[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:02

Zucht zucht zucht. Ga zo weer met huisgenoten eten die volgens mij niet van het bestaan van groenten weten. Gelukkig had ik nog wat in huis, dus kan nu toch nog wat groenten eten, maar wordt hier echt moe van (ik kan echt niet zonder groenten :o )...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:04

Wiebke, ik denk dat je zeker meer moet eten dan. 900kcal is gewoon te laag, ook al wil je vermageren. Als je het op die manier aanpakt, ben ik heel benieuwd naar hoe je je over een paar weken zult voelen en of je dan nog normaal naar het toilet kunt gaan...
Ik zou me, als ik van jou was, niet zomaar een crashachtig dieet gaan doen, maar me eens goed deftig inlezen over vermageren, voedingsadvies en dergelijke. Desnoods gewoon een professional onder de arm nemen. Het is toch niet niks denk ik, wat je kwijt wil geraken.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:09

@Wiebke: is die 881 kcal zonder of met je avondeten? Als het met is is het echt veeeel te weinig!! Zonder avondeten vind ik het ook aan de lage kant, of je moet heel veel avondeten eten maar dat lijkt me niet het geval.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:59

was zonder avondeten :) Avond eten was rijst met broccoli en een rundervink :) morgen ga ik inderdaad iets meer eten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:52

Hmmm voor vandaag:

O: kommetje cornflakes met magere melk
T: fruityoghurt
M: slaatje met groenten en tonijn, 3 sneetjes bruin brood met light kaas, salami en kippenworst.
T: fruittaartje (ben jarig, moet kunnen :=), kiwi en peer
A: zalm met aardappelen en rode kool

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:56

Chipieke, gefeliciteerd :D

Denk dat het voor mij zoiets wordt:

O: 2 volkorenboterhammen dun besmeerd met dieetmargarine. 1 met kaas, 1 met hagelslag en een glas magere melk.
T: 1 biscuitje. Zit op school en moet even snel tussendoor... :o
M: 2 volkorenboterhammen dun besmeerd met dieetmargarine. 1 met kaas, 1 met hagelslag. Of misschien iets anders als ik van te voren nog naar de supermarkt ga, ligt eraan hoe lang ik bezig ben op de uni.
T: peer.
A: vezelrijke macaroni met een kipschnitzel en iets van groente, die moet ik nog kopen.
T: peer.

Ga straks weer naar de supermarkt en dan ga ik eens kijken wat voor gezonde dingen ik kan halen. Misschien dat mijn avondeten dan ook nog verandert, maar heb hier die kipschnitzel nog liggen dus dat wordt hem sowieso.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 09:46

Gefeliciteerd Chipieke! Voor mij wordt het dit vandaag:

O: 2 bruine boterhammen met rookvlees en filet american
T: plakje ontbijtkoek minder suiker
L: 3 bruine boterhammen met kipfilet en filet american
T: cherrytomaatjes en paprika
A: geen idee nog
T: plakje ontbijtkoek minder suiker

Lijkt me al beter dan hetgeen wat ik gisteren gegeten heb! :D *ik leer het wel*

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:10

Chipieke gefeliciteerd.

Wiebke, ziet er goed uit naar mijn idee. Maar ik heb er niet zo veel verstand van.
Ik voer het elke keer in bij caloriechecker, dan weet ik het ongeveer of het goed is.
Al klopt daar ook niet alles heb ik gemerkt.

Mijn lijstje vandaag:

O: 2 boterhammen ardenner boterham worst.
T: Ananas en 1 boterham. (Mijn 3e boterham van het ontbijt bewaar ik voor tussendoor, dan heb ik minder honger heb ik gemerkt.
L: 2 boterhammen met ardenner boterham worst en 1 met sandwichspread.
T: Radijsjes en ananas.
A: Rundergehaktballen, ik denk gekookte aardappels en rauwe bloemkool.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:22

Goeiemorgen allemaal, er komen weer nette lijstjes voorbij hier :j
Ik heb weer lekker hardgelopen gsteren en zit nu achter een ontbijtje van 2 volkoren crackers en een mandarijntje.

Van de weegschaal word ik nog steeds niet vrolijk :\
Ik zondig niet met uitzondering op onze zaterdag-patatdag, loop 2x per week hard en 2x per week paardrijden. Ik merk dat mijn lijf hier en daar qua omvang wel minder wordt maar het vertaald zich niet terug naar minder kilo's. Hoe kan dat nou? Ik weet wel dat die kilo's niet alles zeggen, maar het werkt zo motiverend als je daadwerkelijk in getallen ziet dat er wat af is :o

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 10:33

Bij mij is er ook nog steeds niks af.
Ik hou het er maar op dat het nog op gang moet komen.
Misschien gaat het dadelijk opeens heel snel.

Ik ga vanavond in ieder geval weer wegen, maar als ik mijn broek voel dan weet ik eigelijk al dat er niet echt iets af is.

@mars heb je dan genoeg met 2 volkoren crackers?
Ik raak echt niet vol van crackers.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:40

Aan het begin gaat het ook niet zo snel,je lichaam moet ook het verbrandingsproces aan gaan passen naar het nieuwe eetpatroon zeg maar. Dat is ook mijn persoonlijke ervaring. Bij bij ging het aan het begin ook niet snel,maar daarna viel ik ongeveer een kilo per week af.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:48

Tanya schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar zijn snack-a-jacks goed als tussendoortje, of is het stiekem toch heel slecht? Ik vind die met barbecue smaak ofzo echt lekker, maar ben bang dat het niet zo goed is als ze doen voorkomen.

Ik vind het een prima tussendoortje, weinig kcal en lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:53

Hier gaat het ook niet echt met afvallen :+ maar ik eet wel gezond dus dat vind ik ook belangrijk. Gisteren een uur hardloop training gehad, spierpijnn! Maar de man die ons training gaf was heel erg trots op ons doorzettings vermogen! En daarna nog 40 minuten hockeytraining gehad :).

Mijn dagje vandaag
Ontbijt: 2 bruine boterhammen met cervelaat, glas versgeperst sinaasappelsap en groene thee
tussendoor: liga milkbreak melk, groene thee
Lunch: 2 boterhammen met ?
Tussendoor: weet ik nog niet, waarschijnlijk iets lekkers in het centrum
Avondeten: In dorp met vriendinnetjes! Ik hoop subway, dan wordt het mijn 'standaard' subway broodje; bruin broodje 15 CM met ham, in de oven, en dan sla tomaat komkommer paprika en geen sausje. :~ Dit broodje heb ik echt altijd daar, haha.
Tussendoor: peer

:)

Ik zou vandaag nog een klein rondje hardlopen (2.5 kilometer ongeveer) maar ik heb spierpijn dus lekker niet. Morgen 2 uur hockeytraining dus ik ga zondag wel weer hardlopen. :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:55

@mars, een oorzaak kan zijn dat doordat je hardloopr je spiermassa toeneemt he, en dat daardoor de kilo's er niet af lijken te gaan. Maar het kan best zijn dat je vetpercentage is afgenomen maar je spiermassa toeneemt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:08

Ik ben ook weer begonnen met afvallen. Ik stond vorige week op de weegschaal en kreeg temet een hartverzakking :+
Ik ben sinds twee weken ook serieus aan het trainen voor de businessloop van de marathon van Rotterdam (9 km), dus ik loop drie keer in de week hard.

De eerste week is er al 2.5kg af :D Nu nog 20 te gaan....

Ik heb i.i.g. een verbod op alle vormen van koek en snoep, frisdrank, koffie en pakjeseten gekregen van mijzelf en ik moet ontbijten van mijzelf :')
Rijst en pasta weeg ik af op 50 gram. Verder eet ik nu zo'n 3 ons groente en een klein stukje vlees.

Ik eet ongeveer het volgende op 1 dag:
O: stuk roggebrood en een half plakje 30+ kaas
T: Banaan
M: 1/2 l karnemelk, 2 bruine boterhammen met filet americain, rosbief of fricandeau, schaaltje fruit of salade
T: Appel
A: Stukje vlees, veel groente en 50gr rijst / pasta of een aardappel
T: Franse magere kwark met een paar walnoten en een el honing

Verder drink ik alleen water en thee. Thee probeer ik te beperken, want daar krijg ik nierstenen van...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:13

Ik ben benieuwd of een paar dagen griep nog gaat 'helpen'..... Heb nu samen met een collega een grafiek opgehangen waarop we wekelijks bijhouden hoe het ervoorstaat. Hij had ook problemen dat ie niet meer in z'n overhemden paste _O-

Volgende week met mooi weer maar weer eens fietsen naar 't werk 16 km. Dat zet misschien zoden aan de dijk :Y)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:24

oeh Mootje.. met thee dan maar oppassen ja! En kun je je koffie niet met een zoetje drinken?

16 km fietsen.. dat zal wel werken Arabesk! Goed hoor.. en leuk dat je met je collega gaat afvallen, ik moet het doen met alleen morale steun.. ik kan moeilijk zeggen : omdat ik op dieet ben mogen jullie geen koekje eten! of wel....?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:27

Echt heerlijk om je collega dan te betrappen in de kantine met een stukje taart. }>

Nee ik snoep al tijden niets, maar het helpt niet. Vreet teveel avondeten denk ik.... en beweeg te weinig O:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:28

Koffie drink ik altijd zwart, maar ik drink het liefst cappucino en daar zit een sloot suiker van zichzelf in...
Het liefst wil ik een Dolce Gusto, maar ik weet nu al dat ik dan allemaal dikmakers ga drinken :+

Arabesk, Leuk dat je het samen met een collega doet! Ik merk de stok achter de deur enorm wat betreft het hardlopen... In de supermarkt is het wel even moeilijk, maar als ik het niet in huis haal, kan ik het ook niet eten / drinken!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:32

Haha, geweldig dat hij nu al een stuk taart had Arabesk :Y), laat je niet demotiveren door hem hoor :P.
Chipieke, ik zie dat je jarig bent, Gefeliciteerd!

Ik heb net misschien een beetje gezondigd, heb een halve pannekoek op 2 boterhammen gegeten :). Maar dat was dan ook direct mijn lunch.
Morgen heb ik verjaardag van een vriendin van mij, op 7 km afstand, ik ga denk ik er naar toe lopen :D, en dan terug met de auto.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:10

mijn lijstje

O: 2 br bh met becel en rookvlees
T: 1 br bh met becel en rookvlees
L: 2 br bh met becel en smac light 1 sinaasappel en een cup a soup
T: 1 br bh met becel en smac light
A: aardappelschijfjes, groente, kipreepjes

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:29

Hallo ik kom mij ook melden. Ben sinds maandag begonnen met een dieet van Mathijs Vrieze. Ik wil graag 7/8 kilo kwijt voor de zomer.

Wat ik vandaag heb gegeten.
O: Ontbijtkoek met banaan + bakje light vruchtenyoghurt met thee.
T: Eh ben ik vergeten te nemen.
L: 3 volkoren crackers. 2 met filet american en 1 met smeerkaas 20 +, + een glas jus
T: Fruit
D: Op de planning staat spinazie met aardappelen + runderbiefstuk. Voor mij dus meer spinazie en niet te veel aardappelen.

Tsjah en beweging ben ongeveer 2 uur per dag bij mijn paard en om daarnaast nog een keer te gaan sporten wordt wel iets te veel denk dus probeer iets meer te gaan lopen naar de supermarkt bijvoorbeeld.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:32

Welkom mrjlnx!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:35

En als lunch zit ik hier weer met 2 tartaartjes gegrild en wat ui erbij...

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 13:45

lekker suuzepuus!! Ik heb net mijn 4 bruine bammetjes weer gegeten :)

enne.. welkom mrjlnx!!