xNathaliee schreef:Hallo allemaal.
Lang getwijfeld om me hier te melden, maar hoop dat ik voor mezelf meer duidelijkheid ga krijgen. Wanneer is er sprake van een depressie? Ik lees in het topic dat veel mensen ‘gewoon’ maar doorgaan en daar herken ik mezelf wel in. Ach het zal wel even een dipje zijn, ach ik zal wel slecht geslapen hebben. Maar ik merk steeds meer aan mezelf dat ik de laatste tijd niet meer mezelf ben. Ik ben onwijs negatief over en tegen alles en iedereen om me heen. Heb nergens zin meer in, heb huilbuien. Luister ‘zielige’ muziek, lees allemaal quotes. Ik wil er ook niet aan toegeven, echter merken mensen in mijn omgeving wel dat er iets is. Ik heb vorig jaar wat dingen meegemaakt en denk dat ik dat nu pas aan het verwerken ben. Dacht dat het juist wel weer goed ging vooral de laatste weken maar blijkbaar toch niet..
Ben je al naar een huisarts geweest?
Zorg dat je dat wel op tijd doet, ook al denk je zelf dat het misschien “nog niks” is. Maar je meldt je zelf niet voor niks hier en de signalen wijzen ook al een bepaalde kant op.
Better safe than sorry, gewoon aan de bel trekken en de huisarts kan je dan altijd nog doorverwijzen als het idd erger is dan een “dipje”.