Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:15

Wat je kunt doen, is het boek van Allen Carr lezen. Ik was al gestopt maar lees hem alsnog. Leuk boek, en je hebt er echt wat aan. Ik heb echt geen behoefte aan sigaretten. Totaal niet.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:20

Ik wil ook meedoen. 38 jaar gerookt en nu bijna 11 maanden gestopt. Heb veel baat gehad bij de nicotinepleisters, die namen de ergste trek weg. Nu mis ik soms nog een sigaret, even die gedachte 'oh ja, lekker nu een sigaret'. Maar zodra de gedachte is uitgesproken, is de trek alweer weg. Ik blijf wel een gewaarschuwd mens want ik ben al eerder gestopt. Verschillende periodes van twee jaar tot drie maanden. Ik hoop dat het nu echt voorgoed voorbij is en dat ik me er echt aan kan houden dat één sigaret roken niet bestaat.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:57

Nicotinepleisters, fijn dat die zo goed voor je werken! Echt knap hoor, na 38 jaar roken, al 11 maanden gestopt! Voel jij je nu ook merkbaar beter/fitter?

Zelf nooit geen nicotinepleisters gebruikt. Heb ook het idee dat het bij mij bij het roken niet om de nicotine te doen is! Maar meer het iets in je handen hebben, een onderdeel van je houding e.d.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 18:03

Mijn conditie is met sprongen vooruit gegaan. Ik proef meer, ruik meer en word fitter wakker. Maar ik mis mijn 'roookmaatjes' wel. Het was altijd een vast clubje collega's dat buietn stond te roken en even bij te praten. En ik hoor nu echt niet meer bij de club.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:05

Conditie gaat zeker heel hard vooruit. :j Als je er ook nog een beetje fanatiek bij gaat sporten, gaat het helemaal snel.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:07

HorseTopShop, betaal jij 290 euro per maand aan je zorgverzekering?????????

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:36

Betteke schreef:

Dat zal wel voor twee personen zijn denk ik :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:37

Elma_ schreef:
Ik wil eigenlijk ook wel stoppen... Mijn huis ruikt veel frisser, mn kleding, mn gebit word beter (denk ik?) en bovendien, ik ben heeel snel buiten adem, echt kort ademig soms.. Theoretisch weet ik het dus wel, maar ik wil het niet graag genoeg om ook echt een poging te doen ofzo?

Ja mijn gebit wordt ook beter, krijg compleet nieuwe tanden _O- (sorry, flauw grapje maar moest er even uit :D )

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:39

Ingrid :')

Jasper, je kunt toch gewoon met je rookmaatjes mee? :) Je hoeft toch niet persé te roken om ff mee naar buiten te mogen?

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:23

Dat is waar en dat doe ik ook weleens. Maar niet meer 8 tot 10 keer per dag dus het is toch anders :)
Houden jullie ook een teller bij? Ik gebruik sindskort de Quitkeeper. Daarbij kan je tussentijdse wijzingen doorvoeren (de prijsverhoging van 1 april bijvoorbeeld).

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:24

IngridB schreef:
Betteke schreef:

Dat zal wel voor twee personen zijn denk ik :D

Is wel erg veel he? 8-)
Maar dat is inderdaad voor 2 personen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:25

Jasper schreef:
Dat is waar en dat doe ik ook weleens. Maar niet meer 8 tot 10 keer per dag dus het is toch anders :)
Houden jullie ook een teller bij? Ik gebruik sindskort de Quitkeeper. Daarbij kan je tussentijdse wijzingen doorvoeren (de prijsverhoging van 1 april bijvoorbeeld).

Nooit van gehoord. Wat is het, waar zet je het op en wat schiet je ermee op? :)

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:33

:D Een programmaatje op de computer wat bijhoudt hoeveel dagen je bent gestopt, hoeveel sigaretten je niet hebt gerookt en hoeveel geld je hebt bespaard. Mij motiveert het wel (ben inmiddels 325 dagen gestopt, 6192 sigaretten laten staan en 1695 euro bespaard).
http://www.dedicateddesigns.com/qk/

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:39

@jasper, dat is wel erg leuk, die quitmeter :j
Ik ben ook 4 jaar gestopt geweest met roken, toen dacht ik na die 4 jaar dat een sigaretje na het eten wel kon en de volgende dag kocht ik een pakje.
Bij mij werkt eens in de zoveel tijd een sigaretje ook niet.
Nu zit ik bijna op 7 weken en heb ik, net zoals de vorige keer dat ik gestopt was, eigenlijk weinig klachten.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:19

Betteke schreef:

Is wel erg veel he? 8-)
Maar dat is inderdaad voor 2 personen.[/quote]

Pfoe, ik schrok al. Dan is het vrij normaal idd.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:19

Ah, kwoot verkloot. :+

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:21

IngridB schreef:
Elma_ schreef:
Ik wil eigenlijk ook wel stoppen... Mijn huis ruikt veel frisser, mn kleding, mn gebit word beter (denk ik?) en bovendien, ik ben heeel snel buiten adem, echt kort ademig soms.. Theoretisch weet ik het dus wel, maar ik wil het niet graag genoeg om ook echt een poging te doen ofzo?

Ja mijn gebit wordt ook beter, krijg compleet nieuwe tanden _O- (sorry, flauw grapje maar moest er even uit :D )

_O- Cool! Ik stop gelijk!

Maar serieus, ik hoor wel veel mensen zeggen dat je tanden witter worden. Je gebit word misschien niet perse beter :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:03

HorseTopShop schreef:
Nou, weer een mooie. Ik heb vele stop pogingen gehad. Veel dingen gebruikt zoals Niquitin. Maar ik ben blijkbaar een stugge roker. Het stoppen lukt niet.
Dus ik vanochtend naar de huisarts (eigenlijk voor iets anders) dus gezegd dat ik wil stoppen met roken en dat het me niet lukt. Krijg ik 3 namen door waarvan ik bij mijn zorgverzekeraar na moet vragen welke er vergoed wordt. Champix, Amihyphilline en Zyban.

Ze vergoeden dus helemaal niks. Stelletje prutsers. Ik betaal me groen en geel en ze vergoeden niks. Ook niet de pil en andere medicijnen die ik ooit nodig heb gehad. Ze vergoeden gewoon niks.

Dus ik ben bang dat het voor mij alsnog geen stoppen met roken gaat worden. Het lukt me gewoon niet :(

Sorry, maar je bericht klinkt heel erg als een rokersexcuus om niet te hoeven stoppen. Boekje van Allen Carr kost 15,- euro. Die kun je sowieso proberen. Is het niks dan ben je daar in elk geval geen enorme buil aan gevallen.
Ik snap dat het vervelend is als je weinig geld te besteden hebt dat je zoveel aan je zorgverzekeraar moet afdragen, maar aan kniezen heb je toch niks. :(:) Wordt je echt niet vrolijker van en het helpt je in geen enkel opzicht. Een beetje optimisme en goede wilskracht kunnen je wel van het roken afhelpen :) Is dat in elk geval vast een last die van je schouders valt ;)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:29

Rokers zijn de beste smoezenverzinners he! :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:46

Nou ik ga morgen het boek bestellen..
In ieder geval stap 1,
Ga in ieder geval me leven radicaal omgooien,
Dus ook stoppen met roken :)
Ben benieuwd wanneer ik ga beginnen (a)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 07:58

_Nelleke_ schreef:
HorseTopShop schreef:
Nou, weer een mooie. Ik heb vele stop pogingen gehad. Veel dingen gebruikt zoals Niquitin. Maar ik ben blijkbaar een stugge roker. Het stoppen lukt niet.
Dus ik vanochtend naar de huisarts (eigenlijk voor iets anders) dus gezegd dat ik wil stoppen met roken en dat het me niet lukt. Krijg ik 3 namen door waarvan ik bij mijn zorgverzekeraar na moet vragen welke er vergoed wordt. Champix, Amihyphilline en Zyban.

Ze vergoeden dus helemaal niks. Stelletje prutsers. Ik betaal me groen en geel en ze vergoeden niks. Ook niet de pil en andere medicijnen die ik ooit nodig heb gehad. Ze vergoeden gewoon niks.

Dus ik ben bang dat het voor mij alsnog geen stoppen met roken gaat worden. Het lukt me gewoon niet :(

Sorry, maar je bericht klinkt heel erg als een rokersexcuus om niet te hoeven stoppen. Boekje van Allen Carr kost 15,- euro. Die kun je sowieso proberen. Is het niks dan ben je daar in elk geval geen enorme buil aan gevallen.
Ik snap dat het vervelend is als je weinig geld te besteden hebt dat je zoveel aan je zorgverzekeraar moet afdragen, maar aan kniezen heb je toch niks. :(:) Wordt je echt niet vrolijker van en het helpt je in geen enkel opzicht. Een beetje optimisme en goede wilskracht kunnen je wel van het roken afhelpen :) Is dat in elk geval vast een last die van je schouders valt ;)

Ik kan niks anders zeggen dan dat ik het ermee eens bent. Ik heb op marktplaats geboden op Champix en heb reactie op mijn bod gehad. Er is wel overboden, dus even afwachten.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:00

Mijn man en ik zijn sinds zondagavond gestopt, ik heb ook eerst honderden smoezen bedacht om maar door te blijven roken, gekeken naar boeken, pillen, naalden, maar uiteindelijk lukt het ons nu zonder hulpmiddelen! Het is wel heel fijn om het samen te doen :j

Zal niet zeggen dat ik het altijd even leuk vind :D en ik wil af en toe heel graag mensen pijn doen :)) maar het is niet onmogelijk. En als ik 's ochtends wakker wordt dan ben ik heel erg trots op mezelf dat ik een dag niet gerookt heb :j en als ik het zwaar heb (gister werkte ik thuis, dat vind ik nog wel wat lastig) dan ga ik hardlopen of keukenkastjes schrobben, is ook nog eens heel nuttig :D

Heb het alleen echt zo gruwelijk koud steeds :brr: en ik slaap bagger, maar ja, als dat alles is :D

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:47

YESS ! :D nu 1 week en 1 dag gestopt met DE verslaving!:D

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:25

*\o/* Yeah, het begin is er!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:44

Die quitkeeper is wel heel erg leuk! Heb hem ook op mijn pc gezet. :)
Ik ben helemaal enthousiast over het niet roken, nog geen momentjes gehad dat ik mensen pijn wilde doen, of me rot voelde of iets. Zit nog regelmatig in het rokershok met mensen te kletsen die roken maar denk er alsnog niet aan. Ik weet gewoon dat het dit keer helemaal goed gaat komen!