Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:09

zullen de hormonen wel zijn joh! kan me niet voorstellen dat jij nu depri bent ;)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:10

Ahh Gogo, kl*te hey! Licht waarschijnlijk echt aan de hormonen, die kleine kl**tzakjes! Als ik er zelf al niet zoveel had zou ik er best een paar van je overnemen... Helaas... Gewoon lekker jezelf vertroetelen, en niet teveel over nadenken. Daarlijk wordt je net zo'n neuroot als ik, en dat moet je niet willen!!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:12

jelledaantje schreef:
goedemorgen dames.
Aanstaande zaterdag doen mijn man en ik samen een zwangerschaptest om te kijken ofdat ik inmiddels van ons derde kindje zwanger ben.
Vind het zo spannend!
Zou het liefst naar de winkel rennen en een test doen haha nog een paar nachtjes wachten.

spannend!

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 15:15

Thanks voor de opbeurende woorden. Kan het goed gebruiken. Misschien reageer ik straks even uitgebreider wat er aan de hand is en wat er in me omgaat want voor mijn gevoel kan ik daar goed mee terecht bij jullie.. Misschien ook vanavond even met vriendlief over hebben.. Er waren voor de zwangerschap al wat dingetjes maar het wordt nu wel heel erg en denk dat het door de hormonen dan inderdaad wel heel erg aangesterkt wordt.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 15:19

Ja ze zorgen er wel voor dat je je heel erg onzeker over van alles en nog wat kan voelen, als er dan al wat speelt wordt dat wel aangewakkerd. Maar straks lekker hier spuien, daar is het topic voor!! En ook voor jou een glaasje roosvicee ;-)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:01

Gogonut een knuffel voor jou :(:)
Joanne, fijn dat ze zo goed mee werken!
Jelledaantje Spannend!!
Hoffie, welkom, hopelijk blijft alles goed verder.
Daisyree Fijn dat alles goed is, en wat leuk een dochter!
Cindy hoe voel je je??

Hier sinds gisteravond (heel laat 1:30 uur ongeveer) heel erg steken in mijn onderbuik, moet overmorgen ongesteld worden volgens mijn app, doet wel meer zeer dan normaal, maar het zal mij niets verbazen als het vanavond of morgen al begint.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 16:13

Ok, ik ga even spuien...
Afgelopen december sleutel van onze nieuwbouw woning gekregen. Druk aan de klus en in januari ingetrokken. Dit jaar ben ik ook begonnen als zelfstandigondernemer - Gastouder. Kleinschalige kinderopvang bij mij thuis. In de leeftijd van 0-12 jaar. In het begin had ik 3 klanten in de leeftijd van 0-1 jaar en 3 maanden geleden kreeg ik 2 broertjes van 3 en 4 jaar. De oudste ging al naar school, dus die bracht ik weg en haalde ik op. Op 1 dag ging de jongste ook 2 uurtjes naar peutelspeelzaal en ook hem bracht ik weg en haalde ik op. Kwam er al snel achter dat het totaal niet praktisch, hoop gevlieg en gehaast, en een van mijn eerste klanten die destijds zwanger was kwam vanaf juni ook op 1 van die dagen. Toen was het echt niet meer te doen om de andere weg te brengen en op te halen..
Deze heb ik helaas ook op moeten zeggen en voor mijzelf besloten dat ik opvang biedt aan 0-4 jaar.
Dit loopt als een trein maar kan nu het drukker wordt niet meer zo snel weg naar de speeltuin, of boodschappen doen bijvoorbeeld. In het begin had ik bijvoorbeeld 2 kinderen en een dubbele wagen en trok er op uit. Nu zit ik echt hele dagen thuis, en heb sinds kort een huilbaby erbij..
Maak lange dagen van 7 tot 19 en ben vrijdag gelukkig vrij.
Ik trek het momenteel niet meer. Dat thuis zitten, moe zijn, misselijk zijn, en het beangstigd mij voor mijn eigen zwangerschap. Ben echt depri en huil continu.. Laatste week is het echt erg en weet niet meer wat ik moet doen. Heb het gevoel dat ik me aanstel en een schop nodig heb maar eigenlijk is dat niet. Ik wil wel maar kan niet. Loop ik naar de supermarkt dan weet ik bij god niet meer hoe ik thuis moet komen omdat ik het gevoel heb dat ik instort. Ik weet het allemaal niet meer.. De dagen duren ontzettend lang... minuten lijken meerdere uren te duren.. De muren komen op me af..

Vandaag toevallig vrij door ziek kindje en vakantie en heb 2x geslapen overdag! Is toch niet normaal?!?!!

Ik ben nu ook weer ontzettend overstuur dus ik denk dat het wat warrig over komt en niet zo uitgebreid maar het schetst in ieder geval wel een beeld. Ben zo bang dat ik een 'zware moeilijk zwangerschap' krijg nu het al zo begint en ik straks al mijn klanten kwijt ben...

Edit: volgende week woensdag afspraak bij huisarts omdat de migraine weer zo erg is en ik toch weer graag aan de dagelijkse medicatie wil ter voorkoming van zeg maar. Meldt dan gelijk dat ik zwanger ben en ik denk dat ik ook maar aanhaal dat ik me nogal zo voel of zouden jullie dat niet doen?
Laatst bijgewerkt door GoGoNut op 11-07-12 16:30, in het totaal 2 keer bewerkt

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:27

Wel doen!! Je hebt nogal wat op je bord liggen, en vergeet niet dat zwanger zijn, vooral de eerste drie maanden, ontzéttend veel energie kost. Je hebt er niks aan als je echt instort, beter nu gelijk kijken of je er wat aan kunt doen!
En af en toe moet je er ook gewoon aan toe kunnen geven, lekker even een middagje bijslapen bijvoorbeeld, of lekker een moment voor jezelf (lekkere lunch, badderen, whatever makes you happy).
Zwanger zijn kan al zwaar genoeg zijn zonder je ook nog over van alles en nog wat druk te hoeven maken.
En vooral DENK AAN JEZELF!!!!!!! Jij bent op dit moment jouw grootste verantwoordelijkheid, je draagt een beebje bij je dat heel hard aan het groeien en ontwikkelen is, en hij heeft jou daar hard bij nodig, in het beste geval in goede gezondheid!!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:29

hey gogonut, ik denk dat je teveel hooi op je vork hebt genomen
kan je het niet rustiger aan gaan doen? dus minder kids ?
niemand heeft er wat aan als je straks echt instort... ik hoop dat je een oplossing kan vinden die voor jezelf het beste is

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:35

Daisyree schreef:
Sterkte Joanne!

Ik ben weer terug van de echo. Alles is keurig in orde dus ik moet me niet meer zo druk maken.
Ook kwamen we erachter dat er een grappenmaker in me groeit die me al vanaf week 1 in de maling zit te nemen.
Ik was er namelijk heel zeker van dat ik een jongetje zou krijgen. Gewoon zo'n heel sterk voorgevoel.
Nou mis, het is een dochter! Ik ben blij met alles zolang het maar gezond is en dat is ze. Nu nog een naam....

wat fijn! gefeliciteerd!!
heerlijk een meid :))

Joanne1987 schreef:
alles goed cindy?

ik dacht er ook al aan :( maar wilde er niet te veel aan denken omdat de test ook negatief was... het komt nu sinds gister wisselend, soms niks en dan weer een vlaag. het is ook echt helder rood en heb nog steeds was 'ongi pijn'...

heb wel weer ongeveer 4 weken ziektewet voorgescgreven gekregen, krijg over 3-4 weken weer een arbo afspraak en dan gaan ze kijken wanneer ik weer mag gaan werken maar ze hebben het liefste pas na de controle van 7 augustus

ja ik twijfelde ook of ik het kon typen of niet hoor :o
je kan er iig niks meer aan doen wat het ook was......

vanwaar de ziektewet? (miss wist ik het al of heb ik er overheen gelezen hoor :+)
iig dus even lekker rustig aan doen!!!

@ Zahlina, ik ken het ook hoor!!
volgens mij komt een groot gedeelte ook doordat tegenwoordig de moeder ook moet werken en dan geen puf meer heeft voor het 'opvoeden'.... dan zijn ze zelf moe en denken ze laat maar gaan....
ergens begrijpelijk, maar je creeert er wel monstertjes mee :))

ik ben blij dat ik thuis kan blijven en ben van mezelf vrij streng en consequent, ze zeggen wel eens 'ja dat kan beste, maar wacht maar tot het je eigen kind is' maar merk dat ik nog steeds vrij streng ben hoor! moet alleen soms zo lachen als ze iets doet wat ik eigenlijk niet wil hebben (ze is 1 maanden en doet nu 'tuffen' met eten, echt fout maar zo hilarisch)

ik voel me goed! bedankt allemaal
het resultaat ziet er voor alsnog mooi uit :j

@ GoGo, oef klinkt miss toch wel een beetje depri/overspannen denk ik!
Miss is het nu gewoon allemaal even teveel??
ik weet natuurlijk niet hoe jullie financieel zitten, maar beste optie lijkt me miss even stoppen met gastouder zijn en je lekker richten op jullie eigen beebje en daarna eens kijken hoe het daar mee gaat en of je het er dan evt in de toekomst weer bij kan gaan doen??
(ik moet er trouwens niet aan denken van 7 tot 7 met huilbaby en andere kindjes :+)

Melanie, mijn inbox staat ook open voor je hoor!

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:38

Gogonut..je moet echt aan jezelf denken, dat is echt belangrijk!!! :(:)
Melanie mijn inbox staat ook voor je open hoor!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:51

Nog voor m'n ogen Cindy. Links netvlies operatie begin juni en rechts is m'n netvlies maandag vast gelaserd

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 17:04

Dank je meiden.. dat jullie zo lief zijn...

Tjha financieel.. Ik heb twee paarden, waarvan 1 met spat en afgekeurd voor de sport. Heb hem vanaf eind vorig jaar een aantal keer te koop gezet maar nooit een in mijn ogen passend baasje gevonden.
Heb hem vorig jaar verkocht en over de rug van het paard is er geld aan verdiend. Verkocht aan vorige stalbaas voor weinig ivm spat. Hij heeft hem 3 maanden later af laten keuren voor de sport , geld gebeurt terug gekocht van de verzekering voor weinig geld en toen wilde hij hem naar de slacht brengen en weer geld beuren. Via via is dat naar mij getipt en heb hem voor het verzekeringsgeld teruggekocht omdat hij er nóóit kreupel aan gelopen heeft. Puur op foto heft hij spat en aan buitenkant een vochtbult. Zo ben ik er destijds achter gekomen dat hij spat heeft. Had hij nou pijn gehad dan is het beter voor hem maar dat heeft hij dus niet en kon het niet over mijn hart verkrijgen. Maar verkopen is erg moeilijk.
Daarnaast nog een 18jarige ZZ sensibele merrie. Op 2 verschillende stallen. Heb voor beide een bijrijder en rijdt zelf 3 a 4 x keer per week en betaal 2x volpension. Al met al een beetje gekke werk en hebben nu zo goed als besloten de 18 jarige te verkopen. Ook omdat ik straks minder kan door zwangerschap en dan twee paarden heb waar ik veel kosten aan heb en na de geboorte misschien nog wel minder tijd.. Dan hebben we meer lucht en zou ik het inderdaad wel rustiger aan kunnen doen. Dat is wel om over na te denken maar momenteel kan dat nog niet omdat ik elke maand wel wil blijven sparen nu.
Dit is ook iets trouwens wat aan me vreet want vindt het ontzettend moeilijk om mijn paard te verkopen.
Het is alles bij elkaar wat me nu gewoon écht even te veel wordt.

@Joanne heb er over heen gelezen denk ik dat je afgelopen maandag geopereerd bent aan je oog, fijn dat je dat achter de rug hebt.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:19

Ja nog ff dan ben ik er echt vanaf :)

Balen hoor meis, hoop dat zich snel een oplossing voordoet voor je, dit is ook niets...

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 17:58

@Hoffie, zo heftig zeg. Hopelijk komt het allemaal goed!

Jelledaantje, spannend

Fanci mike, een extra controle is in ieder geval nooit verkeerd :D.

Daisyree, super dat het allemaal goed is met jullie kleine!.
Wij gaan waarschijnlijk zaterdag even naar Frits zal ik je dan een PB sturen, ik weet nog niet precies hoe laat maar dat laat ik je nog weten.

GoGo :(:) mischien wat rustiger aan doen de eerste maanden vergt het veel van je lijf, en die hormonen :(

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:33

Prima, heb zaterdag een verjaardag, maar zal even op je wachten.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:43

Het word waarschijnlijk zaterdag ochtend niet al te vroeg hoor, ik slaap tegenwoordig graag uit :)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:48

Joanne1987 schreef:
Nog voor m'n ogen Cindy. Links netvlies operatie begin juni en rechts is m'n netvlies maandag vast gelaserd

Okee! ja nu je het zegt had ik eerder iets gelezen of laseren!
vond je dat niet heel eng?? ik denk dan toch straks gaat het mis en word je blind ofzo :=
ik ben soms ook echt een doemdenker :P

@ GoGo, dus dan gaat de 18 jarige eruit en houd je die met spat? kan je daar dan straks ook nog wel een beetje op rijden?
maar het zal je wel rust geven denk ik idd als er 1 uit gaat dat je wat meer ruimte hebt om rustiger aan te doen :j
ik gokg dat 1 paard toch gelijk zo'n 200/300 per maand zal schelen?!
dan zou ik mooi wat minderen in werk en een beetje eerst aan jezelf denken en je beebje

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:59

Blind had ik met eerste oog wel kans op, maar gelukkig gong alles goed. Het laseren stelde op zich niet heel veel voor, maar was helaas niet helemaal pijnloos...

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:10

brrrr en dan toch doen ondanks die kans?? eng hoor :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:34

Anders werd ik sowieso blind...

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:45

hoi meiden,

alles goed hier?

ik post soms niet echt veel want heb t super druk hier!
sorry dat ik jullie een beetje verwaarloos :o
las ook minder leuke dingen :(:) sterkte ermee en mijn pb box staat open!!

cyn jij nieuwe boobies?
hoop dat je blij ben met het resultaat.

hier alles goed,
gisteren naar de vk geweest en ben een paar daagjes op geschoven
ben nu 12 weken en 1 dag.
is er iemand hier toevallig bekend met de NUB theorie?
en wie zou er een gokje willen wagen op mijn echo

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:21

Ben wel bekend met de NUB theorie maar ga me er niet aan wagen ;-)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:35

Sandra, ik wil wel een gokje wagen.

Sorry voor de niet uitgebreide post, maar mijn peetoom is vandaag op 59 jarige leeftijd overleden.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 20:39

Sterkte Rinske!

@Cindy, ja waarschijnlijk de 18 jarige.. zij is nog verkoopbaar. Goed niveau, veulens gehad, ster en sportpredikaat. De 8 Jarige meerdere keren geprobeerd maar durf het niet aan omdat ik niets geschikt vindt... Het blijft een ontzettend moeilijke keuze..