[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:54

Jeej, vandaag mijn 4 mm tunnel laten stretchen naar 6 mm. 4 mm viel er al bijna uit en zat er al 2 jaar dus ach :) Super blij mee, maak er vanavond wel een foto van als mensen dat leuk vinden.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:58

Je weet dat er tussen 4 en 6mm ook nog 5mm zit he? En dat het eigenlijk niet verstandig is 2mm te gelijk te stretchen?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:16

Even een vraagje voor de stretchers. Ik heb mijn gaatjes niet gestretcht, maar mijn 1e gaatje die ik al 10 jaar heb is nu toch wel zo'n 2mm groot.. Kan dit nog terug groeien of niet?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:08

Stephaniexh schreef:
YES, gisteravond mijn navelpiercing gezet in hardenberg bij Painted Flash! :D Leuke zaak hoor, aardige mensen. Je wil niet weten hoe zenuwachtig ik was. Ik moest mijn naam, adres enz. op schrijven maar dat moest mijn moeder maar doen want ik kon dat niet, haha _O-
Ben er wel superblij mee! Ik vond het wel zeer doen, maar dat was dan maar voor nog geen halve minuut :).
Op dit moment heb ik er ook helemaal geen last van, alleen als ik buk.

Ik heb alleen nog een vraag;
kan je ook kwartier/20 minuten onder de zonnebank? ;)

Nee, niet onder de zonnebank de komende tijd! Vooral niet als je hem pas net hebt gezet. Je kan even informeren bij de shop waar je hem hebt laten zetten wat ze adviseren, dat verschilt nog wel eens.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:15

Tammy: Dat hangt ervan af denk ik. Misschien eens een tijdje gewoon knopjes dragen die niet teveel wegen? Zou het eigenlijk niet echt weten, denk dat je vel dan wel echt uitgerokken of misschien zelfs een klein beetje gescheurd is. Heb je er last van toch ?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:47

Ik heb er geen pijn aan ofzo, maar ze hangen een beetje zeg maar.. t zijn geen mooie gaatjes meer, zeker als je de andere twee er naast ziet.. Sommige ringen kan ik er ook doorheen trekken, de dikke gedeeltes terwijl dat bij mn andere gaatjes heel veel pijn doet als ik dat probeer :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:20

Myryana schreef:
Je weet dat er tussen 4 en 6mm ook nog 5mm zit he? En dat het eigenlijk niet verstandig is 2mm te gelijk te stretchen?

Daarom schreef ik ook dat de 4 mm er al bijna uit viel. Heb er vaak aan gefrummelt dus zat het gaatje zo onderhands al op 5 mm (kon de plug er bijna doorheen trekken zonder hem open te draaien). Eerst even lezen dus :)

Edit: heb hem ook niet zelf gestretched, heeft de piercer voor me gedaan. Denk niet dat zij er met geweld iets doorheen ramt en al helemaal niet als het niet verstandig is.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:07

Als ik mijn navelpiercing 2/3 keer per dag schoonmaak met gedistilleerd (of zoiets) water (met zeezout dus) kan er toch niks gebeuren zoals ontstekingen enz. ?
Mijn navelpiercing heb ik donderdag laten zetten en hij ziet er nog super uit. Hij is niet rood of zo.
En wanneer begint er normaal gesproken pus uit te komen? ;) Hij doet wel pijn, maar dat lijkt me normaal met een staafje in je buik.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:33

Maak hem max 1x per dag schoon. Liever nog minder, laat hem op eigen houtje genezen en maak alleen schoon als je denkt dat er vuil is ingekomen of als hij begint rood te worden/irriteren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:24

Ik moest hem de eerste 1 a 2 weken 2x per dag spoelen met een zeezout oplossing, daarna schoonmaken met een beetje Unicura en de "insteek punten" moesten aangestipt worden met een beetje betadine. Ik kreeg een hele lijst mee met hoe ik mn piercing het beste kon verzorgen.

Bij een van mn laatste piercings kreeg ik alleen een beetje zeep mee, van die blauwe zooi in een flesje en moest daar 2x per dag mee schoonmaken en na een week of 2 nog 1x per dag schoonmaken. Het is dus een beetje wisselend wat er aangeraden wordt. Maar hoe ik het ook deed, het is altijd netjes genezen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:52

Ik doe 2x per dag met unicura of zeezoutbad en verder blijf ik er vanaf
Dat lijkt me het best (tragus trouwens)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:34

ik denk dat ik hem dan gewoon ong 2x per dag schoonmaak met zeezout water, en verder niet ga knooien met die zeepjes enz.
Vele zeggen dat je de navelpiercing moet bewegen als je hem schoonmaakt? Het lijkt mij juist dat je niet teveel er aan moet klooien. Als je fietst en loop enz. beweegt hij al wel genoeg dacht ik.

;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:08

Je moet hem bewegen om er voor te zorgen dat de zeep/zout ook daadwerkelijk bij de hele wond komt
Bij mijn tragus doet ik mijn tragus helemaal "naar voren" (dat het staafje aan de voorkant uitsteekt), dan zeep ik in en beweeg ik mijn staafje terug zodat het ingezeepte staafje ook mijn oor in gaat

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:47

2x per dag schoonmaken vind ik net zo nutteloos (tenzij hij erg ontstoken is) als medicijnen slikken terwijl je gezond bent :+ verder moet je het maar zien als een open wond, en die worden er ook niet bepaald blij van als je er heel de dag aan pulkt, van rust wel, zodat hij de kans krijgt om te genezen ;)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:18

Poiuytrewq schreef:
2x per dag schoonmaken vind ik net zo nutteloos (tenzij hij erg ontstoken is) als medicijnen slikken terwijl je gezond bent :+ verder moet je het maar zien als een open wond, en die worden er ook niet bepaald blij van als je er heel de dag aan pulkt, van rust wel, zodat hij de kans krijgt om te genezen ;)

Nutteloos? Een wondje schoonhouden lijkt mij niet erg nutteloos.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:21

Ik heb al mijn piercings (9 in totaal) alleen maar schoongemaakt onder de douche met alleen water 1x per dag.

LITHA=Leave it the hell alone :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:59

Stephaniexh ik neem aan dat je iedere dag wel doucht? Dat is echt genoeg hoor! Ga pas met rommeltjes aan de slag als hij wilt ontsteken!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:44

Stephaniexh schreef:
Poiuytrewq schreef:

Nutteloos? Een wondje schoonhouden lijkt mij niet erg nutteloos.

Tenzij je dagelijks door de modder rolt, is spoelen met water voldoende.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:55

Een open wond moet je zoveel mogelijk met rust laten, een piercing zit meer afgesloten. De puntjes waar hij naar binnen en buiten gaat genezen wel snel, maar van binnen blijft het veel langer open en kan het heel makkelijk gaan broeien. Daarom is het belangrijk om schoon te maken en de piercing te bewegen (zodat de zeep echt de hele wond schoon maakt), zodat de eventuele troep naar buiten kan.

Maar goed, ieder heeft zo zijn eigen methode. Ik zou aanhouden wat je piercer je heeft geadviseerd. Door op te volgen wat hij je heeft aangeraden, staat hij min of meer garant voor een goede genezing. Als je slecht advies krijgt, waardoor je piercing slecht geneest, zal je piercer negatieve "reclame" krijgen. Een beetje piercer zal je dus altijd zo goed mogelijk proberen voor te lichten, ten eerste omdat hij hopelijk het beste voor heeft met zijn klanten, maar ook voor zijn eigen hachje ;)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:48

Moet je na het douchen en schoonmaken het weer droog maken? Is dat belangrijk? Zo'n piercing droog te houden?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:17

Ja heel belangrijk, bacterieën houden namelijk van vocht

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:51

Vandaag (tegelijk met m'n tattoo) nog een helix laten zetten. Zou voor een inner conch gaan maar heb me bedacht. Heb het wel even flink gevoelt, vond m'n tattoo beter te doen. Maar goed, wie mooi wil zijn ...

Heb nu dit compleet aan gaatjes, nu nog zo'n veertje vinden voor m'n tragus.
Afbeelding

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:52

Ziet er mooi uit !

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:00

Niet mijn oor hoor, maar zo moet het wel worden :)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:03

Ooooooh zo hihi