[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:05

@Bumblehorse: ik ken dat... Vorige week ook naar de bios geweest en samen met manlief aan de nacho's gezeten... Ben daarna (rond middernacht :') ) nog een uur stevig gaan wandelen met de hond, voelde me opeens een pak beter :D

Ik ben 3 kilo bijgekomen op een week tijd... Heb een auto-ongeluk gehad vorige week en kreeg antibiotica voor mijn rugpijn.
Op 3 dagen tijd 3kilo bij en een opgeblazen buik. Toen ik de bijsluiter van de medicatie las zag ik dat er cortisone inzat, direct mee gestopt dus!!! Maar er zijn nog maar 1.5 kilo terug af :\

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:10

Waarom ben je er mee gestopt?
Je bent dus midden in je antibiotica kuur gestopt??

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:15

@Natasja91: omdat ik er enorm van opblaasde en was er ellendig misselijk van.

Aangezien ik toch altijd rugpijn heb zag ik het 'nut' er ook niet meer van in :n
Die antibiotica zou mij een weekje verlichting hebben gegeven, maar daar is het de rest van mijn leven niet mee opgelost :-)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:18

Hmm dat zal dan wel vooral vocht geweest zijn.

Hier nog steeds geen grammetje eraf. Je zou haast denken dat de weegschaal kapot is en op 1 gewicht blijft staan :')
Broeken gaan allemaal wel weer steeds wijder zitten en mocht alweer een t shirt maat kleiner kopen van de week.
En uiteindelijk vind ik die maat kleiner toch belangrijker :P

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:39

Mi_Amore schreef:
@Natasja91: omdat ik er enorm van opblaasde en was er ellendig misselijk van.

Aangezien ik toch altijd rugpijn heb zag ik het 'nut' er ook niet meer van in :n
Die antibiotica zou mij een weekje verlichting hebben gegeven, maar daar is het de rest van mijn leven niet mee opgelost :-)

Maar het is wél belangrijk om de kuur af te maken.....
Door onzorgvuldig gebruik krijgen we bacteriën die resistent zijn tegen antibiotica, waardoor deze antibiotica volgende keer geen nut meer hebben.......

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:45

gister een dikke vette snack dag gehad, gelukkig weet ik dat ik eens in de maand (soms 2x) zo een dag heb en dat ik die dag erna gewoon weer gezond kan doorgaan..

ik heb 3kopjes koffie op gedronken.. (over de hele dag) had het super koud op het werk en drink echt nooit meer koffie maar die zoete trek had ik opeens.. hierin 8 speculaasjes gedoopt.. oeeh slecht!
savonds nasi met kroepoek ei ham en satesaus gegeten ook niet heel gezond.. en savonds met mn moeder naar ranzijn geweest en daar keken de drop fruit duo`s ons aan.. dus agh was lekker bezig ;)

en zal je vertellen ging vanmorgen op de weegschaal staan dan zit er zo 1kilo aan he :o ! maar die is er ook zo weer af, af en toe moet zo een extreme dikke vette sas verwendag kunnen vind ik hoor. zolang je er maar niet in blijft hangen dat het weer een gewoonte word.

vandaag alweer netjes gegeten vanavond worteltjes met vleesje en lekker sporten :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:56

@Natasja91: ik heb nog nooit antibiotica uitgenomen en ik loop nog steeds rond, mijn HA was er mee akkoord dat ik de kuur stopte, die snapte niet waarom ik AB kreeg voor een gebroken rugwervel.

Ze hebben mij dus pijnstillers met AB en cortisone gegeven, was voor niks nodig :n

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:23

Ik heb de reden even gemist dat je rugpijn had en kan me daarom voorstellen dat je huisarts vond dat je mocht stoppen.
Betekent niet dat ik vind dat je erg slim bezig bent als je nooit je antibiotica kuur niet afmaakt.
Wordt behoorlijk voor gewaarschuwd.. maar goed ieder z'n meuk. Ik zorg er in elk geval voor dat ik goed voor mezelf zorg en kans op terugkomen van ontstekingen door resistente bacterien zoveel mogelijk inperk :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:50

@Natasja91: voor een gebroken rug hoeft een mens heus geen antibiotica te nemen :+ Mijn HA vraagt zich af waar de andere doc gezeten heeft met zijn verstand. Met een neurofennetje was ik al voldoende gesteld.

Ik heb nog nooit een AB kuur genomen toen dat moest, heb het 1 keer wel gedaan en ben toen ook halverwege gestopt omdat ik die gigantische pillen niet geslikt kreeg. En ik ben nog steeds zo gezond als een vis :D

Ik ben net overtuigd van hoe minder medicatie een mens slikt hoe meer kans er bestaat dat we later als we oud zijn ook weinig medicatie zullen nodig hebben om verder te kunnen :j

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:02

Ik wil ook een beetje afvallen.. vast niet zo veel als jullie!! ik ben 1.70 groot en weeg nu 56 kilo dus ben niet te zwaar maar ben in 3 maanden ongeveer 5 kilo aangekomen,,(Vakantiebaantje in Italie) dus de kilos moeten er weer af! Ik drink geen zoete drankjes meer ik drink alleen melk en water of bananenmelk(een banaan en melk in de blender) dit maak ik zelf dus komen ook geen suikers bij! voor de rest eet ik smorgens een bakje cornflacks met melk en de rest van de dag alleen fruit en savond een beetje avondeten en dan vooral veel groenten.. Ik weet niet of ik zo heel gezond bezig ben.. maar hopelijk werkt het!!:)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:39

@SSmonamiSS: volgens mij weeg jij nu gewoon goed qua gewicht??!

Zoals ik het lees ben je helaas niet goed bezig :n
Het zal ook niet werken, je krijgt te weinig voedsel binnen dus je lichaam gaat op spaarstand.
Vanaf dat je dan enigszins normaal gaat eten komt het er allemaal terug snel bij.

Mijn advies? Ga normaal 5x per dat iets eten en val zeker niet meer af :n

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:39

Waaat 51 kg bij een lengte van 1.70 is serieus ondergewicht!!!! :oo
Ik ben namelijk net zo groot en de BMI index geeft bij mij bij 53 al ondergewicht aan. Ik heb 56 kg met deze lengte gewogen en dat was net aan, kreeg vaak opmerkingen dat er echt wel weer wat bij mocht...

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:55

Bij mij geeft hij met 51 kilo geen ondergewicht aan.. dat is mijn normale gewicht, nu heb ik gewoon veel vet aan me lichaam.. Maar ik denk dat het er zowiezo wel afgaat omdat ik dus nu gewoon weer eet zoals ik altijd heb gegeten.. alleen in italie moest ik de hele dag werken en als ik at was het gewoon wat snels en dus ongezond
maar er moet zowiezo iets af want ik krijg me dressuur laarzen niet goed dicht.. dus me kuit is te dik nu.. haha
Laatst bijgewerkt door SSmonamiSS op 13-09-12 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:57

Wat voor BMI test heb je dan gedaan als ik vragen mag?
Want BMI is een rekensommetje met gewicht en je lengte. Dus dat zou dan bij iedereen gelijk moeten zijn.

Edit: zie nu dat het ook met je leeftijd te maken heeft, hoe oud ben je eigenlijk?
Laatst bijgewerkt door Lous op 13-09-12 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:58

gewoon op itt eentje opzoeke..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:00

Als de leeftijd in je profiel klopt en je weegt 51 kg ben je te licht volgens de BMI index.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:09

Ja zie het nu ook.. het is ook al een tijdje geleden dat ik die test gedaan heb. toen was ik nog jonger..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:12

Houd er ook rekening mee dat je lichaam veranderd in de jaren (ook eigen ervaring) en dat aankomen ook natuurlijk kan gebeuren zonder dat je je etenspatroon aanpast.
Zoals hierboven al gezegd, eet gezond en let op dat je lichaam niet in de spaarstand terecht komt. Zie ook OP.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:13

Ja ik eet ook wel gezond ik ga me eigen niet uit lopen hongeren maar ik eet als ik honger heb gewoon wat fruit. wat is de spaarstand?? en wat is OP?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:16

OP betekend openingspost.
En met spaarstand bedoelen we dat als je te weinig eet je lichaam de ongezonde stoffen, dus vooral vetten opslaat omdat je een soort van in hongersnood verkeerd. Ga je dan weer normaal eten is de hongersnood voor je lichaam weer voorbij en komt die voorraad dus vrij waardoor je aankomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:18

Handig tussendoortje; zakjes gedroogd fruit. Heb zelf van die kleine portie-meeneem zakjes. Lekker, en ik ben er altijd wel eventjes mee bezig om het op te eten. Bevat ook maar 125 kcal.

Mini paprikaatjes vind ik ook leuk. Had ik gisteren mee naar school :))

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:22

iedereen bedankt .

enne ik heb nog niets gegeten, maar om half 5 / half 6 eten we warm, dus ik wacht wel tot ik warm eten naar binnen heb.

verder heb ik vandaag nog niet echt "gesnaaid"

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:53

Even alvast excuses voor het offtopic bericht, zal het hier verder bij laten maar wilde mijn bericht nog even toelichten :)

Mi_Amore schreef:
@Natasja91: voor een gebroken rug hoeft een mens heus geen antibiotica te nemen :+ Mijn HA vraagt zich af waar de andere doc gezeten heeft met zijn verstand. Met een neurofennetje was ik al voldoende gesteld.

Dat zeg ik toch ook: ik had de reden van rugpijn gemist en zei dat ik daarom begreep dat je mocht stoppen..

Mi_Amore schreef:
Ik heb nog nooit een AB kuur genomen toen dat moest, heb het 1 keer wel gedaan en ben toen ook halverwege gestopt omdat ik die gigantische pillen niet geslikt kreeg. En ik ben nog steeds zo gezond als een vis :D

Ik denk dat je mijn punt een beetje mist?
Ik begreep uit jouw bericht dat je regelmatig midden in een kuur bent gestopt.
Met weinig antibiotica slikken ben ik het helemaal eens, kijk maar eens hoeveel bacteriesoorten nu al resistent zijn tegen verschillende soorten antibiotica. Bekend voorbeeld is MRSA (de ziekenhuisbacterie). Die resistente bacterien ontstaan door onnodig antibiotica slikken (doktoren die veel te snel antibiotica voorschrijven), én door kuren niet af te maken waarbij bacterien resistentie verwerven..

Mi_Amore schreef:
Ik ben net overtuigd van hoe minder medicatie een mens slikt hoe meer kans er bestaat dat we later als we oud zijn ook weinig medicatie zullen nodig hebben om verder te kunnen :j

Ik ook, dus volgens mij denken we meer hetzelfde dan bleek. :+

Sorry voor het offtopic bericht maar ik kan er nooit zo goed tegen dat sommige mensen (niet jij) erg laks kunnen zijn met een belangrijk medicijn als antibiotica wat door onzorgvuldig gebruik in de toekomst gewoon nutteloos gaat zijn..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:17

Rebeccaa schreef:
Handig tussendoortje; zakjes gedroogd fruit. Heb zelf van die kleine portie-meeneem zakjes. Lekker, en ik ben er altijd wel eventjes mee bezig om het op te eten. Bevat ook maar 125 kcal.

Mini paprikaatjes vind ik ook leuk. Had ik gisteren mee naar school :))

ik lees altijd wel mee, en heb ook in 1 van de vorige topic's aardig mee gepraat.

Maar als je wilt afvallen adviseer ik ( gewichtconsulent in opleiding) om een tussendoortje te nemen die niet meer dan 50Kcal bevat :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:20

En hoe zit t met fruit (appel/banaan) dan? Dat bevat ook al snel iets meer als 50 cal.

Een hele middag op een mariabiscuitje teren lukt mij iig niet hoor :=