[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetgirl1

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:37

Op het onderste balletje van mijn tongpiercing zit een soort wit kalkactig spul wat kan dit zijn?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:04

Ik denk tandsteen of tandplak, kan je er af poetsen/schrapen

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:06

ja ik was ook "pulken " om het er af te krijgen haha

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:20

Ik heb dat ook op het platte kantje van m'n lippiercing sweetgirl1, doe het altijdbmet een borsteltje er af halen :)

Mijn tepelpiercing is nu eeeeindelijk echt genezen..
Bijna dan, er moet nog wel zachtjes mee gedaan worden :)
Phoeh heb iets van 9 maanden geduurd...
Ik weet niet of ik m'n 2e nog wil haha,

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:10

Uitgeslagen tongpiercings en balletjes kun je ook heel makkelijk reinigen door ze een nachtje in kunstgebittenreiniger te leggen. Daarna natuurlijk wel goed afspoelen. Doe ik zelf ook regelmatig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:01

Macs schreef:
Ik weer vrolijk verder stretchen naar 8mm, weer een oor die protesteerd... Ik lig er dan raar op en dan gaat t open :\ dus weer even naar 6mm.. maar de andere kant is goed gegaan!!

Ga je 2 maten per keer omhoog?? Dat kan heel goed verklaren waarom je oor loopt te klooien...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:54

Zeker niet. :n Ik heb op mijn 6mm tunnels tape gedaan waardoor ze groter werden (+/- 7). Vanuit daar naar 8 gegaan.
Daarnaast was het pure toeval door de warmte (zacht weefsel) dat mijn ene oor zo snel ging.
Mijn spiraal heb ik niet gelijk doorgeduwd maar hij zat op de helft, dus nog geen 8mm.
Zoals ik zei komt het omdat ik er raar op gelegen heb, het lag 's ochtends open namelijk.

Misschien had ik het wat beter uit moeten leggen.. :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:09

Stille meelezer meld zich,
Ik wil waarschijnlijk een helix laten zetten, nu vroeg ik mij af of jullie een shop weten in regio midden limburg?
Eventueel Wageningen, maar dat is voor nu nog iets minder makkelijk.

Kosten maakt niet zo veel uit, betaal liever iets meer en dan bij een goede shop :)

Geodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:02

Ik vind zelf Point Blank tattoo in Weert heel erg fijn. Ik heb er 2 piercings laten zetten (helix en tragus) en ze zijn allebei heel netjes zonder "zeuren" genezen. Heb geloof ik rond de 30/35 euro betaald.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:06

Dankje, ik zal eens gaan kijken.
30/35 is een redelijk normaal bedrag volgensmij dus dat komt wel goed ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:55

Macs schreef:
Zeker niet. :n Ik heb op mijn 6mm tunnels tape gedaan waardoor ze groter werden (+/- 7). Vanuit daar naar 8 gegaan.
Daarnaast was het pure toeval door de warmte (zacht weefsel) dat mijn ene oor zo snel ging.
Mijn spiraal heb ik niet gelijk doorgeduwd maar hij zat op de helft, dus nog geen 8mm.
Zoals ik zei komt het omdat ik er raar op gelegen heb, het lag 's ochtends open namelijk.

Misschien had ik het wat beter uit moeten leggen.. :)

Maakt niet uit hoor, ik dacht alleen "ooohw dat zou het verklaren". Maar wel vervelend zeg!

Wat mijn vriend heeft gedaan toen het bij hem finaal was ingescheurd (nota bene veroorzaakt door de piercer, echt super slecht...), was het eerst gewoon goed schoonhouden tot het dicht zat en daarna 2x per dag ingesmeerd met littekencrème. Dat werd hem geadviseerd door een andere piercer die gelukkig wel verstand van zaken had. Ze zeiden daar dat er een kans in zat dat hij niet meer verder kon stretchen ivm dat het op 2 plekken wass ingescheurd, maar als je die creme smeert worden de ingescheurde plekjes veel soepeler. De creme werkte super goed, want hij is uiteindelijk zonder problemen nog 7 maten groter gegaan! Dus wellicht is het voor jou ook een idee om (als het wondje dicht is) 2x per dag met littekencrème te gaan smeren, puur om je oor lekker soepel te houden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:50

Ja ga ik doen. Dank voor de tip. Waar het scheurtje zat is de huid nu wat dikker dus het gaat idd lastig om verder te stretchen.
Olieën doe ik al 2x per dag :)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:12

Hé, ik heb een vraag. Ik heb al vanaf december een tragus piercing, ik heb nu bij crazy-factory nieuwe besteld. Gewone labrets maar ook twee ringetjes, een ringetje krijg ik niet eens open. Dat is er een met een diamantje ertussen en de andere heeft een gewoon balletje ertussen. Die laatste krijg ik gelukkig wel open :') alleen ik krijg hem niet in mijn oor. Hoe doen jullie dat, een ringetje erin?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:33

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:16

om half 2 vandaag heb ik mijn helix laten zetten, ( ze noemde het bij de winkel conche maar helix zit toch gewoon bovenin je oor...)

deed eigen totaal geen pijn, alleen een branderig gevoel na het zetten.
ben volgens mij beetje verslaafd aan het worden(had vorige week tragus laten zetten)

toch heb ik een vraagje,

ik heb 2 piercing bolletjes met een tekst erop, maar het is niet meer te zien omdat er een laagje op het bolletje zit, heb deze al aantal keren gepoetst maar het gaat niet weg?
weet iemand hoe je dat eraf krijgt?(vind t zonde dat t bolletje niet meer leesbaar is.)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:16

Ik ben ff aan het kijken naar een alternatief voor de piercings in mijn oren. Als ik mijn tunnels in heb, zie je namelijk de achterkant van mijn labretjes zitten (lelijk!!). Ik dacht dat het misschien wel een optie zou kunnen zijn om neuspiercings met een bolletje of een haakje te gaan gebruiken voor in die gaatjes. Iemand ervaring of dit blijft zitten?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:47

Ja dat blijft goed zitten. Zo'n gebogen neuspiercing slaapt ook lekkerder dan zo'n oorbelpunt tegen je hoofd..

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:50

wendyP schreef:
Hé, ik heb een vraag. Ik heb al vanaf december een tragus piercing, ik heb nu bij crazy-factory nieuwe besteld. Gewone labrets maar ook twee ringetjes, een ringetje krijg ik niet eens open. Dat is er een met een diamantje ertussen en de andere heeft een gewoon balletje ertussen. Die laatste krijg ik gelukkig wel open :') alleen ik krijg hem niet in mijn oor. Hoe doen jullie dat, een ringetje erin?

Heb het opgegeven met de ringetjes, kreeg het ook met een tangetje erbij niet voor elkaar en door al het geprutst is die weer enorm dik en helemaal ontstoken. Ik hou het bij labrets.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:56

Dat blijft echt geweldig zitten!
Nadat friemel hier dat vertelde dacht ik dat het nooit zou blijven zitten, naar het zit echt super. Ik heb die met een verdikking aan de achterkant. En een gaatje is bij mij wat groter (door zware oorlellen dragen) en dacht dat ie daar helemaal snel uit zou vallen (want daar kan ik 'm helemaal doorheen trekken) maar het blijft echt perfect zitten.

Dat van slecht stretching advies van piercers herken ik helaas. Ik liet expres bij een shop doen omdat ik het goed wou laten doen. Die hebben dus meteen van 0'6 naar 3mm gedaan :=

Mijn ene oor is weer oké, helaas zit die nu wel nog maar op 5mm, is m'n linker aan het klooien, 9mm zat er een weekje netjes in. En ik had gewoon een single flared titanium tunnel (aan de achterkant dus een o-ring) maar ik heb het idee dat het draagvlak te klein was en dat de flare in m'n oor ging snijden want heel m'n oor was geïrriteerd. Dus nu weer op 8mm. Maar weet niet zo goed wat voor tunnel ik dan wel in m'n oor moet doen. Iemand tips?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:08

Ah, thanks! Zo'n verdikt bolletje op het einde is natuurlijk nog makkelijker dan zo'n omgebogen haakje (zie je nog minder van). Denk dat ik dat dan ook maar eens ga proberen.

Bij mijn vriend hadden ze exact hetzelfde gedaan, van gewone piercingmaat gelijk naar 3mm. Dat kon prima en bloeden hoorde er gewoon bij. Right...

Wat betreft wat voor piercing je het beste in kan doen na het stretchen: ik had in het begin altijd mijn spiral in, tot mijn oor op de goede maat zat en daarna deed ik er meestal een simpel plugje in.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:35

Bij mij ook :') toevallig niet ace of spades?

Dat doe ik ook normaal :j maar met deze ging dat dus niet goed. Wat voor simpel plukje bedoel je dan? Want ik kan in m'n net gestretchte gat echt nog geen double flared plug.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:43

Een tunnel me schroefdraad? Ideaal!!
Of siliconen! Dubbelvouwen en hij plopt open in je oor. Of ff met een potlood of iets erin :')

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:24

Nee, wij waren bij OK Coral in A'foort.

Ik kan ook geen double flared, dus pakte er altijd een met een o-ring. Siliconen eyelets vind ik ook heel fijn!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:54

Ik kom ook meelezen in dit topic als het mag, sinds gisteren heb ik ook een piercing namelijk :D door mijn navel om precies te zijn. Heb dat hele bed waar ik op moest liggen compleet onder gezweet van de zenuwen :') maar het viel me mee uiteindelijk!

Ik moet het deze week 3 keer per dag schoonmaken met neutral zeep en dan de 9 weken daarna 2 keer per dag. Hopen dat ie dan mooi geneest, ik heb er nu in ieder geval totaal geen last van en het is ook niet opgezwollen of rood gelukkig :)

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:41

Ik kom ook even meelezen. Zit er al tijden aan te denken om een helix te laten zetten, maar ben te bang voor de pijn O:) . Nu toch besloten om te laten zetten net na m'n verjaardag (krijg deels cadeau van vriendin) maar nou zoek ik dus een goede shop omgeving Tilburg. Iemand die mij er eentje kan aanraden? En die weet rond welke prijs dat ongeveer komt te zitten?