softcup niet zitten, het voordeel is dat een spons niet lekt tenzij hij verzadigd is net als bij een gewone tampon dus.

Omdat de Beppy spons tampon behoorlijk aan de prijs is bestelde ik altijd Gynotex tampons en dan wel via de apotheek, ik geloof dat 6 stuks dan nog geen 5 euro kosten. Verder zijn ze allebei even prettig! :)

Overigens heb ik nooit seks gehad met deze tampons, tijdens mijn menstruatie word ik graag met rust gelaten. :') Maar ik weet zeker dat het zonder problemen moet lukken!

Dankjewel voor je antwoord, dit klinkt zeker wel hoopvol. Ga eens kijken naar het andere merk en dan kan ik die altijd proberen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:41

corine1981 schreef:
Nou ik heb beppy in... het is een aardige emmer... ik voel beppy ook zitten, maar wellicht is dat een kwestie van wennen cq anders plaatsen. Tegen mijn verwachting in klapte de flexibele beppy toch uit.
Ik ben benieuwd...

Ik heb beppy in, hahahaha! :') Sorry moest echt even lachen om die zin!

Ja hij ziet er inderdaad wel groot uit, kan er ook meer inhoud in? Zou misschien wel fijn zijn voor als ik lange endurance tochten maak en net mijn zware dag heb.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:42

Eerste nacht met Beppy overleefd, 0 lekkage en nergens last van. Je voelt Beppy ondanks de grootte niet zitten en ze klapt prima uit (i.t.t. wat ik verwacht had).
Het schoonmaken is even anders, want Beppy moet even binnenstebuiten wat meer werk is, maar het materiaal laat zich makkelijk schoonmaken (beter dan de diva). Zonder kraan lijkt het me wel lastiger, maar daarvoor krijg je er ook 2, dan kun je altijd daarna nog spoelen...

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:56

Mijn interesse in Beppy is gewekt moet ik zeggen.
Mede omdat ik ook met diva sport L nog wat er langs blijf lekken de eerste twee dagen.
Ik merk wel dat dit bij de stevige diva het minste is tov alles dat slapper is zoals bijv organicup. Wat een slappe hap.

Kan me niet zo goed voorstellen hoe je sex kan hebben met die cup overigens.

@corine: welke diva gebruikte jij? Want jij was ook fan toch?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:37

Slmt9 schreef:
Mijn interesse in Beppy is gewekt moet ik zeggen.
Mede omdat ik ook met diva sport L nog wat er langs blijf lekken de eerste twee dagen.
Ik merk wel dat dit bij de stevige diva het minste is tov alles dat slapper is zoals bijv organicup. Wat een slappe hap.

Kan me niet zo goed voorstellen hoe je sex kan hebben met die cup overigens.

@corine: welke diva gebruikte jij? Want jij was ook fan toch?

Ik heb de grote diva (2 kinderen gehad).

Ik denk dat door het dubbele randje als het ware Beppy toch stevig genoeg uitklapt. Dat randje zorgt er gelijk voor dat het niet lekt.
Ik heb net ook gefietst, nergens last van.
Ik ben vooralsnog ernstig enthousiast over Beppy. Benn benieuwd hoe ze het op mijn zware dagen houdt, om dat uit te proberen moet ik nog even wachten :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:56

Ervaringsvraag houdbaarheid cup:
Spoiler:
Heeft er iemand ervaring met een cup die plots ''anders'' gaat ruiken? Ik droeg hem tijdens mijn menstruatie en het rook het zo vies. Dus ik de cup uitgehaald en mijn vagina heeft nog enkele dagen die geur gehad. Nu durf ik hem niet meer te gebruiken... Ik had hem 2 jaar. Is het dan al tijd voor een nieuwe? Het gaat om de meluna short. Of heeft iemand tips waarmee ik hem goed kan schoonmaken, ik wil niet een infectie/schimmel oplopen via dat ding, en dat was wel waar ik bang voor was

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:00

Oei, ik zou meluna zelf eens vragen. Zelf nog niet meegemaakt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:07

Slmt9 schreef:
Oei, ik zou meluna zelf eens vragen. Zelf nog niet meegemaakt.

Goeie, ga ik meteen doen. Stom dat ik daar nog niet aan heb gedacht

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 14:47

Aight schreef:
Ervaringsvraag houdbaarheid cup:
Spoiler:
Heeft er iemand ervaring met een cup die plots ''anders'' gaat ruiken? Ik droeg hem tijdens mijn menstruatie en het rook het zo vies. Dus ik de cup uitgehaald en mijn vagina heeft nog enkele dagen die geur gehad. Nu durf ik hem niet meer te gebruiken... Ik had hem 2 jaar. Is het dan al tijd voor een nieuwe? Het gaat om de meluna short. Of heeft iemand tips waarmee ik hem goed kan schoonmaken, ik wil niet een infectie/schimmel oplopen via dat ding, en dat was wel waar ik bang voor was

Ik heb dat één keer gehad in de twee jaar dat ik hem heb. Ik denk niet dat het aan de cup ligt, maar dat er gewoon toevallig wat vies in meegenomen bij het inbrengen wat vervolgens een beetje is gaan broeien. Als het goed is kan een cup toch wel minstens 5-10 jaar mee :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:09

Een tijdje geleden besloot ik een model cup te testen die op Aliexpress stond. Waarom Aliexpress denk je waarschijnlijk, nou dat was omdat ik hier thuis 4 dure cups heb liggen die allemaal lekken en een 5e cup mij even te gek ging worden. Ik heb dus een cup besteld via Aliexpress en ik ben er ontzettend tevreden over. Zelfs op mijn zware dagen kan ik uren paardrijden zonder ook maar 1 spat door te lekken.

Alleen nu komt het, hij is fijn maar komt wel van Aliexpress en hoewel ze garanderen dat de materialen goed zijn vind ik het wel een beetje eng. In eerste instantie had ik namelijk nooit gedacht dat ik deze cup zo fijn zou gaan vinden. Wat zouden jullie doen? Deze cup toch verbannen en zoeken naar een goed merk in deze vorm of er op vertrouwen dat het materiaal wel goed is? De verkoper krijgt wel 5 sterren, maar of dat alles zegt..

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:32

Ik zou hem verbannen. Ik zit bij fb op een groep die nagelproducten koopt op ali en wat je wel en niet moet kopen.
Er wordt zoveel nagemaakt met troep erin, ze zijn niet verplicht het te melden en ze hoeven zich niet aan veiligheidsregels te houden. Zoals in Nederland wel. Producten die rechtstreeks op je nagel gaan, daarvan wordt dan ook geadviseerd dit absoluut niet bij Ali te halen.

Ik zou dus ook zeker geen cup willen gebruiken omdat je gewoon niet 100% zeker weet wat er voor mogelijke schadelijke producten in zitten.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:40

Ik stuit even op dit topic. Heb er net 1+1 gratis besteld, een cup. Hoorde van een vriendin dat dit zo fijn is, dus ga het ook eens proberen. Ik voel een tampon wel altijd goed zitten aan het begin, tenzij die écht goed zit en ver genoeg. Maar ik las dat deze niet heel ver hoeft? Voel je hem dan niet?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:41

Ik zou zeggen, lees vooral eens wat pagina’s in dit topic door ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:43

Ben begonnen maar zie het nog niet snel staan. En om nou 96 pagina s gelijk door te lezen :D

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:55

Tja, er is niet een antwoord op je vraag. Hoe ver je hem in moet brengen en of je hem voelt hangt van de cup en je baarmoedermond af.
Daar kom je maar op een manier achter door te testen.
Je zou eens kunnen zoeken naar welk soort je wat lijkt, dus je erin verdiepen en dan in dit topic zoeken naar ervaringen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:02

Slmt9 schreef:
Ik zou hem verbannen. Ik zit bij fb op een groep die nagelproducten koopt op ali en wat je wel en niet moet kopen.
Er wordt zoveel nagemaakt met troep erin, ze zijn niet verplicht het te melden en ze hoeven zich niet aan veiligheidsregels te houden. Zoals in Nederland wel. Producten die rechtstreeks op je nagel gaan, daarvan wordt dan ook geadviseerd dit absoluut niet bij Ali te halen.

Ik zou dus ook zeker geen cup willen gebruiken omdat je gewoon niet 100% zeker weet wat er voor mogelijke schadelijke producten in zitten.

Gellak koop ik ook veel op Aliexpress maar dit gaat over mijn gelnagels heen die in wel gewoon hier in Nederland koop en dus van een goed merk zijn.

Zou ik misschien de naam van die fb groep mogen, vind het wel interessant!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 23:34

Amado7 schreef:
Ik stuit even op dit topic. Heb er net 1+1 gratis besteld, een cup. Hoorde van een vriendin dat dit zo fijn is, dus ga het ook eens proberen. Ik voel een tampon wel altijd goed zitten aan het begin, tenzij die écht goed zit en ver genoeg. Maar ik las dat deze niet heel ver hoeft? Voel je hem dan niet?

Een cup hoeft inderdaad niet diep te zitten. Persoonlijk vind ik en cup ook veel comfortabeler! Maar dat moet je inderdaad het best zelf ervaren en proberen, het kan even duren voor je er gewend aan raakt.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:34

Petrichor schreef:
Slmt9 schreef:

Gellak koop ik ook veel op Aliexpress maar dit gaat over mijn gelnagels heen die in wel gewoon hier in Nederland koop en dus van een goed merk zijn.

Zou ik misschien de naam van die fb groep mogen, vind het wel interessant!

Gellac kan idd prima, maar bijv dehydrator, primer of base (alle liquids die direct met nagel of huid in contact komen) beter van niet. Lees bijv ook veel over allergische reacties. Dus als je het met nagels al niet op de huid wil, zou ik het ook niet in willen brengen op zo’n intieme, kwetsbare plek. Snap je wat ik bedoel?

De fb-groep:
https://www.facebook.com/groups/AEGelpo ... ?ref=share

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:25

Super, dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:06

Kan je de cup niet laten testen of er schadelijke stoffen in zitten?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:10

Dat vind ik ook zo wat. :+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:52

Ik durf ook geen Ali aan. Maar het is tegenwoordig wel lastig om andere aanbieders ook in te schiften... (shampoo bars van Ali worden ook tegen meerprijs aangeboden door Nederlandse aanbieders).

Ik heb nog steeds plezier met Beppy :)
Ze klapt goed uit, je voelt haar niet en ook goed schoon te maken.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:04

Ik zag net dat HEMA er nu ook eentje heeft! Ben eigenlijk wel benieuwd, prijs is ook best ok, dus misschien eens testen uit nieuwsgierigheid :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:08

Ik heb toch besloten mijn Aliexpress cup niet meer te gebuiken, hij is echt heel heel erg fijn maar ik durf het toch niet helemaal aan.

Ik heb nu de Meluna gekocht, deze lijkt het meest op mijn Aliexpress cup. Als het goed is komt hij morgen en kan ik hem gelijk testen. :D