Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elma_ schreef:Ik wil eigenlijk ook wel stoppen... Mijn huis ruikt veel frisser, mn kleding, mn gebit word beter (denk ik?) en bovendien, ik ben heeel snel buiten adem, echt kort ademig soms.. Theoretisch weet ik het dus wel, maar ik wil het niet graag genoeg om ook echt een poging te doen ofzo?
Jasper schreef:Dat is waar en dat doe ik ook weleens. Maar niet meer 8 tot 10 keer per dag dus het is toch anders![]()
Houden jullie ook een teller bij? Ik gebruik sindskort de Quitkeeper. Daarbij kan je tussentijdse wijzingen doorvoeren (de prijsverhoging van 1 april bijvoorbeeld).
IngridB schreef:Elma_ schreef:Ik wil eigenlijk ook wel stoppen... Mijn huis ruikt veel frisser, mn kleding, mn gebit word beter (denk ik?) en bovendien, ik ben heeel snel buiten adem, echt kort ademig soms.. Theoretisch weet ik het dus wel, maar ik wil het niet graag genoeg om ook echt een poging te doen ofzo?
Ja mijn gebit wordt ook beter, krijg compleet nieuwe tanden(sorry, flauw grapje maar moest er even uit
)
HorseTopShop schreef:Nou, weer een mooie. Ik heb vele stop pogingen gehad. Veel dingen gebruikt zoals Niquitin. Maar ik ben blijkbaar een stugge roker. Het stoppen lukt niet.
Dus ik vanochtend naar de huisarts (eigenlijk voor iets anders) dus gezegd dat ik wil stoppen met roken en dat het me niet lukt. Krijg ik 3 namen door waarvan ik bij mijn zorgverzekeraar na moet vragen welke er vergoed wordt. Champix, Amihyphilline en Zyban.
Ze vergoeden dus helemaal niks. Stelletje prutsers. Ik betaal me groen en geel en ze vergoeden niks. Ook niet de pil en andere medicijnen die ik ooit nodig heb gehad. Ze vergoeden gewoon niks.
Dus ik ben bang dat het voor mij alsnog geen stoppen met roken gaat worden. Het lukt me gewoon niet
_Nelleke_ schreef:HorseTopShop schreef:Nou, weer een mooie. Ik heb vele stop pogingen gehad. Veel dingen gebruikt zoals Niquitin. Maar ik ben blijkbaar een stugge roker. Het stoppen lukt niet.
Dus ik vanochtend naar de huisarts (eigenlijk voor iets anders) dus gezegd dat ik wil stoppen met roken en dat het me niet lukt. Krijg ik 3 namen door waarvan ik bij mijn zorgverzekeraar na moet vragen welke er vergoed wordt. Champix, Amihyphilline en Zyban.
Ze vergoeden dus helemaal niks. Stelletje prutsers. Ik betaal me groen en geel en ze vergoeden niks. Ook niet de pil en andere medicijnen die ik ooit nodig heb gehad. Ze vergoeden gewoon niks.
Dus ik ben bang dat het voor mij alsnog geen stoppen met roken gaat worden. Het lukt me gewoon niet
Sorry, maar je bericht klinkt heel erg als een rokersexcuus om niet te hoeven stoppen. Boekje van Allen Carr kost 15,- euro. Die kun je sowieso proberen. Is het niks dan ben je daar in elk geval geen enorme buil aan gevallen.
Ik snap dat het vervelend is als je weinig geld te besteden hebt dat je zoveel aan je zorgverzekeraar moet afdragen, maar aan kniezen heb je toch niks.Wordt je echt niet vrolijker van en het helpt je in geen enkel opzicht. Een beetje optimisme en goede wilskracht kunnen je wel van het roken afhelpen
Is dat in elk geval vast een last die van je schouders valt