Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:27

Gebruikt die sportband van Nike GPS, of gaat hij uit van een standaarstaplengte om de afstand te bepalen?

Leeuwnie

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:34

He Simone,
Jij bent een poos geleden toch ook begonnen met Start to run?
(heb niet dit hele topic doorgelezen, dus mocht je dat hier al verteld hebben dan excuus :) )
Hoe gaat dat nu?
Gebruik jij ook een sportband?

Een collega vertelde me wel over een sporthorloge met allerlei functies mbt lengte, snelheid ed. Maar die kostte €240 en dat vind ik een té duur cadeautje voor mezelf...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:39

Haai Leeuwnie :D

Ja, ik ben nu bij les 18. De eerste keer dat ik begin had ik nog geen hardloopschoenen, en toen waren mijn knieen na 4 lessen kaduuk. Nu dus weer opnieuw begonnen met goede schoenen, en nu helemaal nergens last van, erg fijn. Ik vind het nog steeds erg leuk om te doen, heel motiverend :D

Ja, die sportband is 60 euro, das nog wel te doen. Maar liefst wil ik wel met gps natuurlijk, zo'n normale stappenteller is toch wel onnauwkeurig. Ik check ook altijd mijn rondjes op afstandmeten.nl, dan weet ik iig mijn gemiddelde snelheid (nou ja, snel ga ik nog niet echt)... Maar nu heb ik dus nog geen sportband, maar klinkt wel leuk om te gebruiken.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:50

nou ik ga mijn tweede x hardlopen doen even omkleden en dan ben ik weg moet vandaag 2x 5 min met 1 min wandelen ben benieuwd hoop dat ik het 12 minuten droog kan houden

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:35

elcke schreef:
nou ik ga mijn tweede x hardlopen doen even omkleden en dan ben ik weg moet vandaag 2x 5 min met 1 min wandelen ben benieuwd hoop dat ik het 12 minuten droog kan houden

bij de 2e keer lopen al 5 min?! dat moest ik pas na 8x ofzo :=

Heb net echt hardloopschoenen gepast. Diegene die in de aanbieding waren, zaten mij (uiteraard) helaas niet goed.
De schoenen die het fijnst zaten en liepen waren 120 euro...Ik vind het nogal een bedrag, dus ik denk er nog een weekendje over

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:39

ik ben vandaag begonnen met start to run.. 5x 1 min hardlopen 2 min wandelen en 1 min joggen...
Deze week 2x zelfstandig lopen en dan as zaterdag weer een training..
Erg leuk om te doen merkte alleen al na 1 training dat mijn schoenen totaal niet geschikt waren...
Ik kon mijn voet niet afwikkelen. Net dus even bij PK schoenen wezen kopen, nou ja even ben er 1.5 uur mee bezig geweest..
Wat word je daar goed geholpen zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:48

die sportband is niet met GPS, je moet hem zelf calibreren en dan is hij erg nauwkeurig. Als hij met GPS zou zijn, zou hij een stuk duurder zijn. Zeg maar gerust het dubbele.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:54

Die band klinkt wel erg leuk. Misschien leuk als ik het wat langer volhoud als cadeautje. Hou het in m'n achterhoofd.
Heb vandaag speciale sokken gekocht en nieuwe sportbh. Kan er morgen weer tegenaan :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:56

ik ga zo lesje 18 lopen van start to run.....heb er zin in. :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:57

Les 18 al. Ik ben nog maar bij 4 :)) Ben benieuwd of ik echt na al die lessen een goede conditie heb!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:59

Phylos schreef:
elcke schreef:

bij de 2e keer lopen al 5 min?! dat moest ik pas na 8x ofzo :=

ja viel me ook wel ff zwaar. Maar de volgende keer weer 3x4 met 1 minuut lopen. 4 minuten hou ik makkelijk vol maar die ene laatste minuut is best lang...
maar je moest bij dat programma je basisconditie ingeven en aangezien ik best actief paardrij en nog 1 keer in de week boks is mijn basis best ok. Moet nu helaas gaan stoppen met boksen, want ga 1 maand op vakantie en daarna op de dag dat ik boks cursus van mijn werk. Dus op zoek naar een andere sport voor er nog bij, vindt een groepsles namelijk wel leuk om te doen.

zou trouwens wel gaan voor goede schoenen, heb gehoord van mensen dat dit echt het allebelangrijkste is van alles, liever iets te veel geld als je enkels of knieen kapot!
Laatst bijgewerkt door elcke op 13-03-10 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:01

Dieuwke_ schreef:
Les 18 al. Ik ben nog maar bij 4 :)) Ben benieuwd of ik echt na al die lessen een goede conditie heb!

ik ben ook bij les 4 geweest....je komt er van eigens :D
en ja hoor je conditie zal met sprongen vooruit gaan.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:04

Gelukkig. Dan is er dus hoop voor mij :') Zo'n beste conditie heb ik namelijk niet meer, nu ik niet meer rijdt

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:42

Mijn conditie was echt 0, ik kon nog geen trap op lopen zonder buiten adem te geraken. Maar.... sinds deze week loop ik zonder veel moeite 30 minuten aan een stuk! Ben toch best wel wat trots op mezelf!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:52

Mijn vriend en ik hebben vandaag goede hardloopschoenen gekocht van Asics met een goede demping. We hadden eerst wel hardloopschoenen maar niet zulke goede. Hopelijk merken we nu verbetering :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:00

lesje 18 was pittig hoor,maar heb hem uitgelopen,en nu super trots op mezelf. :D
cooky@ je hebt alle recht om trots op jezelf te zijn......ben ik ook :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:37

Pebblesther schreef:
Mijn vriend en ik hebben vandaag goede hardloopschoenen gekocht van Asics met een goede demping. We hadden eerst wel hardloopschoenen maar niet zulke goede. Hopelijk merken we nu verbetering :)

welke heb je? die oranje?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:38

ah elcke je had dus al een beetje conditie, vandaar. Nee ik ben bij nul af begonnen aangezien ik ziek ben geweest en ik daardoor (helaas) ondanks 5x paardrijden in de week toch niet zo'n goede conditie heb/had

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 10:26

Kan ik ook meepraten? :D
Ik moet weer een beetje afvallen en conditie opbouwen dus loop nu gemiddeld 1 x per week hard :+

Wil dit een beetje opbouwen :')

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:20

ik merkte vandaag met lessen wel dat ik meer vermoeid was in mijn benen door het hardlopen dat is dan weer iets minder en ik was moe dus geen goede combi

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:04

Jee, heb net les 18 uitgelopen. Ging wel goed, ik had nog wel een minuutje door gekund als het echt had gemoeten :D

Kijk wel een beetje op tegen de komende week, dan moet ik al 12 minuten achter elkaar kunnen (nu maximaal 7). Maar we zien wel hoe het gaat, tot nu toe is het nog gelukt :D

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:44

Ik wilde me hier even melden.

Afgelopen zomer was ik weer begonnen met hardlopen (eigen schema) aangezien ik vond dat mijn conditie achteruit ging. Vroegah speelde ik voetbal en kon ik gemakkelijk heel lang hardlopen, nu met de paarden wordt dat langzaam minder ;)

Ondertussen was ik weer gestopt door alle drukte op school, maar nu las ik over de bergrace by night in rhenen. Mijn moeder heeft met zo ongeveer overgehaald om deze run te lopen, dus heb ik nu eindelijk een stok achter de deur.

Ondertussen ben ik zover dat ik 5,6 km in 45 minuten loop (met kleine stukjes wandelen tussendoor) incl lichte hellingen en 1 goede klim (de uitkijktoren hier in het bos ;) ) Dus ik hoop dat ik met 5 weken een leuke tijd (iig zonder te wandelen tussendoor) kan neerzetten. Oja, ik loop 3x in de week, waarvan 2x 5 km (hardlopen) en 1x 2,4 km (joggen).

Iemand nog tips voor mij?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:46

Annemeik, welkom! Kijk 'ns bij de itunes store, of google op podrunner intervals, die hebben een trainingsschema voor je mp3 speler met een programma tot 5 km, 8 km en 10 km. of anders op de site www.steveboy.com daar staan ze ook allemaal op, hij heeft ze gemaakt.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:07

Ik kan nu ff niet hardlopen; ben weer zwaaaar verkouden en het zit volgens mij in mn bijholtes en dat doet gewoon pijn als je dan gaat hardlopen....Misschien rondje skaten vanmiddag, als het droog blijft?

Goed om te horen dat iedereen nog steeds lekker aant lopen is!!!
Ga zo door!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:11

jaan: stomen stomen stomen en nog 'ns stomen tot t je oren uitkomt -:(- of sprayen met otrivin?

wilde vandaag lopen (2e x week 2 podrunner 5k) maar heb een klein ziek mannetje thuis met keelonsteking, vanavond naar mijn paard dus zal wel morgen worden dat ik kan lopen. of vroeg naar stal en daarna nog lopen maar meestal heb ik dan niet zo'n zin meer. en voel me altijd heel erg wakker als ik een half uurtje heb gerend dus dat duurt dan weer uren voor ik in slaap val, ben al niet zo'n makkelijke slaper....