Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ItsMe2 schreef:Loolotte: bedankt voor je reactie! Ik heb het geluk nog thuis te wonen en moeders kookt erg netjes in mijn ogen. Het enige kant en klare wat zij wel eens gebruikt is pasta saus. Wij eten nog niet eens 1x per week pasta. Maar zeker helpt het omdat niet meer te doen! Wel neem ik nog eens cup a soup.. ik durf te wedden dat daar ook suiker inzit. Dus dat gaan we ook niet meer doen
ItsMe2 schreef:Zo ziet een dag er voor mij uit wat eten betreft:
O: 50 gram jordans muesli dan de versie met noten en 200 gram yoghurt griekse stijl óf 200 ml melk, met 4 lepels teff pap van zonnatura met 50 gram diepvries fruit (roodfruit) en 1 kop thee.
T: 2 stuks fruit en 1 of 2 koppen koffie met koffiemelk (afhankelijk waarvan ik ben is dit vol of halfvol)
L: 3 speltboterhammen, waarvan 2 dun besmeerd met roomboter en alle 3 met hartig beleg (vleesbeleg, zo min mogelijk varken, vis of kaas)
T: Cup a soup, 25 gram ongezouten noten en 1 of 2 kopjes koffie met koffiemelk.
A: Vlees (weer zo min mogelijk varkensvlees) 2á3 aardappelen en minstens 200 gram groenten. Geen toetje.
T: 1 of 2 stukjes pure chocolade (minimaal 85% cacao) óf 3 stukjes gedroogd fruit (dadels, abrikoos) en koffie of thee.
Later nog 1 of 2 glazen water.
ItsMe2 schreef:Emmaa_: Ik weet dat Cup a Soup niet de beste optie is, maar het leek mij in elk geval beter dan zoetigheid zoals koek of snoep. Ik zou natuurlijk ook verse soep kunnen maken en deze meenemen. Moet ik alleen even op zoek naar een goede thermosbeker/kan.
Wat betreft de pastasaus: dat is zeker een idee, alleen is het zo dat ik bijna geen tijd heb om te koken. Ben op dit moment erg druk voor school (afstuderen) en een beetje ontspanning vind ik dan ook wel fijn. Maar moeders is zeker bereid om in één keer grotere hoeveelheden te maken en het dan in te vriezen per portie, zodat ik dat kan pakken.
Ook merk ik, dat als het een tijdje erg goed gaat, ik in een weekend toch snel een terugval krijg. Dan gaat het helemaal mis, en vaak is dit ook na een gebeurtenis die mij even tegenvalt. Heb het idee dat het dan een stukje emotie-eten is. Maar dit gaat de ene keer beter dan de andere keer. En als ik dan een weekend echt ongezond heb gedaan, heb ik er totaal geen spijt van.. dus of het dan echt emotie-eten is, weet ik ook niet.. soms heb ik dat idee wel.. maar de andere keer ook totaal niet.
Phormicola: het is inderdaad misschien een idee om de kcal weer eens te gaan tellen. Ik ga even een link zoeken waar je dit ook al weer kon uitrekenen. En dan weer netjes opschrijven
Ik had mij ook al even in het FitBit topic gemeld.. ga nu daar even heen![]()
ItsMe2 schreef:Tango1979: Havermout als pap heb ik wel eens geprobeerd, maar dat krijg ik echt niet weg. Dat vind ik zo vies.. daarom de Teff als variant genomen.
En ik heb ook nog nooit zelf muesli gemaakt, dus als je lekker recept hebt, hoor ik het graag.
ILoveJip schreef:Springen met last van het gewricht is meestal geen aanrader. Wat je dus wilt is het trainen van de adductoren van de benen. Die neem je mee bij het squaten.
Je zou een dynaband kunnen gebruiken.
- Neem de band in je rechterhand en doe het om je rechterbeen heen net onder de knie. Til het been op en beweeg het naar binnen (links). Hiermee train je meteen stabiliteit van het standbeen maar ook een beetje van de rechterknie.
En als je in de sportschool traint hebben ze daar vast een apparaat voor
Loolotte schreef:Ik weet niet wat voor een telefoon je hebt, maar ik heb standaard S Health op mijn Samsung staan die stappen telt en je kunt ontzettend veel sporten zelf 'toevoegen' om daarmee te kunnen tracken