Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:32

Zo, pfff ben weer thuis hoor. Heb ze niet gereden, Lis lekker gestapt en daarna onder het solarium gemasseert. Projectjes allebei aan de longe gedaan, dan hoefde de eigenaar niet meer te komen.
Daarna nog m'n moeder opgehaald op het station, die stond al vanaf 2 uur te wachten, maar er reden geen treinen en bussen meer.
Thuisgekomen ff hondjes uitgelaten en daarna gegeten.

En toen was er post van de KNHS. Moet wel eea gaan regelen nu... := Cursus is op maandagavond in Rhenoy. Volgens routenet valt het mee hoe lang het rijden is, we gaan het beleven...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:35

Spannend Wen! :j

Ik mijn vriend lief aan gekeken, wil toch even kijken hoe het allemaal werkt, dat Nike+. Straks werkt het niet :+
Nou idd, het werkt niet, de batterij van de sensor is leeg! -:(- Mijn vriend is dan zo makkelijk: ooh nou, jammer dan, dan koop ik er wel een sensor bij. WTF! Tuurlijk niet, jij koopt iets van iemand over, wat niet werkt! Het was een nieuw doosje! Daarom heb je hem via ebay gekocht, de verkoper had er blijkbaar niet bijgezet dat het doosje uit 2006 is!
Zit al heel de avond te google-en wat het kon zijn en wat een nieuwe sensor kost. Kost toch 18 euro! Nu weet ik nog wel iemand die hem verkoopt, maar het gaat om het principe
Bij elkaar opgeteld hadden we alles beter nieuw in de winkel kunnen kopen. Dus ik heb het emailadres van de verkoper gekregen en heb maar een mailtje gestuurd. Hij wil natuurlijk geen negatieve feedback :o En ik vind het wel zo netjes om hem eerst met een oplossing te laten komen. :j
Charme van het kadootje is er wel af. :n Laat ik maar hopen dat ik er snel plezier van heb, dan kan ik dit weer vergeten.

En het ergste is, ben ook nog gigantisch onderuit gegaan tijdens het hardlopen. Mijn vriend wilde graag mee, om te kijken hoe die Nike+ werkt :+ Hij liep lekker zijn lesje van Evy en ik holde er achter aan. Hij wilde perse de polder in, in het donker, ik er braaf achteraan. Wat is dat slecht lopen, half donker, in de sneeuw. :n Mijn vriend ging over het tweede bruggetje en stopte ineens. Hij riep wat, maar ik verstond hem niet. Klap daar lag ik, op mijn kont. Staat mijn vriend mij laconiek aan te kijken: ik riep nog, het is glad! :+
Heb er gelukkig alleen een blauwe plek aan over gehouden, maar met die val en mijn Nike die niet werkte, had ik er flink de pest in. :(

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:13

Fan: balen zeg :(:)
Niet lief van je vriend!

Ik ben gister niet meer gaan lopen, kwam wat tussen wat ik nog even moest doen en daarna had ik echt geen zin meer :n
Morgen nog een dagje werken en dan eindelijk een dagje vrij die alweer helemaal vol staat!
:Z

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:33

Oh wat balen Fanneke.... Kan me voorstellen dat de lol er dan wel even af is ja...

Ga zo naar stal, 2 paardjes rijden en daarna lekker hardlopen, hoop dat het een beetje te doen is.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:22

Heb een lekkere blauwe plek, vandaag maar even rustig aan doen. Ga de schuur maar eens opruimen, is wel nodig, want we hebben muizen in de schuur. Eens kijken wat ze te eten hebben gevonden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:47

Oh, ga je hun lekkere warme holletje verstoren Fan...

Hardlopen was reuzezwaar! Heb het wel gered, maar paar keer moeten wandelen wegens de gladheid, sommige stukken waren echt niet verantwoord meer. Heb m'n 8 km rondje in 58.40 gedaan, niet heel snel dus, maar ik ben wel trots op mezelf.

Paarden gingen ook fijn, ben trots op allebei. Ben na hun nog even op het paard van een stalgenootje gestapt en dat was flink werken even, poeh! Maar nu wel duidelijk waar het probleem zit en waar ze aan moet werken... :j

Straks nog een paar uurtjes werken en dan is de zaterdag alweer voorbij!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:15

Stoer van je, dat je nog bent gaan lopen! :j

Wat fijn dat je mensen kunt helpen met hun paard, rijtechnisch gezien. Vroeger hadden mijn ouders stallen aan huis, 2 waren constant verhuurd. Omdat wij niet zo heel veel vroegen voor een stal, wij hadden geen bak, kreeg je toch de iets minder serieuze mensen, geen wedstrijdtypes zeg maar. Helaas begrepen deze eigenaren ook niet altijd de lichaamstaal en gedrag van hun paard. Ik vond het altijd super om hiermee te helpen. Ik werkte een dag of 3 met hun paard en je zag de dieren veranderen. Door simpelweg hun lichaamstaal af te lezen en daarop te reageren.
Als ik op één level stond met het paard, dan ging ik samen met de eigenaar aan het werk. Ik werkte met een fjord die er constant vandoor ging. Tot een hele dominante merrie, waarvan het bazinnetje maar niet boven kwam te staan. Deze merrie heeft mij ook blauwe plekken bezorgd. De eigenaresse rijdt er nu nog steeds met veel plezier op.

Fanny is nu het voorbeeld, van een puberende, dominante, eigenwijze shet naar een super eerlijke, soms ondeugende, maar een superleuke leerpony. Fanny is een pony met een hele duidelijke lichaamstaal. Ik vind het ook heel leuk om mensen met haar te laten werken.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:24

Ik vond mezelf ook wel stoer eigenlijk... :o

Ja, ik vind het super om mensen te helpen. Maar ik moet wel zeggen, mensen moeten zelf ook wel echt willen. Als ik iemand help doe ik dat met volle overtuiging, met volle inzet en dat verwacht ik dan van de ruiter ook. Steeds piepen van "maar het lukt niet", of "ja maar het is moeilijk" werkt niet bij mij, dan ben ik er gauw klaar mee.

Ik heb zelf natuurlijk Lis, een dominante merrie is dat, maar wel eerlijk. Mijn projectjes zijn ook allebei niet makkelijk. De een is ook dominant en daarin niet altijd even eerlijk. De ander is juist extreem onderdanig en angstig. Heerlijk om die afwisseling in karakters te hebben...

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:46

ik heb gisteren met het paard gelopen, ik wilde hardlopen en moest naar het paard en er lag sneeuw, dus toen door de hogere sneeuw wat gaan lopen.

Moet zeggen: was ploeteren voor mij zowel als het paard dus het stelde echt NIETS voor, maar toch even lekker ;)

Wel dapper ieder die met deze kou nog echte rondjes loop...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:36

Dus toch een lekkere workout gehad KDS? ;)
Klopt hoor WenK, eigenaren moeten er wel voor de 200% aan mee werken. Ik heb ook wel eens het advies uitgebracht, verkoop dit paard en koop een andere. De balans tussen jullie 2 zal er nooit komen. Als de eigenaren niet mee wilden werken, dan was het voor mij ook klaar, hoe sneu ik het voor het paard vond. Een paard misdraagt zich nooit zo maar, we moeten er alleen achter zien te komen, waarom een paard dit gedrag vertoond.

Ik zit vandaag al heel de dag braaf binnen. Mijn vriend is met zijn vader op stap, kan ik eens flink in huis aan de slag, heel de beneden verdieping is gedaan! :D
Ga nu mijn kledingkast uitzoeken, eens kijken waar ik inmiddels in pas en wat te groot is. Even lekker opruimen :D

Morgen wil ik eigenlijk toch wel gaan lopen, zo komt er niets van opbouwen. Ik denk dat ik de ruiterpaden maar pak. Paarden zullen er niet veel op de weg zijn met dit weer.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:39

behalve als je dus van die mensen als ik heb, die hun paard wel mee op pad nemen... zullen de ruiterpaden wel onbegaanbaar zjn. Als er nu vanavond nog een mooi pak bij komt, ga ik morgen naar de duinen, en dan ga ik er in de duinen op.
Daar is nu natuurlijk vrijwel niemand geweest met zijn paard, kan je dan als het goed is heel mooi rijden (weliswaar vooral stappen)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:40

:wave:

Hier niet zo veel sneeuw maar wel heel erg glad overal :n Er wordt maar heel selectief gestrooid hier :n Echt geen doorkomen aan :n
Dus hardlopen zit er ook nog niet echt in.

Maag doet het goed, verschilt heel erg per dag, gisteren patat gegeten en dat is dus niet zo goed :+ Was al helemaal ongerust want ik slik nu een week en had gehoopt dat het over zou zijn. HELP smsjes naar mams gestuurd, die boos werd omdat ze in de kerk zat :+ Maar toch maar bijsluiter gelezen en na 2 weken pas moet er echt duidelijke verbetering zijn :+ Nou die is er al wel, maar het gaat maar niet over. De pijn is wel een stuk minder gelukkig :j

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:31

Hallo,

Knap WenK dat je toch nog je 8km rondje hebt gelopen! En fanatiek met de paarden bezig dus, lekker hoor!

Fanneke,lekker aan 't opruimen geweest in huis? Ik ben ook heel erg van het kijken naar lichaamstaal bij paarden, heb me ook veel verdiept in Natural Horsemanship. Puur om meer vanuit het paard te kunnen denken. Heb er met de beide paarden die ik heb gehad ook veel aan gehad. Vind 't nog steeds erg interessant.
En balen dat je bent onderuit gegaan, alhoewel ik wel even om je verhaal moest lachen. Leuk zoals je het opschreef: 'ik zei nog het is glad!' :D

Bom inmiddels veilig in Drenthe aangekomen? Fijn weekend.

KDS, toch nog even met paard aan de wandel geweest? Nu in de duinen rijden lijkt me heerlijk, ik vind het prachtig buiten.

Sakkia, hier zijn de wegen overal ook niet even goed hoor. Moet morgenochtend weer op weg naar Emmen en ze hadden nogal wat sneeuw voorspeld, maar zoals ik nu zie komen we er goed vanaf volgens mij. Misschien dat ik morgen ook nog even ga lopen, anders maandag weer!

Heb vandaag gewerkt tot 15.00u, veel mensen gezien die waren gevallen uiteraard. Vriendlief en ik zijn net lekker uit geweest in een restaurant hier in 't dorp. Alleen toen we thuis kwamen, had 't hondje de boel op de kop gezet. Prullenbak finaal leeg geroofd...tja kroatisch zwerfhondje...*zucht* Dus ik ben bang dat haar darmen weer van slag zullen zijn komende dagen...weer afwachten. Normaal zetten we de prullenbak altijd weg, maar dit keer dus vergeten. Ja,ook 't hondje kan er niets aan doen..dat leegroven heeft ze zich natuurlijk aangeleerd.

Zijn nu Jochem Meijer aan 't kijken..geniaal. Wat een ADHD'er :D

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 11:26

Goodmorning :wave:

Hmm Sas, toch te glad. :n Ik wil zo graag lekker de polder in, door de sneeuw hollen. Ga zo eerst maar eens kijken.
Lastig nog, van je maag. Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn vriend zijn medicijnen niet meer inneemt. De hoestte gisteren bloed op. Ben erg boos geworden! Straks heeft hij nog een maagbloeding.

Ik zit nu op onze 2 valkparkietjes te passen. Mijn vriend staat nu onder de douche en daarna ga ik naar Fan. Die 2 terroristjes slopen de hele huiskamer, inclusief planten, plinten, tijdschriften en electriciteitskabels, als je even niet op let :+ Gelukkig kunnen ze niet bij de prullebak :+

Ik ga naar Fan, eens kijken of ze voor de slee wil! :+ Fotocamera gaat mee! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:24

Garuna is me afgelopen week bijna het hoekje om gegaan. Ze heeft koliek gehad door verstopping, en heeft 2 dagen heel slecht gestaan. Nu gaat het beter, alleen hebben ze met de slang in haar luchtpijp gezeten en maakt ze een gek geluid met ademen. Het is al wat minder, maar toch... Maak me zorgen. Ze heeft een flinke optater gehad. Ik hoop dat ze snel weer de oude is...

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 17:29

Ieeh wat is het glad!

Wenk: lekker dagje gehad dus!

Fan: gaaf is dat he, andere kunnen helpen :j

Angela :(:) dat is schrikken zeg! Ik hoop echt dat ze snel opknapt!

Hier sinds dinsdag niet meer gelopen. Het is nu gewoon te glad ik heb ook geen zin om straks met me pootje omhoog te zitten omdat ie is gebroken ofzo :+
Ik hoop morgen en anders dinsdag maar even te kunnen.
Wanneer wordt het zomer..... >;)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 18:01

Angela. ik schrok me dood, toen ik je berichtje las! Hoop dat ze snel opknapt! :(:)

Ik ben vandaag toch voor een duurloopje gegaan. Toen ik terug kwam van Fanny, bleek het fietspad redelijk schoon. Moest een stukje klunen door de sneeuw, en toen was ik op het fietspad, heb lekker gelopen. Heb toch wel iets last van die val van vrijdag, spiertje in mijn linkerbil was wat aan het protesteren :+

Vanmorgen Fanny voor de slee gehad, er is daar zo'n 30cm gevallen. Ze liep lekker door de sneeuw te banjeren, tot haar kniën in de sneeuw! :+ Ze stond naar grasjes te zoeken, ze verdween tot haar ogen in de sneeuw _O- .
Daarna tuigje erop en Charlotte op de slee gezet. Ik heb de strengen verlengd met 2 halstertouwen, Charlotte heeft die vastgehouden, mocht Fanny er vandoor gaan dan zit Fanny niet vast aan de slee. Ik hield de leidsels vast. Het was een groot succes! :D Gerben heeft nog met zijn snowboard erachter gehangen. Ik ben zo trots op Fan :+: wie weet loopt ze toch ooit weer eens voor het karretje! *\o/* Zal wat leuke foto's op zoeken.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:57

Angela :(:) Dat is schrikken. Sterkte ermee.

Ben nog niet naar Drenthe, morgen vertrekken we. Hoop dat het een beetje te doen is op de weg.

Fan, wacht met smart op de pica's <3

Mijn grote vent vandaag ook even op de kiek gezet. HIj was ook heel erg druk bezig grasjes te zoeken, daarna rollen in de sneeuw en helemaal uit zijn dak gaan. Druktemaker :):)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:31

Jeetje Angela, sterkte ermee...

Fan, wat heerlijk! En netjes opgeruimt thuis, lekker joh!

Sak nog last van je maag, balen is dat joh...

Gister heerlijk gewerkt, wel druk, ben de hele avond alleen maar aan het heen en weer lopen (snelwandelen haha) geweest met volle en lege bordjes, maar de tijd vloog voorbij. Was gelukkig klaar voor de sneeuw begon te vallen, dus ik was ook zo thuis.

Vanmorgen 2 van de 3 paarden gereden. Van de laatste verwachtte ik wat spierpijn en ik was zelf inmiddels flink koud, dus hij heeft lekker 2,5 uur met Lis buiten gespeeld. Lis en mijn andere projectje waren beiden fantastisch fijn te rijden!
Vanmiddag heb ik mezelf en de hondjes nog even naar buiten geschopt en heb ik heerlijk een ruim uur door het bos gewandeld. Was welliswaar erg druk, maar wat is het bos mooi nu! Wow!

Morgen lekker nog een dagje vrij, ga dan eerst lekker hardlopen en heb 's middags of 's avonds les met Lis. Tussendoor moet ik dan nog ff vast wat kerstboodschappen doen. Ook een lekker dagje voor de boeg dus nog...

Man man wat voel ik me een rijk mens zo, heb zo veel om van te genieten en om me op te verheugen!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:53

Hier 3 fotootjes waarvan 2 met slee. Heel schandalig, door die dikke wintervacht, zit het borsttuig veel te hoog!! Ik schaam mij diep. :o Hij hangt inmiddels 2 gaten lager. ;) We hebben gelukkig alleen gestapt en heeft niet heel lang geduurd. Ik schrok mij rot toen ik de foto's zag, ik ben normaal zo'n miep, alles moet perfect. En dit vergeet ik te checken.

Diepe sneeuw.
Afbeelding
Charlotte op de slee
Afbeelding
Gerben op snowboard, die vond het helemaal geweldig. Kom je morgen weer??? Nee lieverd, ik moet werken. Kan eerste kerstdag pas weer :+
Afbeelding

Hoop dat er de volgende week ook nog sneeuw ligt, dan ga ik misschien zelf op de slee :+ Als ik het durf.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 10:42

Zit zwaar gefrustreerd thuis, krijg mijn auto niet open. De deuren zitten vastgevroren. Hoe ik naar mijn werk moet komen, ik heb geen idee. Probeer het zo maar weer op nieuw om mijn auto open te krijgen. Het meest irritante is nog, mijn eigen sleutels liggen nog bij mijn vriend in de auto, daar zit de afstandbediening op. Ik heb nu de reserversleutel en dan heb ik ook nog het gat nodig. Zucht.
Ik ga echt geen vrij nemen. :n

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:00

Goedemorgen!

Leuke foto's Fan! Balen dat je je auto niet open krijgt, heb je al heet water geprobeerd over 't slot te gooien? Op die manier kreeg ik mijn benzinedop een keer open. Mijn ramen zijn ook steeds bevroren (ze willen dan niet meer automatisch naar beneden) evenals ook de sloten. Maar het gaat nog steeds goed gelukkig.

Wen, fijn is dat, dat je overal zo van kan genieten. Dat is erg belangrijk. Je hebt vandaag dus nog een drukke dag.

Bom, ow ik dacht dat je 't weekend ging. Maar jullie vertrekken vandaag. Nou hier in Diever is verder geen sneeuw gevallen. Dus zijn de wegen wel redelijk goed te doen hoor. In Emmen is wel weer veel sneeuw gevallen gisternacht.

Angela, ik hoop dat je paard snel weer opknapt. Ik weet ook hoe 't voelt, heb met mijn laatste paard ook een acute koliekaanval mee moeten maken. Ik schrok me echt kapot, uiteraard wist ik wel wat de symptomen waren en heb ik ook wel juist gehandeld. Maar ik had continue 't idee dat ze tussen m'n vingers weg zou glijden. Zij is gelukkig weer opgeknapt, ik hoop ook dat Garuna weer op knapt!

Hier net lekker ontbeten, 3fm Serious Request op TV en heb al een wandeling van 25min met de hond erop zitten. Ga vanavond naar de sportschool, denk een uur spinning en dat ik morgen weer ga lopen. Vandaag een dagje rustig aan doen, heb 't hele weekend gewerkt.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:04

Goedemorgen dames!

Ik heb zaterdagochtend weer een heerlijk rondje gedaan! 6,5 in 35 minuten. Eerste stuk recht tegen de ijskoude snijdende wind in was heavy, maar daarna heerlijk gelopen!

@Fanneke Wat enorm balen dat die sensor niet goed is. Ook wel erg flauw om dat zo te verkopen! Ik loop dus ook met de Nike+ set en ben er enorm tevreden over!

@Bom Fijne vakantie!!!

Ben blij dat wij in het hoge noorden flink gespaard zijn gebleven met sneeuw! Sinds zaterdag een trekhaak onder onze nieuwe auto dus vanaf deze week ga ik lekker met knollie naar de binnenbak. Helaas heb ik dan wel minder tijd voor hardlopen, maar het is niet anders.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:19

Goedemorgen!

Heerlijk nog een dagje vrij zo! Wat is het toch mooi buiten!

Fan, auto al ontdooit? Zeker geen winkel/tankstation op loopafstand? Bij de meeste winkels enzo hebben ze wel slotontdooier...
Wat een heerlijke foto's trouwens, leuk man!

Hier net heerlijk gelopen. Wel loodzwaar hoor. Heb het ff met paps besproken (die is atletiektrainer geweest) en hij zegt ook; gewoon tandje langzamer lopen door de sneeuw, maar wel blijven trainen. Je wordt alleen maar sterker waardoor het straks ineens veel makkelijker is als de omstandigheden weer fijn zijn. Wel goed op de weg letten en niet over verdachte stukken rennen. Dus dat heb ik ter harte genomen en heb weer een klein uurtje (59.33) over 8 km gedaan. Wel lang moeten wachten voor 1 stoplicht, vind ik altijd zon energieverspilling, als het zo koud is ga ik ook niet stilstaan, dus ik blijf maar een beetje dribbelen, hakkebillen en knieheffen, maar ja, verder kom je er niet mee. Anyway, het was welliswaar erg zwaar, maar de route was prachtig om te zien zo met de sneeuw en de zon erop.
Grappig detail: het is zo koud dat mijn wimpers en haren helemaal wil waren van de ijs. Het was net of ik witte maskara opgedaan had en met mijn hoofd onder een sneeuwstruik doorgelopen was. Maar goed, het was dan ook nog -9 toen ik weg ging thuis en -8.2 toen ik weer thuis kwam...

En nu ben ik ff aan het wachten tot de hondjes thuis komen. De oude was weggelopen, dus ik werd net gebeld door de supercoop dat ie daar was. Heb de uitlaatservice meteen gebeld waar ze hem op konden halen... :n Stout ding is het toch...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:29

Mijn buurman was de reddende engel! Hij had speciale spray om de rubbers te ontdooien. Na 5 minuten kreeg ik één deur open *\o/* Snel de motor aangezet en naar binnen gehold om mijn spullen te pakken en de parkieten te vangen.

Stoute Woef! Is het die dennenappelvretende?
Ik word helemaal ontspannen bij jouw verhaal WenK :+ Heerlijk gelopen dus! :D Wat fijn dat je vader advies kan geven, hebben wij ook wat aan! :D Heb je foto's genomen van je haar? Het is wel erg grappig geschreven :')