Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:14

Waar werden je benen dikker? Ik heb echt enorme bovenbenen. Een buikje kan je veel makkelijker er af trainen :(

Of het van het rijden komt, ik weet het niet... Heb ook niet het idee dat ze dikker worden van het paardrijden an sich.

Als ik op mezelf mag of ooit ga samenwonen en verantwoordelijk ben voor de boodschappen, dan ga ik voor voorverpakte snoepjes... Kleine zakjes chips... Veel makkelijker denk ik :') Heb bodemnijd :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:19

Ik ben het er niet mee eens dat een buikje er veel makkelijker af te trainen is hoor :'D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:22

Janine1990 schreef:
Dilan93 schreef:
Het beste voor je figuur en lijn: 'minimaal 40 uur per week op een sportstal werken'

In zes weken was ik in conditie, woog 58 kilo en kwam aan krachttraining niks tekort :')

Ik ben 25, wil graag uit huis, een eigen huis... Dat gaat me met dat werk niet lukken helaas |(

Er zit nu mogelijk iets aan te komen van 40 uur per week. Kantoorwerk. Hoe doen jullie dat? Ik ben van plan om daarnaast nog minimaal 2 keer per week naar de sportschool gegaan en gewoon te blijven rijden...

Ik werk op t moment 20 uur per week maar vanaf maar ga ik ploegendiensten werken 30 tot 40 uur per week. Dus moet ff kijken hoe ik het dan ga doen, maar moet wel lukken. Heb de weekenden vrij, dus dan kan ik naar de sportschool. Wil doordeweeks ook nog 1 of 2 keer gaan. Mijn paard heeft 2 dagen per week vrij (soms meer soms minder), dus op die dagen kan ik makkelijk sporten. Hoef dan alleen een stal uit te mesten.

Zal ff wat organiseren worden, maar zeker niet onmogelijk lijkt mij :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:28

Hoi dames, zie weer fijne lijstjes voorbij komen, ik ben aan het afbouwen qua Posts en qua lijnen, want het gaat goed! Ik ben nu 8,5 kg kwijt, zou nog 1,5 af mogen vallen en dan zit ik echt op m'n ideale gewicht. Gek genoeg ziet niemand het, heb geen opmerking gehad :') maar geeft niet, doe het voor mezelf!

Lijstje gister:
O twee zonnepit bh, 1x leverworst 1x pindakaas
L 2 bbh leverworst
T banaan
A op m'n werk: verse Vlaamse friet, bananenmilkshake
T appel
40 min op de fiets, werken, dus veel lopen

Vandaag zit het volgende in de planning
O 2 el Griekse 0% joghurt met verse rode vruchten en wat rauwe noten
T 1 zonnepit bh met kipfilet
L denk twee zonnepit bh met gekookt ei
T ?
A pasta met spinazie, champignons, zalm, ui en Boursin
T?

Vibadu, geef niet de moed op hoor...een dip hoort erbij. Houd voor ogen wat je doel is en kijk kritisch naar wat je binnenkrijgt en verbrandt...ik kan me voorstellen dat je denkt dat je goed weet hoeveel je mag binnenkrijgen, maar misschien is er toch ergens winst te behalen? Voor mij hielp het om mfp even te laten voor wat t was...maar heb laatst weer een paar dagen gegevens ingevoerd om te kijken hoe ik qua calorieën uit kwam...beweging voer ik nooit meer in, dat vertekende bij mij heel erg

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:30

Ik heb er weer twee kilo bij. Snap er helemaal niets van. Heb de hele week al wel veel last van mijn buik en een opgeblazen gevoel, voel me niet prettig in mijn lichaam op het moment.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:34

Ja maar Nadine jij hebt wonderbenen _/-\o_ :')

Bij mij gaat buik ook makkelijk, bovenbenen daarentegen...
Tsja, emotie en vervelingseter, mezelf goed bezig houden dus. *pakt de stofzuiger weer*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:34

Dilan93 schreef:
Ik werk op t moment 20 uur per week maar vanaf maar ga ik ploegendiensten werken 30 tot 40 uur per week. Dus moet ff kijken hoe ik het dan ga doen, maar moet wel lukken. Heb de weekenden vrij, dus dan kan ik naar de sportschool. Wil doordeweeks ook nog 1 of 2 keer gaan. Mijn paard heeft 2 dagen per week vrij (soms meer soms minder), dus op die dagen kan ik makkelijk sporten. Hoef dan alleen een stal uit te mesten.

Zal ff wat organiseren worden, maar zeker niet onmogelijk lijkt mij :)

Weekenden vrij is voor mij lastig. Vrijwel elk weekend op zaterdag met de paarden weg. Wil graag de zondag voor mezelf houden (tenzij ik les heb, dat valt vrijwel altijd op zondag).
Op de avond naar de sportschool is hier een gedoe, dan ben ik zeker anderhalf tot twee uur kwijt, tegen anders een uurtje/70 min.

Je hebt wel gelijk, dan kijken hoe het wordt... Is op voorhand moeilijk te plannen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:35

Area51 schreef:

Tsja, emotie en vervelingseter, mezelf goed bezig houden dus. *pakt de stofzuiger weer*

Mijn buik is ook in een ommezien weer plat. Maar die lovehandles... :n
Dan moet ik fanatiek gaan hoepelen, maar jeetje... Het is zo koud buiten :') En binnen sta ik zo in het zicht...

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:38

Haha mijn buik is echt niet te doen qua plat krijgen, is echt mijn struggle punt :')

Area51 schreef:

Wonderbenen :') :')
Die atm helemaal onder de blauwe plekken zitten _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:40

Je ziet het best wel vaak, vind ik... Mensen die van boven wat voller zijn en daaronder een stel supermooie slanke benen hebben. Ben ik altijd jaloers op :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:45

En ik zou juist weer een moord doen voor een platte buik :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:48

xNavatu schreef:
En ik zou juist weer een moord doen voor een platte buik :')

Ik ook :')

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:54

Janine1990 schreef:
gribaldi schreef:
Geen idee :+
Heb er geen verklaring voor helaas :')

Vervelend gewoon :')
Denk je dat je er goed aan doet om meer te bewegen, wordt het daar helemaal niet beter van.
Goed, niet dat ik de paarden uit mijn leven zou kunnen en willen bannen... Maar modelletje Emmelie is toch mooier dan mijn model op het moment :P
Nouja, ik moet het maar even aankijken tot eind maart...

Dat MCT klinkt trouwens best interessant... Ga ik eens naar kijken... Lisanne1989, ik heb trouwens even in je profiel gekeken, wat is jouw motivatie om af te vallen? Ik zie vooral een heel mooi slank lichaam. En gezien je dieet heb je andere redenen?

Haha Janine, bedankt, maar dat zijn foto's uit 2012 :P
Ondertussen woon ik nu ook ruim een jaar op mezelf, dus ben wel iets ongezonder gaan eten (ik ga niet uitgebreid iedere avond voor mezelf koken, dus zoek het al snel makkelijk op :7 ).
Maar reden is voornamelijk sterker te worden, mag ook wel wat strakker worden, en daarnaast gewoon lekker in m'n vel zitten en vooral ook tevreden zijn met mijn eigen lichaam, doe het ook puur voor mijzelf. Mijn voedingsschema is aangepast aan mijn trainingsschema, ik train om de dag(ene week 4x per week, andere week 3x per week), dus op een trainingsdag eet ik anders dan op een rustdag (zoals vandaag).

Ik kende MCT ook nog niet, maar m'n personal trainer raadt het me, dus dan proberen we het gewoon ;) Naast MTC heb ik nog extra supplementen gekregen, multivitamine, caffeïn en omega3, ben benieuwd of dat voor extra resultaat gaat zorgen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:58

Aha, dat verklaart een hoop! Dan heb ik niets gezegd :P
En dan ben ik erg benieuwd naar je lijstje van morgen!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:09

Janine1990 schreef:
Waar werden je benen dikker? Ik heb echt enorme bovenbenen. Een buikje kan je veel makkelijker er af trainen :(

Of het van het rijden komt, ik weet het niet... Heb ook niet het idee dat ze dikker worden van het paardrijden an sich.

Als ik op mezelf mag of ooit ga samenwonen en verantwoordelijk ben voor de boodschappen, dan ga ik voor voorverpakte snoepjes... Kleine zakjes chips... Veel makkelijker denk ik :') Heb bodemnijd :P

Ik vond mijn bovenbenen, maar goed niemand die het verder zag hoor dus kan ook gewoon aan mijn zelfbeeld hebben gelegen :')

Haha kleinere zakjes pak je er sneller meer van gok ik.
Althans als ik hier thuis kijk.

Heb vorige week zo'n Ikea pot gevuld met verschillende snoepjes, hij is op 1 handje na leeg :')
En gelukkig niet door mij :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:11

Kleine zakjes chips werken bij mij niet. Dan wil ik ze allemaal proeven want het zijn toch "maar" kleine zakjes :+.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:12

Herkenbaar, dan maar een grote zak chips, jammie :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:23

Als ik er goed mee bezig ben, heb ik ook meer dan genoeg aan een klein bakje. Alleen wordt hier altijd heel rap in een zak gegraaid. En je wilt niet minder dan de rest :P
Dus vandaar mijn keuze.

Als ik alleen thuis ben, kan ik het heel erg goed. Snoepjes in een losse zak dan weer niet.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:55

Oh ja, heel erg herkenbaar. Zeker als een zak chips eenmaal open is, dan moet het ook op natuurlijk :Y)

Ik heb, toen ik net op mezelf ging wonen, ook van die kleine zakjes gekocht, maar dan bleef het ook echt niet bij 1 zakje! Moet dat soort ongezonde dingen nu ook niet in huis halen, want als ik het eenmaal in huis heb, dan krijg ik sneller 'snaai'neigingen dan als het er niet is, dan kan ik me heel wat beter aan mijn voedingsschema houden.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:08

Zolang ik gewoon aan het werk ben kan ik me goed aan mn schema houden, hier is immers niks anders... maar als ik een paar dagen vrij ben wil het wel snel mis gaan...
Ik heb wel regelmatig chips in huis, maar kan daar eigenlijk goed vanaf blijven, snoep daarintegen... :=
Ik heb wel vrijwel altijd een snaaimoment als ik thuis kom van mn werk, moet eigenlijk proberen om dan aan de gang te blijven, helaas eten wij regelmatig later omdat mijn vriend onregelmatige tijden heeft en we toch proberen om samen te eten...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:09

lisanne1989 schreef:
Oh ja, heel erg herkenbaar. Zeker als een zak chips eenmaal open is, dan moet het ook op natuurlijk :Y)

Ik heb, toen ik net op mezelf ging wonen, ook van die kleine zakjes gekocht, maar dan bleef het ook echt niet bij 1 zakje! Moet dat soort ongezonde dingen nu ook niet in huis halen, want als ik het eenmaal in huis heb, dan krijg ik sneller 'snaai'neigingen dan als het er niet is, dan kan ik me heel wat beter aan mijn voedingsschema houden.

Oooh als er niets in huis is, eet ik juist alles wat los en vast zit. En ik geniet er niet eens van...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:10

Herkenbaar Janine :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:13

spottedponie schreef:
Herkenbaar Janine :')

Ik begon mezelf al raar te vinden :')

Als er maar van alles wat in huis is, dan kies ik vanzelf voor fruit bij de thee.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:14

Ja ik heb het inderdaad ook als ik thuis kom van stage. Het is dan half 6- half 7 en eigenlijk moet ik dat meteen beginnen met koken. Alleen delen wij een keuken met zn 2e en dan gaat het niet altijd.
Verder kan ik mij op stage en door de weeks echt heel goed inhouden, gezond eten. Totdat we een avondje chillen hebben en in het weekend. Dan vind ik het echt heel moeilijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:19

Amyyy schreef:
Ja ik heb het inderdaad ook als ik thuis kom van stage. Het is dan half 6- half 7 en eigenlijk moet ik dat meteen beginnen met koken. Alleen delen wij een keuken met zn 2e en dan gaat het niet altijd.
Verder kan ik mij op stage en door de weeks echt heel goed inhouden, gezond eten. Totdat we een avondje chillen hebben en in het weekend. Dan vind ik het echt heel moeilijk.

Veel lekkers voorhanden op je stage? Dat lijkt me lastig...
Is het niet een idee om voor jezelf een trommeltje met lekkers mee te nemen? Waar ook gezonde snacks in zitten?

Ik heb het ook altijd wel gehad hoor, dat ik trek had wanneer ik thuis kwam. Vaak pakte ik dan even snel twee biscuitjes uit de koektrommel. Want heel veel at ik dan niet.
O: Overnight oats (havermout met melk en cacao een nachtje in de koelkast) en jus d'orange
T: Ontbijtkoek
L: 3 boterhammen, waarvan een dubbele met een plakje kaas en 1 met zoet beleg
T: 2 appels

En dan kwam thuis het avondeten, wat de pot maar schaft, laat ik het zo zeggen. Ik at altijd vreselijk saai.
Edit: Grapje, ik eet nog steeds heel saai.