Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:42

Het gaat erom dat ze groeien hoor en ieder kind doet dat anders...
In de eerste maanden gingen mijn kinderen helemaal uit de lijntjes qua gewicht en qua lengte maar op een gegeven moment stabilliseert zich dat en zijn ze net als de 'andere kindjes'. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:51

Idd, het gaat erom dat ze groeien. Schijn trouwens dat de curves die ze hier bij CB gebruiken gemaakt zijn op kinderen die kv krijgen, bv baby's volgen sowieso een heel ander (eigen) lijntje. Staat interessante info over op de site van borstvoeding.com.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:53

Cyntje schreef:
Schijnt dat ze rond deze tijd weleens zakken maar ik schrok al toen die vrouw zei met het wegen: 'klopt niet',... toen dacht ik al... oei die is niets aangekomen...

Maargoed ze is altijd bezig, eet niet onaardig. Dus maak me er ook niet ongerust over verder :)

Misschien juist omdat ze zo bezig is dat ze het nu weer verbrand? Met kruipen en lopen gebruiken ze toch wat meer energie. En zouden ze beter slapen, maar dat laatste geldt natuurlijk niet voor mijn dochtertje :D Na ja, ze loopt nog niet, kruipt wel hard <3

Vanmorgen heeft de kleine ook uit mijn rechterborst weer kunnen drinken *\o/*

benangelique

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:55

jeeeee voor jenny!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:55

Fijn Jenny!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:01

SusanH schreef:
Idd, het gaat erom dat ze groeien. Schijn trouwens dat de curves die ze hier bij CB gebruiken gemaakt zijn op kinderen die kv krijgen, bv baby's volgen sowieso een heel ander (eigen) lijntje. Staat interessante info over op de site van borstvoeding.com.

Vaak groeien kinderen met BV in de eerste periode sneller en daarna andersom. Na een maand of 6 zijn ze vaak allemaal gelijk...
Mijn jongste kwam dus na 5 maanden ook niet meer zo veel aan, enerzijds vind ik dan dat het CB ook een beetje raar is, ze geven zelf aan dat BV-kinderen na een aantal maanden niet meer zo snel groeien en als dat dan gebeurt dan gaan ze toch wel kijken van hoe of wat. Ik moest de jongste daarna gewoon hapjes gaan geven en dat ging hartstikke goed! :j Zelf ben ik toen begonnen met af en toe een flesje te geven afgewisseld met BV, dat ging prima!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:17

Jennyxx schreef:
Cyntje schreef:
Schijnt dat ze rond deze tijd weleens zakken maar ik schrok al toen die vrouw zei met het wegen: 'klopt niet',... toen dacht ik al... oei die is niets aangekomen...

Maargoed ze is altijd bezig, eet niet onaardig. Dus maak me er ook niet ongerust over verder :)

Misschien juist omdat ze zo bezig is dat ze het nu weer verbrand? Met kruipen en lopen gebruiken ze toch wat meer energie. En zouden ze beter slapen, maar dat laatste geldt natuurlijk niet voor mijn dochtertje :D Na ja, ze loopt nog niet, kruipt wel hard <3

Vanmorgen heeft de kleine ook uit mijn rechterborst weer kunnen drinken *\o/*

s'nachts slaapt ze beter dan overdag :+
Vandaag gaan we voor de eerste keer voor de grote middagslaap :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:30

welke electriche borstkolf gebruiken jullie
ben aan kijken, voor de swing of de pump in style
als ik ga werken moet ik kolven, of raden jullie een andere kolf aan dan bovengenoemde?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:46

Die had je toch al besteld of verwar ik je met iemand anders?

Ik heb de PISA en kan hem iedereen aanraden, zeker als je relatief veel gaat werken. Ideaaaaal apparaat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:11

ba had hem besteld

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:14

Lynn, heb het schild gekocht bij de thuiszorgwinkel. Ik geloof dat het iets van 3,95 kostte, dus dat is wel de moeite. Heb zelf gekozen voor de PISA, omdat ik straks veel ga werken. Moest eerst wel even wennen, maar kolf nu iedere keer rond de 180/200 per kolfbeurt uit 2 borsten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:04

ik heb de swing, ideaal voor mij. dadelijk ga ik 2,5 dag werken

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:08

Oh ja het was Ankem.

Ik werkte ook 2,5 dag trouwens, maar wilde wel een goede kolf na een vorige keer met een prutsapparaat te hebben gezeten. ooh was ik blij met die zeg! Echt zo klaar.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:43

Ik lees nog steeds trouw met jullie mee. :D
Wilde even heel trots melden dat ons meisje in een week tijd 300 gram gegroeit is op mijn melk.
Wat kun je je daardoor trots voelen he? Míjn melk! 8-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:01

Idd dat voelt goed! Drinkt ze nu ook goed aan de borst?

Ik heb ook de medela swing, bevalt tot nu toe prima. Ik ga 24 uur per week werken gemiddeld, want werk onregelmatig. Ben er dus de ene keer wat meer/langer als de andere keer. Twijfelde tussen een enkele en dubbele kolf maar kon hier goedkoop aankomen, vandaar de keus.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:06

Ja het gaat geweldig! Ben zooo blij dat ik het toch nog ben gaan proberen en dit ook doorgezet heb. Was wel ff zwaar, maar het is het zeker waard. Heerlijk!!!

Ik heb de Avent Isis Iq Uno.. Ik ga niet werken, maar heb hem voor als ik eens weg ben ofzo. Ga gewoon rustig aan een voorraadje maken in de vriezer.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:36

*schrijft de verschillende kolfnamen op*

Dank voor het welkom hier :D

Ik ga na de vakantie weer 3 daagjes werken (2,5) dus moet tzt ook op zoek naar een goede kolf. Mits alles goed gaat natuurlijk.
@ Nathalie: lijkt me heel bijzonder om te ervaren dat je kindje het zo goed doet op jouw melk :j het zit toch allemaal mooi in elkaar hè??

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 17:43

Ik heb ook de swing, kolf zelden nu. In het begin wat meer voor een voorraad, heb nu niet zo veel meer liggen maar plan het meestal ook zo met dingen dat ze geen voeding uit de fles hoeft te krijgen.
Maarja, heb nu ook nog maar 2 en soms nog 3 voedingen, dus dan is het ook niet meer zo nodig natuurlijk :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:39

Cyntje schreef:

Ja? Ik twijfel. Joy slaapt ook erg slecht, maar lijkt 2x slapen wel nog nodig te hebben. Op consultatiebureauonline staat dat ze pas met 1,5 jaar toe zijn aan 1x per dag slapen. Maar een paar maanden terug stond daar dat het vanaf 10 maanden normaal was. Beetje raar dus.

En heeft jouw kleine genoeg aan 2x borst? Eet zij verder goed? Joy krijgt nog 4 a 5 melkvoedingen. Geloof dat ze inderdaad met een jaar geen melkvoedingen meer hoeven toch?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:48

ik twijfel dus tussen de swing en de pump in style advanced ( PISA)
die is wel een stuk duurder, kon 2e hands voor 150- krijgen
zit ook een tasje in, kan meteen 2 kanten gebruiken, koeltasje ed erbij
weet nu niet welke ik beste kan nemen
Ik ga fulltime werken

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:50

swing is toch enkel? Ik zou echt voor de pump in style gaan, kan me niet voorstellen dat er fijnere apparaten zijn!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:29

Heb ook de pump-in-style, geweldig ding. Gebruik em ook onderweg in de auto. Ideaal met zo'n koeltas erbij :j
Hij is wel duurder in aanschaf, maar blijft ook nog hoog in waarde als je em 2e hands verkoopt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 21:48

Jennyxx schreef:
Cyntje schreef:

Ja? Ik twijfel. Joy slaapt ook erg slecht, maar lijkt 2x slapen wel nog nodig te hebben. Op consultatiebureauonline staat dat ze pas met 1,5 jaar toe zijn aan 1x per dag slapen. Maar een paar maanden terug stond daar dat het vanaf 10 maanden normaal was. Beetje raar dus.

En heeft jouw kleine genoeg aan 2x borst? Eet zij verder goed? Joy krijgt nog 4 a 5 melkvoedingen. Geloof dat ze inderdaad met een jaar geen melkvoedingen meer hoeven toch?

Chiara heeft tot gisteren nog gewoon 2 slaapjes gehad hoor, ze is enorm actief en beweeglijk dus ook snel moe. Maar omdat die 2 slaapjes steeds korter werden en het inslapen om 19 uur steeds moeilijker ging, ging ik me bedenken dat ze misschien toch met iets minder slaap af kon. En vandaag ging het opzich redelijk.
Moet ik er wel bij zeggen dat ze pas om 9.10 uur wakker werd en dus 12.30 nipt kon redden.
Als ze morgen eerder wakker is weet ik niet of het gaat lukken, maargoed... langzaam er naartoe werken kan ook prima.
Op het CB vertelde men dat de meeste met 1 jaar naar 1 slaapje gaan. Sommige doen dit met 5 maanden al en anderen pas als ze 2 zijn ;) geen kind is natuurlijk hetzelfde.
Chiara sliep als babyzijnde amper :)

Chiara heeft genoeg aan 2 voedingen, aan haar gewicht op het CB valt daaraan te twijfelen maar ze is nooit hongerig en altijd vrolijk en druk aan het spelen. Geen tekens dus om daaraan te twijfelen. Vandaag krijgt ze er ook gewoon 3 hoor, wisselt zo nu en dan en ik krik er soms mijn voeding mee op.
Ik geef Chiara nog wel voedingen want ze vertikt het om gewone halfvolle melk te drinken, dus ik ga er gewoon mee door ;)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:55

Milan is ook nooit een slaper geweest. Zelfs als baby van een dag oud sliep hij niet van voeding tot voeding zoals ik vaak hoor dat die kleintjes dat doen. Na 1 of 1,5 uur was hij altijd weer wakker.

Al vanaf dat hij 3 weken oud was slaapt hij 3 keer per dag ongeveer 40 min en nu dus nog steeds.
Als ik soms hoor dat sommige kindjes 's morgens en 's middags 2 uur of langer achter elkaar slapen kan ik me dat echt niet voorstellen!
Hij ligt 's avonds trouwens meestal rond 18:30 in bed, dan is zijn batterijtje dus wel echt leeg.

Mag ik even een heel groot applaus voor mijn ventje want hij heeft vannacht doorgeslapen!! *\o/*
Van 22:30 tot maar liefst 6:15! En toen wilde hij nog niet eens drinken maar spelen *D
Ik ben dus gelijk gaan kolven want ik had 2 kanonskogels :D. Opbrengst: 320 ml! :wow:

Ik ben benieuwd of hij nu de smaak te pakken heeft of dat het een foutje was. Gisteravond heeft hij toevallig voor het eerst een grote portie groente gegeten (meestal maar een paar hapjes) en vanavond weer dus hopelijk heeft het daar mee te maken en is zijn maagje nu lekker gevuld voor de hele nacht. Ik maak hem zo wel nog even wakker voor de tiet.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:02

Klinkt goed Ninita, super zeg.

Nikki is ook geen slaper. Ze gaat 's ochtends om 07.30 uur aan, wil dan in de ochtend nog wel even slapen, maar is verder wakker tot 19.30 uur en dan gaat ze ook echt uit. Ik teken ervoor, liever overdag wat actiever en 's nachts rustig dan andersom.

Bij de opvang hadden ze ook nog geen baby gehad die zo weinig sliep. Daar wil ze hooguit 1,5 uur totaal slapen op een dag hihih.

Alleen de 1e twee weken sliep ze van voeding tot voeding.