[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:44

Ik meld me hier ook even, als 15 jarige meid.
Ik denk er al een tijd aan om een tattoo te laten zetten, maar wel pas als ik 18/19 ben.
Dan weet ik zeker wat ik écht wil en dat ik geen spijt ga krijgen. Ik heb dus nog 3 jaar om over het ontwerp na te denken.
Ik denk aan de zin; 'I have survived'
Waarschijnlijk óf op mijn pols, maar ik weet nog niet welk beroep ik wil gaan doen dus ben bang dat het later niet mag, óf langs mijn litteken op mijn rug.
Ik heb meer als een jaar geleden een rugoperatie gehad die erg risicovol was, daarom de zin I have survived, ik denk er al een jaar aan en het lijkt me nog steeds een mooi ontwerp.
Heeft iemand nog anderen ideeën voor dit concept, onderwerp? Laat maar weten!

Anoniem

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:24

Ik zou persoonlijk dan eerder voor "I've survived" of liever nog "I survived" gaan. Vind beide zinnen krachtiger overkomen en ik vind het woord "have" ertussen persoonlijk niet zo mooi.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:27

Dat zou ik inderdaad ook doen :j
Het woordje "Have" maakt het zo Nederlands :D

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:27

Emmaa_ schreef:
Ik zou persoonlijk dan eerder voor "I've survived" of liever nog "I survived" gaan. Vind beide zinnen krachtiger overkomen en ik vind het woord "have" ertussen persoonlijk niet zo mooi.

Daar zat ik ook aan te denken, maar wist niet of het grammaticaal correct was. ''I survived" vind ik ook erg mooi, dankjewel!

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:29

Robynn schreef:
Dat zou ik inderdaad ook doen :j
Het woordje "Have" maakt het zo Nederlands :D

Ja, klopt. Is dat grammaticaal correct? Want dan vind ik het o.k, niet dat er anders een incorrecte zin op mijn lijf staat :')

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:51

Wiee over 3.5 uur opstaan en dan op vakantie. Volgende week woensdag afspraam om mijn tattoo te laten zetten.

Na de vakantie gepland ivm zwemmen en zon etc. Maar word nu toch wel heel enthousiast!
Wel vraag ik me wat af. Ik heb de vorige met vaseline gesmeerd maar wat is beter? Bepanthen of vaseline? Want mijn vorige is te diep gezet dus is sowieso niet mooi gebleven.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 01:23

_Loveshorses schreef:
Ik denk er al een tijd aan om een tattoo te laten zetten, maar wel pas als ik 18/19 ben.
Dan weet ik zeker wat ik écht wil en dat ik geen spijt ga krijgen. Ik heb dus nog 3 jaar om over het ontwerp na te denken.
Waarschijnlijk óf op mijn pols, maar ik weet nog niet welk beroep ik wil gaan doen dus ben bang dat het later niet mag, óf langs mijn litteken op mijn rug.
Ik heb meer als een jaar geleden een rugoperatie gehad die erg risicovol was, daarom de zin I have survived, ik denk er al een jaar aan en het lijkt me nog steeds een mooi ontwerp.

Mijn zusje heeft ook een hele zware operatie aan haar rug gehad en nu een litteken van nek tot staartje, toevallig zag ik een tijd terug een geweldige plek voor zo'n tattoo op internet die ik heel gaaf vond voor haar. Voor jou misschien ook wel mooi! De tekst liep recht over de ruggengraat naar beneden toe, dus verticaal. Ik zal morgen eens kijken of ik hem kan vinden. Ik weet overigens niet hoe het zit met tatoeëren en littekens, bij mijn zusje zou hij op het litteken moeten komen als ze het op haar ruggengraat zou doen. I survived vind ik ook een hele mooie tekst in jou geval!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:16

Ilaan, dit stukje vond ik op internet op de site van een shop:

Insmeren van de tattoo doe je met (1) Bepanthen, (2)Vaseline of (3) Uierzalf. Wij raden u aan om voor Bepanthen te kiezen, aangezien dit ook de huid beschermt en een natuurlijk huidherstel ondersteunt. Daarnaast trekt Bepanthen ook in de huid. Andere middelen zoals Vaseline of Uierzalf blijven op de huid liggen en veroorzaken o.a. eerder vlekken in kleding

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:40

Bepanthen vind ik ook veel fijner met smeren!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:28

_Loveshorses schreef:
Emmaa_ schreef:

Daar zat ik ook aan te denken, maar wist niet of het grammaticaal correct was. ''I survived" vind ik ook erg mooi, dankjewel!

Het kan allebei. "I survived" betekent, grammaticaal gezien, wel dat het echt een afgesloten hoofdstuk is, dus als dat over je operatie gaat is het misschien wel mooi symbolisch. :)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:32

@ilaan: ik smeer 3 x daags met uierzalf van Bogena. Dat adviseerde Skinworx mij boven de andere smeersels o.a. vaseline.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:35

Bepanthen is echt lekker spul! Ik had laatst een rauwe/schaaf plek. Even smeren met Bepanthen en het is gelijk al zachter!

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:43

Lauraa90 schreef:
_Loveshorses schreef:

Mijn zusje heeft ook een hele zware operatie aan haar rug gehad en nu een litteken van nek tot staartje, toevallig zag ik een tijd terug een geweldige plek voor zo'n tattoo op internet die ik heel gaaf vond voor haar. Voor jou misschien ook wel mooi! De tekst liep recht over de ruggengraat naar beneden toe, dus verticaal. Ik zal morgen eens kijken of ik hem kan vinden. Ik weet overigens niet hoe het zit met tatoeëren en littekens, bij mijn zusje zou hij op het litteken moeten komen als ze het op haar ruggengraat zou doen. I survived vind ik ook een hele mooie tekst in jou geval!

Oh oke! Bij mij is het tussen mn schouderbladen tot aan mijn onderrug/heupen. Oeh, vind ik intressant, als je het nog tegenkomt laat maar weten! Bij mij zou het ook over mijn litteken moeten gaan, tatoeëren over littekens kan, maar pas na een x aantal jaar zodat het weefsel goed dik is. ''I survived'' vind ik ook nog steeds erg mooi, vooral omdat het 1. met mn rug te maken heeft en nog met wat andere problemen. Ik zet er aan te denken om die te laten zetten op mijn onderarm aan de zijkant. Maar dan zit ik weer met mijn toekomstige beroep later, wat ik nog niet weet. :')

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:44

@ Dani
Thanks! Dan kies ik voor ''I survived'', heel erg bedankt!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:56

Hoe is het resultaat eigenlijk bij een tattoo over een litteken?

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:09

Yv_ schreef:
Hoe is het resultaat eigenlijk bij een tattoo over een litteken?

Als het geen tattoo is waar een héle dikke weefsellaag op zit, dan zie je er eigenlijk bijna niks van.
Veel mensen laten ook gekleurde tattoo's zetten over littekens, want dan valt het minder op.
Er moet wel een weefsellaagje op zitten natuurlijk, maar geen dikke hobbel bedoel ik. :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:19

Ik zag het net inderdaad op google, hartstikke mooie resultaten ook. Ik was er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat het niet kon of niet mooi werd, omdat het dikker weefsel is. Maar zie erg mooie resultaten. Ik heb een oerlelijk en flink litteken op mijn knie zitten die ook echt na 10 jaar gewoon nog steeds alle kleuren van de regenboog verkleurt en zou daar wel iets overheen willen. Hmm, miss toch eens informeren. Hoe zit het met "pijn"? Meer/minder?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:22

Mooi Ivonka!
I Survived klinkt idd veel sterker en daadkrachtiger :j
Mijn tatt staat ook over littekens heen, maar die zijn al vrij ver weggetrokken en ondiep, alleen nog maar hier en daar een wit lijntje, heb niks geks gezien in mn tattoo :)

Goh, heb even een vraagje, is het normaal dat mijn tattoo na 2 uurtjes al geen pijn meer doet? := Heb hem dan dinsdag laten kleuren, maar voel er echt niks meer van, ook niet als ik hem aanraak of douche, de huid voel ik nog wel :j

Met lijnen zetten heb ik er dik een week last van gehad dat elke aanraking zeer deed....

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:25

Ik had ook idd een uurtje erna nergens meer last van. Tot het vorig weekend ineens ging vervellen, toen jeukte het. Maar verder geen last.. Ik had lijnen en kleur tegelijk, geen idee of het uitmaakt als het afzonderlijk wordt gedaan.

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:26

Yv_ schreef:
Ik zag het net inderdaad op google, hartstikke mooie resultaten ook. Ik was er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat het niet kon of niet mooi werd, omdat het dikker weefsel is. Maar zie erg mooie resultaten. Ik heb een oerlelijk en flink litteken op mijn knie zitten die ook echt na 10 jaar gewoon nog steeds alle kleuren van de regenboog verkleurt en zou daar wel iets overheen willen. Hmm, miss toch eens informeren. Hoe zit het met "pijn"? Meer/minder?

Uhm, dat weet ik niet. Maar voor mij persoonlijk zal het meer pijn doen. Misschien niet echt pijn, maar vervelend denk ik. Mijn litteken vind ik erg akelig om aan te raken, of om aangeraakt te worden. Dus denk dat het voor mij akeliger zal zijn, dan misschien voor een ander. Want littekenweefsel is dood, dus moet je eigenlijk niks voelen. Dacht ik. Maar als je het akelig vind om er aan te zitten, dan zal het wel moeilijker worden.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:37

Bij mij was de pijn bij loskomen van de naald gelijk al weg hoor :) Alleen een beetje trekkend gevoel nog maar dat noem ik dan weer geen pijn. De jeuk was wel verschrikkelijk haha, maar dat heeft ook weer niets met pijn te maken en is gewoon irritant. ;)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:28

Aardig wat pagina's doorgespit in dit topic...
Ik heb 6 augustus een afspraak voor een dubbele tattoo op de achterkant van mijn bovenbenen. (Halverwege,niet net onder m'n kont :+ )
Mijn laatste tattoo is inmiddels alweer twee jaar terug.

Heeft iemand ervaring met die plek op je bovenbenen?
Ik heb heel lang met dit idee rondgelopen om twee woorden die apart iets betekenen,maar ook samen,ergens te laten zetten maar ik kon er niet uitkomen waar. Mijn armen zijn al bezet.
Dus mijn tattooman is bezig voor mij te ontwerpen 'Always' op m'n ene been,en 'Believe' op m'n andere been.
Ik heb wat rondgekeken en gegoogled,maar heel veel voorkomend is mijn gekozen plek nog niet. (Behalve de vrouwen die twee strikken op hun bovenbenen hebben)

Nog een tweede vraagje.
Ik hoor tegenwoordig veel over verdovende smeersels en crème.
Doet jullie tattoo shop dat wel of niet en wie heeft er ervaring mee?
Ik hoor veel voor en nadelen.
Sommigen vinden dat je bij een tattoo nou eenmaal pijn hebt (duh :P ) maar ik denk als het niet nadelig is,is er niks mis mee om het jezelf prettiger te maken als je een paar uur onder de naald moet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:37

VisibreTeam schreef:
Mooi Ivonka!
I Survived klinkt idd veel sterker en daadkrachtiger :j
Mijn tatt staat ook over littekens heen, maar die zijn al vrij ver weggetrokken en ondiep, alleen nog maar hier en daar een wit lijntje, heb niks geks gezien in mn tattoo :)

Goh, heb even een vraagje, is het normaal dat mijn tattoo na 2 uurtjes al geen pijn meer doet? := Heb hem dan dinsdag laten kleuren, maar voel er echt niks meer van, ook niet als ik hem aanraak of douche, de huid voel ik nog wel :j

Met lijnen zetten heb ik er dik een week last van gehad dat elke aanraking zeer deed....

Ik had er eigenlijk ook een uurtje oid na het zetten ook geen last meer van. Toen m'n vriend hem insmeerde voelde het even raar, maar het deed niet echt pijn ofzo. Gevoelig is meer het goede woord

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:57

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:57

Oooooooohhhh, dat is nou echt helemaal mijn stijl!!!!
Echt super mooi, helemaal geweldig.
Ik ben fan!