Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:16

Net een apparaatje gehaald voor bij mijn hartslagmeter. :Y)
Dingetje wat alle data opslaat zodat je het later terug kan kijken.
Samen heeft het 50 euro gekost, hartslagmeter en opslagdingetje, met cd ed.

Ik ga een veiligheidstraining doen in Turkije met vliegen, ik ben benieuwd wat die hartslag doet.
Mensen schijnen echt 7 kleuren bagger te schijten. :+
Dingetje ga ik ook met sporten gebruiken, maar ik heb hem vooral gekocht voor die training.

EllenB

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:57

Wat vlieg je dan? Is dat ding op je avatar ook een 'vliegmachine'? Bij mij op stal komt er vaak iemand in zo'n ding over. Die noem ik altijd Dr Snuggles (snap je waarschijnlijk alleen als je boven de 35 bent :-)

Ik heb vanmorgen 8km gelopen. Ben weer blij.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:02

Ja. :+
Ik heb geen motor trouwens, sommige hebben dat wel maar dat is een andere sport.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:27

Net 3 kwartier achter elkaar hardgelopen. Record *\o/*
Het viel me trouwens op dat ik alweer buikpijn had toen ik stopte met rennen, hebben meer mensen hier last van?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:52

ik ben niet gegaan vandaag... mn lijf werkte niet mee... :\
en baal er behoorlijk van, nu zit ik niet meer op mn schema......

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:54

Wees blij dat je er iig van kan balen! :')
Ben ontzettend laks geworden, blijf maar uitstellen, heb nu ook geen schema meer want ik loop toch steeds teveel :') Laatste keer dat ik gelopen heb was vorige week alweer. :=

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:55

:')
ja maar jij rent gewoon ff 45 minuten achter elkaar! dat doe ik je niet na hoor :=
buikpijn heb ik trouwens nog niet gehad na lopen..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:02

Buikpijn heb ik eigenlijk alleen als ik te veel en te hard van stapel ga. Nu ik van zachtjes naar mijn normale tempo ga, heb ik daar geen last meer van.

Morgen 2x 8 minuten, ben benieuwd! Heb nu alleen nog steeds reuze spierpijn van gisteren, dus ik hoop dat het een niet te grote belemmering wordt.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:08

Ariebombarie schreef:
:')
ja maar jij rent gewoon ff 45 minuten achter elkaar! dat doe ik je niet na hoor :=
buikpijn heb ik trouwens nog niet gehad na lopen..

Komt goed! Iedereen moet bij het begin beginnen toch. :)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:10

magda_90 schreef:
Buikpijn heb ik eigenlijk alleen als ik te veel en te hard van stapel ga. Nu ik van zachtjes naar mijn normale tempo ga, heb ik daar geen last meer van.

Morgen 2x 8 minuten, ben benieuwd! Heb nu alleen nog steeds reuze spierpijn van gisteren, dus ik hoop dat het een niet te grote belemmering wordt.

Eens kijken of ik het ook heb als ik wat rustiger aandoe :) Anders kan ik altijd nog experimenteren of het misschien ook ligt aan het feit dat ik meestal na het eten ga.

Succes morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:27

Vera, wat goed die 3 kwartier, dan ben je wel echt aan het sporten hoor :). Als je tijdens en na het lopen last krijgt van je buik, dan kan het heel goed komen doordat je misschien te snel na het eten al op pad gaat. Net als bij paarden is het volgens mij verstandiger om een uurtje te wachten of iets dergelijks, misschien kun je er op internet iets over vinden? Ik eet meestal pas echt na het lopen en neem van tevoren een banaan of iets lichts. Na het lopen krijg ik vooral last van een knorrende buik ;).

Mijn enkel deed vandaag nog flauw en toen ik van mijn bed af moest springen (don't ask), deed het nog iets zeerder :(. Morgen maar weer even kijken hoe het voelt en anders langs Jasper (dat is de fysio).

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:43

Wie kan mij de bestanden van Start to Run per mail toe sturen, ik krijg ze niet gedownload....Helppppp

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:28

als je me even een pbtjes stuurt wil ik het morgen wel voor je proberen. Maar wel raar dat je ze niet gedownload krijgt...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:08

Runkeeper doet vandaag nogal vaag. Ik heb een ronde van 2.49 km gelopen die hij wel opgeslagen heeft (heb het zelf nog gezien onderweg) maar nu is dat ineens een ronde van 0.97 km. := Ook op het internet, waarom heeft hij ineens een stuk route en gegevens weggehaald? En hoe krijg ik dat weer terug? Weet iemand dat?

Heb net de 2x 8 minuten met 3 minuten wandelpauze gelopen. *\o/* Bij het eerste blokje had ik het idee van, zo nu al voorbij? Het einde van het tweede blokje werd alleen wel zwaar. Over 3 lessen wordt het 1x 18 minuten en ben dan eigenlijk al echt op de helft van de training. :j

[edit] Daar hebben dus meerdere last van lees ik: http://support.runkeeper.com/discussion ... aring-data

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 09:54

Ok, even een trots momentje:
Heb gister voor het eerst echt een half uur zonder stoppen gerend en maar liefst 4.5 km :D

Ik ga vooruit!!!
Ik liep ook echt zo lekker, het ging gewoon vanzelf.
Kon zelfs nog wel door lopen, maar aangezien dit de eerste keer zonder stoppen was, vond ik het verstandiger om niet al te gek te gaan doen.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:12

Yv_ schreef:
Oh leuk hoor EllenB. Vonden de kids het wel leuk? Ik heb dat ook een keertje gehad, ging toen les 1 van Evy met mn vriendin doen, maar het lukte haar niet meer na de tweede keer 1 minuut, dus toen ben ik constant naast haar gaan rennen. Maar ze liep toen ook echt gewoon niet door, zeg maar meer shop-snelheid. Had me een partij spierpijn de dag erna! Doe ik echt nooit meer :n!

Mijn dochter gaf na 40 m al op en werd vervolgens boos op mij omdat ik probeerde haar weer aan het lopen te krijgen. Voor ons was het dus meer een wandel dan een run :( Mijn zoon heeft als jongste deelnemer (5) de hele route hardgelopen. Volgend jaar ga ik dus met hem en mag dochterlief ons aanmoedigen.

Hebben meer mensen last van de heupen na het lopen? Ik heb gisteren 8 km gelopen (51 min) en eigenlijk de hele dag een zeurderige pijn in mijn heupen (aan de zijkant) gehad. Iemand een idee?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:37

Dat herken ik niet, niet van het hardlopen in ieder geval. Wél van het paardrijden en dat was bij mij overbelasting vanwege een slecht passend zadel.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:59

En lesje 16 uitgelopen. Ging eigenlijk best makkelijk. Al kan ik me nog steeds niet voorstellen dat ik over een paar weken stukken boven de 10 minuten loop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:18

Dat komt echt wel goed, ik kon het me ook niet voorstellen.
Met de 3 min had ik al moeite, maar toch loop ik nu 30 min achter elkaar ;)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:25

Haha, ik zit op kantoor te werken nu, is ineens dat liedje van Jealousy op de radio. Ik krijg meteen de kriebels. Jealousy..... Jealousy (x 12) en maar doorlopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:38

_O-
Ja, die is echt zo erg!
Elke keer denk je dat je er bent en dan gaan ze nog even 2-3 min door :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:56

Middag.

Bah voel me echt klote. -O-
Vandaag fysio gehad en weer drama, en weer een ander beeld qua klachten.
Er is geen touw aan vast te knopen en we weten niet wat we nog meer kunnen doen..
Sporten doe ik opbouwend ed, de medische mallemolen heeft waarschijnlijk geen zin.
Die gaan nl doen wat we zelf al doen, fysio kan het niet begrijpen en ik ook niet.

Feit is wel dat ik er ontzettend moe van word en ik dolgraag weer aan het werk wil. ;(
Sowiezo ben ik hypermobiel, en verder kunnen we het echt niet snappen waarom.
Enige punt is nu nog voeding, maar dan zijn we wel uitgekakt.

Bah, ik ben er zo klaar mee!
Vanaf half juni sport ik 5 keer per week, soms zelfs 2 keer per dag. Dan zwem ik s'middags nog extra.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:02

He wat vervelend. Maar wat zijn nu eigenlijk precies je klachten? En wat doe je normaal voor werk, ook iets wat fysiek zwaar is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:37

He bah, dat is wel heel vervelend!
Helemaal omdat je niet weet wat er aan de hand is, vaak is het al een stuk makkelijker als je het beestje maar een naampje kan geven.

Sterkte!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:13

Dr. Snuggles :?.. Ik ben duidelijk nog geen 35 ;) :D!
Motor heb ik overigens wel, die gebruik ik als ik wat harder dan 9-10 km/h wil gaan!

Goed bezig hoor Verax! Heel netjes! Wel balen van die buikpijn steeds, joh! Ik heb nooit last van mijn buik, het enige wat af en toe protesteerd zijn mijn kuiten..

Jij rende niet met Evy toch Magda? Want 2x 8 minuten klinkt zo uhh niet-Evy ;)! Wow, over 3 lessen al naar de 18 minuten? Sterkte alvast :P!

Ariebombarie: Je zou een lesje toch gewoon 2 keer kunnen doen? Dan doe je in theorie maar 1 lesje langer over je schema.. Moet te overzien zijn toch?

Leuk hoor EllenB! Zoonlief deed het dan wel supergoed zeg!
Nee, ook hier geen last van heupen..

XLeandrosX: Wat is je email? Ik heb alle losse mp# bestandjes op mn comp staan, kan ze wel even doormailen (mits dat lukt met hotmail? )

Wat zijn precies je klachten dan, Moonfish? Balen joh :(:) , sterkte.

Ik heb me er gister ein-de-lijk weer toe kunnen zetten *\o/* . Na ruim 1,5 week niets gedaan te hebben, wilde ik eigenlijk een lesje teruggaan, naar de 2x 15 min, maar het ging eigenlijk wel lekker. Heb uiteindelijk les 26 (geloof ik?) gedaan: 1x 10, 1x 20 min. Puppylief mee, die moest alleen op minuut 18 heel nodig poepen, dus tijdens zijn daad ben ik ernaast op de plaats blijven dribbelen :') en heb er voor straf nog maar een minuut of 5 achteraan geplakt. Héérlijk! Al met al ong. 5.5 km in 38 minuten. Ik was blij!