Bikinilijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe scheer jij je bikinilijn?

Een streepje
162 (16%)
Ik scheer alles
712 (70%)
Ik laat het gewoon groeien
60 (5%)
Anders
69 (6%)

Totaal aantal stemmen: 1003

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 20:41

Ik heb mezelf ook voorgenomen om de volgende keer eerste een paar glazen wijn soldaat te maken alvorens ik weer beneden ga epileren. :')

Zwitsal: als de epilator niet het risico zou lopen om niet meer schoon te worden dan zou ik zeker gebruik maken van je tip, maar ik ben bang dat het goedje er niet meer af gaat.

PeerAppel

Re: Bikinilijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:40

Lukt de spawax op jullie benen een beetje? Hij pakt bij mij de dunne blonde haartjes totaal niet. Ik ga hem nu even aanslingeren en nog een poging wagen, want ik heb gespaard. :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:43

Die blonde haartjes, vreselijk! Zowel mijn suikerwax als m'n epileeraparaat pakken ze niet. Terwijl het juist die haartjes zijn waar ik vanaf wil. :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:44

Ja hier ook! Mijn benen is 80% blond dun haar, maar wil er toch echt vanaf. _O-

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:47

Hier helemaal geen blondhaar dus ben echt heeel erg benieuwd.... vele zijb er veel belovend over

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:48

Mijn benen ook. Ik heb ze ook bij mijn navel, en naast m'n bikini lijn (echt vreselijk). Ondanks dat het blond en dun is, staat het toch onverzorgd.. Zon erop en ze zijn net zo aanwezig als dikke zwarte haren _O- Ik heb het maar opgegeven en verder gegaan met scheren. :+

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:39

Wat een inspiratie weer! Ik ben tot op heden vooral een stille meelezer geweest, maar wil toch even zeggen dat ik veel hoopvolle verhalen lees *\%/* . Respect hoor!

Ik heb ook de epileer set van Philips, die hier veelvuldig is besproken. Ik heb totaal geen problemen met mijn benen of oksels te ontharen, maar daar beneden oef. Mijn venusheuvel is het probleem nog niet, als ik dat van mezelf moet doen dan is dat zo gedaan. Maar ik kan me nog niet echt voorstellen dat ik mijn lippen er ook mee zou doen. Heb wel een stuk geprobeerd maar dat werd een beetje een bloedbad. Dat heb ik ook al eens met harsen gehad, miste ik een heel stuk vel (is ook een keer gebeurd toen ik het liet doen) . Denk dat ik binnenkort een een fles wijn erbij pak en een grote spiegel (dat ik echt kan zien wat ik doe, want als ik het niet goed zie ga ik twijfelen) en mee zelf opleg dat ik het moet doen. Als jullie het kunnen ......

Vorige maand was ik op vakantie met mijn paard. Aan het einde had ik wel haartjes, maar epilator vergeten/niet ingepakt dus er niets aan gedaan. En ik had het kunnen weten, dat ik daar enorm veel last van kreeg. De haartjes op mijn venusheuvel gaan heel erg irriteren als ze te l _-:( ang worden en ik helemaal als ik dan ga paardrijden. Ik was een week terug alles rood, dik en ontstoken. De haartjes hebben de neiging als ze te lang worden om in de porie daarnaast in te groeien wat een maanlandschap tot gevolg heeft -:(- .

De haartjes onder mijn oksels zijn inmiddels zo dun dat ze met epileren afbreken. Dus probeer ze nu met het pincet te epileren. Het doet geen zeer, maar het is niet mijn hobby

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:14

Ik heb die blonde haartjes op mijn bovenbenen maar die haal ik er niet af hoor :') mijn ondernemen zijn een en al dikke zwarte haren..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:15

Mijn bovenbenen scheer ik ook niet, daar zitten slechts dunne blonde haartjes op en daar stoor ik me niet aan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:20

Bovenbenen doe ik ook niet, tot op m'n knie :j

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:21

Net die spawax geprobeerd.
Wel fijn alleen kan ik tot nu toe voor de oksels niet aanraden deed best pijnlijk .. wil niet weten hoe het is bij de bikinilijn! :P

Maar zal vast wennen en uitproberen zijn! Spuk plakt alleen alle kanten op hahhahahahaha

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:51

Voor de mensen die pfb Vanish gebruiken: gaat jullie huid er ook zo van vervellen?
Ik gebruik het nu ong 2 weken en het is echt verschrikkelijk, de vellen hangen eraan :( ik geef mijn oksels nu maar even rust, want het deed de laatste keer echt zeer toen ik het erop deed.. Nog meer mensen daar last van? Ben er verder wel blij mee, heb veel minder last van ingegroeide haren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:58

Simone0308 schreef:
Voor de mensen die pfb Vanish gebruiken: gaat jullie huid er ook zo van vervellen?
Ik gebruik het nu ong 2 weken en het is echt verschrikkelijk, de vellen hangen eraan :( ik geef mijn oksels nu maar even rust, want het deed de laatste keer echt zeer toen ik het erop deed.. Nog meer mensen daar last van? Ben er verder wel blij mee, heb veel minder last van ingegroeide haren.

Dat is wat Vanish doet, het is een scrub die dode huidcellen verwijdert en dus ook voor losse velletjes kan zorgen. Dit voorkomt dus het ingroeien van haartjes ;) Ik rub er nu iedere douchebeurt goed overheen met een washand zodat het mooi "schoon" blijft.
De eerste dag nadat ik weer geëpileerd heb merk ik dat het wel prikt en kan branden. En het stinkt. :')

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:15

Jolien87 schreef:
Simone0308 schreef:

Dat is wat Vanish doet, het is een scrub die dode huidcellen verwijdert en dus ook voor losse velletjes kan zorgen. Dit voorkomt dus het ingroeien van haartjes ;) Ik rub er nu iedere douchebeurt goed overheen met een washand zodat het mooi "schoon" blijft.
De eerste dag nadat ik weer geëpileerd heb merk ik dat het wel prikt en kan branden. En het stinkt. :')

Ja, dat begrijp ik, maar had niet verwacht dat het zo 'erg' zou zijn. Het wordt ook meer naarmate ik het langer gebruik. Dat prikken na het waxen heb ik idd ook, maar de laatste keer deed het echt pijn, dat was daarvoor niet zo. Dat was ook niet na het waxen overigens, maar alweer een week daarna.
Stinken doet het zeker :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:18

Scrub je wel vaker? Het eerste wat er in me opkomt is dat je veel dode huidcellen hebt die er eerst af moeten, hoewel ik het dan natuurlijk niet over een laag van millimeters dik heb. ;)
Blijft je huid verder wel mooi of wordt het rood door het vervellen? In het laatste geval zou je namelijk denken dat het ook je goede huidlaag aantast en dat is niet de bedoeling.
Heb je misschien een gevoelige huid?

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:43

Ja scrubben doe ik regelmatig, anders is het helemaal verschrikkelijk met ingegroeide haren.
Op zich wordt het niet rood met vervellen, dus aantasting van de huid lijkt mee te vallen. Heb idd wel een hele gevoelige huid, maar er zit nu wel duidelijk verbetering in de hoeveelheid ingegroeide haren e.d. Op zich werkt het dus wel goed, misschien is twee keer per dag teveel voor mijn oksels. Down under geen last van pijn namelijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:48

Dan denk ik gewoon dat je huidcellen zich vrij snel vernieuwen. Als het geen dode huidcellen waren, dan zou je dit echt wel merken aan je huid.
Kijk inderdaad eens hoe het gaat als je het eenmaal daags aanbrengt.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 22:52

Even een beetje experimenteren dan maar idd. Hopelijk trekt het bij, want ben op zich wel blij met het resultaat.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:37

Volgens mij hoef je het ook maar max 3 dagen 2x per dag te gebruiken, anders kan je huid zich natuurlijkook niet herstellen. Ik doe het meestal alleen na het epileren, merk ik dat ik meer irritatie heb dan wat vaker.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:45

Volgens de gebruiksaanwijzing moet je het gewoon dagelijks blijven gebruiken voor het beste resultaat. Dit staat erover op de website:

Citaat:
Breng met de handige roller een dun laagje PFB Vanish aan op de onthaarde huid. Niet inwrijven of van de huid afspoelen.
Voor het beste resultaat brengt u PFB Vanish aan na het ontharen en vervolgens dagelijks 's ochtends & 's avonds, ook al scheert u zich niet dagelijks. Wanneer PFB Vanish is gedroogd kunt u bodylotion, gezichtscrème, eau de toilette e.d. gebruiken

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:51

Hm lijkt me logischerwijs niet goed, zeker niet als je er juist een geïrriteerde huid van krijgt. Even aankijken dus!

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:00

Nou even een update nav mijn vraag van gisteren: de huid onder mijn oksels is dus wel degelijk rood en 'aangetast', vooral het stukje net voorbij de haargrens, aan de achterkant van de oksel. Daar smeer je het natuurlijk niet echt, maar door het bewegen van je armen komt het daar toch op.
Gisteravond na een paar dagen niet gebruiken weer even geprobeerd hoe het ging, nou ik stond bijna te janken van de pijn. Toen nog eens goed gekeken en bleek het toch behoorlijk rood te zijn. Geen goed idee dus. Voorlopig geef ik het maar even rust en hou ik het bij scrubben onder mijn oksels.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:36

Dan kan het best zijn dat je er enigszins gevoelig voor bent en het beter even in de kast kunt laten staan tot de huid weer hersteld is. Mocht het dan weer rustig zijn dan kan je altijd kijken of 1x daags wel werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:42

Voor zover ik weet is het ook helemaal niet de bedoeling dat je producten met salicylzuur voor langere tijd dagelijks gebruikt. Ik zou het dus inderdaad rust geven en alleen na het ontharen erop doen. Of misschien verminderen naar 3x per week o.i.d.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:30

Lijkt mij ook niet goed, de huid moet zich ook weer kunnen herstellen.

Nou, ik was op vakantie, en was geen doen met epileren o.i.d. dus maar geschoren.
Nou, direct weer dag erna stoppels hè.
Bij thuiskomst maar weer direct de epilator gepakt.