Leven met Autisme

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:34

Fiffil: ik heb dat op ponykamp ook heel erg gemerkt bij de kinderen :j
Enkele voorbeeldjes:
- "Eline, ik ben moe", ik: "ga maar even liggen :)" *meisje gaat middenin de kamer op de grond liggen :')*
- (tijdens paardrijles) Instructrice: "Neem je teugels maar eens een kilometer korter!" Jongetje: Huh :? Dat kan helemaal niet! :D *big smile* :')

Fenrir

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:35

Haha ja gelukkig ken ik uitdrukkingen nog wel :P maar sarcasme gaat ook vaak fout. Mijn vriend is vaak sarcastisch en hij ligt altijd weer dubbel als ik er heel serieus op inga. :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:38

Corelli schreef:
Fiffil: ik heb dat op ponykamp ook heel erg gemerkt bij de kinderen :j
Enkele voorbeeldjes:
- "Eline, ik ben moe", ik: "ga maar even liggen :)" *meisje gaat middenin de kamer op de grond liggen :')*
- (tijdens paardrijles) Instructrice: "Neem je teugels maar eens een kilometer korter!" Jongetje: Huh :? Dat kan helemaal niet! :D *big smile* :')

_O- Briljant!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:12

Carroussel vond ik ook altijd een drama hoor.
Niets voor mij en ik kan het nooit volgen, zeker niet in de beginfases met alles 10000 keer husselen.
Dan is er weer iemand niet en wat een gedonder. Maargoed, niet meedoen betekende dus erachteraan hobbelen.

Helemaal als je dan een paard hebt wat niet fatsoenlijk lopen wil, heel frustrerend.
Ik ben blij dat ik niet meer op manegepaarden hoef te rijden.. Ik werd er niet gelukkig meer van.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:20

Snoompje schreef:
Dan zou ik toch even met Londen bellen hoor. Leg de situatie voor en kijk wat ze er van zeggen. Dan heb je in ieder geval al het mogelijke gedaan toch?

bellen brrr daar doe ik niet aan.
heb nu persoonlijk contact met de hoofdcoordinatoren van de master via mail, dus weet niet wat er nog bij toegevoegd kan worden.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:24

Zo, tijd geleden dat ik hier geweest ben :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:56

moonfish13 schreef:
Carroussel vond ik ook altijd een drama hoor.
Niets voor mij en ik kan het nooit volgen, zeker niet in de beginfases met alles 10000 keer husselen.
Dan is er weer iemand niet en wat een gedonder. Maargoed, niet meedoen betekende dus erachteraan hobbelen.

Helemaal als je dan een paard hebt wat niet fatsoenlijk lopen wil, heel frustrerend.
Ik ben blij dat ik niet meer op manegepaarden hoef te rijden.. Ik werd er niet gelukkig meer van.

Ik heb geen probleem met manegepaarden, nu scheelt het dat die van ons alles behalve stom en afgestompt zijn. ;)

lillybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:40

vroeger in de manege les werd weleens gezegd "schop hem doormidden als hij niet reageerd!"

pfoeh, ik durfde daarna helemaal geen been meer te geven.

tja, sarasme kan ik zelf wel toepassen, maar ik heb het niet altijd door als mensen sarcastisch zijn. soms wel :) maar dan zijn ze het ook overduidelijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:05

Gelukkig geven ze bij mij op de manege gewoon les :) moet zeggen dat ik het ook wel een erg goede manege vind hoor, vergeleken met de rest waar ik ben geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:34

Nou ik hou ook niet van bellen ladypaard (word al zenuwwappig als ik bij de bios kaartjes moet bestellen).Toch doen, is een goede oefening!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:42

Dat merk ik ook aan mijn broertjes. Onbekende mensen bellen/aan de telefoon hebben vonden ze in het begin dood eng, maar hoe vaker ze het hebben gedaan, hoe zelfverzekerder ze nu zijn. Nu is het eigenlijk geen probleem meer :)
Alleen de eerste stap is echt een probleem, maar als je eenmaal over die drempel heen bent, dan heb je het "ergste" gehad.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:42

Heeft een van jullie ervaring met het GGZ? Ik hoor er namelijk veel slechte verhalen over. Ik wil me laten testen op Asperger, maar ik denk dat ik dan via de huisarts wordt doorverwezen naar het GGZ (lijkt me?) alleen schijnt het dat je daar vaak niet zo goed wordt opgevangen... vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:43

Mijn ervaringen zijn niet positief niet negatief, maar dat is met alles zo :+
Ik heb er wel goede steun van gehad, maar het is maar net wie je treft.
Mijn diagnose heb ik overigens niet daar gekregen.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:53

ach wat zal ik zeggen, opzich was ik heel positief. ik ben doorverwezen met m'n problemen naar altrecht jongvolwassenen, vond het daar erg fijn. ze hadden op elke verdieping een eigen wachtruimte, waardoor het voor mij erg overzichtelijk was en redelijk rustig. fijne psych. alleen toen ik diagnose kreeg werd het daar moeilijk, m'n psych wist daar te weinig van af, dus het was elke keer weer zoeken. en maar wachten op een plek bij een autismeteam.
Waar ik gediagnosticeerd ben, vond ik het niet zo fijn. was een enorme fabriek. erg onoverzichtelijk en wist nooit waar ik aan toe was. vond het vooral erg dat bij het testen ineens een stagaire ernaast zat, terwijl er dus verdenking was van autisme en ik enorm faalangstig ben. vond dat ook erg raar.
In eerste instantie zou ik daar ook naar toe gaan voor behandeling, maar omdat de regels zijn veranderd en je in de omgeving moet wonen mocht ik daar niet naar toe, en zit ik nu dus ergens anders. omdat dit al veel kleinschaliger is heb ik er een beter gevoel bij. maar zit nog teveel in de overgangsperiode om er verder wat zinnigs over te zeggen (alleen m'n psych is dus raar, nou ja ze is arts ofzo).
dus in het kort ervaring is dus zowel enigszins positief als negatief. ligt denk ik vooral aan waar je terecht komt. en hoe groot/kleinschalig ze zijn.

@ siskeh toch maar even een opmerking over je onderschrift maken, ik wordt er gek van, ergens weet ik wel die andere betekenis van oorwurm (heb die link nu al zo vaak aangeklikt), maar toch blijft t, hé een topic over oorwurmen (beestje) :+ en dan met de gedachte: wie maakt er nou een topic over oorwurmen

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:59

Dat zijn oorwormen geen oorwurmen :D :')

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:04

die heten hier gewoon oorwurm :+

maar dan moet ik wel zeggen dat mijn ouders uit groningen komen (en dus gronings/duits spreken) en in het duits is het dus ook iets met whurmen ofzo :P
Laatst bijgewerkt door ladypaard op 15-09-10 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:04

Nouja, we zullen wel zien dan. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:08

Ik heb donderdagavond trouwens een gesprek met mijn moeder (mijn vader niet, die is er dan niet) naar aanleiding van m'n mail. Dus ben benieuwd. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:27

Fiffill schreef:
Heeft een van jullie ervaring met het GGZ? Ik hoor er namelijk veel slechte verhalen over. Ik wil me laten testen op Asperger, maar ik denk dat ik dan via de huisarts wordt doorverwezen naar het GGZ (lijkt me?) alleen schijnt het dat je daar vaak niet zo goed wordt opgevangen... vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.

Ik ben getest bij AMC paar jaar terug, Autismeteam had een flinke wachtlijst.
Neem contact op met de NVA (autisme vereniging), zij weten ook welk team bij jouw in de buurt goed is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:28

Oké, ik woon zelf in Amstelveen dus Amsterdam is voor mij het meest in de buurt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:48

Fiffill schreef:
Oké, ik woon zelf in Amstelveen dus Amsterdam is voor mij het meest in de buurt.

AMC/de Meren bellen. Weet niet hoeveel expertise er nog zit. Er is daar flink bezuinigd jaar of wat terug, maar autismeteam regio Amsterdam heeft toen helemaal veel mensen moeten ontslaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:54

Oké, bedankt voor de tip. Ik zal toch eerst naar de HA moeten voor een doorverwijzing maar ik zal het ook met hem bespreken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:49

Doet het Riagg in Amstelveen dit niet?
Daar kom ik altijd, dat zou meer in de buurt zijn voor je.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:51

Oh, geen idee. Ik wist niet eens dat er eentje was in Amstelveen. :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:53

Jeps, Jeugdriagg. Tegenover het ziekenhuis Amstelveen.

Daar is mijn vader momenteel bezig met onderzoeken.. Ook vermoedelijk een Asperger.