[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:11

lifaya als je écht graag af wilt vallen, dan ga je daar ook wel bewust mee om..

Ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar als ik jou zo lees wil je niet écht afvallen, nouja je wil het misschien wel, maar je wil er geen moeite voor doen, tenminste zo lijk thet.. en dat werkt zo niet.. als je echt in je hoofd bewust bezig bent met afvallen door een gezonde levensstijl en voedingspatroon vergeet jij echt niet om sochtends je lunch klaar te maken hoor..

Ik bedoel het niet bot en gemeen ofzo maar ik wil je gewoon eventjes wakker schudden

Edit; ik weet dat je add hebt en dat je dus moeite hebt met die structuur in je leven brengen, maar help jezelf daar bij, maak lijstjes! En schema's zodat je precies weet wat en wanneer je iets moet eten en ook wanneer je het klaar moet maken, stel desnoods een alarm in op je telefoon

Rennie89

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:17

Ik denk dat je dan een compleet verkeerd beeld van mij hebt ;) ik eet nu heel bewust, ik beweeg. Ik ben hier nu pas een week mee bezig en vind dat ik nu echt goed bezig ben vergeleken met eerst, hoe je het went of keert. Mijn vroegere eetpatroon was veel dramatischer, ik at dan sochtends 1 broodje en at dan pas weer iets met het avond eten en at dan rond 22:00 2 boterhammen of meer en snoepte daarbij ook. dan lijkt, wat ik nu heb, toch een stuk beter.

Vandaag had ik overigens presentaties en dan heb ik niet even de keus om ergens heen te gaan en eten te kopen, ik heb iig mijn best gedaan om eten te maken en helaas was het niet geslaagd, jammer dan, van fouten leer je zeg ik maar :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:22

Ja dat is ook zo, en je hebt iig een poging gedaan.. maar ik bedoel het alleen maar goed! We zijn hier natuurlijk ook om elkaar op weg te helpen en te steunen.. Heb je een eetplan in je hoofd voor morgen al ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:24

ik heb niet per definitie een eetplan, maar morgen ben ik vrij dus is wat makkelijker. Ik ga iig ontbijten met 2 boterhammen (maisbrood) met rosbief of kaas ofzo erop en dan als tussendoor een appel met kaneel. misschien als lunch een broodje zalm ofzo en dan als tussendoortje een pakje crackers

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:28

Ik ben nu op de hometrainer van mijn schoonmoeder aan het fietsen 8-) cool he? Heb al n uurtje gefietst en ga nu nog ff door tot atwt af is :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:05

Patriciavt schreef:
Chipieke, het emo-eter zijn herken ik héél erg :(:)
Fijn om te lezen dat je nu iets beter in je vel zit (is dat echt zo na het overlijden van je opa, als ik het me goed herinner van afgelopen week?) en dus ervoor kan gaan!

Mijn oma is net overleden en wordt vrijdag begraven dus de koffietafel zal even een hele hindernis worden! Nu voel ik me even bijna rot als 8 maand geleden. Ik werd rotgepest en psychisch misbruikt bij mijn vorige werkgever en ik heb er nu pas een lijn onder kunnen trekken na mijn ontslag... Net toen ik dacht dat alles terug goed kon beginnen lopen stierf mijn lieve oma en God wat mis ik haar ;(

Vandaag stond er nog niet veel op het menu, heb de buikgriep te pakken en heb enkel maar een potje yoghurt gegeten, 2 mandarijnen, een klein broodje en een heeeeel klein kommetje cornflakes. En verder ga ik niks eten vandaag want het voelt alsof er 1000 mesjes in mijn buik geploft zijn!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:11

Mag ik me ook bij jullie aansluiten?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:14

Jeetje chipieke, om te beginnen heeeel veel sterkte met je verlies :(:) dat zijn geen leuke dingen... Vervolgens heel veel beterschap, het heerst. Ik denk aan je en als je het even niet ziet zitten en je wil je verhaal kwijt, pb staan open. :(:)

*edit: tuurlijk mag je je aansluiten dieuwke, welkom! Pb je even je boktnaam-naam-gewicht-streefgewicht naar de topicstarter?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:34

Dankje wel, zal ik meteen even doen.

Chipieke, heel sterkte toegewenst!

Ik zal mezelf ook even voorstellen. Dieuwke, 18 jaar en zit in het examenjaar van havo. Ik wil graag 12/13kg kwijt, ga momenteel nog 2x in de week naar de sportschool (helaas wordt dit straks 1x) voor fitness en ga 3x in de week te hardlopen. Daarnaast fiets ik elke dag naar school (totaal 15km per dag) en ben onder begeleiding van een diëtiste. Toch wil ik jullie graag achter de hand houden als 'toezicht' en ik hoop dat jullie me een beetje willen steunen als het wat moeilijker gaat!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:16

Citaat:
Mijn oma is net overleden en wordt vrijdag begraven dus de koffietafel zal even een hele hindernis worden! Nu voel ik me even bijna rot als 8 maand geleden. Ik werd rotgepest en psychisch misbruikt bij mijn vorige werkgever en ik heb er nu pas een lijn onder kunnen trekken na mijn ontslag... Net toen ik dacht dat alles terug goed kon beginnen lopen stierf mijn lieve oma en God wat mis ik haar ;(

Vandaag stond er nog niet veel op het menu, heb de buikgriep te pakken en heb enkel maar een potje yoghurt gegeten, 2 mandarijnen, een klein broodje en een heeeeel klein kommetje cornflakes. En verder ga ik niks eten vandaag want het voelt alsof er 1000 mesjes in mijn buik geploft zijn!

Heel veel sterkte meid :(:)

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:54

Idd veel sterkte meid !

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:03

Sterkte Chipieke :(:)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:21

@ amy, sportief bezig!

@ chipieke, tjee.. k weet niet goed wat k zeggen moet, iig heel veel sterkte en beterschap natuurlijk! je mag altijd pb'en over alles dat je kwijt wil hoor :)

@ dieuwke, welkom!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:29

heel veel sterkte chipieke! :(:) wat een rottijd voor jou zo allemaal achter elkaar!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:32

@dieuwke: welkom en ik wil best je stok achter de deur zijn hoor :) ik merk zelf dat ik erg veel aan dit topic heb :)

@chipieke: nogmaals heel veel sterkte!

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:32

Als eerste: Chipieke, heel erg veel sterkte de komende tijd!

Vandaag voor het eerst mijn lijstje.
Ik heb er best wel moeite mee om te schrijven want dat is voor mij erg confronterend.
Ook ben ik tegelijkertijd bang als ik echt ga lijnen ik weer terug val in mijn eetstoornis gedrag.
Door een turbelente thuissituatie heb ik al erg veel stress waardoor geen eetbuien krijgen voor mij al best een opgave zijn.

Ik ben vanochtend begonnen met 20 minuten stevig doorlopen (wou eigenlijk rennen maar kreeg zo'n last van mijn luchtwegen dat het mijns inziens verstandiger was stevig door te gaan lopen).
's avonds mijn hond ook nog een half uur uitgelaten, loop hier wel minder stevig mee door.

o: 1 krentenbol met jonge kaas
t: 1 glas appelsap & 4 dropjes
l: 2 kopjes thee met 1 café noîr, 1 club sandwich, 6 naturel chipjes. (lunch met mijn oudste zus en moeder bij een eetcafé in oss)
t: 1/2 gevulde koek
a: 1/4 stokbrood met cervelaat en jonge kaas, 1 fristi en glas appelsap

Over de gehele dag heb ik ook nog 75cl citroen aanmaak limonade op.

Daarmee zit ik tot nu toe op de 1746 kcal.

Morgen beter opletten :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:33

Dat is het voordeel he als je een schematje maakt, dan zie je in 1 oog opslag wat je binnenkrijgt en wat gezond/ongezond is, maar je hebt er iig al een goed ritme inzitten, en je bent ook goed opweg qua beweging :) je zegt zelf al morgen beter opletten, probeer eens een keer 3 dagen niet te snoepen en echt je bent er vanaf :D ik kon eerder zo een zak biggetjes leegeten zonder misselijk te worden.. en nu na een paar dagen afkicken van al die suikers heb ik al 3x in de auto gezeten en ben zonder moeite van de autodrop afgebleven :) ik weet natuurlijk niet hoe het zit en welke eetstoornis je had, knap dat je er nu overheen bent igg, en probeer inderdaad geen terugval te krijgen, dat zou zonde zijn! Gewoon regelmatig en gevarieerd eten, je bent goed op weg!

Mijn schema van vandaag:

O: 2 cracottes met vruchtenhagel
T: appel
M: 3 cracottes met 20+ smeerkaas en 1 krentenbol
T: mandarijn + AH vruchtenmousse
A: krieltjes (in olijfolie klaargemaakt) met ketchup die over de datum was := witlof met ham, een ei en een miniem schaaltje rauwkost
T: nog niets.. denk misschien een glas versgeperste jus ofzo, maar heb nou niet echt honger ofzo en voel me nog redelijk verzadgid op dit moment dus misschien dat ik het hierbij houd

totaal aantal kcal: 949

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:48

O: 3 craquotte met light smeerkaas
T: appel
L: 3 sneden volkoren brood met light smeerkaas en rauwkost
T: een koekje
D: 100gr aardappel, salade en 3 mozarellasticks (180kcal en in de oven gebakken)
T: fruityoghurt denk ik :)
Laatst bijgewerkt door Farjen op 19-01-11 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:50

Jaime. Dat is wel erg weinig hoor. Dan zou ik toch nog even wat nemen straks.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:16

Sterkte Chipieke. :(:)

Mijn dag vandaag is niet zo goed..

O: Cornflakes met melk
T: -
L: Hutspot met een gehaktbal
T: 2 twixjes..
L: Stokbrood en een soepje
T: 2 cracottes

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:21

oliebol. Ik heb gewoon 5 lange vingers gegeten. Terwijl ik het eigenlijk helemaal niet door had. Maar nu ik er over na zit te denken heb ik dat toch echt gedaan. Stout.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:23

Chip, heel veel sterkte meid!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:34

van mij ook heel veel sterkte! Ik ken het en het is echt verschrikkelijk.
Maar aan de andere kant is het mooi dat je haar mist. Dat betekent dat ze een goed mens was :(:)

sterkte

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:54

Zoo, kom me ook maar weer eens melden.. Durfde me even niet te vertonen hier. Het ging even heel slecht :D Gewoon een pot nutella opgemaakt in 3 dagen en reep chocola en snoep'.. Ging niet zo best!
Vandaag mezelf min of meer weer opgepakt. Niet dat ik zo gezond heb gegeten, maar wel lekker gesport!

O; Geen.
T; Bakje yoghurt.
L; 2 sandwich-boterhammen met een hamburger :') Oeps!
T; 3 rijstewafels met chocola.
T; 1 mandarijn en 2 kiwi's.

Sport: half uur loopband snelwandelen, half uur flink doorfietsen. 10 minuten traplopen en wat spieroefeningen.

Morgen!
Ó; Plakje roggebrood met philadelphia kruiden.
T; Yoghurtje 0% Perzik.
L; Plakje roggebrood met philadelphia en gekookt eitje.
T; 2 kiwi's.
A; Courgette, ui, paprika met rijst en een hamburger (moet op!)
T; Misschien een rijstewafel met chocola

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 23:59

Dieuwke_ schreef:
Mag ik me ook bij jullie aansluiten?
Natuurlijk! :) Heb je Pb al gezien en zal je in de lijst plaatsen.

Dames!!!!!!!!!!!!!!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Mijn paardrijbroek zat heel los!

Nu wil ik ook wel eens op de weegschaal staan O:) Mja, dit is natuurlijk al super! Hij zakte me gewoon af en zat ook heel los bij de bovenbenen. Al met al heb ik wel heel lekker gereden hoor :D Maar denk dat ik binnenkort maar eens moet kijken naar een maatje kleiner :D :D :D Woeoeoeoeoeoehoe!

@chipieke: Jeetje :\ Heel erg veel sterkte meis! Gecondoleerd :(:) En heel veel beterschapjes ook :(:) Hopelijk is je buikgriep snel over!

@linnke: Ziet er redelijk netjes uit..Maar dan wel op de dropjes, cervelaat, chipjes, gevulde koek en café noir na ;) Dit zijn allemaal suikers en geen vezels. Je lichaam hoeft niet veel te doen om dit te verbranden, dus je verbrandt daardoor minder caloriën en het kan zijn dat het lichaam deze vetten op gaat slaan.

@Jaime_: Ik vind je lijstje er redelijk goed uit zien. Maar dat dit slechts 949 kcal was had ik nooit verwacht! Klinkt heel weinig! De caloriemeter kan het soms ook fout hebben. Heb je bijv. wel boter (goede vetten) op je cracottes gedaan?, hiermee krijg je direct de goede vetten én wat meer kcal binnen. En wat drink je erbij over de hele dag? ;)

Mijn lijstje over de hele dag:
O: 2 volkoren boterhammen, 1 met runderrookvlees en 1 met Milner kaas. 1 glas Optimel 0% vet melk.
T: Niks, ik mocht niet eten tijdens de 2 uur durende toets en had net mn ontbijt op
L: Magere vruchtenyoghurt van Optimel, 1 plak ontbijtboek en 1 banaan, 1 glas Optimel
T: 1 kiwi, 1 glas thee
A: Stukjes kipfile met tauge, prei, groene paprika en rijst
T: Niks, want ik heb vanwege het paardrijden pas heel laat avond gegeten

Beweging:
Heb vandaag 2 paarden gereden en zojuist even stevig gewandeld na mn avondeten. Ik hoop dat t nu een beetje zakt... had pas om 20.30 uur gegeten omdat ik toen pas terug was van stal :\ Niet zo goed dus.. Maar m'n paardrijbroek zat wel losser!! (haha, ik blij :D )