Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:02

Is een idee Romyv, maar persoonlijk vind ik deze titel zinvoller omdat de meeste bokkers dit topic kennen en omdat het over "krachttraining" gaat. Er zijn hier vrouwen in dit topic die hun doelen stellen, ontwikkelingen bespreken, problemen aanhalen, vooruitgang melden, vragen hebben, ervaringen uitwisselen, ik vind dit voor alle vrouwen een heel nuttig topic. Er zijn ook bokkers die dit topic hebben verlaten en dat vind ik erg jammer. Ze hadden ontzettend veel know how en ze konden serieus zaken over krachttraining vertellen. Ik heb zelf ook op dit punt gestaan, maar het zit gewoon in mn aard om mensen te helpen of e.e.a. te verduidelijken of uit te leggen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:22

huh? Ik snap je niet. Dat onderstreep ik toch juist? we zeggen hetzelfde, alleen dan anders!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:25

Klopt maar ik dacht dat je er een andere titel aan wilde geven

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:02

nee!!

Maar, vinden jullie het een leuk idee? zoja, wat willen we er precies inzetten?

Ik kan denk wel een paar trainingschema's vinden op internet, kunnen we linkjes van plaatsten. Op menshealth.com staan leuke artikelen en tips over sporten, is ook leuk om daar W-tjes uit te halen misschien?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:11

Je kan er zoveel in zetten, misschien een korte uitleg waarom en waarvoor je krachttraining kan doen, veel mensen weten o.a. niet dat dit helpt bij afvallen. Of kort het verschil tussen thuis trainen of in de sportschool.
Trainingsschema's is een goed idee, maar moet wel even bij staan dat dit per persoon kan verschillen en aangepast kan worden. Maar even brainstormen met zn allen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:17

owww goed idee! Zou jij daar een stukje over willen schrijven?

Wat misschien ook leuk vragen zijn om te beantwoorden: (dingen die ik vaak hoor of gesteld krijg door vrouwen)

Hoe vaak moet je sporten voor resultaat?
Hoelang duurt ongeveer 1 training?
wordt ik niet heel erg breed als ik met gewichten ga trainen?
Ik wil slankere benen/billen, welke oefeningen moet ik doen?
Ik wil een plattere buik, welke oefeningen moet ik doen?
Wat is de juiste voeding in combinatie met krachtsport?
Moet ik er ook conditie/cardio bij doen?
Hoe train ik met een hartslagmeter?
Goede sportschool vinden, waar moet ik op letten?
Thuistrainen, welke middelen heb ik nodig?
Wat is het verschil tussen kracht, massa of duur trainen met fitness?
.......

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:19

Hele goede vragen!! Zal ik een opzetje maken? Dan Pb ik die jou en als jij dan later een nieuw topic aan maakt!!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:21

Ik heb ook tig vragen gekregen voor buikspier oefeningen. Deze heb ik uitgewerkt en kunnen we ook op één of andere manier plaatsen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:22

Heel goed :)
Zo net al even weer spiertjes gepest.. En nu gaan we rraplopen.. Wil vandaag richting de 1000 treden..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:23

ja is prima!

Ik ga morgen aaf naar londen dus ben er maandag pas weer, maar zal niet in 4 dagen op 100 paginas zitten toch?

jaa!! Dat is waar!! Die had je mij gemaild.. uhm, moeten we misschien uitwerken met plaatjes erbij of niet?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:24

Uhhh ja maar straks hebben we heel veel info. Moet wel overzichtelijk blijven.
Misschien moet ik idd even plaatjes bij de buikspieroefeningen zoeken, wel duidelijker. Ik krijg ook wel eens het idee dat die oefeningen te moeilijk zijn, maar zeker weten doe ik het niet.

Het gaat soms wel snel met dit topic. Anders maak ik een nieuwe aan? Maar ik heb wel hulp nodig!!
Laatst bijgewerkt door missfitness op 15-08-12 16:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Fitmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:25

Toushie schreef:
Heel goed :)
Zo net al even weer spiertjes gepest.. En nu gaan we rraplopen.. Wil vandaag richting de 1000 treden..

Mag ik vragen waar jij dat traplopen uitvoerd?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:30

moeten we ook samen doen vind ik, ons topic een beetje toch ;)

Ja, ik denk dat je het laagdrempelig moet houden. Ik merk ook wel eens als mensen met mij mee gaan sporten dat ze mijn buikspieren echt niet trekken!! Wij kennen ze al, is meer voor nieuwe mensen en die stappen in op een ander niveau..

Dit is misschien ook interessant: (gepikt uit een ander topic)

De ectomorf
Het ectomorfe type is lang en mager en heeft weinig vet en spiermassa. Voor haar is het moeilijk om spieren te ontwikkelen en ze kan vanwege haar snelle stofwisseling heel veel eten zonder dik te worden. Ze heeft meestal lange armen en benen, een smalle borstkas en lange, dunne spieren.

De mesomorf
Het mesomorfe type heeft de meeste aanleg om spieren te ontwikkelen. Haar borstkas is groot en breed en ze vertoont een duidelijke V-vorm, dat wil zeggen; breedte van de schouders en taille omvang zijn goed geproportioneerd.

De endomorf
Het endomorfe type komt snel aan, maar ontwikkelt helaas langzamer spiermassa. Gezien haar trage stofwisseling dient ze erop te letten dat ze niet dik wordt. Haar musculatuur is veelal zacht, haar heupen zijn breed en ze heeft vaak een rond gezicht. Ze neigt tot het opslaan van vet, dat haar spieren gaat bedekken. Het endomorfe type breekt moeilijk vet af. Het vergt van haar veel discipline in training en voeding. Het endomorfe type kan door de juiste training en voeding het vet in haar lichaam reduceren en een topconditie bereiken.

Engelse test voor als je het niet zeker weet: http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Maar misschien krijg je dan TE veel info he?

touss mijn eeuwige respect!! Succes! Wil je het ook nog in een bepaalde tijd doen?

Ik ga snel naar d estad, niemand telefoon halen voordat de storm losbarst hier....

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:32

Romyv we hebben nog even overleg hoe we eea gaan posten! Het moet wel overzichtelijk blijven en ik vind het een goede opmerking om dingen wat laagdrempelig te houden!

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:22

Wel leuk om een nieuwe mooie opening te maken, we moeten er alleen denk wel op letten dat we niet te veel neer willen zetten, dat het inderdaad wel overzichtelijk blijft.

Ik heb vandaag met mn clienten naar een markt gelopen in de hitte iets van 3 km een rolstoel kunnen duwen was kapot erna ;).
Ga vanavond denk nog even fitnissen

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:01

ik ben benieuwd na de opening!
ik zou het vooral makkelijk houden, omdat de meeste mensen die erbij komen toch "beginners" zijn,
en misschien de OP mensen ook wel op het idee brengt om te beginnen!

pff,, ik moet zo gaan paardrijden
fijn in de binnenbak waar het op dit moment rond de 40 graden is!
echt geen zin in!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:50

Ik ben ook voor een nieuw laagdrempelig topic!
En de vragen voor de OP zijn ook duidelijk :)

Voor de test moest ik maandag maximaal drukken met mijn benen en gister zag ik een duidelijke spier over mijn bovenbeen. Ik vind dat toch wel wat hebben hoor :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:07

Ik ben dietiste en fitness instructrice, mochten jullie het leuk vinden wil ik best mee naar een topic.

Ben alleen wel vanaf vrijdag op vakantie en de komende dagen erg druk met de laatste dingetjes regelen en inpakken etc. :)

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:10

De ideeën voor het nieuwe topic vind ik ook erg goed! En idd laagdrempelig, want niet iedereen doet het al jaren, dus heel fijn dat! :j

Ik heb nu al 3 weekjes niet gesport en mis het al behoorlijk, vind me nu opeens weer meer 'uitgezet' ofzo, terwijl dat niet echt zo is. Nu doe ik dan ook even alles wat minder intensief en houd het thuis niet echt meer bij, maar ja, nog 2 weekjes en dan ga ik ook weer beginnen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:32

Raponsje, zou jij een paar leuke Wtjes over sport&voeding kunnen schrijven?

Willen we onszelf ook voorstellen?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:38

Welkom Raponsje!!
Ja iemand met kennis over voeding is zeer welkom!! Misschien even een kort stukje dan voeg ik dit toe aan de welkomstekst. Zou je dit willen doen Raponsje?

En ons zelf voorstellen is ook leuk!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:42

zit even te denken wat leuk is om mee te nemen in dat voorstelrondje..

naam
leeftijd
sporten
aantal keren per week
Behaalde doel
Nieuw doel?

zoiets? Wil jij als kartrekker optreden missfitness? Dat jij het verzameld en straks het nieuwe topic opent?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:45

Haha ik heb je hier net een Pb over gestuurd. Ik wil het wel verzamelen! Maar wie moeten zich allemaal voorstellen?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:47

Uhm.. Iedereen die het leuk vind om weer aan te sluiten bij ' de harde kern' van #3? :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 09:58

Aan alle vrouwen die aan krachttraining doen. We gaan bijna aan het nieuwe topic beginnen en nu mag je jezelf voorstellen.
Zou je de volgende gegevens in willen vullen en naar mij willen Pb-en, dan zet ik deze straks in de openingstekst van het nieuwe topic!
naam:
leeftijd:
sporten:
aantal keren per week dat je sport:
behaalde doel:
nieuw doel?