[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:22

holy oliebol... 98 euro voor die soa test?
slik..
ik zit ook nog op de rekeningen te wachten.. dit voorspeld niet veel goeds..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:25

Had voor vorig jaar n eigen risico van 250...
Dus mag het volledig zelf dokken...

€98.04 om precies te zijn.
Laboratorium voor Infectieziekten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:29

je bedoeld eigen risico nog niet verbruikt?
als je de 250 verbruikt hebt dan hoef je er denk ik niets aan te betalen.

ik hoop dat ze al mijn kosten onder t eigen risico gaan laten vallen, daar heb ik namelijk nog maar 150 euro van over en dat is wel te overzien.
maar ik vrees dat ze de consulten en echo's helemaal niet gaan vergoeden en ik dus het volledige bedrag buiten mn verzekering om moet gaan dokken..
daar gaat mn eindejaarsbonus + met een beetje pech ook mn vakantiegeld.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:31

Ik heb een eigen risico van 250.
En had er vorig jaar nog niets van verbruikt nee.. Dus moet het zelf betalen.

Je hebt 150 over. Als het vergoed wordt, betaal je dus alleen die 150 euro. De rest betaalt je verzekering.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:32

Ik kom hier ook even binnenvallen.

Ik slik al bijna een jaar de pil, en slik hem ook wel eens door.
Dat is nu dus ook het geval, ben in de 2e week van de 2e strip, maar ik heb al een hele poos last van buikkrampen en pijnlijke borsten. Vraag me dus af of dit kan komen door het doorslikken van de pil?

Nu wil ik eigenlijk a.s. zaterdag stoppen met deze strip en dus een stopweek inlassen, maar kan dat zomaar? Of moet ik deze strip afmaken? Hoop dat jullie het weten, uit de bijsluiter word ik niet veel wijzer :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:18

Buikkrampen en pijnlijke borsten klinkt als een hormoonverhaal en kan inderdaad met doorslikken te maken hebben. Als je nu bezig bent met je tweede strip achtereen dan kun je een stopweek inlassen wanneer je dat wilt. Let wel op dat deze niet langer mag zijn als 7 dagen en dat je daarna wel weer een hele strip achter elkaar slikt :)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:10

Met mijn spiraal was ik 3 jaar terug ook iets van 180,- kwijt.. duur grapje.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:37

Jolliegirl schreef:
Ik heb een eigen risico van 250.
En had er vorig jaar nog niets van verbruikt nee.. Dus moet het zelf betalen.

Je hebt 150 over. Als het vergoed wordt, betaal je dus alleen die 150 euro. De rest betaalt je verzekering.

Ja dat weet ik ;)
Daarom hoop ik dat ze niet te veel naar die specificatie kijken want officieel wordt het zetten ed niet vergoed.
Maar ik hoop dat er iemand niet op zit te letten bij die verzekering en dat ze zien 'ziekenhuis bezoek/echo/kweekjes' --> eigen risico.
Mja dat zal vast wel weer niet

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 00:23

Hey bokkers!

Ik heb met mn huisarts overlegd voor de pil. Dit omdat ik niet altijd regelmatig ben als ik ongesteld word (de ene keer ben ik op tijd, de andere keer 2 weken te laat). Ik heb dan ook regelmatig wel eens last van mn ongesteldheid, zeker als ik het 2 weken te laat heb.
Mn dokter raadde aan om de Daphne pil te nemen, dit omdat ik wat last heb van haartjes op mn gezicht (heb een snorretje zeg maar), maar op internet lees ik dat de pil het allemaal verslechterd heeft en dat de haartjes donkerder en dikker geworden zijn. Dit wil ik natuurlijk niet. Op mn armen en mn buik heb ik ook wel donkere haren.
Nu hoop ik dat iemand mn probleem van overbeharing ook heeft en iemand hiervoor een pil slikt...
Alvast bedankt :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:40

Hier ook net een rekening op de mat met mijn eigen risico overzicht. Eigenlijk allemaal voor mijn spiraaltje, SOA test om onzekerheden uit te sluiten + plaatsing e.d. Gedeelte werd vergoed omdat ik jonger ben dan 21 w.b.t. het plaatsen, dus dat was 90 ipv 160 euro, dat scheelt wel natuurlijk. :) Maargoed, ik kan 200 euro gaan betalen. :=

Ik kan je helaas niet helpen Ferdo! Ik zou wel goed erover nadenken of het slikken van hormonen zwaarder wegen dan de 'kosten' van je huidige probleem (onregelmatig ongesteld worden). Mocht er inderdaad een pil zijn die kan helpen de overbeharing te verminderen dan begrijp ik wel je keuze om deze te gaan slikken. :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:56

Hallo allemaal, mag ik hier ook een vraagje stellen? Ik ben sinds september/ oktober ongeveer gestopt met de anticonceptie pil. Heb nog niet bedacht of ik een spiraaltje wil of iets anders. Nu was ik vorig weekend gezellig 'op dreef' met mijn vriend maar het rubbertje is een eigen leven gaan leiden. Ik heb de volgende ochtend een map gehaald maar nu heb ik opeens een (doorbraak) bloeding. Normaliter zou ik pas over een week of 2 moeten menstrueren. Is dit normaal als je een map hebt ingenomen?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 11:39

Mag ik hier ook iets vragen?
Ik ben in week 2 van de strip een pil vergeten. Normaal neem ik deze pil 's avonds in, maar dit keer dus de ochtend er na gedaan.
Nu in week 3 weer een pil vergeten, en in deze strip ook nog is aan de AB geweest.

Het liefst slik ik niet door omdat ik dan de eerst volgende keer dat ik ongesteld ben echt buikpijn krijg, maar is het heel erg als ik niet door slik (of juist wel) ?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:19

Blurgh, ik heb weer eens een menstruatie die ik geen menstruatie kan noemen. Gebruik netjes de Nuvaring en zou toch gister wel ongesteld moeten worden. Dat werd ik opzich ook wel, maar ik zou mákkelijk een hele dag met 1 tampon kunnen doen (in theorie dan :D ) het is ook alleen nog maar oud bloed. Hoop dat het nog wat fatsoenlijks wordt deze dagen.
Er is echt geen pijl op te trekken. De ene maand ben ik normaal ongesteld en de andere maand is het bijna niks. Echt heel vervelend!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:23

Had ik ook weleens met de nuvaring auk! Vind dat altijd een beetje eng. Maand er op werd ook vaak de schade ingehaald.....

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:45

Ja ik vind dat dus ook altijd een beetje eng, maar heb inderdaad vaker gehad dat ik dan 1 of 2 maanden later werd afgestraft :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:54

xChantal94 schreef:
Mag ik hier ook iets vragen?
Ik ben in week 2 van de strip een pil vergeten. Normaal neem ik deze pil 's avonds in, maar dit keer dus de ochtend er na gedaan.
Nu in week 3 weer een pil vergeten, en in deze strip ook nog is aan de AB geweest.

Het liefst slik ik niet door omdat ik dan de eerst volgende keer dat ik ongesteld ben echt buikpijn krijg, maar is het heel erg als ik niet door slik (of juist wel) ?

Gewoon een stopweek inlassen na je laatste pil en dan daarna weer beginnen. Ik zou wel extra voorzorgsmaatregelen nemen ;). Zeker omdat je aan de AB ben geweest :j

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:05

Bedankt! Op de bijsluiter stond bij meer als 1 pil vergeten contact opnemen met de dokter. Het is en weekend en vind het persoonlijk niet echt iets om de dokter voor te moeten bellen.. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:25

Ik ben geen dokter he :P. Maar meer dan een stopweek inlassen en gewoon weer opnieuw beginnen kan je denk ik niet doen. Je kan maandag natuurlijk wel even bellen na hoe lang je weer 'safe' bent, want dat durf ik niet te zeggen.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:24

Nou, mijn spiraal is eruit.. viel erg mee. Wel even een rot gevoel toen ze er m eruit haalde.. nu alleen nog wat lichtbloed verlies.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:40

Vraagje tussendoor:

Ben tijdens 1e dag menstruatie begonnen met de Nuvaring. Meer dan een week ongesteld geweest.
Afgelopen weekend sex gehad, nuvaring voor the time being verwijderd en na circa 40 minuten weer ingebracht. Volgende dag wat bloedverlies en sinds gister weer hartstikke ongesteld!

Is dit normaal? Ik ben hier niet erg blij mee...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:04

Mij lijkt zo'n ring helemaal niets..
Elke keer dat in en uitdoen..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:24

Waarom zou je 'm in en uitdoen dan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:27

veerledec schreef:
Waarom zou je 'm in en uitdoen dan?

Tijdens de seks moet je m uitdoen toch?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:37

Nee hoor, nooit gedaan en toch volop geprobeerd :P. Ook nergens gehoord of gelezen dat dat zou moeten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:39

nja t ijkt me helemaal niets.. zo'n flieber daarbinnen voor je baarmoedermond..
Word er geheid uit geringsteekt :P

ben bij met mn spiraal. geen zorgen meer over een pil optijd innemen enzo :+