Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

patatkraam

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 10:56

Daan: door het water lopen, lijkt me zwaar :=

Zucchero, goed bezig, mooie tijd voor 5,5 km!

Hyawatta ook weer goed bezig!
Hyawatta: ik gebruik niets voor de schemer, want ik loop altijd 's ochtends nu, maar met school straks weer ga ik denk ik ook wel iets aanschaffen, helemaal in de winter, denk zo'n reflector hesje.

lovemario: welkom en goed van je dat je gestopt bent met roken!

FABIEnne, jammer van de wedstrijd

Hoi Mrijn

Wauw grote tattoo Robijntjah!

Ik had een zonnebril op. Ik vermoed dat ie zichzelf misschien gereflecteerd heeft gezien? De eigenaren zeiden: hij doet niets hoor en toen beet ie := :') En daarna geen sorry niets, ben toen ook heel boos weggelopen en kwam er toen pas achter dat ik bloedde. Heb een tetanusprik gehaald de dag erna en de wond ziet er goed uit, ik had hem dichtgeplakt met een steri-strip, ik zag al dat ie niet gehecht hoefde te worden. De hond had dus niet doorgebeten gelukkig.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 11:46

Afbeelding
Al weer goed gelopen vandaag. Echt zo cool dat je steeds beter gaat lopen. Als je maar doorzet!(en niet overdrijft en dat laatste doe ik wel graag)
Later meer! Eerst even lunchen en paardrijden!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:17

Inderdaad niet overdrijven := Ik kreeg toen direct blessures :')

Mooie ronde hoor!

Ik heb 30 minuten gelopen, geen idee hoeveel km

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 12:43

Ik zit me hier toch een partij lekker te voelen! Ben echt tevreden! natuurlijk had ik graag nog verder gelopen, maar ik denk dat wat ik nu heb gedaan al goed genoeg zou moeten zijn en wel zo verstandig om inderdaad geen blessures op te lopen! Ben vooral tevreden over mijn snelheid over deze afstand! Aan mijn conditie ligt het niet, maar moet mijn benen heel zien te houden! Heb wel zo links en rechts ooit kleine irritaties/pijntjes. Ik loop pas 4 maanden, dus volgens mij moet ik hier gewoon dik tevreden mee zijn! :j

Die bandjes met lichtjes van Lidl zijn wel mooi! Ben blij dat ik die gisteren heb gekocht en ik denk dat mijn hesje ook wel gaat bevallen. Wat kopen jullie nog meer om jezelf zichtbaar te maken in het donker?

@patatkraam: echt zo belachelijk hoe mensen dan vooral niet reageren! Shame! Shame! :(

@Mrijn: misschien toch maar wat voorzichtiger opbouwen! Als je een blessure oploopt, dan kun je niets meer!!

@Robijntjah: ik vind inderdaad dat jij hem wel verdiend hebt!! Ik hoop dat hij zo mooi wordt als jij in gedachten hebt! :j

@Hyawatta: gefeliciteerd met je aankopen! Ik durf de shirts niet aan. Ben nogal groot en ben bang dat het te klein uitvalt en dan zit ik er mee te kijken.

@Anna79: super goed gelopen toch?! Het kan niet altijd goed gaan, zeker niet als je ongesteld bent!! Ik HAAT ongesteld zijn!! Lang leve de pil doorslikken! ;)

@Suus___ wat moet ik me bij jouw heuveltjesroute voorstellen? Wat voor heuveltjes zijn het! Klinkt iig wel lekker!

Zo en nu ga ik snel naar stal, anders kom ik te laat. Heb iig nu ook eindelijk een keer een poging gedaan tot BLP!! ;)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:01

Ik doe veel krachttraining en cardio wissel ik af, sommige weken loop ik enkele keren en andere weken loop ik niet. Deze week 2 interval-looptrainingen gehad. Eerst 10 minuutjes opwarmen op 7.5km/u en dan 1min 8km/u en de volgende 12.5km/u en dat 20 minuten dus heb ik in totaal evengoed een halfuur gelopen. Content van deze week!
Ik heb wel nogal redelijk spierpijn in mijn benen, en wat last van mijn kniën..

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:07

@Zuchero heerlijk hè! Ik zit nog na te genieten van gisteren, hihi!

@Mrijn ik denk dat je wat te hard van stapel bent gelopen. Ik heb ervaring met heupklachten, dat begon bij mij toen ik langere stukken achter elkaar ging lopen. Het was bij mij een kwestie van gewenning, pijn is nu zo goed als weg. Ik zou je aanraden echt rustig aan te doen, aan blessures heb je niks... Heb je wel goede loopschoenen?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:04

Is echt goed hoor voor na 4 maanden zucchero!

Ik ben inmiddels geloof ik ook zoiets weer bezig, maar ik wil ook zeker niet overhaasten.
Merk wel dat ik sneller loop dan 2 jaar geleden, toen rookte ik nog maar kon ik hetzelfde qua minuten, maar nu dus hetzelfde maar sneller :)

Rol je wel goed af nanoukie? Ivm je knieën? Ik voel mijn knieën ook wel eens tijdens het lopen ook al rol ik goed af, maar dat is meestal wel direct over als ik klaar ben. En inderdaad netjes gelopen :j

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:23

ZUCCHERO, mooie nette ronde hoor!!
ik heb een reflectie hesje en van die bandjes met lampjes.
De maten staan erbij, S is 36/38 M 40/42 enz ik heb gegokt op S omdat dat ook de laatste waren maar zitten goed, heb meestal 38 en als iets klein valt 40.

PATATKRAAM,ook lekker half uur gelopen.
Wat erg dat mensen bij zo'n voorval niet eens sorry zeggen zeg. Verder niet veel last van hoop ik.

Ik heb net weer les 3 gelopen en die ging weer heerlijk, hoe verder de training hoe lekkerder het ging, nou maandag of dinsdag weer op naar les 4.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:37

Ik heb gewoon vliegles gehad vandaag! :oo Paardlief was het er niet mee eens dat ik nog even van huis en rijmaatje weg wilde galopperen.... Hij is nogal vlug en wendbaar, zeg maar! :+

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:48

Wauw Zucchero, lekker rondje in een mooie tijd! EDIT: Auw, zucchero! Heb je jezelf zeer gedaan?

Anna79 schreef:
@Zuchero heerlijk hè! Ik zit nog na te genieten van gisteren, hihi!

@Mrijn ik denk dat je wat te hard van stapel bent gelopen. Ik heb ervaring met heupklachten, dat begon bij mij toen ik langere stukken achter elkaar ging lopen. Het was bij mij een kwestie van gewenning, pijn is nu zo goed als weg. Ik zou je aanraden echt rustig aan te doen, aan blessures heb je niks... Heb je wel goede loopschoenen?

Ik vrees dat je gelijk hebt. Ik kan het conditioneel prima aan en ik heb verder ook totaal geen spierpijn gekregen. Tot 6 maanden geleden trainde ik mijn benen heel zwaar en blijkbaar is daar nog wel wat spiermassa van over... Maar een continue beweging is toch heel anders. Mijn heupen vallen me behoorlijk mee en als ik morgen helemaal geen last meer heb, ga ik een kleiner rondje rond stal lopen.

Ik loop trouwens op aangemeten loopschoenen van een jaar of 4 geleden. Ik heb er niet veel km's mee gelopen, maar volgens mij gaat de demping ook achteruit door ouderdom. Weet iemand daar het fijne van?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:57

@Mrijn ja dat van die demping klopt, ook als ze in de kast staan gaan ze achteruit... Verstandig om het rustig aan te doen, vaak gaat de conditie idd sneller dan je spieren en pezen e.d. Ik ben eerst een poosje 2x in de week gaan lopen, om het de tijd te geven. Ik had na het lopen best veel pijn en was bang voor een blessure. Gelukkig bleek het dat niet te zijn en in overleg met de fysio ben ik rustig door gegaan. Nu is het bijna over!

Op zich is het ook wel aan te raden om stukjes hardlopen en wandelen af te wisselen dan krijgt je lijf steeds even tijd om te herstellen. Ik weet dat dat vervelend is als je graag lekker wilt rennen, maar uiteindelijk heb je er meer aan!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:03

Als we het toch over schoenen hebben,

Ik wil graag nieuwe kopen op omdat mijne af zijn zowat,welk merk hebben jullie goede ervaringen mee? Liefst niet duurder dan 50-60 euro

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:30

Ik heb Asics, maar die waren wel duurder dan wat jouw budget toelaat. Ik zou niet op schoenen bezuinigen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:36

Hier ook Asics, maar het dubbele van jouw bedrag. Voor dat geld kom je denk ik op Decathlon oid uit. Wat ook prima schoenen kunnen zijn als je weet wat je nodig hebt. Maar anders moet je toch meer richting de 100 euro gaan denken.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 18:46

Loop nu op van de Bristol,waren 30 euro, 2 jaar mee gedaan,wil wel iets meer demping

Heb geen geld voor meer :')

Er zijn toch wel goede schoenen voor 50 euro?

Was al bij de decathlon geweest maar vond t lastig om wat te kiezen

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:10

Ik heb ook Asics, heel tevreden over, in de aanbieding gekocht voor 80 euro. Als je geen standafwijkingen hebt zou je voor een goedkopere schoen kunnen gaan, maar idd lastig om zelf te beoordelen wat goed voor je is. In het meest ideale geval toch even een meting laten doen bij een sportzaak, misschien nog even doorsparen? Ik heb ook een poosje moeten sparen maar ben echt superblij met mijn schoenen!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 19:52

Merk lijkt me erg persoonsgebonden... Ik heb sauconys en Brooks, beide prima schoenen! Wel iets duurder dan je budget (135 en 180 ongeveer). Als ik schoenen laat aanmeten kijk ik absoluut niet naar merk maar puur naar hoe ze lopen.

Bezuinig alsjeblieft niet op goede schoenen! Dit is toch wel echt de basis!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:27

Anna79: Je hebt helemaal gelijk. Ik heb vandaag een extra rustdag genomen. Althans, ik heb mijn rondje gewandeld ipv hard gelopen.

Over schoenen, als je weet wat voor stand je hebt, kun je best online bestellen. Wehkamp heeft op het moment een aantal schoenen met veel korting. Ik heb net 3 paar besteld. Degene die het fijnst zitten mogen blijven, de rest gaat terug.
De schoenen hiervoor heb ik bij een gespecialiceerde zaak aan laten meten. Daar maakten ze videoopnamen van mijn voetafwikkeling enzo. Op die manier weet ik dat ik een neutrale stand heb en geen bijzondere demping nodig heb. Mijn man is een echte voorvoetloper, die wikkelt niet af. Zo'n looppatroon aanpassen lukt niet en geeft juist blessures. Met de juiste schoenen met extra demping, heeft hij een marathon gelopen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 20:50

Mij werd gezegd dat na twee jaar de demping qua materiaal in schoenen toch echt terugloopt.

Ik heb weer rondje gedaan vandaag. Ging bovenwonderlijk goed ondanks tempo slak! 5 km gehaald voor het eerst dus! In 43 min.

Ik heb 2x 3 min gelopen. Zo fijn vergeleken met hoe ruk het laatste paar weken leek te gaan. Ik beaam degene die zei dat hormonen/ menstruatie invloed heeft. Hier 2 maand terug spiraal laten zetten en sibsdien echt vechten voor elke meter. Dus blij dat verbetering weer beetje erin zit.
Wel bang vooe spijt morgen qua spierpijn.. ;-)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:11

@Mrijn prima bezig, rustig opbouwen, dan komt het vast goed!

@Bienotje goed bezig zeg! Leuk als je dan uiteindelijk resultaat gaat zien hè! Dat was ik trouwens die dat zei over de invloed vd menstruatie, ik had echt het gevoel het lopen ineens totaal verleerd te zijn, vechten voor elke meter idd, niks aan. Het is wat vrouw zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 03:45

Oke ik ga morgen hoe dan ook paardrijden en hardlopen. Het is nodig!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:35

Veel positieve berichten hier, lekker bezig allemaal :D Behalve de vliegles van Zucchero dan, niets aan over gehouden dus?

Patatkraam het merk doet er in feite niet echt toe, het gaat er om dat je het juiste model voor jouw voet cq manier van lopen hebt.
Je kan een geweldig goede schoen van 150 euro kopen, maar als die niet voor jou geschikt is dan doet het er weinig toe dat het zo'n goede schoen is. Eigenlijk zou je dus naar een speciaalzaak moeten gaan voor een analyse maar als het budget daar niet naar is houdt het natuurlijk op. Dan zou ik denk verschillende schoenen passen en goed voelen wat prettig zit.

Ik heb zaterdag 6km gelopen, ging in het begin niet helemaal maar lekker maar toen ik eenmaal bezig was ging het wel. Ik doe nu steeds wel een warming-up maar ik merk dat ik daardoor moeilijker in mijn hogere tempo kom. Ik loop qua tempo eigenlijk altijd heel stabiel juist, daardoor vind ik het denk lastig na het warmlopen om te schakelen naar een hoger tempo. Misschien dat ik anders tussendoor eerst even moet wandelen. Anyway, 6km in 30.28 gelopen (incl warming-up) dus best wel tevreden.

Misschien zaterdag een 4km wedstrijdje lopen :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:49

Goed bezig bienotje, in bij spierpijn rustig aan doen he ;)
Ik had vorige week blijkbaar absoluut niet last van mijn menstruatie. Het minste rondje Vd vorige week was diegene toen had allemaal al over was... Was alleen van de week een keer vergeten mijn maandverband te wisselen voor een tampon (draag ze haast nooit omdat ik er schuurplekken van krijg binnenin, behalve met hardlopen dan) nou dat heb ik wel geweten... Dat schuurt bij mij aan alle kanten, geen pretje :')

Ik ga zo voor een rondje van 8 km, waarvan 5 x 1 km tempo. Zie er wel een beetje tegenop nog, maar als ik eenmaal bezig ben vlieg ik (hopelijk) weer vooruit.

Edit: o nee verkeerd gekeken, 3 tempoblokken van 1600 meter vandaag... Mag dan wel ietsje minder hard als 5 x 1 km

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 09:14

DAAN, mooie tijd voor een 6km ronde.
En weer een wedstrijd gepland leuk hoor.

PATATKRAAM, ik dacht ik begin eerst met wat goedkopere schoenen en heb ze toen bij scapino gekocht maar na een keer of 4 al blessure aan de achillespees. Zat ook veel te weinig demping in. Ik ben daarna naar een intersport gegaan waar een voetscan en een loop analyse is gedaan en kwam ik uit op de asics waar ik heel erg blij mee ben, koste me wel meteen €140 maar dat verschil merk ik wel en heb nu nergens last van op soms kleine spierpijntjes na wat dus normaal is.

Ik ga morgenochtend of avond met les 4 beginnen, had de les gister al even geluisterd haha. Moet lukken hoop ik

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 09:18

Ik denk dat ik even paar dagen rustig aan moet doen O:)

Was top om ff grens te verleggen en te merken dat het er wel in zit. Maar niet te vaak doen. Mijn benen genieten nu nog na zeg maar ;-)

Succes voor alle anderen met hardloopplannen vandaag!