Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amaryllis schreef:Bij mij moest mijn moeder vorige week ook mee voor nader onderzoek. Belangrijk kenmerk van adhd is het dat de problemen je hele leven aanwezig zijn geweest, zowel nu al in de basisschooltijd. Daarnaast werden er ook allemaal vragen gesteld over de zwangerschap van mn moeder, leren lopen, leren praten, motoriek, enzovoort.
Ik zou bijna de neiging hebben om het onderzoek onzorgvuldig te noemen als dit niet plaats heeft gevonden, als ik zie wat de bijdrage is geweest in mijn geval.
zonnebloem18 schreef:Max66 zorg er hoe dan ook voor dat je zoon zijn verhaal bij je kwijt kan, zonder dat je hem daarvoor afstraft of veroordeeld hoe moeilijk dat soms ook is.
De kans is heel groot dat hij achteraf ook enorm baalt van dingen die hij door zijn impulsiviteit gedaan heeft.
Ik kon altijd overal eerlijk over praten en dat heeft een hele hoop gescheeld.
Poess91 schreef:zonnebloem18 schreef:Max66 zorg er hoe dan ook voor dat je zoon zijn verhaal bij je kwijt kan, zonder dat je hem daarvoor afstraft of veroordeeld hoe moeilijk dat soms ook is.
De kans is heel groot dat hij achteraf ook enorm baalt van dingen die hij door zijn impulsiviteit gedaan heeft.
Juist! Dat vind ik een hele goede, zo waren mijn ouders (achteraf) ook. Was altijd bang, maar toen ik eenmaal m'n verhaal kwijt kon... Heeft heel erg veel gescheelt en heeft ook eigenlijk alles voor me veranderd
zonnebloem18 schreef:Hoe moeilijk het is juist uit bed gaan.
Probeer zo veel mogelijk een normaal ritme aan te houden.
Ik merk dat het heel erg scheelt dat ik nu werk heb dat ik leuk vind en wat afwisselend is, elke keer kleine klusjes niet te veel afleiding.
Vandaag heb ik na het werk boodschappen gedaan, afgewassen, soep gekookt, een was gedraaid en stof gezogen.
Dat lukte me vroeger echt niet en oké het lukt nog niet elke dag even goed, maar de dagen dat het wel lukt ben ik enorm trots op mezelf.
zonnebloem18 schreef:Max66 zorg er hoe dan ook voor dat je zoon zijn verhaal bij je kwijt kan, zonder dat je hem daarvoor afstraft of veroordeeld hoe moeilijk dat soms ook is.
zonnebloem18 schreef:Toen ik puberde loog ik ook heel veel, vaak was het eruit voor ik het doorhad maar dan durfde ik niet meer eerlijk te zijn.
Ik probeerde ook vaak mijn leven wat mooier te laten lijken als het eigenlijk was, ik ben heel hard op mijn bek gegaan en toen was het heel snel gebeurt.