Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Ik zou eigenlijk wel voor het Mirena spiraaltje gaan. Heb er persoonlijke goede ervaringen mee. (te lezen in dit topic)
_Tara_ schreef:Sylviaaa schreef:mensen hier ervaring met de nuva-ring?
is dat pijnlijk inbrengen en voel je het zitten?
en hoe zit het met het overslaan van je menstruatie, krijg je dan snel doorbraak bloedingen?
Ik wel
Pijnlijk met inbrengen echt totaal niet. Je voelt het ook zeker niet zitten. Tijdens sex ook nergens problemen mee. Soms halen we 'm er wel even uit. Het is eigenlijk grotendeels hetzelfde als een tampon. Al vind ik tampons rotter met inbrengen enzo dan die nuvaring.
Overslaan van menstruatie doe ik wel eens ja. Heb nog geen last gehad van doorbraak bloedingen.
Sylviaaa schreef:misschine ene hele domme vraag, maar waarom zou je een tampon moeten inbrengen als je de ring draagt? of bedoelen jullie bij doorbraakbloedingen?
edit: nog een vraagje, hoe gaat dat eruithalen?
Romyv schreef:Prospice schreef:Er zijn zoveel vormen van anti-conceptie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. De huisarts geeft aan dat alles mogelijk is en dat niets een specifiek voordeel heeft. Wat raden jullie mij aan...
Mijn situatie: 25 jaar, onregelmatige periodes, weinig bijkomende lichamelijke klachten enkel acne, wel even een choco/depri dip de dag voor de menstruatie, nooit anticonceptie gebruikt, ik wil absoluut niet aankomen, geen kinderwens op de korte termijn.
Prikpil, gewone pil, spiraaltje? Ik weet het echt niet meer... maar meoet wel een keuze gaan maken.
als je voor een spiraaltje gaat, moet je niet geeen hormoon spiraaltje nemen omdat je daardoor nog meer last van je acne zal krijgen.. Ik zou de diana85 eens googlen als ik jou was, licht hormonoon, veilig, je acne zal mminder worden of zelfs weggaan en je komt er niet vn aaan!
Unwritten schreef:Even een vraagje hier, kan iemand mij voordelen van de prikpil tegenover de gewone pil en het spiraaltje vertellen?
Romyv schreef:Iris82 schreef:Ik zou eigenlijk wel voor het Mirena spiraaltje gaan. Heb er persoonlijke goede ervaringen mee. (te lezen in dit topic)
oww dat wist ik niet!!! (daarom stond er ook bij dat ze daar info over kon gaan inwinnen)
ik heb altijd een super gave huid gehad. nooit pukkeltjes of mee-eters enz. maar sinds het spiraaltje heb ik daar wel last van. Als je acne hebt, wordt het 3x zo erg door de mirenaweet niet of dat moet willen hoor..