Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 12:41

Ik heb gek genoeg geen pijn in mijn knieën, waardoor ik sterk het gevoel heb dat ik goed loop :)
Alleen maar mooi natuurlijk!

Ik kan pas dinsdag weer lopen, maar goed ik ga vandaag een stuk wandelen dus ik kom wel in beweging :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:05

ik heb er ook geen last meer van, zoals bij mijn eerste poging.
Alleen af en toe een steek in de rechterknie, omdat ik dan weer verkeerd heb gelopen vanwege het aanstippen van m'n wratjes. Maar dat is echt alles.

Scheelt ook dat ik op m'n rustdagen oefeningen doe. Of eigenlijk, hoor te doen. :+
En inderdaad goed lopen... :j

Ik ben vandaag echt vrij, even weer op adem komen. En morgen les 9 lopen *\o/*

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:31

Bijlezen probeer ik vanavond even. Vanmorgen weer 1,5 hardlooptraining gehad. Heuveltje op heuveltje af en ik had al spierpijn. Deze week 55 minuten en 35 minuten hardlopen volgens het schema voor de Zevenheuvelenloop

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:05

Ik heb zojuist nieuwe schoenen gehaald, verschillende winkels bezocht, en uiteindelijk toch geslaagd. Maar wat ik wel zo flauw vind: TUssen heren en damesschoenen zit gewoon 30 euro verschil!!! Denk dat ik morgen de volgende les ga lopen, vandaag even wat futloos dus ik hou mij even bij 30 day shred en dan morgen lekker rennen. Mag sowieso wel, heb zondag, dinsdag, donderdag gelopen. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:07

Negatief verschil dus voor ons dames?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:16

Helaas wel...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 14:47

Zo ik heb ook wat hardloopkleding ingeslagen. De lange broek van lidl was er nog gelukkig, daarnaast een t-shirt (wit) en hempje (roze) van de action. Hele fijne stof trouwens!
Nu eerst even met de studie aan de gang en daarna nog een stukje hardlopen. Vandaag korte rondje. Morgenochtend lang rondje

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:42

Net les 21 van 2011 gelopen. Hij ging niet zo lekker, tempo lag erg laag. Merk dat ik deze les pittig blijf vinden.
Ga hem denk ik maar herhalen voordat ik door ga.
Ben wel blij dat ik nu ook loop bij de loopgroep. Krijgen echt tips voor de houding en specifieke oefeningen voor de houding.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:52

Ik heb m'n les er ook weer opzitten, 5.3 km in 38 minuten (met lopen tussendoor dus nog). Schenen doen veel pijn (Shinsplints?) dus daar baal ik van. Iemand weer wat je daarmee moet doen? Ik koel al na het lopen, heb goede aangemeten schoenen en liep volgens runnersworld gewoon goed (ja m'n rechter voet maakt een rare zwaai in de lucht maar dat staat verder los van het neerkomen). Loop zoveel mogelijk op zachte ondergrond en respecteer m'n rustdagen.
Help? Ik ga zo hard balen als ik dadelijk maand rust moet houden en dan helemaal opnieuw moet beginnen :(

Edit: heb al mooie link gevonden. Voor degene die geïnteresseerd zijn: http://www.blessure-aanwijzer.nl/shin_s ... itatie.htm

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:07

Winged schreef:
Ik heb zojuist nieuwe schoenen gehaald, verschillende winkels bezocht, en uiteindelijk toch geslaagd. Maar wat ik wel zo flauw vind: TUssen heren en damesschoenen zit gewoon 30 euro verschil!!! Denk dat ik morgen de volgende les ga lopen, vandaag even wat futloos dus ik hou mij even bij 30 day shred en dan morgen lekker rennen. Mag sowieso wel, heb zondag, dinsdag, donderdag gelopen. :)

Gelukkig pas ik met mijn maatje 42 in zowel heren als damesschoenen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:14

He balen Maartje!!

Goed bezig Itrichta!! Je hebt groot gelijk dat je de les nog eens herhaalt hoor!

Ik heb ook even shirtjes gehaald bij de Action. Een witte met korte mouwen en een grijze met petrol en lange mouwen.

Winged, jammer, maar ik hoop dat ik tegen die tijd dan wel supervrolijke kleurtjes kan kopen, lekker opvallende sportschoen die mooi is, daar hou ik wel van. Motiveert ook!
Wat voor schoenen heb jij gekocht?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:25

Ik zie nu overal mensen lopen in de action shirtje haha :D

Vooral de witte shirtjes zijn populair :)

Maar wat wil je ook voor de prijs!

Ik ga vanavond toch maar even lopen, dinsdag vind ik te lang duren nog.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:00

Janine1990 schreef:
He balen Maartje!!

Goed bezig Itrichta!! Je hebt groot gelijk dat je de les nog eens herhaalt hoor!

Ik heb ook even shirtjes gehaald bij de Action. Een witte met korte mouwen en een grijze met petrol en lange mouwen.

Winged, jammer, maar ik hoop dat ik tegen die tijd dan wel supervrolijke kleurtjes kan kopen, lekker opvallende sportschoen die mooi is, daar hou ik wel van. Motiveert ook!
Wat voor schoenen heb jij gekocht?

Knalroze van Nike. Heb het type zo 123 niet...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:22

Voor het eerst in het donker gelopen, viel mij echt mee :)
Gemiddelde van 7.6 km/h in 25 minuten, lekker gelopen. Ik kon zelfs nog praten tijdens het lopen dus helemaal goed voor mijn doen. Ook geen last meer van de longen gehad.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:26

vuurneon schreef:
Gemiddelde van 7.6 km/h in 25 minuten, lekker gelopen. Ik kon zelfs nog praten tijdens het lopen dus helemaal goed voor mijn doen. Ook geen last meer van de longen gehad.

+:)+ !
Ik ga proberen het lopen in het donker zo lang mogelijk uit te stellen! Morgen les 30 met Evy. Denk dat ik gewoon wat lessen ga herhalen. Heb nog niets gedownload aan muziek (ook geen ruimte op computer en beetje blut). misschien dat ik anders eens ga proberen gewoon met radio op telefoon te gaan lopen. Zijn er zenders met lekkere muziek waarin er weinig tussendoor gekletst wordt? anders wordt het gewoon q-music, in de hoop dat ik genoeg bereik heb in bos en duin...hahaha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:27

Les 30 is de laatste toch? Super! Gefeliciteerd alvast :D

Ik vind zelf Veronica lekker om te luisteren :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:28

Super Vuurneon!!

En Danseresje morgen alweer de laatste les!! _/-\o_

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:31

Ja, Veronica heeft meer eighties-muziek, heerlijk. hoe is het kletsgehalte?
les 30 is inderdaad de laatste. wil morgenochtend gaan lopen. nu is dat niet mijn sterkste punt, maar ga er helemaal voor :D! Had dit iets meer dan 9 weken geleden echt niet verwacht!!!!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:32

Ik vind Veronica best veel klets, niet mijn station.

Weinig geklets, dan moet je SlamFM hebben, zeker in de middag hebben ze altijd het eerste half uur vanaf het hele uur praat- en reclamevrij geloof ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:33

Kletsen valt mee op veronica, hooguit een prijsvraag of aankondiging van een nummer haha :D
Maar ik luister ook later moet ik zeggen, dus geen idee hoe het overdag is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:35

vuurneon schreef:
Kletsen valt mee op veronica, hooguit een prijsvraag of aankondiging van een nummer haha :D
Maar ik luister ook later moet ik zeggen, dus geen idee hoe het overdag is.

Op stage hadden we de hele dag Veronica, ik vond het veel gelul, helemaal rond vier uur...

Goed, ze hebben 3FM nog niet overtroffen, maar daar vind ik het altijd gezellig gelul.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:43

vuurneon schreef:

ik donderdagavond ook. Dacht eerst dat ik het wel een beetje eng/spannend zou vinden (ben niet zo'n held in het donker := ), maar verrassend vond ik het best wel fijn!
Heb wel een ander rondje gelopen dan normaal, langs het kanaal durfde ik toch niet zo goed ;)
Rondje is wel iets kleiner dan normaal, dus binnenkort eens kijken hoe ik het iets groter kan maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:45

Eergister ben ik wezen hardlopen, helaas ging het niet zo goed, hele erge last van steek :(
Hopelijk gaat het de volgende keer beter !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:00

lschaap11: Steek is niet prettig, het is in het begin even uitzoeken hoelang je na eten/drinken moet gaan lopen. Zelf heb ik aan een half uur/drie kwartier wel genoeg. Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk.

Ik blijf voorlopig lekker overdag lopen! Vanmiddag mag ik weer, les 9!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:43

Ais, langs het water durfde ik ook niet te lopen haha, ben veilig door de wijk gelopen :) goed verlicht en nog volk op de been daar. Genoeg auto's, fietsers en wandelaars met honden en regelmatig iemand tegenkomen vind ik wel zo prettig :)
Ik ben niet bang in het donker, maar wil wel graag nog mensen tegenkomen.