Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:24

Badeendje schreef:
Ik vraag me af wanneer we de herintrede van bepaalde ziektes kunnen verwachten. Circuleren bepaalde vaccinziektes inmiddels al elders in Europa waar de vaccinatiegraad laag is?

Yep, er is een recente uitbraak, google maar eens. Absoluut niet Europees, wel tekenend voor hoe ernstig een ziekte kan zijn: 300 doden op Madagascar:

https://www.google.nl/amp/s/www.nu.nl/b ... gaskar.amp

In Europa heerst een mazelenepidemie:
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... europa.htm
https://www.rivm.nl/mazelen/mazelen-in-europa (Oa frankrijk en met name Roemenie)
https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... uropa.html
https://www.trouw.nl/samenleving/hoge-s ... ~a19675ea/

Een kleine selectie, google op Mazelen en Europa. Tot nu toe 37 doden en uit mn hoofd zon 40,000 besmettingen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:48

IMJ schreef:
Een statistiekje gevonden van de mazelen, prevalentie. Dus niet het aantal doden
[ [url=m/N7Xu0s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is het goed te lezen? Bij de eerste vertikale pijl idd de vaccinatie geïntroduceerd.

Met de gevolgen voordat de vaccinatie geïntroduceerd werd, inderdaad minder doden.. wel veel andere narigheid:

[ [url=m/tNVMKy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er staat vrij duidelijk dat deze narigheid voor de introductie van het mazelenvaccin plaatsvond. Ik quote het stuk:
Medium schreef:
Before the introduction of the measles vaccine in the US in the 1960s, for example, there were 4 000 cases of measles encephalitis a year (many of which led to irreversible neurological complications such as blindness, deafness and mental disability), 150 000 cases of respiratory complications a year, and 48 000 measles-related hospitalizations per year (which placed huge financial and emotional burdens on families).
.

De genoeme bijwerkingen zijn bijwerkingen van de mazelen - hersenonsteking (measles encephalitis), middenoorontsteking en longontsteking.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:12

Ja. Daarom heb ik het ook geplakt!

Inderdaad minder doden maar wel heel veel andere ellende voordat het vaccin werd geïntroduceerd.

De andere grafieken die hier eerder getoond zijn lieten alleen de doden zien tgv mazelen. Dat nam idd af met de komst van betere hygiëne. De gevolgen van de mazelen namen niet af.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:15

Hihi, even snel hoor: moet je voor de grap even opzoeken wat het WHO adviseert betreffende mazelen en hoge dosissen vitamine A :D Ik heb er nu even geen zin in en de rest van het cirkeltje weer in gaan pas ik ook even voor, dat heb ik nu vaak genoeg gedaan :)

Uit mijn hoofd het advies van de WHO waar jullie wel in geloven toch?
Vergeef me als het aangepast is sinds ik daar ingedoken ben:

Voor kindjes onder de 1 jaar iets van dagelijks 100.000 IU vitamine A, 2 dagen achter elkaar en ze pleitten toen ook voor het toevoegen van flinke doses vitamine A tijdens de prikmomenten, om de kinderen beter weerbaar te maken tegen de mazelen.

Voor de kinderen die geen baby meer zijn was het de dubbele dosis volgens mij :)

BigBen schreef:
pmarena schreef:
Hier reageert Dr. Humphries trouwens op de dame van jouw bovenstaande link :)
http://drsuzanne.net/2015/10/why-dr-suz ... t-measles/

Hou nu eens op over Suzanne Humphries.
Dat is gewoon een idioot vrouwmens dat het licht heeft gezien,
en claimt dat je mazelen kunt behandelen met gigantische dossisen vitamine A,
en kinkhoest met krankzinnige dossisen vitamine C.
Sorry, maar dat is gewoon te gek om los te lopen.
Letterlijk.

mysa schreef:
Nog gevaarlijk ook, die A.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:20

Ja, in gebieden waar vitamine A deficienty heerst.

Measles is a leading cause of childhood morbidity and mortality. Vitamin A deficiency is a recognised risk factor for severe measles. The World Health Organization (WHO) recommends administration of an oral dose of 200,000 IU (or 100,000 IU in infants) of vitamin A per day for two days to children with measles in areas where vitamin A deficiency may be present.

Hoe dan ook is het inderdaad aangetoond dat de kans op zware symptomen verkleind wordt na 2x een bepaalde dosis vit A. Het geneest niet alle en het werkt ook niet goed bij kinderen ouder dan 2 jaar.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-02-19 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:21

Maar als ze de mazelen niet gekregen hadden, hoefden ze het tekort aan vitA ook niet aan te vullen..
Citaat:
Mazelen blijft veel slachtoffers eisen bij kinderen die in ontwikkelingsgebieden wonen en die niet zijn ingeënt. Wanneer de kinderen de acute fase overleven, hebben zij zelfs nog een jaar lang een verhoogde sterfte en blijken vaak blind te worden.1Aangezien vitamine A noodzakelijk is voor het in stand houden van alle vormen van epitheel in het lichaam en bij mazelen vermoedelijk een verhoogd verbruik van vitamine A optreedt, gaven Barclay et al. hoge doses vitamine A aan kinderen die wegens mazelen in een kliniek in Tanzania waren opgenomen.

Mungbean

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 09:27

Daar ben ik het helemaal mee eens :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:18

Tja maarja, als ze de mazelen wèl hebben dan is het toch fijn als je het lichaam kan helpen door zaken als vitamine A en C aan te vullen wanneer het lichaam die flink verbruikt in het verweer tegen de ziekte :)

Net als met extra vitamine C bij Kinkhoest: Als zoveel ouders aangeven dat hun kind aanzienlijk makkelijker door de ziekte heen komen vanaf het moment dat ze die vitamine C bij zijn gaan geven, dan is dat toch een mooie gratis tip dacht ik zo. Of je kind nu wel of niet gevaccineerd is tegen de Kinkhoest want die vaccinatie heeft nog nooit goed gewerkt. Wij hebben (volledig gevaccineerd) als kind 2x achter elkaar Kinkhoest gehad en in plaats van niks er tegen kunnen doen behalve uitzieken wat de meeste dokters zeggen, toch een mogelijkheid hebben om de boel te verlichten lijkt mij erg waardevol :)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:41

pmarena schreef:
Tja maarja, als ze de mazelen wèl hebben dan is het toch fijn als je het lichaam kan helpen door zaken als vitamine A en C aan te vullen wanneer het lichaam die flink verbruikt in het verweer tegen de ziekte :)

Jij doet precies wat Humphries doet.
Telkens weer de feiten verdraaien.

Vit. A bij mazelen is alleen zinvol bij een tekort aan vit. A.
Een tekort aan vit. A komt in Nederland niet voor.
Extra vit. A heeft in dat geval geen enkel effect.
Het is puur placebo.
Een placebo voor de ouders, wel te verstaan, een alibi dat je toch 'iets' doet.
Terwijl je gewoon had moeten vaccineren.

En voor het nut van vit. C bij kinkhoest kan ik geen enkel bewijs vinden.

Over de theorieën van Suzanne Humphries moet je dit stuk eens lezen: https://medium.com/@visualvaccines/why-dr-suzanne-humphries-an-anti-vaccine-activist-is-lying-to-you-about-measles-ce446d0a7e0f

Een stevige brok, maar zeer de moeite.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:43

Daar komen mijn quotes vandaag bigben.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:44

:+
Maar ik hoop eigenlijk dat pmarena dat stuk eens gaat lezen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:49

BigBen schreef:
pmarena schreef:

Jij doet precies wat Humphries doet.
Telkens weer de feiten verdraaien.

Vit. A bij mazelen is alleen zinvol bij een tekort aan vit. A.
Een tekort aan vit. A komt in Nederland niet voor.
Extra vit. A heeft in dat geval geen enkel effect.
Het is puur placebo.
Een placebo voor de ouders, wel te verstaan, een alibi dat je toch 'iets' doet.
Terwijl je gewoon had moeten vaccineren.

En voor het nut van vit. C bij kinkhoest kan ik geen enkel bewijs vinden.

Over de theorieën van Suzanne Humphries moet je dit stuk eens lezen: https://medium.com/@visualvaccines/why-dr-suzanne-humphries-an-anti-vaccine-activist-is-lying-to-you-about-measles-ce446d0a7e0f

Een stevige brok, maar zeer de moeite.

https://www.dokterdokter.nl/dossiers/vi ... /item72910

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:05

Wat wil je precies met die link? Gaat alleen over uitzonderingen, komt nagenoeg niet voor hier.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:11

Pantykous schreef:
Wat wil je precies met die link? Gaat alleen over uitzonderingen, komt nagenoeg niet voor hier.

Nagenoeg is niet hetzelfde als niet.

Er is een hele lijst met aandoeningen of levenswijze waardoor het wel voor kan komen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:17

En juist deze mensen moeten we beschermen..
Immunity herd..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:18

IMJ schreef:
En juist deze mensen moeten we beschermen..
Immunity herd..

Ik heb het over vitamine A tekort..
waartegen moeten we hen beschermen?
Vitamine a kan je namelijk dmv medicatie weer omhoog krijgen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:18

De kwetsbaren in die lijst..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:20

Even snel een paar quotes over het nut van vitamine A bij Mazelen, de rest kan je zelf wel lezen als je daar zin in hebt :)

https://www.nrc.nl/nieuws/1990/07/31/ma ... 01-a296583

Citaat:
[knip]

De kinderen die Klein behandelde leden allemaal aan een zo ernstige vorm van mazelen dat ze in het ziekenhuis moesten worden opgenomen. Bij opname bleken ze praktisch allemaal (92%!) een te lage vitamine A spiegel in het bloed te vertonen (hyporetinemie). Tegelijk was een vitamine A-deficientie onder de overige patientjes van het kinderziekenhuis zeer zeldzaam (slechts drie gevallen in 13 jaar). Klein postuleert daarom dat er hier sprake moet zijn van een relatief tekort; een hoog vitamine A-verbruik in de perifere weefsels wordt niet snel genoeg vanuit de levervoorraden aangevuld.

[knip]
Bij een ontsteking komen er ook veel oxiderende stoffen vrij uit afweercellen en dan is het verbruik van vitamine A in verhouding zeer groot. Men weet al dat er een relatieve deficientie van vitamine A voorkomt bij een groot aantal ontstekingsbeelden zoals longontsteking, reuma en leverontsteking. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat ook een ernstige mazeleninfectie hiertoe leidt. Dr. Klein stelt dat bij ieder kind met een ernstige mazeleninfectie vooral als ze nog jong zijn toediening van vitamine A op zijn plaats is, zelfs al is er geen sprake van een duidelijk vitamine A-tekort.

[knip]

https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... es-mazelen :

Citaat:
[knip] Vitamine A kan de ernst van de complicaties drastisch terugdringen.

In een artikel in het Nederlands tijdschrift voor Geneeskunde zetten dr. K. de Meer en prof. dr. J. J. Roord, kinderartsen in het Academische Ziekenhuis van de Vrije Universiteit, de wetenschappelijke stand van zaken uiteen. [knip]

De beide kinderartsen adviseren in de Nederlandse situatie om kinderen met complicaties bij mazelen vitamine-A-druppels te geven (vitamine A aquosum FNA) en afhankelijk van de leeftijd 1, 2 of 4 milliliter voor te schrijven. Eén milliliter bevat 50.000 IE vitamine A. "Het toedienen van vitamine A kan veilig geschieden en heeft een plaats in de behandeling van sommige patiënten met mazelen bij wie complicaties optreden", aldus De Meer en Roord.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/vitamine-a :

Citaat:
Bij vitamine A-tekort. Soms schrijft de arts vitamine A voor bij mazelen, omdat het ook de kans op een ernstige longontsteking vermindert.

https://www.ntvg.nl/artikelen/hoge-dose ... n/volledig

Enz.

Wat een gekkie toch die Dr. Humphries, en die andere dokters die het er mee eens zijn dat vitamine A kan helpen om complicaties bij mazelen te verminderen :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:21

IMJ schreef:

Die kunnen gewoon hun vitamine halen als ze dat tekort hebben. Dus die hoeven niet beschermd te worden.
Die krijgen dat tekort namelijk vaak omdat ze bepaalde voedingsstoffen nieg kunnen eten of niet willen eten( veganisten)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:21

pmarena schreef:

Net als met extra vitamine C bij Kinkhoest: Als zoveel ouders aangeven dat hun kind aanzienlijk makkelijker door de ziekte heen komen vanaf het moment dat ze die vitamine C bij zijn gaan geven, dan is dat toch een mooie gratis tip dacht ik zo. Of je kind nu wel of niet gevaccineerd is tegen de Kinkhoest want die vaccinatie heeft nog nooit goed gewerkt. Wij hebben (volledig gevaccineerd) als kind 2x achter elkaar Kinkhoest gehad en in plaats van niks er tegen kunnen doen behalve uitzieken wat de meeste dokters zeggen, toch een mogelijkheid hebben om de boel te verlichten lijkt mij erg waardevol :)

Bron?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:28

Ouders zijn de bron. De verhalen van ouders die Kinkhoest met vitamine C (en homeopathisch, nog zoiets engs) hebben behandeld zal je her en der online moeten vinden op allemaal enge websites en Facebook-pagina's waar ouders zich verzamelen en ervaringen uitwisselen :)

Of gewoon hier zie je er al een aantal op de website van Humphries maar dat telt natuurlijk niet, dus ik raad aan om zelf de verhalen te zoeken als je ze graag wilt lezen :)

http://drsuzanne.net/suzanne-humphries-md-testimonials/

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:36

Wat schrijf je weer vervelend Pmarena, kun je ook een keer niet zo piemelig doen? Ik vind niks 'eng', gelieve niet voor mij denken.

Doe eens een paar linkjes.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:38

Maar wanneer je kind de mazelen krijgt veroorzaakt het in sommige gevallen een zo hoog te kort van vit A dat het in het ziekenhuis beland met ernstige bijwerkingen . Dat had voorkomen kunnen worden door een enting tegen mazelen i.p.v. nu te zeggen dat vit A de mazelen geneest. Beetje paard achter de wagen spannen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:42

quera schreef:
IMJ schreef:

Die kunnen gewoon hun vitamine halen als ze dat tekort hebben. Dus die hoeven niet beschermd te worden.
Die krijgen dat tekort namelijk vaak omdat ze bepaalde voedingsstoffen nieg kunnen eten of niet willen eten( veganisten)

Even een quote uit je eigen bron.
Citaat:
Doordat het voedselaanbod in Nederland enorm breed is, loop je hier niet gauw een vitamine A-tekort op. Toch kunnen bepaalde ziektes ervoor zorgen dat je minder voedingstoffen kunt opnemen en daarom gevoeliger bent voor het krijgen van een tekort. Denk bijvoorbeeld aan coeliakie (glutenintolerantie), ziektes aan de alvleesklier of aan de lever. Ook kunnen slechte diëten, overmatig alcoholgebruik, verminderde eetlust of eetstoornissen tot een tekort leiden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:43

bigone schreef:
Maar wanneer je kind de mazelen krijgt veroorzaakt het in sommige gevallen een zo hoog te kort van vit A dat het in het ziekenhuis beland met ernstige bijwerkingen . Dat had voorkomen kunnen worden door een enting tegen mazelen i.p.v. nu te zeggen dat vit A de mazelen geneest. Beetje paard achter de wagen spannen.

Ook maar iedereen de griepprik verplichten? Of kan dat ook door bepaalde vitamines verlicht worden als je dat hebt?

Uit deze discussie kom je sowieso niet aangezien de niet prikkers overtuigd zijn dat de prikken niet goed zijn en de wel prikkers zijn overtuigd dat ze wel goed zijn.
Dus nee voor de niet prikkers is enten niet voorkomen..