bobomelo schreef:@jarrah
natuurlijk moet positiviteit ook vermeld worden! kan je je ook weer aan optrekken indd! En je weet, na regen komt zonneschijn! dus klets weer gezellig mee! Hoe is't met jou?
Wat lief dat je het vraagt, dank je wel!
Met mij gaat het -zoals bij de meesten- met ups en downs, maar ik hoop heel voorzichtig te kunnen zeggen dat de ups weer iets meer de overhand gaan nemen. Ik ben nu bijna 2 maanden thuis van werk en moet volgende week weer naar de arbo. Ik ga waarschijnlijk vanaf februari weer aan het werk, dat voelt wel dubbel, kijk er enerzijds wel naar uit, maar anderszijds.. ik ben maatschappelijk werkster en heb dan dus de hele dag met andermans problemen te maken... en dat is juist in onze situatie best wel heel erg moeilijk als je de zeilen al nodig hebt voor jezelf. Het is dan toch wel even een ander beroep dan simpelweg vakken vullen oid 
Heb de afgelopen weken overigens wel een aantal flinke stappen gezet in het verwerken van dingen die in het verleden gebeurd zijn (die zet ik liever niet hier neer ivm mijn eigen privacy). Ben echt wel weer even met mijn hele ziel teruggegooid in die tijd en dat was/is niet altijd even makkelijk, en heeft me een hoop energie gekost (vandaar ook dat ik me even heb teruggetrokken, had simpelweg gewoon even geen ruimte voor anderen). Ik merk al wel dat het wel oplucht nu de dingen uitgesproken worden, en ik merk ook wel dat ik beter begrepen wordt door mijn dierbaren die ervan af weten. Ik ben me er wel van bewust dat niet alleen de slechte momenten voorbij gaan, maar ook de goede, dat het elkaar afwisseld en dat helpt mij wel de slechte momenten door te komen (dan koop ik een reep chocola en ga lekker in bad liggen, of als ik echt geen rust heb, ga ik simpelweg stront scheppen bij mijn paardje... dat is echt de beste therapie die bestaat
).
Ik herken ook wel heel veel van jullie verhalen, ik lees ze nog altijd allemaal mee.
Bobomelo: ik heb er veel bewondering voor hoe jij toch altijd de ruimte weet te vinden om anderen even aan te moedigen of aandacht te geven, terwijl het voor jouzelf ook niet even makkelijk is lijkt mij.
In het begin schreef je dat je zwangerschap je zoveel dubbele gevoelens gaf, hoe is dat nu met je, kan je er inmiddels wel van genieten? En gaat alles goed rondom je zwangerschap?
Mijn excuses dat ik niet op iedereen reageer, ik zal daar meer mijn best voor doen