Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 19:51

Sneeuw is sneeuw, toch? :D

Buik blijft een beetje ellende...
De pijn rechtsonder is gelukkig wel echt definitief einde. Darmen doen nog bijzonder weinig en flink pijn in mijn onderbuik van t hersenvocht.

En veel over drainage van m'n hoofd, meer dan voorheen. Hopelijk trekt dat snel weer wat bij. Al is t altijd beter dan de veel te hoge druk.

gohya

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:23

Je darmen hebben ook een flinke klap gehad,zal een poosje duren denk ik voor die weer rustig en normaal zijn.
Das waar,is idd. beter dan een veel te hoge druk in je hoofd.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 22:14

Rustig zijn ze wel, maar da's ook voornamelijk t probleem! Hihi. Nee je hebt gelijk. Laatste OK is ook "pas" twee weken geleden, darmen hebben altijd wel moeite met buik operaties en als ze er sowieso al moeite mee hebben...

Ik denk dat in beweging komen al veel goed zou doen, maar dat kost me enorm veel moeite nu door mijn rug en "stroom" in voornamelijk mijn rechter been. Al als ik eenmaal loop ik me er wel makkelijker door heen of overheen kan zetten dan de eerste passen.

Heb ontzettend veel pijn op dit moment, m'n rug, m'n benen en m'n hoofd. Pff.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:21

Vind jou zo sterk! Echt respect voor jou
Ook dat je gewoon nog gaat wandelen ondanks de stroom en pijn

Ook hoe je met de pijn omgaat, ik vind dat nog erg lastig.
Hoop dat je snel eens een tijd hebt zonder ziekenhuizen en pijn!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 17:48

Dank je! Lief van je. :)
Pijn went alleen wel wat (helaas). Wil niet zeggen dat het er niet meer is, maar je kan jezelf er wat beter over heen zetten.

Vandaag weer heerlijk uurtje met paard getut, lekker poetsen en aandacht geven. Ook stukje gewandeld, ze was zo enorm voorzichtig met mij! <3
Lopen gaat namelijk nog steeds heel moeizaam, maar ze nam me echt mee en hield elke stap die ze zetten rekening met mij, zelfs toen ze wat eng vond. Heerlijk dier. <3

Ze heeft alleen klein beetje snotneus, arm paard. Ze hoest verder niet of zo. Zat al eerder te denken om haar een deken op te doen, maar ze voelt zo lekker warm aan... En ze heeft ook gewoon een dikke/warme winter vacht, al is ze wel al flink in de rui.

Afbeelding
Beetje bewogen, klein ongeduld hihi. Als ik weg loop blijft ze gewoon rustig staan, maar als ik voor haar ga staan vind ze dat helemaal niks. Haha. Ze moet dan gewoon echt zelf aandacht krijgen, vind zij. :D

Krijg elke keer weer energie van haar. Geeft me weer kracht om door te gaan, want nu ook weer met die rug/tintelingen/stroom/uitval. Het is elke keer weer wat er bij en/of er boven op. Dat breekt me best op. Ook nu ben ik er zelf weer vrij zeker van dat t weer een volgende operatie gaat worden... Ik wil zo graag weer m'n leven op pakken! Genieten van mijn dieren, weer volop studeren, leuke dingen doen met vrienden en mijn vriend, enzovoorts. En elke keer gooit er wel iets weer roet in t eten.

Komende twee weken heb ik me toegelegd op één toets, stralingsdeskundigheid sommen toets. Mijn doel is om die te halen deze periode (daar zit ook een diploma aan vast, als ik deze haal heb ik alles). De kennis toets ga ik wel maken, maar verwacht daar niets van en de rest sla ik over (is gewoon niet realistisch). En dan in de nieuwe periode even samen met docenten gaan zitten om te kijken hoe ik de rest kan gaan bij spijkeren en zorgen dat ik alle toetsen haal. Dat is toch wel echt t doel voor nu. :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:58

Ze is echt prachtig Quir!
Ik vind schimmels sowieso erg mooi,vooral de wat donkere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:14

Wat een heerlijk dier als je haar zo ziet staan! Begrijp volledig dat zij je batterijtjes kan opladen in deze rotperiode. Mooie vooruitzichten ook naar je toekomst. Komt heus goed, jij gaat die testen halen met prachtige cijfers :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:21

Ze is magnifiek Quir !

Heel veel succes voor die toets.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 21:33

Jaa vind haar ook echt prachtig! Geniet elke keer weer van haar. <3

Heb even flinke dip. Ontzettend veel pijn en ook de pijn in mijn rug en benen nemen toe. Heb wat koorts en voel me behoorlijk beroerd. Dadelijk maar naar bed en slapen...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 01:22

Ze is echt knap hoor!!! <3

Balen van je pijn :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:52

Goed plan Quir,lekker je bed in.
Hoe gaat het nu met de pijn? is het minder aan het worden,of nog hetzelfde of erger?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 19:23

Gisteren extra pilletje gepakt en best wat uurtjes kunnen slapen (mede daardoor ook). Dus de zenuwpijn is nu gelukkig wel te doen. Bewegen is nog steeds elke keer flink stroom, al heb ik t idee dat links wel minder wordt.

Alleen ontzettend erge onder druk in m'n hoofd, zelfs als ik plat lig flink hoofdpijn van de onder druk (normaal gezien heb je alleen onder druk pijn als je overeind bent en zakt t weg als je gaat liggen). De drains overdraineren dus flink, tegenovergestelde van wat ze tot nu toe elke keer gedaan hebben. :+
Alleen al dat hersenvocht in mijn buik zijn de organen in mijn buikholte niet blij mee. Behoorlijke pijn steken in vooral mijn onder buik.

Soms helpt t om wat te bewegen, zodat het hersenvocht beter afgevoerd en opgenomen wordt in t bloed. Dus ik heb mezelf met heel veel pijn en moeite gedwongen half uur op de loopband te lopen... Maar helaas. Teveel hersenvocht of lijf die het niet verwerkt krijgt.

Heb vandaag maar geprobeerd te studeren...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:26

Maar moet je dat niet ff melden aan het ziekenhuis of HAP?
Das toch niet goed zo?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:29

Heb je eigenlijk niet aan 1 drain genoeg in plaats van 2?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 19:48

gohya schreef:
Maar moet je dat niet ff melden aan het ziekenhuis of HAP?
Das toch niet goed zo?

Is inderdaad niet goed, maar kunnen ze ook nu niets mee doen. Wennen aan de nieuwe lage druk geven ze zelfs 6 maanden voor. Als dan nog steeds de druk te laag is gaan ze andere oplossingen zoeken. Nu is er alleen een verschil tussen lage druk (waarbij de pijn zakt als je plat gaat liggen) en extreme onder druk die ik nu op dit moment heb.

Onder druk heeft op zich ook geen risico's. Een kleine, maar door de pijn die je krijgt is dat risico nóg kleiner, omdat je met die hoofdpijn het écht wel uit je hoofd laat door te gaan (mensen die ooit ruggenprik gehad hebben met een lek achteraf hebben enig idee. :+ dat maar dan nog iets erger). Namelijk een bloeding tussen de hersenvliezen.

Maar kan best dat dat over een paar dagen weer anders is, de druk wisselt sowieso nog enorm. Lijf moet nieuwe balans vinden. De drains werken in ieder geval. Da's al iets.

Dat m'n buik t hersenvocht nu niet zo tof vind, ook kwestie van wennen, maar ook vooral weer in beweging komen. Dus wordt tijd dat die rug opknapt.

Iris82 schreef:
Heb je eigenlijk niet aan 1 drain genoeg in plaats van 2?

Zeer waarschijnlijk wel. :)
Zeker nu de druk in de buikholte wat lager is door de blinde darm die er nu uit is en de drains dus ook af kunnen lopen.
Gaan met de chirurg ook overleggen of een van de twee drains niet dicht gemaakt kan worden (klipje er op) en als dat goed gaat die eruit.

Meteen eruit is zonde als blijkt dat 1 drain toch niet voldoende is.

Ook is t even afwachten of de drain niet geïnfecteerd is... Dat is nog steeds niet uitgesloten helaas. Als dat zo is, moeten ze er sowieso uit...

Waarschijnlijk zit er alleen een stuk drain los in de rug, wat (als er infectie is) een groot probleem gaat worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:02

Meid, meid, meid toch! Laat die kerel van je anders eens flink met zijn vuist daar op al die tafels gaan slaan! Dit kan toch niet?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:42

Ik vind het ook bijzonder dat je nou weer zo lang moet wachten, terwijl het eigenlijk zo goed leek te gaan...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 20:44

ohjajoh6 schreef:
Meid, meid, meid toch! Laat die kerel van je anders eens flink met zijn vuist daar op al die tafels gaan slaan! Dit kan toch niet?

Oh maar da's ook al heel wat gebeurd hoor. :D

Het is alleen niet op te lossen zonder operatie en het heeft ook geen acute spoed indicatie... Het is niet levensgevaarlijk of iets en ik overleef t ook wel. Ben er zelf ook alweer over uit dat dit wel weer de volgende operatie zal gaan worden... Maar wel pas na m'n toets de 29e. En t liefste natuurlijk gewoon niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:36

ik lees nog steeds mee, en kan me zo goed inleven in deze pijn :(:) Maar je schimmel blijft geweldig!

Ik ben ook helemaal blij met mijn hysterische schimmel. Afgelopen zaterdag een fotoshoot met studioverlichting gedaan in een stikdonkere binnenbak en ze gedroeg zich voorbeeldig :+:

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:36

Hier even een berichtje van een stille meelezer. Ik wil je heel veel sterkte wensen! Zo kl*te dat die ellende nog steeds niet voorbij is! :(:)
Ik heb zelf een chronisch knieprobleem, waar ik 5x aan geopereerd ben, ook gedurende mijn studietijd. Kan me dus een beetje inleven in je situatie, al moet jouw pijn en ongemak nog 10x erger zijn!
Gelukkig geeft die knappe merrie van je wat afleiding en nieuwe energie. Echt een plaatje! :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 15:00

Lielle schreef:
ik lees nog steeds mee, en kan me zo goed inleven in deze pijn :(:) Maar je schimmel blijft geweldig!

Ik ben ook helemaal blij met mijn hysterische schimmel. Afgelopen zaterdag een fotoshoot met studioverlichting gedaan in een stikdonkere binnenbak en ze gedroeg zich voorbeeldig :+:

Ja inderdaad, deze pijn in m'n rug en benen ken jij inderdaad ook heel goed! :(:)

Precies t zelfde alleen door een andere oorzaak.

Ligt vast aan de kleur! :D
Wel heel gaaf zeg! Zijn de foto's mooi geworden?

nexthorse schreef:
Hier even een berichtje van een stille meelezer. Ik wil je heel veel sterkte wensen! Zo kl*te dat die ellende nog steeds niet voorbij is! :(:)
Ik heb zelf een chronisch knieprobleem, waar ik 5x aan geopereerd ben, ook gedurende mijn studietijd. Kan me dus een beetje inleven in je situatie, al moet jouw pijn en ongemak nog 10x erger zijn!
Gelukkig geeft die knappe merrie van je wat afleiding en nieuwe energie. Echt een plaatje! :)

Dankjewel! Knie problemen zijn ook heel naar. :(:)
Zelf helaas (ook al...) problemen met mijn knieën. Al gaat t nu best heel goed (maar of dat misschien komt door de zware pijnstillers? := ). Heb er nu bijzonder weinig last van in ieder geval. Overigens heb ik als 12 jarige mijn knie verbrijzeld door klap van een paard, dus wel veroorzaakt door een trauma. Daardoor artrose in die knie en in de andere knie en beide heupen door overbelasting. Ook aantal keer geopereerd in m'n knie, maar nu wachten tot ik oud genoeg ben voor nieuwe knie (of knie moet echt heel slecht wordt).

Knie is zo'n complex gewricht en je kan er niet zonder mee eigenlijk.

En niet zeggen dat dit 10x erger is hoor. :(:)
Al stoot je je kleine teen, pijn is pijn en ongemak is ongemak. Maakt de reden of oorzaak niet zoveel uit en ook de ernst niet. :)

Ben de ochtend bezig geweest met studeren voor de toets... Ik heb gewoon kramp in mijn vingers, ben niet meer gewend om te schrijven haha. Doe eigenlijk altijd alles op de laptop, maar dit zijn reken opgave en dan gaat schrijven toch heel wat makkelijker.

Vanochtend wel wakker geworden met flinke hoofdpijn (lage druk/overdrainage) en t wordt steeds erger. Om gek van te worden, concentreren is ook bijzonder lastig met die koppijn. Nu maar weer plat en lekker lezen. Heb alweer ruim 59 uur met de e-reader gelezen.

Morgen middag weer even lekker met t Schimmeltje bezig! Als de bak t toelaat zaterdag er eens op gaan zitten, niet zelf. Alhoewel als ze braaf is... Hihi. :7
Rondje stappen zie ik best zitten!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:40

Er gaat niks boven een rondje stappen Quir. Bij braaf paard, gewoon doen en genieten.
Ik heb vorige week mijn eerste drafpassen weer gedaan en dat was ook genieten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:40

Quir, mijn aanbod staat nog steeds. Heb een superbrave merrie voor je.

En wb foto, oordeel zelf.

Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:55

Ik schrok net wakker, lag half te slapen, en dacht dat ik al een tijd niets van je gelezen had. Was ik je topic kwijt!! Ook raar...

Vlug wat bij gelezen maar zie dat het helaas nog steeds niet echt beter met je gaat...

Wat een gave merrie en mooi om te lezen dat ze zich zo voor je aanpast!! Begin van een mooie band!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:53

Ooh dat zal wel heel tof zijn Quir, als je zaterdag ook een rondje kunt stappen! Eerst een ander er op om te kijken hoe braaf en rustig ze is, en dan lekker zelf een rondje proberen. Fijn dat je eindelijk het gevoel hebt dat je dat zelf weer zal kunnen!