[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:53

Ilsemarie schreef:
Nuvaring is aan te raden, maar dan moet je inderdaad 2 keer per maand iets doen (of 1 keer per maand als je gaat doorringen ;) ) Verder kan je implanon, spiraal, of prikpil.
Ik zou nuvaring proberen en als je ook dat vergeet een spiraaltje nemen... dan hoef je over 5 jaar pas weer iets te doen ;) Dat moet toch wel lukken haha

was dit als reactie op mij?
indien dat het geval is: implanon voor mij nooit weer, spiraal alleen als er echt geen andere optie is, prikpil wil ik absoluut niet (schijnt dat het erg lang kan duren voor je na het stoppen weer zwanger kan worden)...hetgeen mij nu het meest aanspreekt is de nuvaring...of misschien de cerazette (minipil/oestrogeenvrije pil)...

Ilsemarie

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:04

@lammie: nee sorry vergeten erbij te zetten, was voordiegene die het aldoor vergeet ;)
Maar nuvaring ben ik zelf errrrrrg tevreden over :D

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:45

InekeH87 schreef:
Gummybear, dat je 5 kilo afvalt na het stoppen met de pil lijkt me niet heel waarschijnlijk. Het kan wel, maar 5 kilo is wel veel.

Kom ik ook nog weer met een vraagje. Ik had vorige week een doorbraakbloeding en toen die na 2 dagen niet over was heb ik besloten om toen maar een stopweek in te lassen, anders zou ik een week erna namelijk weer ongesteld worden en daar had ik niet zo'n zin in. Normaal ben ik maar 3 dagen heel licht ongesteld, maar nu met die doorbraakbloeding ben ik al bijna een week vrij heftig ongesteld. Heb verder geen last van de normale menstruatieklachten, dus geen rugpijn of buikpijn ofzo. Alleen bloedverlies en veel meer en langer dan normaal. Wat denken jullie dat ik moet doen? Gewoon de rest van de stopweek afwachten en dan kijken of het na begin van de strip weer beter wordt? Ik zou nu zaterdag weer moeten beginnen met de pil. Ik ben nu 7 dagen al ongesteld, 4 meer dan normaal en het ziet er niet naar uit dat het minder wordt. Ik ben begonnen met de stopweek in de derde week van de pil, ik moest nog 6 dagen. Ik gebruik marvelon en heb nooit eerder zo'n heftige doorbraakbloeding gehad. Ik slik ook nooit de pil door, heb het wel geprobeerd, maar wordt dan alsnog gewoon om de drie weken ongesteld.

Omdat je eerder je stopweek heb gehouden, bestaat er een kans dat de veiligheid ervan is verminderd. Ik zou m gewoon a.s. zaterdag indoen, maar bel voor de zekerheid morgen even de dokter, want als de pil te licht is dan heb je er ook niet zo heel veel aan lijkt mij.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:46

Ik ben ook erg tevreden over de nuvaring. Heb de pil nooit gehad,maar ik hoef die nog niet eens. zon ringetje is ideaal!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:14

@Anseltje. Zwaardere pil is geen optie voor mij in verband met hormonale migraine. Andere oplossingen als nuvaring, implanon ben ik toch nog een beetje huiverig voor, dus dit is voorlopig even de enige oplossing. De verminderde veiligheid kan ik niet zo mee zitten, kind is best welkom. Liever nog niet natuurlijk, maar ik heb een goede relatie en we willen wel graag kinderen. Het is natuurlijk handiger als ik mijn studie af heb gemaakt, maar alles is te regelen :P. Daarom maak ik me ook nooit zo druk over het vergeten van een pil ofzo :P.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:52

Als je een voorgaande of meer stopweek(en) hebt overgeslagen (dus de pil doorgeslikt hebt) dan kan je toch altijd veilig een stopweek inlassen? Als je dat niet hebt gedaan moet je volgens mij altijd de strip afmaken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:57

Ik sla nooit een stopweek over, omdat ik dan een doorbraakbloeding krijgt die bijna een maand duurt :( . Dus ik vrees dat de afgelopen week voor mij dus niet veilig was :o . Ach ik zie het wel, pil is zo veilig dat het waarschijnlijk nog niets uitmaakt dat ik maar 2 in plaats van 3 weken heb geslikt voor de stopweek.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:01

Volgens mij is het dan nu ook niet veilig?, ook al ben je inmiddels weer begonnen?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:04

ben nog niet begonnen. Zaterdag pas weer. Kans op zwangerschap is volgens mij zeer klein, helemaal als ik zaterdag weer begin.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:17

Geen idee wat de kans op zwangerschap is. Maar volgens mij mag/kan je op deze manier je menstruatie niet verschuiven volgens de bijsluiter? Alleen doorslikken of een stopweek korter maken.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:20

Het kan officieel ook niet, maar ik heb het gedaan omdat ik een doorbraakbloeding had die niet ophield. Ik dacht dan maar een stopweek en gewoon over laten gaan in een menstruatie en daarna opnieuw beginnen met een strip. Mocht het niet veilig zijn dan maakt me dat niet uit. Ik wil alleen niet ongesteld zijn op momenten dat me dat niet uitkomt :p.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:35

Dan ben je nu ook nog onveilig lijkt me, want je hebt nu langer dan 7 dagen geen pil geslikt?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:39

Nee nog geen 7 dagen, vrijdag is dag 7 en dan zaterdag ga ik weer beginnen.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:09

Zo net mijn implanon laten zetten.
Deed helemaal geen pijn!
Over 4 maanden controle of de pijn is gestopt.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:12

XmissdaphX schreef:
Deed helemaal geen pijn!

ik hoefde er helemaal niet voor op controle...huisarts heeft gewoon gevoelt of ie goed op zn plek zat en dat deed ie...en 30 mei heeft mijn "nieuwe" huisarts hem er via dat kleine littekentje waar ie in is gegaan er weer uit gehaald...niks verschoven, alleen heel iets ingekapselt...

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:23

lammie2701 schreef:
XmissdaphX schreef:
Deed helemaal geen pijn!

ik hoefde er helemaal niet voor op controle...huisarts heeft gewoon gevoelt of ie goed op zn plek zat en dat deed ie...en 30 mei heeft mijn "nieuwe" huisarts hem er via dat kleine littekentje waar ie in is gegaan er weer uit gehaald...niks verschoven, alleen heel iets ingekapselt...

Ik moet voor controle van een ziekte :)
Daarom heb ik hem ook!
Als de pijn niet weggaat mbv de implanon moet ik een operatie :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:25

XmissdaphX schreef:
lammie2701 schreef:

Ik moet voor controle van een ziekte :)
Daarom heb ik hem ook!
Als de pijn niet weggaat mbv de implanon moet ik een operatie :)

ooh oke, ik snap het...

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:35

Ik ben nu 2 week begonnen met de pil maar kan ik 'm ook al meteen doorslikken?
Of is dat geen goed idee? Want ik ga morgen op vakatnie en ik ben midden
in de vakantie ongesteld |(

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 04:05

als het niet uitmaakt of hij veilig is zou ik het persoonlijk gewoon doen. Anders geen idee..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:37

:wave:

Ik zie net een gyneacoloog op tv (RTL concult) die zegt dat de stopweek voornamelijk een marketing idee was omdat wij vrouwen gerustgesteld raken van het idee dat er dan 1x per maand de boel 'opgeschoond' wordt. Zij zegt echter dat een stopweek niet hoeft, er wordt immers geen baarmoederslijmvlies aangemaakt en hoeft de boel dus ook niet schoon.
Logisch verhaal toch? Echter... ik slik de pil regelmatig zo'n drie maanden door. Dan las ik voor het idee inderdaad een stopweek in en dan komt er toch nog best wat naar buiten. Het is gewoon ranzig := :o Hoe kan dat dan? Als je inderdaad zegt dat door de pil de cyclus wordt stilgezet en er dus ook geen slijmvlies wordt aangemaakt, hoe kan er dan nog wel allemaal gorigheid naar buiten komen tijdens zo'n stopweek?

Ik = in de war :')

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:09

Je baarmoeder is nooit 'steriel', er zit nog altijd wel wat.. Ik denk dat als je de pil doorslikt dan komt er gewoon geen nieuw/schoon laagje bij.. Als je dan 1x in de 3 maanden een stopweek inlast, dan zal het wel wat ouder slijmvlies/bloed zijn wat naar buiten komt.. Denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:18

Ik las toevallig van de week dat er elke maand wel wat opgebouwd wordt, maar vele malen minder dan anders.. vandaar dat het er altijd uitziet als gewone menstruatie, alleen dan vele malen minder :j

Ik heb elke maand mijn stopweek omdat het met mijn pil niet geadviseerd wordt om door te slikken..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:39

Ja toch? Dat dacht ik ook, dat er altijd wel iets gefabriceerd wordt. En als je dus de pil langer doorslikt zoals ik ( ten bate van mijn onschuldige omgeving := ) dan zul je ook meer troep verliezen. Dácht ik. Volgens haar dus niet omdat de hele fabriek stilgelegd wordt en er dus niets opgebouwd wordt. Alleen ben ik daar dus het levende tegenbewijs van :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:45

Wat jij denkt dat klopt inderdaad :j

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:52

wie weet welke vorm van anticonceptie, die niet voor meerdere jaren hoeft te worden geplaatst, de minste hormonen bevat?

vriendlief en ik zijn nu 3 weken aan het hannessen met condooms, maar allebei vinden we het niet echt prettig...we willen gewoon weer zonder tussentijds gedoe kunnen vrijen...

ik lees veel goede dingen over de nuvaring, maar mijn vriend vraagt zich toch echt af of hij hem echt niet voelt zitten dan...

maar goed graag ontvang ik tips en adviezen...en heb nog ruim een week de tijd om te bedenken hoe en wat verder, dan ga ik namelijk weer naar de huisarts om andere mogelijkheden te bespreken...