Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:27

Heel veel suc6 alvast linnie050

Lennox gecondoleerd... hakt er zeker in :(
Hopelijk nu alle ellende achter de rug. Lekker bij je paard bezig, geen stress meer over waar pleegkind terecht komt.. misschien het zetje in de rug dat er wel spontaan een eigen kindje blijft plakken.

Succes aan alle dames weer!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:15

Dankjewel allemaal.

Afbeelding

Ik zat de papieren al wat door te lezen.
Hebben jullie bv rekening gehouden met deodorant en parfum?
En eventueel wasmiddel en verzachter bedacht ik zelf nog?

Zoja welke deodorant?
Langs bv de tuinen dan voor een geschikte deodorant?

dromertje2

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:51

Ik heb ook icsi gehad en heb niets rekeniing gehouden, persoonlijk vind ik ook dat je daar mee kan doorslaan. Als je op de natuurlijke weg zwanger wordt, houd men daar ook geen rekening mee.

Ik heb enkel geen rauw vlees gegeten en geen alcohol gedronken. Mij is daar ook nooit iets van verteld geweest.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 19:19

linnie050 schreef:
Dankjewel allemaal.

[ [url=m/9Gtrau.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zat de papieren al wat door te lezen.
Hebben jullie bv rekening gehouden met deodorant en parfum?
En eventueel wasmiddel en verzachter bedacht ik zelf nog?

Zoja welke deodorant?
Langs bv de tuinen dan voor een geschikte deodorant?

Ik denk dat je iets van Odorex ofzo kan gebruiken, of neutral, sanex? Daar zit voor zover ik weet geen parfum in.
Ik heb er geen rekening mee gehouden, maar zit niet in jouw situatie. Beter het zekere voor het onzekere toch?

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:22

@silviabol, Bedankt! Ja idd HEEL snel. Normaal 3 consultatie en een uur bij de vroedvrouwen.. bij ons 1 consultatie en half uur bij de vroedvrouw verder en we waren vertrokken :-)

@linnie, tuurlijk hou ik jullie op de hoogte! :P
Op deze moment weet ik niet wat ik moet denken... NIETS dat weet ik, want alles wat je denkt en voelt wil toch niks zeggen. En toch ben je er onbewust continu mee bezig. Pff, morgen weten we meer :-)
Wij hebben de lijst ook moeten invullen wat te doen met de embryo's als...
Niet het leukste onderwerp maar vind het wel goed dat ze er op voorhand bij stil staan. Achteraf is het te laat!
Ik duim mee voor jullie, dat het allemaal voorspoedig mag gaan voor jullie. Zowel voor jullie als voor de donor.
Op je laatste vraag: Bij mij werd hier niets van verteld.. Eerste keer dat ik er van hoor.
Maar ja, als je je 's morgens wast en een keer geen deo gebruikt.. Toch geen probleem wel?
Rekening houden met wasmiddel lijkt mij al ver gaan hoor ;-)
+ ik was op de moment van pick up en terugplaatsing volledig ingepakt hoor. Chirurgische short, benen ingepakt met steriele doeken en deze doeken ook onder mijn kont. Ook mijn man was steeds volledig beschermd met short, haarnetje en schoenovertrekken.
Zoals Chanel1985 zegt ben ik het ook eens MAAR bij pick up en terugplaatsing komt de eicel / embryo in contact met omgevingslucht. Dat is bij een natuurlijke zwangerschap niet zo.. dus enige voorzichtigheid is toch wel geboden vind ik!

@RW, wachten kan zo lang duren he. Ik duim mee voor je!

@Lennox, heftige periode achter de rug zo te lezen! Pff :(:)
De moed niet opgeven!!! Je hoort het zo vaak... tegen alle verwachtingen in toch zwanger! Hopelijk gebeurt het voor jou ook. Ik duim alvast mee voor je.

@Spullen, bedankt! We kunnen in ieder geval alle duimen gebruiken :-)
Hoe gaat het met jullie? En met de kleine spruit. ???

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:54

Dat wasmiddel heb je ook nodig stel het verloopt goed om de babykleertjes te wassen.
Maar snap inderdaad je kan door schieten.

Deo zonder parfum is makkelijk om rekening mee te houden.
Maak gewoon op wat ik heb en ga dan over.
Terugplaatsing daar word je in de ochtend toch gebeld dat je bv in de middag moet komen?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:59

Iedereen doet natuurlijk wat men zelf wilt of zich goed bij voelt.
Wij gebruiken oog geen ander wasmiddel en wasverzachter dan dat we zelf gebruiken. Wasverzachter is wel standaard hyperallergeen.

Ik ben daar nogal down to earth in, als je buiten komt adem je ook al slechte lucht in, maar je kan ook niet stoppen met buiten te komen.
Daar in tegen steriliseren we nog elke papfles na gebruik, al is dat uit routine _O-

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:42

Wij hebben eigenlijk ook nooit ander wasmiddel gebruikt voor de babykleertjes.
Maar hoe dat verder zit ivm die pick up etc daar weet ik niets van dus daar kan ik geen zinnig antwoord op zeggen.

Gribeltje, ga jij morgen zelf testen of is er bloed geprikt of iets?

Hier nog geen ongi en ondanks dat ik nog gewoon zoiets heb van het zal vanzelf wel beginnen (en ik me op de wc tig keer af veeg om te kijken of er dan echt geen bloed komt haha) gaat er dan toch een beetje in je achterhoofd zo'n stemmetje klinken en me hoop geven. Durf ook gewoon nog niet te testen, want wil nog heel even die hoop hebben, ben nog niet klaar voor een evt negatieve test. Echt heel suf. Want dan weet je het in ieder geval, maar als het van het weekend nog niet begonnen is test ik wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 01:49

Er is van die parfumvrije deo, kristallen in een flesje, gewoon bij de drogist. En voor de was kun je wasnoten gebruiken, allebei zo hypernatuurlijk dat je er bijna dreads van krijgt en in het maanlicht gaat dansen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 02:44

@Gribeltje: het gaat goed, maar jemig, wat is dat wennen. Korte, soms heftige nachten, lange dagen, maar wat genieten we van haar <3 toch zijn er een hoop dingen die je van te voren niet hoort :') en misschien maar goed ook.

Spannend RW, ik duim voor je! Zou super zijn :)

Hahahaha! lieveli _O-

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:01

Wat voor een dingen spullen?

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:48

Hey dames, ik zat heel in het begin van het topic hier ook na mijn eerste miskraam (zwangerschapsafbreking eigenlijk).

Ondertussen de weg naar bokt terug gevonden, maar hier nog geen positief nieuws gehad.. Ondertussen nog 3 miskramen gehad :(

Ben wel blij te lezen dat het met anderen hier beter verlopen is dan met ons !

Proficiat spullen !

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:55

Spannend rockwitch, had je het al wel moeten zijn nu? Sorry als ik er overheen lees. Ik vond dat wachten ook altijd heel lastig. Ik wachtte minimaal 4 dagen met testen, na 4 jaar is dat namelijk best een dure hobby haha.

Welkom teurg amintah, bij jou is het ook heftig zo te lezen. Is een reden voor je miskramen? Ik hoop voor jou ook op snel een blijvende zwangerschap. Ik heb wel een paar keer licht positieve testen gehad maar dan werd ik korte tijd daarna toch ongesteld. Geen idee of dat dan toch mis is gegaan of dat ik nog een licht positief testte op de pregnyl (hoewel dat eigenlijk niet meer zou moeten kunnen dan).

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:59

Ik zit nu op dag 16 of 17 na de eisprong die op dag 19 was. Dus als je 14 dagen na de eisprong echt ongi moet worden of dat dat dan ook langer duurt. Maar de gyn belt vandaag dus dan vraag ik het gewoon.

Spullen, sommige dingen moet je niet weten van te voren.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:04

Lennox schreef:
Welkom teurg amintah, bij jou is het ook heftig zo te lezen. Is een reden voor je miskramen? Ik hoop voor jou ook op snel een blijvende zwangerschap. Ik heb wel een paar keer licht positieve testen gehad maar dan werd ik korte tijd daarna toch ongesteld. Geen idee of dat dan toch mis is gegaan of dat ik nog een licht positief testte op de pregnyl (hoewel dat eigenlijk niet meer zou moeten kunnen dan).

Jammer genoeg geen reden gevonden, ze hebben alle mogelijke testen gedaan dat ze maar konden doen..
Ons eerste was brute pech (1 kans op 1000 ... )
2e was een biochemische zwangerschap (4 dagen zwanger een positieve test en dan was het gedaan) en toen zei de gyn "goh dat komt bij 7 op de 10 vrouwen voor"
3e is het hartje gestopt op 8w2d.. en bloedstolling die niet denderend was (maar ook niet alarmerend slecht.. )
4e was op 6 weken een vruchtzak met dooier die voor de rest leeg bleef... (was ook buiten proportie gegroeid)

Vermits het 4x anders was zeggen ze al vrij snel "brute pech"...
Ondertussen bij een acupuncturist gegaan & osteopathie. De osteopaat zag al dat mijn bekken scheef stond & dat het heiligbeen dusdanig vast en verkeerd zat dat het de doorbloeding naar de baarmoeder blokkeerde. (Wss van eens heel hard op mijn poep te vallen toen ik van een paard viel, oeps )

De gyn zei dat als we 6 maanden nu zonder resultaat hebben, dat we terug mochten komen. Volgens mij gaan ze dan IVF gaan voorstellen :/

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 10:54

chocobroodje schreef:
Wat voor een dingen spullen?

Wat RW zegt, sommige dingen kun je beter niet weten van te voren :P hahahaha!

Amintah, wat ontzettend droevig! Miskramen zijn altijd een lastig iets, zeker omdat het bij jou met diverse redenen is misgegaan. Balen hoor, dikke knuf vanaf hier :(:)

RW, spannend! Heb je niet een onwijze drang om te testen? Ik duim voor je meid!

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:59

@ RW, er word standaard 12 dagen na de terugplaatsing en bloedtest. Vandaag dus ...

Pff nog een uur wachten voor ik kan bellen!
Nog nooit zo'n spanning gehad als deze keer.

Als het straks negatief is ... ik weet niet hoe ik mezelf ga moeten oprapen! Weet niet of het gaat lukken ...

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:08

Oh wat spannend Gribeltje, ik hoop ontzettend op goed bericht voor je!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:41

Hele dikke knuffel en duim heel hard voor goed nieuws!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:42

Rockwitch heel spannend! Hou ons ook op de hoogte lijkt mij ook echt zenuwslopend.

Haha spullen nu mijn 2 zusjes zijn bevallen hoor ik ook dingen waar vriendinnen het nooit over hadden
;)

Ik ga dinsdag even bij de tuinen kijken of natuur drogist.

Amintah jou B12 bloedwaarden is wel goed?
Wat een teleurstellingen :(
Heel veel sterkte.
Hoeveel maanden moeten jullie nu nog wachten? Ook een dikke knuffel.

Eerder heb ik ook meerdere testen gedaan omdat er geen periode opgang kwam.
Je hebt toch altijd hoop maar als je echt in een traject zit heb ik nu het gevoel dat het toch 10x harder binnenkomt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:54

Waar ik nu ook een beetje mee zit moet ik mij al gaan inlezen op forums of boekensteun over baby's en moet je wat moet aanschaffen.
Wat mag je wel en niet eten enz enz.

Ik ben daar nog niet klaar voor merk ik. Meer dat het dan juist allemaal zo dichtbij komt en de teleurstelling zo groot is als het niet positief verloopt.

Hebben meer mensen dit gehad?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 15:13

Gribeltje, als nieuws? Mocht je willen praten of wat dan ook, pb staat altijd open he? :*

Linnie, ik zou er lekker even mee wachten nog. One step at the time :* als je net zwanger bent is dat eten nog geen ramp. Alleen alcohol zou ik niet doen. Het is anders net of je met je dieet shake bij de McDonalds gaat zitten, dat is niet fijn. Maar dat is mijn mening.

Hier heeft onze dame net de hoortest gehad en alles was goed, dat is fijn :o

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:22

Spullen schreef:
We hebben haar Josephine genoemd <3

allereerst: Gefeliciteerd!!!

Deze naam heb ik ook al heel lang in mijn hoofd, prachtige naam!!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:45

Gribeltje ik zit te duimen voor je hoor.

Linnie, ik zou me nu nog niet al te druk maken. Tenzij je graag alvast jezelf wilt inlezen. Maar je hebt straks als het raak is echt heel lang de tijd om te lezen en op internet staat alles. Ook de dingen die je eigenlijk niet wilt lezen als je net zwanger bent.

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:07

Negatief ....

Zie het even niet meer zitten!
Alles geprobeerd, 7 keer teleurstelling!
Alle testen ondergaan. Ze kunnen niets vinden en toch ... steeds negatief!

Deze maand kunnen we niet verder wegens verlof in het ziekenhuis.

Ik ga er mee stoppen denk ik. En proberen te aanvaarden dat het misschien nooit lukt.