Hairextentions/Weave laten zetten: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:06

shantal schreef:
wie weet er toevallig waar ik dat spul kan halen om wax extentions eruit te halen en hoe het heet :)

dankje wel

Ik heb vorige keer zo'n flesje gekocht bij Bransus.. Nou sorry maar ik vind 't oplichterij := :P
Was geloof ik 11 euro, en het ruikt precies naar aceton.. Sterker nog zelfs. En zo goed werkte het niet :n

Misschien dat die gel van socap wel werkt (staat op de site), geen idee..
Maar ik weet wel dat ik het de volgende keer gewoon laat doen haha. Dit was echt een ramp (mn vriend heeft het voor me gedaan).
Heb daarna ook gewoon aceton gebruikt aangezien t flesje bijna op was. Slecht voor je haar, ik weet het. Maar dat andere was ook niet bepaald goed voor je haar :n
En uiteraard met een tangetje.

Je extensions hergebruiken kan opzich wel :j Wordt t wel iets korter natuurlijk omdat de huidige waxjes eraf moeten.
Maar het kost wel veel tijd, mijn moeder kan ook extensions zetten, heeft lang geleden een opleiding ervoor gedaan. En toen was het ook vooral nog met niet kant en klare extensions zeg maar :P Beneden ligt er nog van dat haar.. Ook soort van matten, en dan knip je dus zelf een plukje eraf, maakt er een waxje aan en die plaats je dan gelijk. Kost wel wat meer tijd dus ;)

shantal

Re: Hairextentions/Weave laten zetten: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:32

ok dus kan het beter maar laten doen, ik heb de mijne door nikita gezet en dacht misschien scheeld het me een stuk rijden om ze eruit te laten halen.
Maar als dat spul dan toch niet werkt is het ook zonde van het geld, ik heb geen idee ook van die socaps of het werkt de ja of nee.

Ok dat ze ietsjes korter worden geeft niks zal je toch niet merken die cm , ik denk alleen niet dat ik der handig genoeg in ben hahaha, heb hier ook ''nog'' geen tang, maar die kon ik overkopen van iemand.

denk dan toch dat het maar weer ff sparen word voor nieuwe extentions en dan weer naar nikita rij voor ze eruit te laten halen en nieuwe erin, weet alleen nog niet zeker want vind het wel prijzig voor 4 maanden gebruik terwijl de '' oude'' nog goed zijn

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:10

shantal schreef:
wie weet er toevallig waar ik dat spul kan halen om wax extentions eruit te halen en hoe het heet :)

dankje wel

Gewoon met een tangetje bij je vader uit de schuur ze breken en rustig kun je ze eruit laten glijden! Komt er geen vloeistof niets aan te pas plus dat je mrt die vloeistof soms nog stukes wax in je haar achter blijven! Geen pretje om eruitte hale! Trust me :p

Even verder bijlezen..
(en jou pbtje sturen tammy!)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 20:58

ok dankje wel

maar eens kijken of me dat lukt gewoon een knijptang zodat ik hem er tussen kan zetten?

friezegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:00

Ik vind het heel knap als je ze eruit krijgt met alleen een tangetje en zonder je haren ernstig te beschadigen...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:02

Nou op die manier zou ik er ook niet aan beginnen.

Als je slim bent ga je naar de kapper waar ze een uithaal pistool hebben dan blijft je eigen haar tenmisnte goed!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:05

Damesssssssssssssssss je kan het gewoon zelf doen met een tangetje uit papa's schuur. Ga naar Socap.nl en dan bestel je een flesje verwijderings spul, tis heus niet heeeeeeeel duur! Ik heb het vorige x gebruikt en t werkte GEWELDIG!! Het glee zo uit me haar en ik nam amper me eigen haar mee. Dus bij mij werkte het geweldig vergeleken met de vorige x toen ik het met Aceton deed :S

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:06

friezegek schreef:
Ik vind het heel knap als je ze eruit krijgt met alleen een tangetje en zonder je haren ernstig te beschadigen...

Amen!

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:57

briitje schreef:
friezegek schreef:

Amen!

Jullie begrijpen met verkeerd met een plat tangetje kun e het waxje iets kapot breken drie keer een beetje knijpen boven midden onder en voorzichtig na beneden halen.. Een enkele haar komt mee.. Thats it..

Dat vloeistof is ook zéker niet goed voor je haar ;)..

Heb het zo gedaan bij kennis en datging prima!
Zonder dat er stukjes wax achter bleve.. Met vloistof week je het waxje waardoor je sommige stukkies niet helemaal mee neemt en vervolgens weer hard worden en helemaal vast zitten in je haar.. ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:00

Jaa zo bedoel je het, ik snap dat je bedoeld dat er met het spul, kleine stukjes achter blijven, mja ik denk dat het toch net iets gemakkelijker gaat, waarom bestaat het anders? En je zegt dat spul ook niet goed, maar je moet het toch aleen op et waxje doen :P Nja ik was vorige vrij snel klaar. :D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:04

Heb Great Lengths gehad, beviel prima. Alleen die aansluiting ging me erg irriteren.
Heb ze er uiteindelijk 2x zelf uit gehaald (gewoon haar voor haar uit de sluiting dan breekt er niks af).
Wil nog wel heel graag nieuwe, maar vind Great Lengths wel erg duur!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:04

Beschadigen van je haar met een tangetje? Het is geen schaar of 300gr stijltang wat je erop zet.

Ik citeer: plát tangetje! :d haha!

Edit: het is persoonsgebonden wat je fijner vind natuurlijk! En et bestaat niet voor niets idd, maar met die vloeistof blijvb er altijd stukjes zorgn en dan kies ik liever plát tangetje! Haha :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:05

Heeft iemand ervaring met een haarnetje? Waar je eigen haar doorheen wordt gehaald?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:05

__Nathalie__ schreef:
Nou op die manier zou ik er ook niet aan beginnen.

Als je slim bent ga je naar de kapper waar ze een uithaal pistool hebben dan blijft je eigen haar tenmisnte goed!

:j

Bij Nikita kan je het idd ook gewoon laten doen, die heeft ze er binnen een half uurtje uit geloof ik. Ik weet niet wat voor vloeistof zij gebruikt eigenlijk.. Misschien ook van SoCap.. Anders zou je dat even moeten vragen!
Ik doe het iig niet meer zelf :n Véél meer kans dat je haar beschadigd..

Ik heb trouwens vandaag shampoo & conditioner gehaald van Yes to cucumbers :D
En weer zwart henna omdat ik helemaal zwart toch leuker vind :j
Heb vanmorgen m'n haar al gewassen dus gebruik de nieuwe shampoo pas over een paar daagjes.

Enne, ben trouwens toch bijna helemaal om hoor, wat Luxy betreft :o :o

Dus als deze eruit gaan, ga ik denk ik toch Luxy bestellen..
Ik vond het een nadeel, dat in en uit doen. Maar aan de andere kant; met oefenen, wordt je steeds sneller.
En ik zie de voordelen er nu ook wel van; geen zin om je haar helemaal te doen; laat je ze uit.
Geen klitjes bij de waxjes, en dus niet zoveel hoeven borstelen.. Je hoeft ze niet zo vaak te wassen als vaste extensions, omdat je ze niet 24/7 in hebt. En, veel goedkoper uiteraard. Ik moet nu toch ook wel op de centjes gaan letten.. :)

Focussed: Heb jij ze al is gewassen? Doe je dat met dezelfde shampoo? En blijft t haar mooi? Ik vind het zo lastig dat ik 't haar niet ff kan voelen ofzo, iedereen woont ver weg geloof ik :P :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:24

Nee heb ze nog niet gewassen!
Wil het wel doen omdat er toch inmiddels aardig wat haarlak enzo in zit , maar het komt er maar niet van! Ik ga het wel gewoon doen met dezelfde shampoo!

Ik denk trouwens dat je relatief gezien minder tijd moet besteden aan je Luxy's dan aan vaste extensions!

Ik doe inmiddels over indoen nog geen 3 min (draag gemiddeld 3 matten, 1 minuut per mat en dat is al riant :+ ) en het uitdoen kost echt 10 seconden :+
En je hoeft ze niet zo vaak te borstelen en ontklitten als vaste (beter gezegd je hoeft het helemaal niet te doen! Ik borstel ze sporadisch, alleen als ze per ongeluk vast hebben gezeten in mijn varkenshaarborstel :+ )

Af en toe borstel ik ze eens als ik zin heb, maar dan doe ik al snel alle krul eruit borstelen dus dat vind ik dan weer zonde :')
Ik krul ze trouwens altijd los, gewoon 's avonds als ik niets te doen heb. Scheelt zoveel tijd 's ochtends :D

En qua financien: Het is eenmalig 85,- (of 100,- afhankelijk welke set) en eventueel nog die invoerrechten.
En je kan er 1 tot 2 jaar mee doen afhankelijk van hoe je ze gebruikt (veel gebruiken, veel met hitte in aanraking laten komen of weinig gebruiken en weinig krullen/stijlen etc.) dus ik gok dat dat veel goedkoper is dan vaste :j

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:52

Krul je ze wel elke dag focussed? En gebruik je dan ook hittebeschermend spul?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:57

Nee ik krul ze misschien 1x per 2 a 3 weken!
Draag ze ca 2-3 keer per week! Krul houdt echt bizar lang..
Gebruik hittebescherming :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:09

Tis ook inderdaad véél goedkoper, en weinig wassen etc.. Wat ook weer veeeel tijd scheelt ;)

Haha zie het helemaal voor me, ze krullen als je ze niet in hebt :))
Maar hoe doe je dit precies? Lijkt me niet handig als je losse matten in je handen hebt zeg maar.. Maak je ze dan ergens aan vast? :o? :+

Weet alleen niet of ik de 120 of 160 gram moet nemen.. Jij hebt 120 toch?
En de kleur zit ik ook nog een beetje over te twijfelen.. Aangezien er 2 kleuren zwart zijn :P

Charlie_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 01:56

Ooee ik wil ook! Heb net en afspraak bij een vriendin gemaakt, maar Luxy's betellen is eigenlijk goedkoper...
Laatste tijd nogal stress waar mijn haar heel dun van is geworden, en ontzetten veel haaruitval..
Kun je de luxy ook in een staart dragen of altijd alleen maar los?
Oow en heb krullen van mezelf, is het lastig met een krultang? Heb serieus nog nooit eentje gebruikt, stijltang ook niet..

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:09

Ik heb de luxy's van het weekend in een staart gedragen, kan prima hoor! met alle achterste matten in kan je alleen een hele lage staart. ik had de onderste mat niet ingedaan en dan kan hij net wat hoger, gaat prima! :D

Hoe lang de krul houdt is denk ik afhankelijk van je krultang, ik heb tot nu toe alleen mijn 38mm tang gebruikt maar die houden dus niet heel erg lang. Maar als ik ze dan uitborstel blijft er wel een hele mooi lichte slag in zitten die heel mooi met mijn haar matcht :D Ga van het weekend mijn kleinere tang proberen, die blijven denk ik wel langer zitten.
Ook ik krul ze zonder dat ik ze in heb: Ik leg de mat voor me neer, pak een pluk en klip de rest even bij elkaar in een klemmetje. Uiteinde klip ik in de tang en dan pak ik de mat bovenaan beet (en til hem op) en rol de tang op, paar seconden wachten en voila! Is even een handigheidje wat je door moet krijgen. Voor ik ze dan in klip krul ik mijn eigen punten nog een beetje scheeld heul veel tijd smorgens :P

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:59

Heeft iemand tips hoe je je haar krult :')?

Ik heb vanochtend poging gedaan bij me luxys, maar ze zijn nu alweer stij :(

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:00

Tootz schreef:
Ik heb de luxy's van het weekend in een staart gedragen, kan prima hoor! met alle achterste matten in kan je alleen een hele lage staart. ik had de onderste mat niet ingedaan en dan kan hij net wat hoger, gaat prima! :D

Hoe lang de krul houdt is denk ik afhankelijk van je krultang, ik heb tot nu toe alleen mijn 38mm tang gebruikt maar die houden dus niet heel erg lang. Maar als ik ze dan uitborstel blijft er wel een hele mooi lichte slag in zitten die heel mooi met mijn haar matcht :D Ga van het weekend mijn kleinere tang proberen, die blijven denk ik wel langer zitten.
Ook ik krul ze zonder dat ik ze in heb: Ik leg de mat voor me neer, pak een pluk en klip de rest even bij elkaar in een klemmetje. Uiteinde klip ik in de tang en dan pak ik de mat bovenaan beet (en til hem op) en rol de tang op, paar seconden wachten en voila! Is even een handigheidje wat je door moet krijgen. Voor ik ze dan in klip krul ik mijn eigen punten nog een beetje scheeld heul veel tijd smorgens :P

Er komt volgens mij ook een tutorial over een hoge staart! Ze hebben er namelijk al wel een met een hoge staart en dan zo'n 'kuif', ook heeeel gaaf :))

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:29

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:16

DeadxStar schreef:
Tis ook inderdaad véél goedkoper, en weinig wassen etc.. Wat ook weer veeeel tijd scheelt ;)

Haha zie het helemaal voor me, ze krullen als je ze niet in hebt :))
Maar hoe doe je dit precies? Lijkt me niet handig als je losse matten in je handen hebt zeg maar.. Maak je ze dan ergens aan vast? :o? :+

Weet alleen niet of ik de 120 of 160 gram moet nemen.. Jij hebt 120 toch?
En de kleur zit ik ook nog een beetje over te twijfelen.. Aangezien er 2 kleuren zwart zijn :P

Ik heb 120 :j

De Jetblack is echt zwart-zwart en de Offblack is meer heel donkerbruin zwart (dus zwart met een bruine gloed ipv zwart met een blauwe gloed)
Er is ook een filmpje waar ze alle kleuren naast elkaar houden, misschien goed om die te bekijken?

Ik doe een weft tegelijk, dan leg ik ze op tafel met de clipjes het verst van me af, doe ik er een dik boek op leggen (of laptop :+ ) en dan krul ik ze zo :')
Gaat heel makkelijk en heel snel :j

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:21

HAHA zo doe ik het ook :+ .. Meestal zet ik me laptop erop, en dan kan ik ondertussen gewoon verder glee kijken of greys anatomy _O-

Binnenkort ga ik Tammy meeten! :)) die gaat bij mij de mircoloops erin pluggen! :D