Onassa schreef:odetteke schreef:Een discussie met alleen gelijkgestemden is niets aan in mijn ogen, mensen met een iets/hele andere mening geven het wat sjeu
Maar dit topic staat onder algemeen en niet onder discussie.
Ik denk ook niet dat de begin redenen geweest zijn om heftig te gaan discusieeren tussen moeder en niet moeders.
Zo'n discussie heeft ook weinig nut denk ik want iemand die echt geen kids wil, kan je met discusssie voeren echt niet overhalen ze alsnog te "nemen".
Het is gewoon soms eens lekker om wel met gelijkgestemde ergens over te praten, over de ervaringen die je tegenkomt en dan zit er niemand op een vette discussie met een moeder te wachten.
Kijk...dat er moeders mee praten okee, dat was tot voor kort ook nog absoluut geen discussie.
Maar als er een groep moeders hier zitten te klagen over hoe moeilijk het voor hun kroost is bij een scheiding en daar word in eerste instantie even door Sparta netjes op gereageerd dat je daarmee beter in een ander topic kunt gaan zitten......daar werd volledig overheen gewalst.
Pas na weet ik hoeveel posts viel bij iemand het kwartje.
De kinderlozen zijn vrij om het woordje "kind" in het scheidingsverhaal te verwisselen voor het woordje "hond" of "paard" of wat je wil.
Verder werd er niet "geklaagd" over scheidingen. Er werd over gepraat hoe ermee omgegaan werd en er kwamen emoties bij kijken en daar werden weer vragen over gesteld omdat, met name ik, benieuwd was hoe men dat beleefde en ik heb verteld hoe moeilijk me dat leek. Is dat klagen? Het was gewoon een heel fijn en volwassen gesprek over dit en andere onderwerpen en dat de moeders aan bod zijn gekomen dat kwam door een vraag van iemand die zich afvroeg hoe dat nou zat met moedergevoelens. En of die te vergelijken zijn met het willen helpen van een hulpeloos dier. Het trieste verhaal van een bokker over een lammetje dat ondanks de zorgzaamheid van die bokker haar toch ontvallen is. Dat zijn mooie, ontroerende gesprekken die nav een vraag van een KINDERLOZE notabene tot stand zijn gekomen. En opeens had een andere bokker er genoeg van en opende ongevraagd voor "de moeders" een apart topic. En dan vraag ik me af wie hier nou niet netjes is. Want ik laat me door niemand "opleggen" ergens anders te gaan posten omdat er toevallig een gesprek gaande is wat die bokker op dat moment even niet bevalt.
Verder heb ik meerdere malen aangegeven dat er gerust over iets anders gepraat kon worden, het enige wat hoefde te gebeuren was dat die bokker aangaf waarover ze het wilde hebben. Dat ik daar voor openstond en sta. Maar aan die post werd tot tig keer toe gewoon voorbij gegaan, dat werd genegeerd omdat er een stok moest komen om "ons moeders" mee om de oren te slaan. Dat eindeloze gedram met als toetje de beschuldiging richting mij dat ik alleen maar uit ben op rellen. Ik heb daar op dat moment bewust niet op gereageerd, vond het ook vreselijk onvolwassen allemaal. Deze bokker was uit op een reactie van mij, ze probeerde me uit de tent te lokken. Bij deze mijn reactie en ik hoop dat er in het verdere verloop van dit topic wat respectvoller met elkaar kan worden omgegaan.
Ik heb respect voor iemands keuze kinderloos te blijven, heb in het begin van dit topic ook aangegeven dat ik meer kinderloze vrienden heb dan vrienden met kids. Deze vrienden hebben daar bewust voor gekozen en dat is prima. Ik ben de laatste die iemand kinderen aan zou willen praten.
Maar dan verwacht ik ook niet veroordeeld te worden door bewust kinderlozen omdat ik wel kinderen heb. En generaliseren hoeft al helemaal niet.
En ik vond dat er niet netjes gereageerd werd door Sparta.