Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:15

Flappie30 schreef:
pw: hoezo ?

Omdat het met niet eens lukt een vragenlijst in te vullen.
Twijfel meteen weer als een gek aan mezelf.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:16

Flappie30 schreef:
Pw: moet naar de psycholoog zo dadelijk en ik hoop dat ik daar iets zinnigs uit mijn mond krijg....

Succes!
Ik heb een keer bij de psycholoog gezeten en een uur naar m'n bekertje gestaard. Klapte compleet dicht. Laat het maar lekker over je heen komen. Het komt wel goed :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:16

Gewoon je eerste ingeving invullen, niet te veel over nadenken!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:17

Angela_ schreef:
Kijk eens, al 2 ass. Hahahaha, mag ik vragen PW waarom jij er niks mee doet? Oh, wacht jij zat in het onderwijs he? Warhoofd ben ik toch!

Zat / zit in het onderwijs idd.
Gaf les op een opleiding dierverzorging, dus gaf les aan ass. in spe. Zag mezelf niet mijn hele leven als dierenartsassistente werken en dit is me op mijn lijf geschreven. Alleen jammer dat ik nu mijn baan kwijt ben. |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:18

Angela_ schreef:
Gewoon je eerste ingeving invullen, niet te veel over nadenken!

Dat is het punt: er komt geen eerste invulling.
Ik vind de vragen ook gewoon echt moeilijk. Ook de vraagstelling en dat heb ik niet gauw, maar nu dus wel. Daarom voel ik me zo dom.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:21

Moet mijn huidige activiteitenpatroon invullen (dat moet me nog wel lukken, al is het niet veel hihi) en dan staat er:
Wat is uw indruk t.o.v. het verrichten van een activiteit.
Tja, wat willen ze nou weten dan? Ik begrijp er geen snars van...

Veranderwensen, ja die heb ik wel, zou het graag anders zien, maar wat en hoe?? Geen flauw idee. En zo gaat het de hele vragenlijst door. Weet gewoon niet hoe ik die 12 pagina's door moet komen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:30

help... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:31

Tjee, die zijn echt pittig...

Ik ga nu even mijn vriend wegbrengen, maar als ik terug ben wil ik je wel helpen met de vragen. :o

Pollewoppy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:33

Dat is lief van je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:40

Ik ben over een half uurtje terug!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:22

Lukt het een beetje PW met de vragen ? Ik ga zo dadelijk terug richting psycholoog voor de volgende ronde. Is wel gek 2 zo'n sessies op een avond...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:30

Hoe was de eerste ronde? Kan me wel voorstellen dat het gek is om er zo weer heen te gaan...
Ik heb mijn vragenlijst aan de kant gelegd, het wilde echt niet.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:37

Kan je je er idd beter niet op blijven blind staren op die vragenlijst.

Moet de eerste ronde nog wat laten bezinken, heb wel het gevoel dat dit een periode van grote veranderingen gaat worden op allerlei vlakken. En ik moet aan mezelf beginnen denken is sowieso meerdere keren benadrukt. Me ook zorgen om mezelf gaan maken en niet alleen om anderen zoals ik nu doe...

Ga zo vertrekken. Tot straks

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:39

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:56

Succes Flappie!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:21

Zo het is druk geweest vandaag, heb bijgelezen maar er is niet veel blijven hangen. Vandaag weer een hele dag gewerkt, toen ik thuis kwam was mn vriend zijn collega er al om het pakket van deze week op te halen, niet echt ontspannen thuiskomen. Normaal komt hij na het eten, moest het nog snel in orde maken en daar hou ik niet zo van, zorg dat hij volgende x wat later is of dat ik het eerder klaar heb. Daarna bij ons thuis eten, hond uitgelaten, filter v/d vijver schoongemaakt en het grasgemaaid want daar was vant weekend niks van gekomen door dat gedoe met mn auto, zucht. Was weer een vermoeiende dag. Net even lekker ontspannen in bad gelegen, dat was wel even nodig. Voel me een beetje grieperig dus ik heb net al iets ingenomen, hoop dat het overgaat. De schade aan mn auto wordt hersteld, dat is wel erg fijn ook al is het maar lakschade.

PW, wat fijn dat je deze week terecht kan, ben benieuwd! Als je hulp nodig hebt met je vragen dan hoor ik het wel maar ik denk dat jij toch het beste de antwoorden weet. Zou het nu gewoon even wegleggen en er morgen op je gemak mee verder gaan, het was een spannende dag voor je. Hoe voel je je verder?

Sifra, hoe is het met jou? Zag je wel ergens voorbij komen maar ben het alweer vergeten. Hoe is het met je krentenbaard?En met je hondje, heb je de uitslag al gekregen?

Daijano, leuk dat je geshopt hebt, veel leuke dingen gekocht? Je moet jezelf toch ook weleens verwennen, zou me er niet al te schuldig over voelen maar ik snap je wel. Als je jezelf niet kietelt dan lach je nooit.

Petulan, wat leuk een veulentje opkomst, spannend. Is het het 1ste veulen?

Flappie, dat is heftig 2 sessies op een avond, hoe komt dat zo? Is dat met verschillende psychs? Ik kan jammer genoeg niet op een avond terecht en heb mn afspraak van vandaag af moeten zeggen. Even kijken hoe ik dit in de toekomst gaan doen. Hoe was je 2de sessie?

Angela, wat vervelend van je werk, wat is er nu afgesproken? Voel je je al iets beter?

Sam, hoe is het met jou? Weet je al iets meer over je huisje?

Geloof dat ik iedereen wel zo'n beetje heb gehad? Las aan het begin dat de meeste hier slecht hadden geslapen, daar kan ik me ook bij aansluiten. Hoop dat we vannacht een beter nacht tegemoet gaan, allemaal.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:44

Hee Civ, klinkt druk allemaal. Trek je het wel een beetje op je werk? Hier alles ok, de krentenbaard gaat beter, heb er nou ineens erg ontstoken tandvlees bij. Echt heel raar. Morgen naar de tandarts. Ik ga zo mn bed in, al zal slapen wel weer niet gaan lukken (ja , ik weet, foute instelling, maar het gaat al bijna een week zo). Hoop dat jij een beetje kan slapen straks. Pas goed op jezelf!

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:59

Hallo,
Sorry dat ik jullie wat in de steek heb gelaten, heb een zwaar weekend
gehad maar nu gaat het wel weer wat beter. Vinden jullie het heel erg als ik niet alles bijlees?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:01

Als ik hier kom is het altijd weer rustig of lijkt dat maar? Op mn werk gaat het wel, het is leuk en gezellig maar soms merk ik wel dat ik even rustig aan moet doen. Dan krijg ik het wat benauwd of draaierig. Moet opletten dat ik niet teveel hooi op mn vork neem zeker nu ik er nog niet aan gewend ben er thuis alleen voor te staan.

Heb je een aparte afspraak bij de tandarts gemaakt of moest je al op controle? Slaap lekker en succes morgen, hoop dat je er weer snel vanaf bent.

RR, ik vind dat geen probleem. Wat was er dan dit weekend.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:08

druk met de studie, ze zijn dingen van mij kwijtgeraakt waardoor ik reparatieopdrachten moet maken.
Ook heb ik veel gedoe met werk en contracten. Zou wat minder gaan verdienen omdat ik bepaalde vaardigheden
nog niet zou gaan doen maar nu laten ze me het toch doen (was niet de afspraak).
Ook heb ik wat gedoe gehad met mn vriend, hij begrijpt gewoon niet dat ik niet overal zin in heb of
dat ik gewoon niet altijd vrolijk kan zijn. Verder alweer hoofdpijn gehad ;(

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:47

CIV: ik loop al enige tijd bij de psycholoog voor relatietherapie samen met mijn vriend en deze afspraak stond al even ingepland, toen ik het vorige week persoonlijk zo moeilijk kreeg heb ik mijn psycholoog gebeld voor een individuele afspraak en de eerste plek die hij had was eerst vrijdag, maar er was een plek vrijgekomen vandaag en dus wou hij mij vandaag al zien daaromtrent. Kon het wel gebruiken vandaag na zo'n dag.

Morgen even contact leggen met de rechtsbijstand maar vrees aan 1 kant toch dat mijn baas kan maken wat hij gaat doen. Dan is het nog alleen de vraag of ik moeilijk WIL gaan doen want er is ook nog altijd zoiets als de arbeidstijdenwet die hij duidelijk heeft overschreden al die jaren en heb ook nog een werkgeversverklaring waarop staat dat ik nu eigenlijk een contract van onbepaalde duur zou hebben, maar weet niet wat de rechtsgeldigheid daarvan is...

Aan de andere kant wil ik mij nl gewoon op mijn herstel gaan storten en dit liefst zo snel mogelijk zo dat ik ook zo snel mogelijk ergens anders aan de slag kan en dan heb ik mss al die extra stress niet nodig...

En zo hebben we dus weer stof voor een slapeloze/woelige nacht :) Het is toch altijd wat he...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:07

Hey Flappie, dan snap ik waarom je 2 afspraken op een dag had. Heeft het je geholpen? Succes vandaag, zou even kijken wat ze zeggen/adviseren en dan daarna gaan handelen, als dit mogelijk is. Heb je wel een beetje geslapen? Het is inderdaad altijd wat, vrees dat we dat allemaal wel kennen.

Ik heb slecht geslapen, had een zware nachtmerrie, bah. Ben erg moe maar we moeten weer gaan werken, hopelijk slapen we vannacht beter. Tot vanavond dames, hopelijk hebben jullie beter geslapen en een leuke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:50

Hier ook een slechte nacht, vlak voor het slapen gaan een giga huilbui gehad..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 09:33

Pff ik heb ook slecht geslapen. Ieder uur voorbij zien komen en heel onrustig dromen. Echt heel vervelend.

Flappie hoe was het bij de psycholoog? Had je er wat aan?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:06

Goeiemorgen iedereen,

had er zeker wat aan PW. Was dus de eerste sessie alleen en aangezien die goede man mijn voorgeschiedenis al kende konden we redelijk snel to the point komen. Het komt er op neer dat ik serieus moet gaan werken om aan mezelf te denken en wat minderen aan anderen en in de plaats van anderen. Voel mij nl snel schuldig over alles, bv over het feit dat het nu fout aan het lopen is tss mijn vriend en zijn ouders. Hij heeft mij doen inzien dat dat niet mijn schuld is, maar de evolutie die hij doormaakt die dat veroorzaakt en zijn ouders die daar gewoon verkeerd op anticiperen.
IS maar een voorbeeld van vele dingen waarover ik mij nogal snel schuldig voel in mijn omgeving waar ik eigenlijk weinig mee te maken heb.

De 2e sessie was dan met mijn vriend en daar is een pak van mijn schouders gevallen. Ik heb nl een erg zwijgzame vriend naar de omgeving en ik zat de voorbije weken erg met de schrik dat als hij zo bleef zwijgen hij er zelf ook aan ondedoor zou gaan. Maar gisteren vertelde hij me dat zijn teammanager met hem gesproken had en daar had hij een groot deel van de problemen aangekaart, hij pakte ook mijn telefoon op van mijn beste vriedin die belde en daar ging hij ineens spontaan vertellen dat het niet lekker liep met zijn familie en met zijn beste vriend kan hij er nu ook eindelijk over praten. Is voor mij nl een enorme last van mijn schouders wetende dat hij er ook over praat nu wat voorheen niet het geval was...

Hoop dat jullie het snappen tenminste ? ...