Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:17

mijn mdl arts zei tegen mij, dat ik geen bananen moest eten, want die verstoppen
dus dan zullen er wel vezels in zitten :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:17

Ik heb juist vezels van mijn MDL arts gekregen om het zaakje draaiende te houden. Als ik even geen vezels neem, ik heb het in een uitprobeerperiode gedaan, dan gaan mijn darmen zoveel pijn doen en dat gaat dan door naar mijn andere lichaamsdelen. Tenminste zo ervaar ik het

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:13

Bananen werken stoppen inderdaad en ook kalmerend, als ik steeds aan de dunne ben eet ik juist bananen!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:14

joyce2 schreef:
Bananen werken stoppen inderdaad en ook kalmerend, als ik steeds aan de dunne ben eet ik juist bananen!

hier inderdaad nog zo eentje.
Tegenwoordig probeer ik standaard 1 banaan per dag te eten..

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:46

Ik moet wel zeggen,sinds de dokter "colofiber" heeft voorgeschreven, heb ik veel minder "last". M'n krampen zijn verminderd en ik moet op een meer regelmatigere basis naar de WC. Het is een soort preventief middel maar het is geen medicijn, meer op natuurlijke basis dus het kan niet schaden :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:44

Nou, gister was het weer feest. Was op een verjaardag en we gingen gourmetten. Knoflooksaus was toch niet zo'n goed idee. Maar ik vind het zo lekker.. -O-
Oh en het eten was zowiezo te vet. Maar ik vind gourmetten zo leuk -O-.

Gevolg: Verschrikkelijke buikpijn. :+
Was gelukkig niet de enige, bleek nog een meisje te zijn met spastische darmen, dus zaten we samen op de bank met een kussen op onze buik tegen de pijn. (Dat vind ik altijd wel lekker, om dan mijn buik warm te maken :P).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:51

banaan helpt bij mij ook alleen vind ik ze niet zo elke dag.
Ja een kruk of pittenzak op de buik is zo lekker dan

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:14

Uhuh, of een warme douche op je buik gericht, of een lekkere warme fleece deken :j.

Werken bananen zo goed dan? Ik houd helemaal niet zo van banaan :+.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:28

Zo, al eventjes nie tmeer gereageerd.
Verhuisd, 6 tentamens...STRESSS dus

Ging een weekendje naar een vriendin, en jawel midden in de treinreis van 1.5 uur kwam het langs.
Voelde me helemaal slap worden, misselijk enz.
Dus in een bomvolle trein (waarom de spits ineens om half 3 begonnen was vraag ik me nog steeds af) met mn backpacktas helemaal van de kaart een wc opzoeken.
Daar een kwartier gezeten, was mn schaamte wel voorbij...ik was gewoon ziek.
Eindelijk het eindstation, denk je er bijna te zijn, rijd de aansluitende trein niet! Wachten op de bus, ijskoud en ziek.

Maarrrrr toen kwam mn grote redding, een grote groep militairen. Komt er een naast me staan, "je hebt t koud he?"
Ik: Ja... (nog steeds ziek, zwak misselijk en lijkbleek
"komen wij je wel warm houden" En dan sta je daar met 5 man om je heen :+
Gelukkig heel aangekomen en lekker bijgekomen, maar was wel blij met die mannen, stond niet meer vol op de tocht.

En gelukkig zijn alle tentamens enzo ook klaar.

@ het vorige: Bananen werken inderdaad tegen de dunne, en heel goed tegen kramp. Ik lust ze alleen absoluut niet. En warmte helpt ook goed, helpt ook met je peristaltiek enzo en helpt spieren ontspannen dus een warme douche, kruik etc. helpen zeker! :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:36

Oke, vandaar! ;)

Ik krijg dan ook vaak ehm.. Nouja. Gassen. Als ik ze tegenhoud ga ik boeren en krijg ik soms oprispingen. Maar als ik het dus gewoon 'los' laat, trekt de buikpijn weg. Heerlijk charmant dus. Dan laat ik liever af en toe een boer. :+

Verder heb ik eigenlijk altijd dat ik direct na het eten naar de wc moet zegmaar, dan is het daarna ook gelijk voorbij meestal. Als ik dit niet doe, dan gaat mijn buik opzetten en krijg ik gigantische buikpijn en misselijkheid en een heel vol gevoel. := Bovendien kan ik dan ook niet naar de wc, want dan zit het dus helemaal vast. Dus eigenlijk is het in mijn geval het beste om direct naar de wc te gaan. Maar dat kan niet altijd -O-.

Pfff in de trein is ieders grote nachtmerrie :(:). Ik heb het eens gehad in de file in Parijs. We stonden van sochtends vroeg (8 uur), tot savonds laat (half 11) compleet vast. Gelukkig hebben we een camper-idee met een wc er in :=.
Het ergste was dat we die avond niet bij een hotel terecht konden, we konden net aan op een parkeerterein bij een tankstation overnachten. Om de volgende dag gezellig verder te rijden in de file. (We waren namelijk nog lang niet parijs door :+).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:43

hihihi ja dat is een nog een leuke bijkomstigheid bij deze aandoening, gassen :o

ik had er laatst zo'n last van en echt vreselijk niemand kon bij me in de buurt komen :o gelukkig was ik alleen thuis. T lucht in ieder geval wel op :D

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:26

Gas heb ik (helaas, vooral voor mijn omstanders :D ) ook veel last van :(

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:52

Vervelend, die OV troubles.. :(:)

Gas en opgeblazen buik heb ik ook erg last van.

Vind dat ook erger als de pijn en de krampen :o
Ben weer fijn heel de avond naar de wc aan het rennen.. kweet niet waar het van is. Wel slecht (ongezond) gegeten, vanochtend gewerkt op nieuwe werk (wat totaal niet bevalt :( ) en nog steeds aan de antibiotica met als bijwerking, jawel; diarree :+
Fijn als je al PDS heb :P

Dus vrees dat het een combinatie van alles bij elkaar is...

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:08

Haha ooooh dat herken ik! Mijn medicijnen hebben ook zulke bijwerkingen. Alleen die verstopte in het begin de boel juist. (Kan dus ook diarree veroorzaken, maar dus ook het tegenovergestelde). En eerlijk is eerlijk. Ik was er blij mee :'). Eindelijk kon ik alles normaal eten, want 'verstoppen' is bij mij dus dat alles normaal werkt. Bij mij was het niet verstopt, maar ik was mooi wel van de dunne af om het zo maar te zeggen :+.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:17

Dat is ideaal! :j

Hier is het wisselend. de laatste tijd eerder verstopt dan diarree.
Als ik moet kiezen heb ik liever dat ik aan de dunne sta, ben daar wel flink ziek van, maar als alles er dan uit is, dan ben ik ook weer opgeknapt. :+

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:28

Klopt, dat heb ik ook liever. Dan ben je er iig vanaf, alleen soms is het wel naar :+.
Ik word op zo'n moment namelijk helemaal beroert :=.

Het was zeker ideaal. Maar op dat punt werken de bijwerkingen nu minder. Ik heb nu vooral een super lage weerstand waardoor ik telkens allerlij ontstekingen krijg en zo ziek ben. :+

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:34

DarkDreamer schreef:
Klopt, dat heb ik ook liever. Dan ben je er iig vanaf, alleen soms is het wel naar :+.

Dat heb ik dan dus ook he. Dan ga ik op de wc zitten en dan is het maar een uur, alles eruit! Daarna ben je helemaal slap en futloos maar je krampen en echte pijn zijn weg en dan is het weer even rustig bijkomen.
Als het er niet uit wil (of nog erger, kan) bah bah.
In het begin toen ik ook nog geen dieet had en niet precies wist waar ik overal op reageerde, en daarvoor zelfs niet eens dat ik een spastische darm had, kwam het redelijk vaak voor dat ik gewoon flauwviel op de wc en helemaal van de wereld af was.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:37

Whow. Dat is wel heel heftig :=.

Ik krijg wel gigantische temperatuurs verhoging, zweet barst me dan letterlijk uit. Ik word kotsmisselijk en licht in mijn hoofd. Echt heel naar.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:39

Inderdaad, alsof je een gigantische opvlieger hebt!
Dat is dan wat ik er nu nog aan over heb mocht er eens iets verkeerd vallen.

Gelukkig ben ik te jong voor de overgang :+

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:42

DarkDreamer schreef:
Het was zeker ideaal. Maar op dat punt werken de bijwerkingen nu minder. Ik heb nu vooral een super lage weerstand waardoor ik telkens allerlij ontstekingen krijg en zo ziek ben. :+

Herkenbaar helaas :\ dit is mijn 3e AB kuur in 6 weken tijd.
Wordt er gek van, overal gaat vanalles ontsteken en door die AB gaat m'n weerstand alleen maar verder achteruit...

Die aanvallen heb ik gelukkig maar af en toe, maar daar kun je idd goed ziek van zijn. Daarna moet ik ook gewoon echt naar bed, ben dan echt helemaal kapot!

Lolleke; wat voor dieet volg je?
Ik heb laatst een poging gedaan om het SC diet te volgen, maar ik lustte echt helemaal niks van dat intro dieet.. maarja, ik denk dat er wel een verband is tussen pds en voedsel..

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:43

Wat is een AB kuur ook weer? :o

Ik ben daarna ook compleet 'weg'. Dan ben ik helemaal energieloos en moet echt even bijkomen. Wat dat betreft is het een zwaar onderschat probleem vind ik :+.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:47

antibiotica ;)

Dat is wel echt heel vervelend.
Ik heb pas 1x gehad dat ik echt helemaal begon te trillen, en slap werd, bijna flauw viel.
Verder heb ik bijna altijd last, maar is er wel redelijk mee om te gaan (mede dankzij de duspatal)

Heb je vaak zo'n aanval?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:56

Ohjaaa :'). Ofcourse.
Ben niet zo helder vandaag ;).

Enige regelmaat. Nu ik verplicht minder uitga dankzij de medicijnen die ik slik heb ik er ook minder last van. Ik was vaak gestrest voor het uitgaan omdat ik bang was dat ik last zou krijgen er van :+. Plus dat drank uiteraard ook niet goed is voor je darmen.

Maar als ik eenmaal last heb, heb ik meestal ook zo'n aanval.. -O-

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:59

Pfoee.. hier is veel gepost :P
Druk weekend gehad :D

DarkDreamer schreef:
Nou, gister was het weer feest. Was op een verjaardag en we gingen gourmetten. Knoflooksaus was toch niet zo'n goed idee. Maar ik vind het zo lekker.. -O-
Oh en het eten was zowiezo te vet. Maar ik vind gourmetten zo leuk -O-.

Gevolg: Verschrikkelijke buikpijn. :+
Was gelukkig niet de enige, bleek nog een meisje te zijn met spastische darmen, dus zaten we samen op de bank met een kussen op onze buik tegen de pijn. (Dat vind ik altijd wel lekker, om dan mijn buik warm te maken :P).

Das wel fijn,, een lotgenoot op zo'n moment!
Warmte is ook fijn inderdaad, ik pak altijd zo'n kersenpittenzak even 5 min in de magnetron en lekker naar bed met dat ding op mn buik!

Mijn vriend weet trouwens niet eens alles van mijn pds, hij weet dat ik bij bepaald eten last krijg, maar niet dat ik diarree krijg oid. Ik zeg dan meestal dat ik buikpijn krijg :p
Met uit eten gaan houdt hij er ook rekening mee enzo, das echt wel fijn!

Lolleke schreef:
Zo, al eventjes nie tmeer gereageerd.
Verhuisd, 6 tentamens...STRESSS dus

Ging een weekendje naar een vriendin, en jawel midden in de treinreis van 1.5 uur kwam het langs.
Voelde me helemaal slap worden, misselijk enz.
Dus in een bomvolle trein (waarom de spits ineens om half 3 begonnen was vraag ik me nog steeds af) met mn backpacktas helemaal van de kaart een wc opzoeken.
Daar een kwartier gezeten, was mn schaamte wel voorbij...ik was gewoon ziek.
Eindelijk het eindstation, denk je er bijna te zijn, rijd de aansluitende trein niet! Wachten op de bus, ijskoud en ziek.

Maarrrrr toen kwam mn grote redding, een grote groep militairen. Komt er een naast me staan, "je hebt t koud he?"
Ik: Ja... (nog steeds ziek, zwak misselijk en lijkbleek
"komen wij je wel warm houden" En dan sta je daar met 5 man om je heen :+
Gelukkig heel aangekomen en lekker bijgekomen, maar was wel blij met die mannen, stond niet meer vol op de tocht.

En gelukkig zijn alle tentamens enzo ook klaar.

@ het vorige: Bananen werken inderdaad tegen de dunne, en heel goed tegen kramp. Ik lust ze alleen absoluut niet. En warmte helpt ook goed, helpt ook met je peristaltiek enzo en helpt spieren ontspannen dus een warme douche, kruik etc. helpen zeker! :)

AAhh vet, dat die militairen zo aardig waren om even om jou heen te komen staan :D

DarkDreamer schreef:
Oke, vandaar! ;)

Ik krijg dan ook vaak ehm.. Nouja. Gassen. Als ik ze tegenhoud ga ik boeren en krijg ik soms oprispingen. Maar als ik het dus gewoon 'los' laat, trekt de buikpijn weg. Heerlijk charmant dus. Dan laat ik liever af en toe een boer. :+

Verder heb ik eigenlijk altijd dat ik direct na het eten naar de wc moet zegmaar, dan is het daarna ook gelijk voorbij meestal. Als ik dit niet doe, dan gaat mijn buik opzetten en krijg ik gigantische buikpijn en misselijkheid en een heel vol gevoel. := Bovendien kan ik dan ook niet naar de wc, want dan zit het dus helemaal vast. Dus eigenlijk is het in mijn geval het beste om direct naar de wc te gaan. Maar dat kan niet altijd -O-.

Pfff in de trein is ieders grote nachtmerrie :(:). Ik heb het eens gehad in de file in Parijs. We stonden van sochtends vroeg (8 uur), tot savonds laat (half 11) compleet vast. Gelukkig hebben we een camper-idee met een wc er in :=.
Het ergste was dat we die avond niet bij een hotel terecht konden, we konden net aan op een parkeerterein bij een tankstation overnachten. Om de volgende dag gezellig verder te rijden in de file. (We waren namelijk nog lang niet parijs door :+).

Meteen naar de wc gaan is wel het beste inderdaad..
Helaas kan ik dat echt niet, vaak uit schaamte.. :=

Bij gas, dat hou ik vaak op.. tjah met buikpijn tot gevolg helaas.. Maar als ik ruimte zie, dan laat ik het wel gaan :P (als ik buiten loop, of ik ben alleen thuis :P )

Lolleke schreef:
DarkDreamer schreef:

Dat heb ik dan dus ook he. Dan ga ik op de wc zitten en dan is het maar een uur, alles eruit! Daarna ben je helemaal slap en futloos maar je krampen en echte pijn zijn weg en dan is het weer even rustig bijkomen.
Als het er niet uit wil (of nog erger, kan) bah bah.
In het begin toen ik ook nog geen dieet had en niet precies wist waar ik overal op reageerde, en daarvoor zelfs niet eens dat ik een spastische darm had, kwam het redelijk vaak voor dat ik gewoon flauwviel op de wc en helemaal van de wereld af was.

Oh bah, dat slappe en futloze gevoel vind ik echt heel eng... :=
Ben blij dat diarree de laatste tijd weinig voorkomt bij mij!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:00

Zoo weer bij :P

Vrijdag ga ik op kroegentocht in Tilburg, met mijn vriend en wat vrienden van hem.
Zie er wel een beetje tegenop, omdat mijn buik drank niet altijd even goed verdraagd :=