[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:28

Ik voelde de ring op het begin met de sex weldegelijk en soms is het ook zo dat hij overdag ' zakt' en dan gaat het jeuken, erg fijn. ;) Het inbrengen van tampons met ringgebruik vind ik weer niet lastig, het eruit halen juist wel want dan komt de ring mee. :P Doorringen is bij mij niet mogelijk, dan krijg ik na anderhalve week al last van doorbraakbloedingen die niet stoppen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:28

Iris82 schreef:
Ik zou eigenlijk wel voor het Mirena spiraaltje gaan. Heb er persoonlijke goede ervaringen mee. (te lezen in dit topic)

oww dat wist ik niet!!! (daarom stond er ook bij dat ze daar info over kon gaan inwinnen ;))

ik heb altijd een super gave huid gehad. nooit pukkeltjes of mee-eters enz. maar sinds het spiraaltje heb ik daar wel last van. Als je acne hebt, wordt het 3x zo erg door de mirena := weet niet of dat moet willen hoor..

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 20:41

Ik heb even een vraagje.
Ben nu 2 maanden aan de Diane pil. Nu heb ik zelf ook een Spastische darm en zodra ik de pil weer slik na de stopweek krijg ik last van hele erg obstipatie. Mijn plan is nu gewoon om even een tijdje te stoppen met de pil, want ik lig dan echt helemaal krom van de pijn omdat het helemaal vast zit.
Is dit normaal zo bij de Diane pil? Of is dit zowiezo zo bij de pil? Weet iemand anders mischien een goed alternatief?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:34

Effe mezelf quoten:
Emytje schreef:
Is er hier iemand die van de pil op de prikpil is overgestapt? Wat zijn jouw/jullie ervaringen?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:36

_Tara_ schreef:
Sylviaaa schreef:
mensen hier ervaring met de nuva-ring?
is dat pijnlijk inbrengen en voel je het zitten?
en hoe zit het met het overslaan van je menstruatie, krijg je dan snel doorbraak bloedingen?

Ik wel :j
Pijnlijk met inbrengen echt totaal niet. Je voelt het ook zeker niet zitten. Tijdens sex ook nergens problemen mee. Soms halen we 'm er wel even uit. Het is eigenlijk grotendeels hetzelfde als een tampon. Al vind ik tampons rotter met inbrengen enzo dan die nuvaring.
Overslaan van menstruatie doe ik wel eens ja. Heb nog geen last gehad van doorbraak bloedingen.

Ik heb hem zelfs nu 3 x doorgeringd en nu pas een lichtelijke doorbraak.

Dus best netjes dus :j

Voor de rest werkt het echt goed hoor, geen last van dat hij uitzakt :n

Ga wel veranderen, omdat hij me te duur word iedere keer, betaal iets van 12,50 via de zorg en nog eens 20 euro bij de apotheek, terwijl ik voorheen alleen maar 16,50 betaalde voor de pil.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:00

Dat is bij mij dus ook 1 van de redenen dat ik iets anders wil...

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:23

Hoe weetje eigenlijk, dat als je de pil lange tijd door slikt of hij veilig is?
Je kan hem wel eens te laat of een dag later ingenomen hebben ect.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:25

Pfff had ik eindelijk is de tijd om de dokter te bellen voor een afspraak om op iets anders over te stappen, zijn ze op vakantie tm zondag..Maandag maar weer proberen dus.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:45

WillemYntJee schreef:
Pfff had ik eindelijk is de tijd om de dokter te bellen voor een afspraak om op iets anders over te stappen, zijn ze op vakantie tm zondag..Maandag maar weer proberen dus.

Oja dat heb ik nou ook altijd!

Sylviaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:49

misschine ene hele domme vraag, maar waarom zou je een tampon moeten inbrengen als je de ring draagt? of bedoelen jullie bij doorbraakbloedingen?

edit: nog een vraagje, hoe gaat dat eruithalen?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:55

Sylviaaa schreef:
misschine ene hele domme vraag, maar waarom zou je een tampon moeten inbrengen als je de ring draagt? of bedoelen jullie bij doorbraakbloedingen?

edit: nog een vraagje, hoe gaat dat eruithalen?

Wanneer ik terug begin met de nuvaring, heb ik meestal nog zo'n 2-3 dagen mijn regels, vandaar :)

crazylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:26

Even een vraagje tussendoor:
Nadat ik de MAP heb geslikt heb ik onwijs last van een opgezette buik.
(het lijkt wel of ik drie maanden zwanger ben) Verder lijkt het wel alsof ik spierpijn heb, lijkt wel of al mn mn spieren in mn buik strak staan..

Kan dit door de Map komen ?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:50

Ja dat klopt! Het wil niet zeggen of je wel of niet zwanger bent geweest hoor, want dat zou je nu nog niet kunnen merken.

De volgende bijwerkingen zijn gemeld bij het gebruik van de noodpil:

Misselijkheid (bij 14 tot 24 % van de gebruiksters)
Overgeven (bij 1 tot 5 % van de gebruiksters).
Pijn in de onderbuik, duizeligheid, vermoeidheid en hoofdpijn (bij 14 tot 21 % van de gebruiksters)
Gevoelige borsten (bij 3 tot 17 % van de gebruiksters)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:31

Wietse_07 schreef:
Hoe weetje eigenlijk, dat als je de pil lange tijd door slikt of hij veilig is?
Je kan hem wel eens te laat of een dag later ingenomen hebben ect.

iemand? :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:32

Nou dat is simpel, dat weet je niet. :P
Te laat innemen, dan moet je m dus een dag overgeslagen hebben. De meeste pillen kun je wel savonds innemen als je het normaal gesproken sochtends doet.

Op de meeste strips zit ook een 'dagen'telling. Dan kun je zien welke pil je op welke dag slikt. Je ziet het dan meteen als je er 1 vergeten bent. Dan lijkt het me niet verstandig om maar weer gewoon maanden door te slikken, maar even navragen aan de HA wat je het beste kan doen. Meestal meteen stoppen zodat je ongesteld wordt.

kelly_Utah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:04

Kheb de pil, en ik noem hem: De bezorgde moederpil xD...
Khad een vriendje, en toen vond ons mam het nodig, terwijl er niets speciaals gebeurde xD

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:16

Voorkomen is beter dan......... (vul zelf maar in)
Niet bezorgd van je moeder, ze wil enkel het beste voor je!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 23:33

Romyv schreef:
Prospice schreef:
Er zijn zoveel vormen van anti-conceptie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De huisarts geeft aan dat alles mogelijk is en dat niets een specifiek voordeel heeft. Wat raden jullie mij aan...

Mijn situatie: 25 jaar, onregelmatige periodes, weinig bijkomende lichamelijke klachten enkel acne, wel even een choco/depri dip de dag voor de menstruatie, nooit anticonceptie gebruikt, ik wil absoluut niet aankomen, geen kinderwens op de korte termijn.

Prikpil, gewone pil, spiraaltje? Ik weet het echt niet meer... maar meoet wel een keuze gaan maken.

als je voor een spiraaltje gaat, moet je niet geeen hormoon spiraaltje nemen omdat je daardoor nog meer last van je acne zal krijgen.. Ik zou de diana85 eens googlen als ik jou was, licht hormonoon, veilig, je acne zal mminder worden of zelfs weggaan en je komt er niet vn aaan!

onzin! er is KANS op, niets is zeker :n ik ben er zeker op vooruit gegaan! ik heb veel minder last van uitslag/puistjes acne sinds ik van de pil af ben en een spiraal heb :)

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 00:23

Ik laatst een discussie, maar we kwamen er samen niet uit.

Vraag:
Als je sinds kort aan de pil bent begonnen (1e strip). Na hoeveel tijd kun je dan veilige seks hebben (zonder condoom, en dan heb ik het nu niet over soa's maar over zwangerschap)? Vriendin is wel gewoon begonnen op de 1e dag van haar menstruatie.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 02:49

@Danique07: meteen. ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:32

Nou he he madam hier heeft eindelijk een afspraak :D T staat geloof k al 3 maanden op de planning maar nu eindelijk een keer de dokter gebeld. Kan mooi bij de vrouwlijke dus dat vind k ook wel fijn.
Blijft alleen nog de keuze over: Nuvaring of Spiraal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:44

Even een vraagje hier, kan iemand mij voordelen van de prikpil tegenover de gewone pil en het spiraaltje vertellen?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:48

Unwritten schreef:
Even een vraagje hier, kan iemand mij voordelen van de prikpil tegenover de gewone pil en het spiraaltje vertellen?

je hoeft niet iedere dag de pil in te nemen, mensen die dit met enige regelmaat vergeten tasten daar de betrouwbaarheid mee aan. Van de prikpil weet ik niet heel veel, weet wel dat het hezelfde hormoon is als de gewone pil (stopt de rijping en de eisprong)

Spiraaltje blijf5 jr zitten, je zal of helemaal niet of heel minimaal ongestelt zijn. De rijping van je eisprong wordt niet verhinderd waardoor je ovulatie optimaal is en je direct zwanger kan worde als die eruit is gehaald. Met een hormoonspiraal is het aantal hormonen lager en minder zwaar dan bij de pil waardoor die minder schadelijk is, een koper spiraal is zelfs helemaal zonder hormoon.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:33

Prikpil is 1x per 3 maanden een spuit in je bips! Maar dan niet meer ongesteld.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:47

Romyv schreef:
Iris82 schreef:
Ik zou eigenlijk wel voor het Mirena spiraaltje gaan. Heb er persoonlijke goede ervaringen mee. (te lezen in dit topic)

oww dat wist ik niet!!! (daarom stond er ook bij dat ze daar info over kon gaan inwinnen ;))

ik heb altijd een super gave huid gehad. nooit pukkeltjes of mee-eters enz. maar sinds het spiraaltje heb ik daar wel last van. Als je acne hebt, wordt het 3x zo erg door de mirena := weet niet of dat moet willen hoor..

Ik heb ook het spiraaltje. Ik had voor de mirena nooit echt last van acne. Af en toe 1tje. Maar om eerlijk te zijn heb ik er na de mirena absoluut niet meer last van gekregen. Dus bij mij had het geen enkele invloed. Ik denk dat het ook persoonsgebonden is.