Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:45

Solina: Klinkt herkenbaar wat je allemaal schrijft. Ben bang dat je jezelf flink voorbij gelopen bent en eigenlijk wel iets ernstiger dan alleen dat. Ik ben bang dat je jezelf al een aardig eindje de vernieling in hebt gewerkt. Ik vind het een kwalijke zaak dat je de vorige keer met die klachten met bloeddruk verlagers naar huis gestuurd bent. Jammer, want eigenlijk gaf je lichaam toen al signalen. Hoor dat toch heel vaak, vind het slecht van huisartsen, maar goed daar ben jij niet mee geholpen.

Het is goed dat je nu thuis bent al voelt dat niet zo. Bij mij heeft het accepteren ook heel lang geduurd. Maar je geeft zelf al aan dat je op bent, je ligt dan wel niet plat op bed, maar je bent duidelijk niet in staat om te werken.

Hopelijk vind je hier wat steun en herkenning, wat het acceptatieproces wat makkelijker maakt. Want dat is het, een proces.Het is geen knop die je even om zet en dan heb je het geaccepteerd. Dat heeft tijd nodig.

Heel veel sterkte meid! En succes bij de huisarts, goed dat je alles opgeschreven hebt. Het vergeetachtige hoort erbij. Is een soort zelfbescherming, omdat je lijf voelt dat je nu moet rusten.

Zwelgje: Ik had al het idee dat bij jou met de pony's een beetje een zelfde soort situatie was als bij mij met Dinky. Je hebt helemaal gelijk dat je door het verdriet je niet helemaal opent voor een ander dier. Daarvoor was in jouw geval je pony en in mijn geval Droef te belangrijk, te speciaal. Wel een mooie ervaring met de shet! Goed om te lezen.

Hoe gaat het verder met je??

Maaike: Het is zooo begrijpelijk dat je moeite had om naar huis te gaan. Dan is het even zo definitief he? Lastig dat je collega's nog tot morgen zeggen, lijkt me confronterend. Het is denk ik een hele verstandige beslissing, al zal dat de komende tijd nog niet zo voor je voelen ben ik bang. Mocht je behoefte hebben aan een luisterend oor, je weet me te vinden! :(:)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:30

Thnx, PW, voor, je lieve berichtje en je lieve pb :), doet me goed!

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:19

Goed zo, kan je wel gebruiken denk ik :(:)
Hoe voel je je nu? Is wel raar zeker?

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:28

Solina Je verhaal en symptomen klinken inderdaad herkenbaar. En ik denk ook dat je behoorlijk ver bent gegaan, gezien alle lichamelijke klachten die je er bovenop hebt!
Goed dat je een lijstje meeneemt naar de dokter, dat heb ik toen ook gedaan..
Heel erg veel succes bij de dokter. Ik hoop dat je allereerst je lichaam weer een beetje tot rust kan brengen, want het is totaal 'over de zeik', als ik het zo lees.. sterkte :(:)

Maaike Fijn dat het gesprek op je werk zo goed verlopen is! Vind het echt een goede stap en heel knap van je om nu toch echt afstand te nemen, hoe moeilijk dit ook is voor je.. En het is heel begrijpelijk dat het moeilijk is om dan weg te rijden terwijl collega's zeggen: tot morgen..
En nu, hoe is het thuis..? wennen he..
Ik hoop dat je je werk en collega's nu ook echt even naast je neer kan gaan leggen.. :(:)

PW Jammer dat je zo over je grens bent gegaan.. Ben je weer een beetje bijgetankt nu.., en weer een drukke dag vandaag.. Vanavond lekker niks hoop ik?
Grappig dat je dat inderdaad al dacht van mijn pony.. Maar je hebt wel een beetje gelijk, kan het alleen niet opschrijven. Die shet heb ik al vanaf mijn 12e en is mijn allereerste eigen pony en mijn allereerste maatje..
Maar Fiento was inderdaad ook een met gebruiksaanwijzing en niet altijd even 'vrolijk en lief' tegen iedereen, maar ik kon alles met hem en vertrouwde hem voor 100% Ik herken dus ook veel van je verhaal over Droef.. Bij Fiento kon ik zo heerlijk samen gevoel hebben van: laat ze maar l*llen, wij hebben elkaar tenminste.. En ik besef nog steeds niet dat ik niet meer op hem terug kan vallen als ik 'de menselijke' vriend even zat ben..

Vandaag heb ik mijn armband van Fiento binnengekregen! *\o/* (had staarthaar opgestuurd om een sieraad van te laten maken) Ben er heel blij mee!
Verder ben ik de laatste dagen weer zooo moe..
Vanmorgen wilde ik eigenlijk weer even gaan paardrijden en ben op de fiets gegaan(nog geen 5 min fietsen) maar was zo kapot toen ik in de wei stond.. Was trillerig en voelde me licht in mijn hoofd (wat ik nu nog steeds heb) dus ben weer omgekeerd en mijn bed ingedoken.. Met als resultaat dat ik er net om half 4 pas uitkwam.. Heb weer vast liggen slapen..

Gisteren kwam ik erachter dat ik nog maar 1 gesprek met de psychologe over heb dat vergoed word.. :( Terwijl ik gister pas het idee had dat de gesprekken ergens heen gingen..
Als ik besluit verder te gaan en dus zelf ga betalen, denk ik toch dat ik voor de EMDR ga, vind de huidige gesprekken namelijk geen 90 euro waard eerlijk gezegd.. maarja het is wel weer een hap geld, want ze verwacht dan 3 dubbele sessies nodig te hebben, dus 6 x 90.. :(

Ik heb zo gesprek op mijn werk..

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:48

ben deze ochtend langst de dokter geweest en moet voorlopig even thuis blijven,tot rust komen.
maar dat is makkelijk gezegt bij alles wat ik doe wordt ik doodmoe.
fietsen wandelen naar mijn paardjes,opruimen .ook dat continu benauwd zijn is erg vermoeiend.
ik moet ook op gesprek gaan met een psygoloog/of hoe ik het ook noemen moet,daar heb ik nu eigenlijk helemaal nog geen fijn gevoel bij.
hoe of ik het zo ver heb kunnen laten komen ik weet het niet ik ga altijd maar door en vind dat ik me niet aan moet stellen en het me niet aan moet trekken hoe het allemaal gaat.zo van morgen is het weer een andere dag.
maar blijkbaar is mijn kastje in mijn hoofd vol en kan er nu niks meer bij.
mijn lijstje was ook erg groot,de dokter zag ook gelijk dat het niet goed was en als je dan direct bij binnen komen in huilen uitbarst...
bha deam!!!! hoe heb ik dit zo ver kunnen laten komen...
zal wel weer beteren zeker..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:53

Zwelgje: Vervelend he, dat er maar een deel vergoed wordt. Bij mij worden er ook nog een aantal vergoed en dan moet ik het ook zelf betalen. Ik vind het bij mijn psych het wel waard, dus wat moet, dat moet.. Zou zonde zijn om te stoppen.
Dat lichte gevoel in je hoofd bij acitivteit herken ik ook. Heb net een uur gewandeld en zie sterretjes. Zo licht in mijn hoofd, zo moe..
Zal er wel bij horen.
Wat super dat je je armband binnen hebt! Is ie mooi geworden? Geworden wat je gehoopt had? Fijn dat je op die manier een stukje van Fiento bij je hebt.
Waar gaat het gesprek op je werk over? Succes!

PW: Wat vervelend dat je gisteren je grenzen overschreden hebt! Is lastig he, je grenzen zien aankomen en op tijd stoppen? Vandaag had je weer een drukke dag toch? Wat had je allemaal te doen? Weer naar de groep en sporten? Heb je vandaag een beter gevoel na de drukke dag?

Solina: Wat goed dat je naar de huisarts bent geweest en alles op had geschreven. Denk dat thuisblijven verstandig is. En niet even een dagje, dat zet geen zoden aan de dijk.. Helaas.. Zou ik zelf ook wel fijner vinden, maar zo werkt het niet. Kost helaas tijd. Het heeft lang geduurd om te zijn waar we nu zijn, maar het herstel duurt misschien nog wel langer. Je stelt je niet aan en je zeurt ook echt niet. Het is gewoon zo. Wat jammer dat je geen goed gevoel hebt bij een bezoek aan een psycholoog. Hoe komt dat? Vervelende ervaringen mee gehad? Of omdat het dan echt als een probleem klinkt? Lastig om die stap te maken? Een psycholoog kan je juist zo goed helpen!

Ik voel me onwijs moe en boos. Vanmorgen ging wel redelijk, maar in de loop van de middag voelde zo'n onwijze woede opkomen. Was tegen iedereen aan het snauwen en moest onwijze moeite doen om het daarbij te houden. De hond gepakt en naar buiten gegaan, kom net terug, meer dan 1,5 uur gelopen. Ben nu nog moeier dan dat ik al was. En dacht m'n boosheid kwijt te zijn, maar bij terugkomst gelijk weer een aanvaring en boosheid is terug.. Grrr.. En daarnaast was het onwijs raar om thuis te zitten. Ging even vanmorgen een boodschap halen, voelde me zo schuldig dat ik daar onder werktijd liep..

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 18:30

he maaike dat onder werktijd buiten komen daar voel ik me inderdaad ook onwijs vervelend onder.werk bij dierenarts en kan hem dus iedere minuut van de dag tegen komen op straat heel vervelend en zeker niet rustgevend.
nu begint mijn pony zo nu en dan een beetje te kuchen en durf hem amper op te bellen..sta je daar met je baas en je pony stilzwijgend.verschrikkelijk

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:47

Wat een rust heerst hier zeg. Hoop dat het een goed teken is.
Ik ben echt dood en dood moe.. Zou het liefst gaan slapen, maar probeer het nog even uit te stellen..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:33

Solina ik vind het niet gek dat je het idee om naar een psycholoog te gaan je een beetje tegen staat.. Dat heb ik nog hetzelfde als met het woord 'burnout of overspannen' ik noem dat ook eigenlijk nooit als ik tegen iemand zeg dat ik er 'even' tussenuit ben op mijn werk. Het klinkt anders zo zwaar Of dat er gelijk zo'n stempel op zit.. snap dat je dat met het woord psycholoog ook hebt.
Ik denk dat wat jij omschrijft wij allemaal wel herkennen, ik voel me ook nog steeds een zeikerd en zwak.. Dat gevoel wisselt bij mij van besef dat ik nu echt eens moet luisteren naar mezelf, als naar dat ik geen zin meer heb tegen mensen te zeggen: 'ach het gaat wel, of het gaat niet zo eigenlijk..' Als ze vragen hoe het met je gaat.. wil me geen zeikerd voelen..

Maaike Probeer gewoon te gaan slapen als je moe bent, geef er aan toe.. De eerste 2 tot 3 weken van mijn ziekmelding heb ik iedere dag geslapen. Ik was ook gewoon zoo moe.. Het word nu tijd naar je lichaam te luisteren denk ik.. Ben je moe, dan ga je slapen of gewoon liggen op de bank of op bed.. Is in het begin moeilijk, maar denk wel dat het goed is voor., en vooral die woede is ook zo energieslopend..
Ja, ben erg blij met de armband!! Besef nog niet echt dat het zíjn haar is wat ik draag.. maar het voelt goed en het is een mooi sieraad.
Hoop dat je er een beetje aan toe kan gaan geven, het zal wel even tijd nodig hebben, het accepteren is het moeilijkst.. Maar vesef dat deze stap al heel goed is, Maaike.. Nu maar gewoon op je af laten komen.. Veel sterkte..

Op mijn werk wil mijn leidinggevende dat ik iedere week even probeer langs te komen om te praten/koffie te drinken.. Eigenlijk zag ik er in het begin erg tegenop, maar ik ben nu 2x geweest en ik krijg zoveel begrip.. Hij heeft ook een poos thuis gezeten en herkend heel veel.. dit is heel fijn want ze hebben me op mijn hart gedrukt dat ze niet willen dat ik me gepushed voel om weer te beginnen met werken, maar dat het belangrijk is contact te blijven houden.

Wat jullie omschrijven van het schuldgevoel had ik ook heel erg.. Bij alles wat ik deed, het feit dat ik 2x per dag de paarden moet voeren en regelmatig met mijn shetlander moet wandelen of even een boodschap doen, gaf me al een naar gevoel, stel iemand ziet je lopen ofzo.. Inderdaad het idee dat je onder werktijd van alles doet staat mij nog steeds tegen.. Maar dat gevoel is nu stukken minder doordat ik contact met mijn werk heb.. Daar zeggen ze juist dat ik lekker moet gaan wandelen dingen moet gaan doen en me vooral niet druk moet maken.. Dat geeft me een rustiger gevoel, ik ga nu eindelijk weer redelijk normaal over straat.. zonder angst iemand tegen te komen of schuldgevoel.. (ben nog steeds blij als ik niemand tegen kom, maar ben al een stuk relaxter buiten de deur)

PW Hoe was je dag vandaag..? Heb je je drukke dag een beetje doorstaan, je kunnen behoeden om niet weer over de schreef gegaan..?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:38

Dankje Zwelgje, reageer later even uitgebreider.. Heb wat bedacht om me niet toe te hoeven geven aan m'n moeheid.. En heb nu al spijt dat ik dat bedacht had :Y) Ben m'n kamer aan het schoonmaken/alle meubels verplaatsen/opruimen. En wat altijd gebeurt bij opruimen, de zooi wordt alleen maar erger ;( Kan nu niet eens meer van m'n deur naar m'n bed lopen en kan niet eens op m'n bed liggen, want ligt ook volgebouwd..
Het was ook heeeel erg nodig, afgelopen maanden neits, maar dan ook niets opgeruimd, maar had een iets beter moment kunnen uitkiezen, dan vandaag om 20.15uur.. :roll: %)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:52

Heel herkenbaar Maaike, ik heb een hekel aan troep, maar mijn slaapkamer veranderd ook snel weer in een hoop waar ik geen energie voor heb om op te ruimen..
Maar denk dat het niet heel verkeerd is hoor, een opgeruimde kamer geeft in je hoofd ook vaak meer ruimte/rust.. Tenminste bij mij wel.
Een leraar op de middelbare school heeft mij een zinnetje meegegeven, die mij altijd bij blijft: Troep in je kamer, troep in je hoofd!
Hij maakte er vaak een uitgebreid en heel grappig verhaal bij, wilde altijd dat je netjes in je schrift schreef dus de uitspraak: Troep in je schrift, troep in je hoofd. is mij altijd bijgebleven en er zit echt een kern van waarheid in!

Zo, ik merk dat ik even vol begin te raken, kan me moeilijk concentreren en word gek van de tv die hier veel te hard staat en het gepraat om me heen, volg alles en toch niks.. :?

Vergeten te vertellen: heb een verwenpakket met bodylotion, gezichtsreiniging, eau de toilette en creme's gehad van mijn werk en een hele grote kaart erbij! Echt super lief! Maar voelde me best bezwaard het aan te nemen.. Maar ga misschien zo maar eens lekker wat ervan gebruiken na het douchen..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:55

Wat lief dat je dat van je werk kreeg Zwelgje! Heel attent!
Ik kreeg laatst een hele mand vol allemaal lentebolletjes en een grote zak luxe paaseitjes van een collega. Ook heel lief!
En ik herken het maar al te goed, moeite met veel/harde geluiden, drukte, stemmen, licht etc etc. Je bent gewoon op dit moment hypergevoelig. Kan ook heel slecht tegen de radio, muziek etc. Alles lijkt 5x zo hard binnen te komen. Wordt er gewoon zwaar geirriteerd van.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:59

ik heb het precies zo.. de telefoon is het ergst.. grrr verschrikkelijk als dat ding gaat! En in de auto heb ik nog steeds mijn radio niet aan gehad.. De tv moet zachter, bij mijn zusje in de auto zitten zie ik ook tegenop, wil geen muziek, het liefst geen geluid.. en het liefst rust.. stilte en zo min mogelijk mensen om me heen..
Zal vanzelf minder worden denk ik, maar ik ben nog steeds erg gevoelig voor prikkels..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:13

Zwelgje: Dat heftig reageren op prikkels herken ik heel goed! Ik had daar echt onwijs veel last van, maar dat is zo goed als weg. Nou ja, gereduceerd tot normaal, haha. Ik ben sowieso al vrijgevoelig voor prikkels van buitenaf.

Wat ontzettend fijn dat je baas zo begripvol reageerd, dit zal je wel een hoop rust geven he? En leuk toch, om af en toe te gaan buurten? Pas wel goed op jezelf! Wat voor werk deed jij?

Maaike: Pas alsjeblieft op jezelf meid, je gaat even vol over je grenzen heen. Klinkt stom, maar al slaap 23 uur per dag, het geeft niet. Het hoort er echt bij! Ik sliep in het begin ook zo veel, je bent gewoon structureel over je grenzen heen gegaan dus geef je lichaam de kans om bij te tanken. En helaas.. Dit kan wel even duren. Jij woont nog thuis he? Dan lijkt me het des te moeilijker om je terug te trekken en dergelijke. Wel ontzettend goed van je dat je nu thuis zit! Ben trots op je meid! Ik herken erg veel van mezelf in jou, maar ik weet echt zeker dat je er gaat komen. Dikke knuffel!

Ik ben er wonderbaarlijk goed aan, ik voel me fit, vrolijk, en opgewekt. Zie het allemaal zonnig in momenteel. Eigenlijk gaat het gewoon goed! Ik voelde me na mijn gesprek met de psych begrepen, maar ze heeft me ook een schop onder mijn hol gegeven. En die had ik nodig!

Daarnaast ben ik heel bewust aan het eten, en bezig met een gedragsexpiriment. Ik eet nu dagelijks weer boterhammen, en een normale portie avond eten. Ik ga nu voor mezelf bewijzen dat als ik normaal eet, dat ik dan niet aan kom in gewicht. Heel spannend!

Ik ben allerlei opleidingen aan het uitpluizen en binnenkort ga ik naar open dagen. Ik moet toelatingsonderzoeken doen, en ik denk dat ik van 2 opleidingen zo'n onderzoek ga doen. Het maakt me vrolijk, en ik zie de toekomst zonnig tegenmoet. Ik hoop dat ik dit vast kan houden.

Ik heb een druk weekend voor de boeg, en vind dat heel spannend. Ik ben benieuwd hoe ik er mee omga. Ik heb morgenmiddag Pascal belooft dat ik mee ga naar zijn honkbalwedstrijd. Ik ga kijken met Mika, de hond van mijn ouders. 's Avonds hebben we een verjaardag van Pascal zijn broertje. Ik zie er wel tegenop, er zit van dat 'schoremvolk, gabbers' en daar erger ik me meestal erg aan.. Domme praat.. We hebben afgesproken dat we maar even gaan, want zondag heb ik een hardloopwedstrijd, 10 km. Daarna moeten we naar Pascal zijn neefje, die doet het vormsel. Dus volle bak!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:45

Even weer een egopost.

Ik ben vreselijk onrustig en druk in mijn hoofd. Ook bij is het nadenken over de toekomst toegeslagen en dat maakt me erg onrustig en gespannen. Heb maar weer wat ingenomen om in ieder geval een beetje te kunnen slapen...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:40

pw Balen meid dat het niet wil. En ja, de toekomst..................wat zal dat brengen? Daar denk ik dagelijks aan. Dat is ook iets dat ik van mijn psych moet leren loslaten. Allemaal makkelijk gezegd, ik zit er wel mee. Wat dat met huisdieren betreft.... die van mij stuur ik echt weg als ik een pist off bui heb. Ik ben blij dat het weer wat zachter word, mijn honden kunnen nu buiten spelen ipv binnen. Sterkte meis, hopelijk gaat de zon voor jou ook weer schijnen. :(:)

solina Welkom. Heel herkenbaar wat ha betreft. Ik werd naar huis gestuurd met de mededeling dat ik het maar rustiger aan moest doen, de muts, verder niks. De bedrijfsarts, fysio en familie zeiden me hulp te zoeken bij een psych. Kreeg van ha zelfs geen verwijzing. Veel rust en loslaten, is het advies nu. Men weet het allemaal o zo mooi te zeggen.

maaaike Het is heel moeilijk om niet naar je werkplek te gaan, ik heb hier maanden over gedaan. De wet schrijft voor dat zieke werknemers 1 x per week naar de werkplek moet om contact te houden zodat de terugkeer minder moeilijk is. Ze vergeten alleen dat dat nu juist een heel groot probleem kan zijn voor mensen als ons. Je voelt je niet "ziek", maar werken kan je niet. Dus 2 strijd.

zwelgje Balen dat je de therapie zelf moet betalen. Lang leve de ziekenzorg. _-:( . Bewaar de rekeningen wel, kan je nog van de belasting aftrekken. Al word dat ook steeds minder, ik krijg weer 200 minder terug. :( Als de voorspelling van bedrijfsarts uitkomt kan ik ook stoppen bij de psych.

Mijn computertje had ook last van een burn out := Hij is weer beter *\o/* Nou ik nog :(
Ik ben gestopt met pijnstillers, bevalt beter (op de pijn na dan, die wil ik proberen plaatselijk te behandelen) ik voel nu tenminste weer hoe ik mijn linker schouder belast en wanneer ik moet stoppen. 20 april word er een hand/pols brage aangemeten (duurt nog zolang :() Maar ja, van de Noorder brug heb ik nog niks gehoord (duurt ook lang) De bedrijfsarts heeft gemeld dat hij de eerste 4 tot 6 maanden geen verbetering zit in mijn situatie en dus het 2e spoor niet zinvol acht om door te laten gaan. Rust. :Z :Z
Gek genoeg is de ketting van mijn pony's hun boxen weinig meer los geweest. Rara hoe kan dat?
De voorjaars kriebels slaan hard toe hier, ik maak de plaatselijke werkgroep heel blij door veel spul te geven voor hun rommelmarkten. (komt ten goede aan blinden in Ethiopië) Dus heb ik mijn maandelijkse goede daad ook weer vervult. Mijn tuin begint nu ook betere vorm aan te nemen, word binnen kort de moestuin om gespit. Ik ben nu wel ff op. Mijn nek zeurt al een paar dagen, dus te veel gedaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:51

:wave:

Heb wel bijgelezen maar kan momenteel niet zo makkelijk uit mijn woorden komen.
Jammer dat er zoveel tegenslagen hier in het topic zijn, hopelijk gaat voor iedereen hier de zon straks weer schijnen :(:)

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:53

Angela inderdaad een druk weekend zeg, ben benieuwd hoe je het gaat ondervinden.. Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat! Vind het heel knap dat je zo open bent over je eetprobleem en dat je er zo bwust mee bezig bent om er mee aan de slag te gaan! En een hardloopwedstrijd van 10km?! :wow: dapper! moet er niet aan denken, val momenteel al om als ik 5 min. heb gefietst..
Heerlijk als je met zo'n goed gevoel en goede zin naar de toekomst kan kijken, hou dat vast!
Ik werk in de horeca als bedieningsmedewerker in een restaurant en bar van een hotel.
Vind het inderdaad fijn dat het contact op mijn werk zo goed is.. Nu moet ik nog leren aan te geven wat ik wel en niet aankan(voor als ik weer wat ga doen) en dat zal denk ik het moeilijkste worden.. Het is gewoon geen baan waar je toekijkt hoe je collega's heen en weer rennen terwijl je zelf op je 'eigen tempo' werkzaamheden wilt hervatten.. Maar goed dat is voor later een zorg, ik zal gewoon bewust naar mezelf moeten gaan luisteren..

Voorlopig ben ik nog niet veel waard... Jemig wat voel ik me slap de laatste dagen zeg.. bah.. slaap steeds overdag weer wat uurtjes tussendoor en voel me regelmatig een beetje lichtjes in mijn hoofd.. Niet duizelig ofzo, maar een raar gevoel alsof je te snel uit bed stapt, alleen dat blijft dan de hele dag in mijn hoofd hangen..
Lichamelijk voel ik me ook brak, heb vanmiddag gewandeld met mijn pony en stond terug bij de wei gekomen gewoon een beetje te trillen in mijn benen en had het gevoel dat de wei geen meters verder meer moest zijn.. en dat wazige gevoel in mijn hoofd, alsof ik niet helder beeld heb ook als ik ergens naar kijk, kan het heel moeilijk uitleggen eigenlijk..
Thuis ben ik op mijn bed gestort en was te beroerd om nog maar te eten.. Dus heb van 18.00 tot 21.00 in coma gelegen.. Toch maar even wat gegeten daarna en in de kamer gezeten, daar werd ik nu zo gek en hondskriebelig vanbinnen dat ik naar mijn kamer ben gegaan en een kussen heb fijngeknepen, zo'n gevoel van negatieve energie waarvan ik niet weet hoe ik het mijn lichaam uit krijg.. grr ben nu weer wat rustiger, geen prikkels (behalve de regen tegen het raam)dus kon eindelijk iets typen..
Ik woon ook nog thuis.. :o en dat is soms inderdaad moeilijk, ik merk dat ik me zooo aan alles irriteer, gepraat doorelkaar terwijl de tv aanstaat, rommel overal grrr ik irriteer me zelfs al als ,mijn vader op zijn hoofd krabt... dat geluid maakt me al kriebelig vanbinnen en moet me zo in te houden om niet te zeggen: hou eens op! of als er iemand niest, ik weet het, het slaat helemaal nergens op..
Ik heb vanmiddag alle was uitgezocht die zich hier opstapeld en 4 wassen gedraaid! oja en de keuken opgeruimd..

PW ja de toekomst.. snap dat het je onrustig maakt in je hoofd.. heb je een beetje kunnen slapen vannacht..? En hoe gaat het vandaag met je..? :(:)

aikon Zal wel wennen zijn nu je met de pijnstillers gestopt bent..? maar denk inderdaad wel dat het goed is dat je nu aanvoelt hoeveel belasting je aan kan.. duurt lang zeg voor de brace.. en als ie is aangemeten, hoelang duurt het dan voor je hem ook krijgt? wat bedoelt je bedrijfsarts met het 2e spoor..?
En de kettingen van de stallen van je pony's.. hoe denk je zelf dat ze nu niet meer open zijn geweest, doordat je nu geen hulp meer hebt en het zelf doet of heb je geen idee.?

mistral :(:) hoe gaat het verder met je?

Waarom maakt die keiharde regen mij toch zo zenuwachtig vanbinnen..? :=

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:58

Mijn vriend en ik hebben heerlijk met de hond gewandeld. We hebben een hele tijd met z'n drieën in het gras gezeten. Het was zo ontspannen. Het is lang geleden dat ik zo relaxed was, heerlijk :)

Kunnen jullie ook een beetje genieten van het lekkere weer?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:44

Zo ik ga even teruglezen.

Zwelgje: Wat fijn dat je armband binnen is! Geniet er maar lekker van. Het is een mooi aandenken..
En even over de psych, volgens mij kan je psych aangeven ofzo dat je meer sessies nodig hebt, dan kan er meer vergoed worden. Weet niet precies hoe het zit, maar je kan het eens navragen bij je psych. Het is in ieder geval de moeite waard, nee heb je, ja kun je krijgen ;)

Wat je schrijft over het woord burnout of overspannen niet noemen ken ik wel. Ik zei in het begin: Ik ben een beetje overwerkt. Dat klonk minder erg. Toen zei mijn vriend een keer overspannen en ik ging helemaal uit mijn dak. Ik schreeuwde heel hard: "IK BEN NIET OVERSPANNEN!!" Hoezo overspannen :+

Wat fijn dat je leidinggevende je zo goed begrijpt! Ik ben blij dat het je meevalt om bij je werk langs te gaan. Superlief ook die kaart van je werk met het verwenpakket. Echt helemaal top!

Grappig wat je schrijft over troep in je kamer, troep in je hoofd. Wij hadden het daar in de groep vorige week over. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Het is ook gewoon zo :j

Solina: Ik had wel verwacht dat je thuis zou moeten blijven. Waarom heb je geen fijn gevoel om naar een psycholoog te gaan? Het is geen schande hoor, juist alleen maar goed. Die kan je helpen duidelijk te krijgen waarom je altijd door gaat tot het uiterste. Alleen op die manier kan je dit in de toekomst voorkomen. Als je er zelf niks aan doet en alleen maar uitrust, zit je namelijk zo weer. Je moet aan de oorzaak werken. (Zag dat Maaike het al dezelfde vraag stelde, maar je daar niet op geantwoord had)

Maaike: Vervelend he dat die boosheid zo blijft hangen. Ik herken dat wel. Denk je tot rust gekomen te zijn, kom je thuis is het er meteen weer... Ik denk dat het wel eens boosheid naar jezelf kan zijn, wat je het liefst afreageert op anderen. Volgens mij accepteer je het niet van jezelf dat je nu thuis zit...

Owow Maaike, niet zo slim om alles op z'n kop te zetten in je kamer. Dat is veel te veel gevraagd. Nou ja, weet je ook weer dat zoiets echt nog niet kan. Daar heb je simpelweg de energie niet voor. Bij mij komen zulke ideeën ook altijd op de raarste en onhandigste tijdstippen op trouwens. Ook de kast opruimen bijvoorbeeld. Heb ik om half 11 's avonds mijn hele bed vol liggen omdat ik de kast heb leeggetrokken en dat heb ik er spijt van :+

Angela: Je bent echt zo goed bezig! Klinkt heel positief. Ik ben ook aan het rondkijken voor opleidingen en heb ook al wel wat gevonden wat me leuk lijkt. Ik heb in ieder geval meer rust over de toekomst dan van de week. Voor wat voor iets ga je toelatingsexamen doen?

Hoe is je drukke weekend gegaan? Was het honkballen leuk? En is de verjaardag meegevallen?
EN HET BELANGRIJKSTE: Hoe ging je hardloopwedstrijd??

Oke, ik ben voor de helft bij. De rest komt vanmiddag. Ik moet nu naar de groep!!
Dus Aikon: Ik ben je niet vergeten hoor! Wilde je post bij gaan lezen en zag dat het tijd is om te gaan!!

Wat jullie trouwens schrijven over prikkels is zo herkenbaar. Je bent overspannen en dus ook overprikkeld. Alles kan dan teveel zijn. Ik heb een tijdje gehad dat het al teveel was als mijn vriend bestek in de la legde.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 10:02

ik weet niet ,ik zie daar nu nog niet direct de oplossing bij.weet niet eens waar ik die zoeken moet,moet vandaag mijn werk bellen.en zit alleen maar te huilen hen het ontzettend benauwd en ben gewoon bang.
ik voel me zo machteloos en denk dat het problleem bij me zelf ligt en alleen ik dit op kan lossen.
maar mischien doet het me wel goed ...nu weet ik het even net...ohhhhhhhhhhhhhhhhhh zie er zo tegenop om te bellen.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:32

Solina: Ik snap dat je niet weet wat de oplossing is en misschien weet je niet eens wat de oorzaak is. Ik wist dat ook niet en ben samen met mijn psych op een soort zoektocht. Ik vind het juist heel fijn dat er iemand is die naar je kan luisteren, zonder over zichzelf te beginnen of zonder dat jij je schuldig hoeft te voelen dat diegene moet luisteren. Het is zijn/haar werk en hij/zij helpt je graag. Heeft de huisarts het daar niet met je over gehad toen je daar was? Moet je weer naar de huisarts terug voor controle?
Ik snap dat je er tegenop ziet om je werk te bellen. Ik hoef niet perse te bellen, als ik dat te moeilijk vind, mag ik ook gewoon mailen, of zij bellen mij. Heel fijn. Het probleem kan bij jezelf liggen, maar ook bij problemen/ervaringen in het verleden. Jij bent ook de enige die het op kan lossen, maar als je hierbij hulp accepteert zal je zien en merken dat je er echt niet alleen voor staat! Je machteloze gevoel herken ik, je wilt zo graag, maar het lukt je gewoon niet.

PW: Wat fijn dat je gisteren zo kon genieten met je vriend en Dink! Heerlijk he, met dit weer! Goed dat je kon ervaren dat je zo relaxed was en dat je er ook van genoot! Weer een hele stap vooruit zeg! Hoe was de groep?
Ben benieuwd welke opleiding je hebt gevonden die je leuk lijkt!
En tja.. dat van alles op je bed gooien herken ik.. Ik had die avond ook alles op m'n bed gegooid en had ook behoorlijke spijt :+

Zwelgje: Ik herken zo goed wat jij schrijft. Je slap voelen, veel willen slapen (ik doe het alleen niet, ga 's avonds heel vroeg). Licht in je hoofd, sterretjes zien, trillen op je benen (en trillende handen), veel boosheid of negatieve energie zoals jij het noemt, in je lichaam.. Je overal aan irriteren; inderdaad als iemand krabt, wiebelt met een been, een glas/beker iets te hard neerzet, niest, hoest, te hard loopt.. Grrr.. ik kan daar ook zo boos om worden en niemand begrijpt er iets van.. Probeer het nu maar te negeren, maar is heel moeilijk.
Heb jij eigenlijk medicijnen hiervoor? Ik dacht namelijk dat een aantal dingen (trillen, wazig gevoel in je hoofd) bijwerkingen waren van m'n medicatie..

Mistral: Moeilijk he, om hier te reageren. Ik kan het ook niet altijd opbrengen. Neem je tijd, doe rustig aan!

Aikon: Balen dat je computer het niet deed! Wat knap dat je gestopt bent met je pijnstillers. Wat moet je lang wachten op die brache en de Noorder Brug. Oef.. en dat bericht van de bedrijfsarts, schrok je daar niet van? Als ik dat te horen zou krijgen, zou ik goed schrikken en balen! Of had je er al rekening mee gehouden?
Hoe is het met de oude verzorgster? Heb je haar, sinds je gezegd hebt dat ze niet meer welkom was, nog gezien?
Je bent druk bezig zeg!!

Ik ben vanmorgen vroeg al 1,5 uur met de hond gaan lopen. Was erg lekker! Daarna boodschappen gaan doen en nu zit ik al doodmoe weer thuis.. Even nog een foto van stoere Jack, die al behoorlijk volwassen eruit gaat zien! http://img686.imageshack.us/img686/50/jack399.jpg

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:38

ik ga ook zeker het gesprek aan alleen ben ik er gewoon onwetend van.
het gesprek met mijn baas liep deels zoals verwacht deels beter.
nu ga ik even alleen maar rusten vandaag.ben er moe van..thanks

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:42

Je hebt het gesprek al gedaan? Wat goed!
Gelukkig dat het deels meeviel..
Dan zie je dat je stress van te voren niet reeel is en vaak nergens op gebaseerd.
Maar dat bedenk ik me ook nooit hoor, zie ook altijd tegen zulke dingen op..
Rust even uit!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:35

Zo hier deel 2:

Aikon: Lekker makkelijk gezegd dat je het gewoon moet loslaten. Alsof het iets is wat je zo even loslaat. Het heeft wel allemaal invloed op de rest van je leven! En je bent er wel door beperkt. Natuurlijk zullen ze gelijk hebben, maar zo simpel is het niet, helemaal niet in jouw geval.

Wat vervelend dat het aanmeten van de de polsbrace zo lang moet duren. Wat bedoel je trouwens met "als de voorspelling van de bedrijfsarts uitkomt kan ik ook stoppen bij de psych?" Dat begrijp ik niet helemaal. Is dat positief bedoeld? Ik heb het idee van niet...
Ik zie dat het gaat omdat hij geen verbetering ziet? Wat zou het tweede spoor zijn?

Fijn dat je computer het weer goed doet. Mijn computer is ook wel eens overspannen hihi. Alleen duurt het bij de computer vaak maar even. Resetten wil ook wel eens helpen. Alleen heb ik bij mezelf die knop nog niet gevonden :+

Je klinkt verder actief. Zou het dan toch echt met het voorjaarszonnetje te maken hebben? Ik word ook actiever namelijk :) Pas wel op jezelf, hoe gaat het nu met je nek?

MISTRAL:Hoe voel je je?

Zwelgje: Heb je niet een griepje onder de leden (gezien je lichamelijke klachten)? Die negatieve energie is niet fijn. Dat je je aan alles irriteert heeft ook te maken met het overprikkeld zijn. Heel vervelend, maar het wordt wel weer minder na een tijdje. Ik denk dat je er verder weinig aan kan doen.

Solina: Ik kan me wel voorstellen dat je daar zelf de oplossing nog niet ziet, maar alleen daarom al is het goed om er toch heen te gaan. Een psycholoog kan je helpen patronen te ontdekken die ervoor gezorgd hebben dat je zo diep bent gekomen als je nu zit. Alleen dan lukt het om echt te werken aan je herstel.

Dat je bang bent is logisch, dat je je machteloos voelt ook, maar vergeet één ding niet: Iets ZELF doen is iets anders dan het ALLEEN doen. Een psych kan je hier echt bij helpen. Al is het alleen al door jou de juiste vragen te stellen die jou weer in de juiste richting duwen.

Maaike: Leuke foto zeg. Ik vind het echt een hele gave hond. Je bent al lekker actief geweest. Dat je nu doodmoe bent geeft niet, pak nu gewoon weer je rust. Balen he, als al je rotzooi op bed ligt. Dan moet je het wel opruimen, anders kan je er niet in :+

De groep was goed vanochtend. Geen bijzonderheden, het was wel gezellig. Iedereen had wel een aardig weekend gehad. Een keer geen heftige verhalen. Is ook wel eens lekker. Daarna heb ik heerlijk gesport, ik ben lichamelijk nu echt even moe, maar wel echt voldaan. Het sporten gaat ook zo lekker de laatste tijd en dat doet me goed. Herinnert me er iedere keer aan hoeveel ik ook lichamelijk vooruit gegaan ben.

De opleiding die ik gezien heb is een post HBO opleiding voor trainer / coach. na deze opleiding kun je o.a. aan de slag als trainer / coach op het gebied van Communicatieve vaardigheden, Persoonlijke Effectiviteit, Stresshantering en Loopbaanontwikkeling. (En nog wat andere gebieden zoals commerciele vaardigheden, management taken e.d. maar dat spreekt mij niet zo aan). Er zijn hier meerdere opleidingen voor, maar degene die ik wil heeft als extra dat er gewerkt wordt vanuit 'bezieling'. De spirituele kant wat mij aanspreekt (de niet-zweverige kant zeg maar) komt ook aan bod. Je leert dus meer dan 'alleen het kunstje' zodat je meer oog hebt voor de persoonlijke kant van de deelnemers.

Ik ging me namelijk steeds meer afvragen of ik wel les wilde geven op het VMBO. Ik gaf les op het MBO, dat vond ik wel een leuke doelgroep, maar ik wil mensen meer meegeven dan alleen een vak. En ik denk niet dat leerlingen op VMBO en ook MBO leeftijd daar al echt mee bezig zijn. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Vandaar dat ik verder ben gaan zoeken en hier heb ik een heel goed gevoel over. Ik krijg namelijk steeds sterker het gevoel dat ik liever met volwassen werk.

Het leuke is dat op de website ook de literatuurlijst te vinden is. Er staat verplichte literatuur op en aanbevolen literatuur. In de aanbevolen literatuur staan diverse boeken die ik al op de plank heb staan en waar mijn interesse naar uitgaat. Ik denk echt dat het wat voor me is en ik krijg er helemaal zin in om verder te leren. Ik begin meer van mijn eigen kunnen overtuigd te raken en dat is heel leuk om eens te ervaren :j :D