Zo ik heb echt weer lekker gelopen vandaag! Heb nu alweer zin om weer te gaan Zal wel zaterdag worden.
Ik ga denk ik Colours by the Sea ook lopen, alleen wil er tot nu toe niemand met me mee Al m'n vrienden die hardlopen zijn mannen en die vinden dat een beetje gay
Niet te veel alcohol drinken scheelt al heel veel en inderdaad zorgen dat je nog een paar uurtjes slaap hebt van tevoren. Maar niet echt een goede combi vrees ik (stappen en wedstrijd)... Succes!
Net even een testrondje gedaan, mijn knie voelde eerst goed, maar later kwam het toch wat terug, helaas. Het was natuurlijk ook te mooi om waar te zijn als het zo snel over zou zijn. Maar ik moet morgen naar de fysio en ik wilde graag weten hoe het nu aanvoelde. Hopelijk heeft ze na mijn gewone behandeling nog even tijd om de knie te masseren.
Ik heb ook weer iets raars.... Als ik wandel gaat me knie onwijs zeer doen, het trekt helemaal door naar me bovenbeen. Maar als ik fiets, paardrij of hardloop heb ik nergens last van... Maar dus wel met inlopen. Nu heb ik deze week toetsweek dus sla ik even een weekje over. Misschien gaat het dan vanzelf wel over.
Sorry, ik zeur nog even door over GPS-gadgets, er is zoveel op de markt, ik kom daar niet goed uit en weet ook niet goed wat ik van de verschillende dingen moet verwachten of wat het precies is.
"nike + en dsensor" werd genoemd.
Ik heb hier op zitten googlen, maar er komt weinig uit. Is dat een sensor die je na je loopje in de computer kunt pluggen of wat?
Wie heeft er een Garmin horloge? Kun je daar werkelijk je route op vooruit zien? Vroeger had ik een heel fijne telefoon waar een soort kompas in zat (helaas heb ik die foon in de plee laten vallen, ja net als in de reclame van Vodafone). Zoiets zoek ik eigenlijk, dus dat je vooraf makkelijk je vertrekpunt kunt invoeren ... met de nadruk op 'makkelijk' ... want op mijn huidige telefoon zou dat ook moeten kunnen, alleen de gebruiksaanwijzing vermeldt dan niet dat het 10 minuten duurt en dat het soms gewoon helemaal niet lukt.
En dat je dan dus achteraf als je niet meer precies weet waar je bent, terug kunt navigeren naar dat punt.
Heeft iemand dat ???
Vandaag zelf trouwens 2 rondjes van 2,7 km gelopen, eerste rondje ging piepend en krakend, maar 2e rondje ging lekker. Ben wel trots op mezelf, dat ik in mijn vakantie toch gepresteerd heb om 3 keer te lopen.
En welkom nieuwelingen . Lekker fanatiek allemaal!
Catori
Geplaatst: 10-04-13 17:43
Balen Amanda, wat heb je?
Ik voel me echt een kneus vergeleken bij jullie. Heb geen apps, geen horloge (even geen centjes voor) en geen trainingsmaatje meer.
Maandagavond een route uitgemeten van 2 kilometer en die netjes gelopen en gewoon ouderwets met een stopwatch bijgehouden hoelang ik er over gelopen heb. Straks weer een rondje doen.
Op t garmin horloge van m'n vriend schijnt dat wel te kunnen, maar dan moet je m vooraf erin zetten en dan schijnt ie een piepje oid te geven als je ergens moet afslaan etc. Nog nooit gebruikt dus Wat voor telefoon heb je HF? Ik kan bijv gewoon op m'n iPhone de kaartenapp openen en die de weg naar huis vragen, maar ik denk niet dat er hardloopapps zijn die dit kunnen. Vooraf gewoon goed de route die je wilt lopen bekijken denk ik dus!
Ik heb een NOkia lumia 610. Tsja, en die zou van alles moeten kunnen, heb'm speciaal voor de GPS functie gekocht, alleen dat die zo tergend traag zou zijn, staat er niet bij. Ik moet echt gewoon 10 minuten wachten voor ik beeld heb! Met paardrijden heb ik er dus ook al geen reet aan, ben er echt teleurgesteld door!
Daarom wil ik nu gaan voor een GPS ding, alleen ik wil wel de route kunnen zien en een electronisch kompas hebben.
Van apps heb ik niet zo'n kaas gegeten en ik vrees dat dat op mijn foon ook traag zal zijn ...
Ik ben heel erg hypermobiel, hierdoor zijn mijn voeten heel erg doorgezakt. Door middel van steunzolen kan mijn voet wel goedgezet worden maar verder komt dit nooit meer goed. Door het doorzakken is bij beide voeten mijn kleine teen scheef onder mijn 'ringteen' gegroeid, waardoor het gewrichtje dat mijn kleine teen met mijn middenvoetsbeentje verbindt naar boven komt zetten en uitsteekt. Dit schuurt ontzettend tegen mijn schoenen, waardoor ik dus bijna geen schoenen meer aankan. Nu moet het waarschijnlijk gebroken worden en dan opnieuw vastgroeien zodat het recht gezet kan worden.
Ik heb runkeeper om mijn vorderingen bij te houden. Morgen ga ik daar ook mee fietsen, eens kijken of dat ook bevalt. Enige nadeel is dat hij heel soms niet synchroniseert en dan deelt hij het niet op de goede manier op Facebook. Maar ben altijd erg blij met de mailtjes met felicitaties die ik krijg als ik weer een record verbroken heb
Ik heb vanmorgen ook maar eens weer gelopen na 2 daagjes rust. Ik had gisteren willen gaan maar mijn achillespees zei van niet :-( ..vandaag gelukkig geen last van gehad. Ik heb les 12 van Evy2006 gelopen (1-2-4-4-5) maar de 2e keer 4 minuten werden er maar 2,5 omdat er een man van het waterschap met me meereed en een praatje maakte die dus 1,5 minuut langer duurde dan gepland Vrijdag maak ik me op voor les 13..heb d'r zin in!
Ik kom overal kilometers tegen..pfeuwww...wou dat ik dat kon!!respect!!
Ben een stille meelezer, en blij dat ik dat doe! Ik zag al eerder plaatjes van colour runs op Tumblr voorbij komen en het leek me heel erg gaaf, toen ik dat hier voorbij zag komen heb ik me gelijk ingeschreven! (van coloursbysea). Vind het wel jammer dat er alleen maar 5 km is, maar ach Verder is iedereen hier volgens mij top bezig! Vind het meelezen hier altijd erg motiverend, wilde ik even kwijt
Ik zag overigens dat het hier over apps ging, ik loop met Runtastic Pro maar ben ook niet altijd even tevreden.. Maar vind het zonde om over te stappen naar een andere app, want dan zijn al mijn resultaten weg haha