Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:19

Onassa schreef:
odetteke schreef:
Een discussie met alleen gelijkgestemden is niets aan in mijn ogen, mensen met een iets/hele andere mening geven het wat sjeu ;)

Maar dit topic staat onder algemeen en niet onder discussie.
Ik denk ook niet dat de begin redenen geweest zijn om heftig te gaan discusieeren tussen moeder en niet moeders.
Zo'n discussie heeft ook weinig nut denk ik want iemand die echt geen kids wil, kan je met discusssie voeren echt niet overhalen ze alsnog te "nemen".
Het is gewoon soms eens lekker om wel met gelijkgestemde ergens over te praten, over de ervaringen die je tegenkomt en dan zit er niemand op een vette discussie met een moeder te wachten.
Kijk...dat er moeders mee praten okee, dat was tot voor kort ook nog absoluut geen discussie.
Maar als er een groep moeders hier zitten te klagen over hoe moeilijk het voor hun kroost is bij een scheiding en daar word in eerste instantie even door Sparta netjes op gereageerd dat je daarmee beter in een ander topic kunt gaan zitten......daar werd volledig overheen gewalst.
Pas na weet ik hoeveel posts viel bij iemand het kwartje.

De kinderlozen zijn vrij om het woordje "kind" in het scheidingsverhaal te verwisselen voor het woordje "hond" of "paard" of wat je wil.
Verder werd er niet "geklaagd" over scheidingen. Er werd over gepraat hoe ermee omgegaan werd en er kwamen emoties bij kijken en daar werden weer vragen over gesteld omdat, met name ik, benieuwd was hoe men dat beleefde en ik heb verteld hoe moeilijk me dat leek. Is dat klagen? Het was gewoon een heel fijn en volwassen gesprek over dit en andere onderwerpen en dat de moeders aan bod zijn gekomen dat kwam door een vraag van iemand die zich afvroeg hoe dat nou zat met moedergevoelens. En of die te vergelijken zijn met het willen helpen van een hulpeloos dier. Het trieste verhaal van een bokker over een lammetje dat ondanks de zorgzaamheid van die bokker haar toch ontvallen is. Dat zijn mooie, ontroerende gesprekken die nav een vraag van een KINDERLOZE notabene tot stand zijn gekomen. En opeens had een andere bokker er genoeg van en opende ongevraagd voor "de moeders" een apart topic. En dan vraag ik me af wie hier nou niet netjes is. Want ik laat me door niemand "opleggen" ergens anders te gaan posten omdat er toevallig een gesprek gaande is wat die bokker op dat moment even niet bevalt.

Verder heb ik meerdere malen aangegeven dat er gerust over iets anders gepraat kon worden, het enige wat hoefde te gebeuren was dat die bokker aangaf waarover ze het wilde hebben. Dat ik daar voor openstond en sta. Maar aan die post werd tot tig keer toe gewoon voorbij gegaan, dat werd genegeerd omdat er een stok moest komen om "ons moeders" mee om de oren te slaan. Dat eindeloze gedram met als toetje de beschuldiging richting mij dat ik alleen maar uit ben op rellen. Ik heb daar op dat moment bewust niet op gereageerd, vond het ook vreselijk onvolwassen allemaal. Deze bokker was uit op een reactie van mij, ze probeerde me uit de tent te lokken. Bij deze mijn reactie en ik hoop dat er in het verdere verloop van dit topic wat respectvoller met elkaar kan worden omgegaan.

Ik heb respect voor iemands keuze kinderloos te blijven, heb in het begin van dit topic ook aangegeven dat ik meer kinderloze vrienden heb dan vrienden met kids. Deze vrienden hebben daar bewust voor gekozen en dat is prima. Ik ben de laatste die iemand kinderen aan zou willen praten.

Maar dan verwacht ik ook niet veroordeeld te worden door bewust kinderlozen omdat ik wel kinderen heb. En generaliseren hoeft al helemaal niet.

En ik vond dat er niet netjes gereageerd werd door Sparta.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:22

_sparta_ schreef:
Even terug lezen is fijn, dan zie je dat de sfeer hier weer verbeterd was.

Als de sfeer verbeterd is, dan is het misschien ook fijn om te proberen dat zo te houden. Om te beginnen is het misschien een idee om dan op een andere toon de posten te plaatsen? :)

Alet74

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:19

Waar sparta op doelt, is dat het nu lijkt alsof Maikeltje en ikbenellen oude koeien uit de sloot aan het halen zijn, terwijl het hier net weer leuk was. Dat willen we ook graag zo laten!
Dus het lijkt me verstandig om hier verder niet meer op in te gaan.

Hier in het dorp woont ook een stel, hebben jarenlang (wel 7 geloof ik) met behulp van allerlei medische toestanden geprobeerd om een kindje te krijgen, dat kind kwam er een jaar geleden. En nu hoorde ik dat ze gaan scheiden. Zo triest. Maar inderdaad, dat hoor je ook wel vaker. Ik weet niet waarom ze gaan scheiden, maar ik kan me voorstellen dat het gezamenlijke doel (het krijgen van een kind) bereikt was en dat het opeens dan heel anders wordt?

@Onassa: je hebt wel wat voor je kiezen gekregen zeg! Jeetje. Super dat je je hoofd boven water hebt gehouden en er nog bent!
Is het ook fijn/helpt het je om hierover op een forum met anderen te praten? Lijkt me zelf dan wel fijn dat je in betrekkelijke anonimiteit dat kunt doen, lucht vast wel op. Respect in ieder geval! (voor allen eigenlijk!) :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:28

Jeetje had heel wat bij te lezen, gelukkig is er vanuit iedereen zelf weer een goede wending aan het hele verhaal gegeven. Toppie!!

Zag een nieuwe poster voorbij komen, die geen kinderen wilt en daar al problemen mee heeft ondervonden in relaties. Waren dat mannen waar je echt oud mee wilde worden? Was het gevoel tussen jullie zo sterk dat jullie er van overtuigd waren altijd bij elkaar te willen blijven tot in de dood?

Ik heb bij vorige vriendjes namelijk altijd gehad "geen kinderen, no way" (was ook niet vaak erg serieus).
Ben nu voor het eerst in mijn leven écht verliefd <3 :o , ik heb nu een vriend waar ik helemaal voor ga. Met hem wil ik mijn leven delen, met hem wil ik oud worden.
Het voelt zo goed dat we gewoon nu al weten dat we over een kleine periode samenwonen (en dan ga ik verhuizen naar een stukje verderop).
Ik heb geen kinderwens, nooit gehad en geen moedergevoelens. Maar omdat ik zoveel voor hem voel sluit ik niet uit dat het misschien nog komt (die kinderwens) omdat je dan een stukje van jullie beiden wilt voort laten leven in jullie kindje.

Op dit moment zijn we echter allebei het helemaal mee eens dat wij geen kinderen willen (zeker na ons familiebezoekdrama met 5 kinderen...wat een chaos := ) en ik ben heel erg blij dat hij er op dit moment er precies hetzelfde instaat want ik wil echt mijn leven met hem delen.

Een van zijn broers is ook bewust kinderloos en we zijn daar laatst geweest en ze vermaken zich echt prima!
Allebei eigen hobbie's, ze reizen veel (ze werken ook allebei in de luchtvaart) en doen leuke dingen.
Waar ik dan wel heel erg om heb gelachen is dat ze nu na zoveel jaar samenwonen samen een chihuahua hebben genomen. Een pup, met de naam Floortje. Ze hebben iedereen van deze 'blijde gebeurtenis' per mail op de hoogte gebracht met een trotse foto van het beestje.
Wij zijn toen na een paar weken op 'kraambezoek' geweest en hebben een schattig flosspeeltje in het babyroze voor Floortje meegenomen (het is een reu maar dat maakt niet uit, ik wilde roze :D ).

Zij is helemaal gek op haar hondje, en dekt het ook echt toe voor het slapen gaan enzo.
Waarschijnlijk willen ze bewust geen kinderen maar vinden ze het wel erg leuk en fijn om voor een afhankelijk beestje te kunnen zorgen en het al hun liefde te kunnen geven.

Bij ons is mijn schattige katje soms het doelwit van onze zorgzaamheid en koestering ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:43

Twiggy2008 schreef:
Onassa, supersterk van je!!! *\o/*
TB&TB, bestaat dat nog????? Hahahaaaaa, daar keek ik lang geleden ook altijd naar.... jarenlang zware fan van die bullshit. :o :D

Kijk ze!!! :D

Jajaaaa, om 16.30 op SBS 6.
Sinds ik veel thuis zit na de operatie ben ik weer gaan kijken en echt....het is alsof ik nooit wat gemist heb :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:44

Er is ook nog een gulden middenweg, ik heb er 1 en ik wil er geen 2.
Ik ben volgens velen dan ook een egoist en vind kind nummer 1 niet leuk, anders nam ik wel en tweede.
Mensen zeggen dat zonder een hoe en waarom.

Ik ben dol op mijn kind, ben een van de weinigen met een kind in mijn vriendengroep en even goede vrienden, waarom niet. Ik bedwelm ze niet onder foto's en verhalen over mijn kind. Tuurlijk komt hij wel eens ter sprake, maar vaak gebeurt dat door dat een ander interesse toont. We hebben genoeg gezamenlijke dingen waarover we kunnen kleppen, maar hebben ook ieder wel iets wat we niet gemeenschappelijk hebben. Daar vraag je uit interesse naar, maar verder hebben we het daar niet veel over.

Kinderlozen, prima, het worden voor mij geen andere mensen. Het enige wat moeder zijn voor mij heeft veranderd, is dat ik niet altijd kan staan en gaan waar ik wil. Mijn man is op zee en de helft van de tijd niet beschikbaar, dus dan moet je het even in je eentje rooien.

Op een roze wolk heb ik nooit gezeten, ik vind veel kinderen onopgevoed en ongemanierd. Ik ben geen grote kindervriend, maar ik heb uitzonderingen :D Kindertjes van goede vriendinnen en zussen.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:46

ik ben net 40 geworden. Nooit een kinderwens gehad!
Heel gelukkig met mijn leven zonder kinderen, en wel een partner!
Alle tijd zit in de paarden en hond!!!
Zou echt niet willen ruilen.
Kinderen is niks voor mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:48

Hoi Sparta, ik vind nog dat je lang op je vingers heb gezeten, er is namelijk helemaal niets mis met jou toon, heb de laatste 4 pagina's even terug gelezen en jij probeert net als andere kinderlozen gewoon lekker te discussieren.
En net wat je hiervoor al zei de sfeer is hier prima, alleen zo jammer dat het zo verstoord wordt door een enkeling, net wat je zegt is dr verder niets mis met dit topic, ik snap ook niet waar dat allemaal voor nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:48

fokkertje schreef:

Mijn kind gaat vanaf de volgende week naar de basisschool, dus weer wat meer tijd voor paarden, hond en de rest van de veestapel, gewoon weer wat meer vrijheid :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:50

Alet74 schreef:
Waar sparta op doelt, is dat het nu lijkt alsof Maikeltje en ikbenellen oude koeien uit de sloot aan het halen zijn, terwijl het hier net weer leuk was. Dat willen we ook graag zo laten!

Kom weer even kijken en zie dat er weer onrust komt hier.
Dus Alet, je kan het niet beter verwoorden dan hierboven.
Ben vanmiddag op bijna iedereen persoonlijk in gegaan, heeft me best veel tijd gekost, ook niet erg, maar hier wil ik het wel bij laten.
Ik ga nu niet meer mee in wat sommige toch weer proberen, de sfeer te verzieken.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:53

Alet74 schreef:
@Onassa: je hebt wel wat voor je kiezen gekregen zeg! Jeetje. Super dat je je hoofd boven water hebt gehouden en er nog bent!
Is het ook fijn/helpt het je om hierover op een forum met anderen te praten? Lijkt me zelf dan wel fijn dat je in betrekkelijke anonimiteit dat kunt doen, lucht vast wel op. Respect in ieder geval! (voor allen eigenlijk!) :)

Ja...het is niet altijd even makkelijk geweest, maar denk toch dat een mens meer kan handelen dan je vaak van jezelf denkt.
Ik heb er in het verleden wel op internet over gesproken, maar nooit het hele verhaal en dat zal ik ook nooit doen (ook een stukje schaamte).
Er zijn maar heel weinig mensen IRL die echt uit die tijd alles weten.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:00

_sparta_ schreef:
Maar jij je zin, ik ben wel degene die gaat, omdat jullie te onbeschoft zijn het niet te doen. Ik ga hier geen tijd en energie meer in steken. En alle vooroordelen die jullie hier wilde doen laten verdwijnen zijn alleen maar bevestigd. Mensen met kinderen denken dat de wereld alleen maar om hen draait en dat iedereen maar moet schikken naar hen en de kroost. En ik begrijp dat het erg moeilijk is als je dat al jaren doet dat ineens te laten. Dat het dus erg moeilijk is om in 1 topic niet je mening door te duwen.

Tabé

Aaahhh kom op meid, er is niets mis met je en je laat je toch niet door 1 iemand de laan uit jagen.
Je laat duidelijk zien dat je geen kinder/moeder hater bent en ik denk dat het gros jou ook waardeert daarin.
Zet haar anders op de foei ;)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:05

@ Sparta, ik zou het ook jammer vinden hoor, als je weg zou gaan. Heb nog wel bijgelezen maar niet meer gepost toen de discussie erg onprettig werd.
@ Onassa: knap dat je dit allemaal zo hebt opgeschreven. Heel heftig wat jij allemaal hebt meegemaakt. Ik zie bokt ook wel vaak als uitlaatklep, je kan hier toch ook dingen kwijt die je in het 'echte' leven niet altijd wil vertellen. Ik kan niet helemaal alles zeggen, omdat mijn zusje hier ook zit, maar kan toch redelijk mijn ei kwijt :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:15

Onassa schreef:
Alet74 schreef:

Kom weer even kijken en zie dat er weer onrust komt hier.
Dus Alet, je kan het niet beter verwoorden dan hierboven.
Ben vanmiddag op bijna iedereen persoonlijk in gegaan, heeft me best veel tijd gekost, ook niet erg, maar hier wil ik het wel bij laten.
Ik ga nu niet meer mee in wat sommige toch weer proberen, de sfeer te verzieken.

Helemaal mee eens :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:18

fokkertje schreef:

Aan paarden en een hond heb je ook je handen vol. ;)
Vrienden van mij precies hetzelfde en die vinden het prima zo. Hebben verder ook niets tegen andermans kinderen maar hebben zelf gewoonweg die behoefte niet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:21

fokkertje schreef:

Hebben jullie ook bewust gekozen voor geen kinderen?

PS: Niet op jullie kop laten zitten, gewoon een foei instellen heb je nergens meer last van ;)
Verder wil ik er ook geen woorden aan vuil maken, kost teveel negatieve energie (en heb net mijn balans opgemaakt over maart en dat vergt behoorlijk wat NEGATIEVE energie :x )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:21

Ik zet hier even een slotje voor overleg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 07:32

Moderatoropmerking:
Er is een grote hoeveelheid berichten verwijderd uit dit topic, onder andere een vervelende offtopic discussie. Bokt is een openbaar forum en zowel mensen met- als mensen zonder kinderen zijn vrij om mee te posten in dit topic. Dit topic gaat weer open onder de volgende voorwaarde: wanneer er wederom persoonlijke sneren en aanvallende berichten naar elkaar toe geplaatst worden gaat het topic definitief op slot.
Ik reken er op dat het niet zo ver hoeft te komen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:22

He fijn!
De kindvrije en anderen kunnen weer beppen.
Hopelijk idd dan zowel hier als ook in een ander topoic geen gezeur en "geroddel" achter ruggen om.

Hoe staat het met de kindvrije???
In de tussentijd al van gedachte verandert en zwanger inmiddels??? :D

Edit, werd door een moeder via pb op mijn vingers getikt dus heb ik "anderen" er even bij gezet ;)
Laatst bijgewerkt door Onassa op 07-04-10 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:28

Ik heb een vraag en misschien kunnen de mensen die in dit topic zitten mij daar mee helpen. Als je bewust kinderloos wilt blijven kan je dan ook iets betekenen voor mensen die niet kinderloos willen blijven maar geen kinderen kunnen krijgen? (Dan bedoel ik geen draagmoeder).

Niet dat ik dit zelf wil doen maar heb meerdere discusies hier over gehad. En toen werd er wel eens gezecht dat mensen die bewust kinderloos zijn misschien wel wat kunnen betekenen voor de mensen die wel graag kinderen willen hebben. Maar we hadden allemaal geen idee wat dan zou kunnen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:40

Als een van jullie me wat willen zeggen, mag dat gewoon hier en niet weer meteen met vervelende pb's komen aub.
Doe het dan gewoon hier oplijk zodat de mods het ook kunnen lezen want je zult waarschijnlijk weten dat ze op onderling gepb't niet mogen modden.
Ik snap dat er mensen zijn die liever een topic als dit graag naar de eeuwige jachtvelden zien gaan, maar je kunt dan ook gewoon en dat is het meest makkelijk, dit topic overslaan en er niet lezen als het je stoord.

Paix, ja, dat zou je zeker kunnen, je kan eicel donatie doen voor een onvruchtbare vrouw.
Dan worden er bij jou eitjes weg genomen met een punctie (dit is wel vrij pijnlijk) en dan worden dan via reageerbuis bevruchting met zaad samen gebracht en bij de vrouw die graag een kindje wil weer ingebracht.
En dan is het afwachten of het zich in de baarmoeder wil nestelen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:16

Heejj het topic is weer open, werd tijd. ;)
Misschien dat het nu open kan blijven.. Jammer Onassa dat je al weer vervelende berichten hebt gekregen.

Maarre om je vraag te beantwoorden: nee, nog niet van gedachten veranderd... :D

Interessante vraag Paix, daar heb ik nou nog nooit over nagedacht.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:23

Zondag was ik bij de doop van het dochtertje van een goede vriendin.
Vond het wel heel bijzonder, baby'tje in een prachtig jurkje en heel veel woorden van liefde van de ouders en peetouders.
Dinnetje en opa waren helemaal emotionieel en vond het ook best emotioneel.

Daarna samenzijn bij hun thuis met in totaal denk ik 25 mensen en 6 kinderen (varierend van 4 tot 9 ongeveer).
Die kinderen waren braaf!! Echt ik heb ze amper gehoord, al die 3 uur dat wij daar zaten te kletsen en drankjes te drinken.

Ze bleven gewoon heel netjes bij hun papa en mama en zaten gewoon de hele tijd netjes op hun stoeltjes.
Vond het echt zo knap van ze! Een kindje was wel druk en vroeg veel aandacht maar ik ken de achtergrond van hem en hij heeft diverse 'problemen' waardoor hij zo druk is (licht autistisch en ADHD...ga er maar aan staan als moeder).

Wat een verschil met de familiebijeenkomst van mijn schoonfamilie.

Hoe kan dat? Ligt het dan echt aan de ouders'/opvoeding?
Of waren deze kinderen gewoon ontzettend braaf van aard?

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:49

....ha ha hoe mooi zeg je dat "de kinderen waren braaf", dat zeg ik altijd van mijn paarden :D :D :D

ben erg blij dat het topic weer open is, hopelijk blijft dat zo, mag hier graag even meelezen.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:02

laetitia schreef:
Hoe kan dat? Ligt het dan echt aan de ouders'/opvoeding?
Of waren deze kinderen gewoon ontzettend braaf van aard?

Combinatie van factoren, lijkt me.

Bijbrengen van normen en waarden.
Consequent zijn.
Het karakter van het kind zelf.

:)