Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:05

Auw auw mn beentjes (en kont). Ik heb spierpijn als een malle, die twee weken rust worden genadeloos afgestraft :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:06

Ik zat het me net vanochtend af te vragen. Toen ik begin dit jaar 30DS deed had ik na een paar dagen zo'n spierpijn in mijn bovenbenen en billen dat ik niet eens de trap mee op kon komen. Nu heb ik daar helemaal geen last van. Of zou dat komen, omdat ik tegenwoordig veel meer fiets?

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:02

Ik ben eergisteren begonnen met de Banish Fat Boost Metabolism workout. Heb hem nu twee dagen achter elkaar gedaan en voel vandaag toch wel spierpijn.
Ik las dat het de bedoeling is dat je deze workout 5 a 6 keer per week doet. Is het verstandig om hem vandaag gewoon weer te doen, of juist om de spieren een dagje rust te geven?
En na hoeveel tijd is het verstandig een andere workout te kiezen?

Merk dat ik gesloopt ben na zo n workout, maar me ook heel lekker voel.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:33

5 a 6 keer per week is voor mij in blokken van 2 a 3 dagen achtereen gevolgd door 1 dag rust.
Als je niet zeker weet of die belasting goed is voor je, zeker in het begin, kan je er eventueel voor kiezen om de tweede dag de workout op een iets minder intensief tempo te doen.

Ik zou een andere workout kiezen wanneer deze geen uitdaging meer bied omdat je enerzijds het filmpje een beetje beu begint te worden of anderszijds omdat je de oefeningen begint te beheersen. Ik houd voor mezelf een week tot 10 dagen per workout aan. Ik kan dan nog niet altijd alle oefeningen op de moeilijke manier, maar dat komt de volgende keer wel als ik weer bij die workout uit kom.

Ik merk wel dat het mij nu een stuk beter af gaan dan de vorige keer dat ik 30DS deed. Toen kon ik amper pushups en had ik een gruwelijke hekel aan plankoefeningen. Ik kon ze gewoon niet volhouden. Na 30DS en een anderhalve week Ripped heb ik bijna een half jaar niks gedaan en vorige week ben ik weer begonnen.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:20

Ik ben vandaag ook begonnen met de 30 Day Shred na een periode waarin ik veeeeeeeeel te weinig gesport heb (enkel overal naar toe fietsen, maar doordat ik centraal woon is dat nooit ver, en sporadisch eens hardlopen). Heerlijk om weer eens het gevoel te hebben echt iets gedaan te hebben, ik heb nu al zin in morgen! Het viel me ook heel goed mee, op het opdrukken na maar dat heb ik nooit gekund, ook niet toen ik wél in vorm was. Volgens mij doe ik gewoon iets verkeerd in mijn houding dus daar ga ik eens meer aandacht aan besteden.

Kan iemand me vertellen of het kwaad kan om 2 programma's te combineren? Ik overweeg om 's ochtends de 30DS te doen en 's avonds de Buns&Thighs van Jillian (aangezien dat mijn probleemgebieden zijn), maar wil mijn ongetrainde lijf ook niet overbelasten en daardoor blessures krijgen. :=

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:23

Heb ik ook gedaan Gekkesies, geen probleem (alleen bij spierpijn evt de 2e een keer overslaan)
De Buns&Thighs vind ik nog best pittig

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:35

Gewoon goed naar je lichaam luisteren en dan moet dat best kunnen. Als je teveel spierpijn krijgt of oververmoeid lijkt te raken gewoon een dag rustig aan doen.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:36

Mooi, dan ga ik die extra work out er gewoon 2x in de week bij pakken en dan de andere dagen na de shred nog een rondje hardlopen eventueel. Ik voel me in ieder geval al supergemotiveerd door dit topic! :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:42

+:)+
Net weer 30DS gedaan. Hubbie liet het zoals verwacht afweten, maar heeft wel wat buikspieroefeningen gedaan.

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:34

Goed bezig iedereen, ook de thesis-schrijvers, dat gaat nu eenmaal voor op Jillian :-)

Ik ben sinds het weekend begonnen met Ripped en had na de eerste keer zowaar weer spierpijn! Niet zo erg als in het begin van de shred maar ik was toch verbaasd. De Ripped valt verder wel mee, minder vermoeiend dan level 3 van de shred maar toch pittig genoeg voor mij. Ik mis alleen Anita en Nathalie, die meiden die bij Ripped achter Jillian staan vind ik niet zo leuk, ze doen de oefeningen niet helemaal zoals Jillian ze doet en dan vind ik het wat moeilijk om zelf de goede uitvoering te doen.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:05

Oef, ondanks dat ik dag 1 van level 1 niet al te zwaar vond heb ik nu toch wel behóórlijk spierpijn. Maar nu toch beginnen aan dag 2 en erna hardlopen. No pain no gain! :D

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:02

Gister de 1 les van 30 days gedaan. Best last van mijn boven benen en armen. Ik vond het wel zwaar soms. Maar ik ga moet goede moet vanavond les 2 doen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 00:17

Aangezien manlief weer op de manege bleef hangen pas om half 11 aan 30DS kunnen beginnen. Hoewel ik sommige oefeningen nog niet op het advanced niveau kan doen had ik wel het gevoel maar een halve workout te hebben gedaan. Het is echt zoveel makkelijker dan een half jaar geleden. Dus het eerste level van Killer Abs er maar achteraan gedaan. En nu sta ik zowat te tollen op mijn benen :+

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 07:56

Killer Abs is pittig hè :j
Ik deed het al voor mijn vakantie, nu heb ik het eergisteren gedaan met zwaardere gewichten (level2) en ik heb nu nog spierpijn %) *\%/*

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:32

Het is met name de complexiteit van de oefeningen waar ik moeite mee heb. En dan na drie keer herhalen heb je eindelijk door wat je moet doen, gaan ze al weer door naar de volgende oefening :+
Maar ik had nu iig wel een voldaan gevoel toen ik klaar was. Net zo als toen ik 30DS voor de eerste keer deed. Kreeg het later trouwens weer wel ijskoud.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 08:54

Iknheb al een keer eerder 30ds gedaan en heb gister 6 weeks sixpack gedaan nou ik heb spierpijn op plekken waar ik niet wist dat daar spieren zaten !
Maar is het nu verstandig om het straks nog een keer te doen of om het morgen te doen ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:13

Ik had dat ook met Killer Abs, dat ik de eerste keer nooit snapte waar ik nou met die armen en benen naartoe moest :o Ze switcht ook snel tussen de oefeningen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:22

Ow briljant. Mijn werk PC denkt dat hij in de US staat en nou krijg ik hier een mooie amerikaanse banner van Jillian te zien _O-

Ik heb idd echt een paar keer terug moeten spoelen ja terwijl ik 30DS ondertussen blindelings doe. Maar buiten dat ik merk dat ik iets doe omdat ik zweet heb ik nu ook echt in mijn spieren het gevoel dat ik iets doe. Als het even kan ga ik dus twee workouts achter elkaar doen.
Bij aanvang van circuit 2 of 3 van Killer Abs zegt ze trouwens "for this circuit we stay on the floor". Yes! Beetje relax buikspieren aanpakken. En dan gaat ze naar een plank, trut _-:(

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:25

Haha :D Planks blijven echt rotoefeningen, die krengen wennen nooit.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:36

Waarom denk je dat ik Killer Abs ben gaan doen. Ik had niet zo'n behoefte m'n uitdaging in 30DS lvl 2 te zoeken :+

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:07

Wordt uiteindelijk allemaal makkelijker hoor :)
Side planks lukte me in het begin helemaal niet en nu houd ik het de hele tijd vol (heeft wel een paar maanden geduurd :P)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:22

Tot op zekere hoogte. Ik moet het meer van kracht in mijn benen hebben dan in mijn armen en schouders. Daarnaast hebben wij een dusdanig gladde vloer dat bijna al die plank oefeningen uitlopen op glijpartijen.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 12:28

Ik ga zometeen na de lunch Killer Abs level 1 doen, en als ik nog energie heb daarna nog even level 1 van de 30D shred, en anders doe ik die vanavond :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:08

Yeah! 8-) Net workout 1 en cardio 1 van BR gedaan. Ging me nog best gemakkelijk af; geen pijn meer aan mijn teen; en nu in de woonkamer waar ik meer ruimte heb. Voelt goed!

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:36

Ik ben van de week weer begonnen met Ripped (Na shred, ripped en 3 weken Focus T25), vanmiddag al weer dag 4... Voelt wel weer heel goed! Hoop ook weer wat meer resultaat te krijgen, die was na vakantie in juni een stuk weg...