Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:54

Heel herkenbaar :j

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:50

Civ,... ik denk toch dat ik snel kom buurten!!!
Voorkom dit soort situaties, alleen als je jezelf echt goed voelt! Mocht dat het geval zijn dan pb je maar!

Pw jeetje hoe is de situatie met je vriend nu?
Dat met het paardje vind ik erg lastig indd, je wil het goed doen en stelt je doelen, dan komt iemand en
verziekt je harde werk. Tast je grenzen voorzichtig af en dan gaan beslissen.

Het feit "iedereen naar zijn zin maken" ken ik al te goed, dat was mijn hoofd probleem, mijn hapto heeft het mij goed afgeleerd, het kost je bakken energie zodat anderen je leuk vinden , opzich niet zo erg maar je krijgt er iet alijd hetzelfde voor terug, ik denk zelf alleen met mensen omgaan die je ook voeden met energie en niet alleen leegtrekken, je hebt genoeg aan jezelf en echt geen energie voor anderen die het niet eens voelen! Niet iedereen kan je leuk vinden, jij vindt zelf toch ook niet iedereen leuk.
Sneller nee zeggen het woordje NEE bestaat niet voor niets.!!!
Mensen die altijd maar wat van je willen hebben het niet door, maar je mag jezelf niet laten slopen!
Je verdient nu alleen maar positieve aandacht en veel energie van anderen, kunnen zij dat jou niet geven opdonderen dan!

Ik plaats zo even een stukje dat ik zelf geschreven heb en graag met jullie wil delen!
Hoop dat jullie er wat aan hebben.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:04

Een reis maken kan je op verschillende manieren.
Je zal op een begeven moment je doel bereiken, de ene keer duurt het langer en is het zwaarder, reis altijd alleen ook ben je met meerdere je gaat alleen.
De gedachtenreis ga je alleen, niemand die met je mee kan de enige reisgenoot zal je ik zijn.
Ik die je al kent of ik die nog ergens op je wacht, ga en laat je niet tegenhouden.
Dagen met twijfel zullen je proberen terug te laten gaan maar je kan twijfel overwinnen,
Volg je gevoel, luister wat je ik je te zeggen heeft, soms zal de stem heel zacht en bijna niet te horen zijn maar luister goed, je gevoel zal je leiden zonder tegen je te liegen.
Eerlijk zal je meegenomen worden, begeleidend door al je gedachten, je gevoel, je stem,
Je adem en je hart.
Voel wat je voelt hou het niet tegen, want je gaat de strijd tegen je gevoel niet winnen,
Je reis begint niet zomaar je moet zelf de eerste stap zetten , je gevoel zal je voet over de lijn zetten, denk niet na over wat je misschien moet doen of juist niet, laat je verleden achter je en kijk niet terug, het verleden kan je niet inhalen het is gebeurd, niets zal meer zijn als toen,
Je maakt dingen mee om te leren, sterker te worden, mooier te worden, zuiverder te worden.
De reis is jouw doel nu, jouw doel is reizen!
Geef je de tijd om te dromen, als je droomt heb je tijd om te wijs te worden, jaag jezelf niet
of je zogenaamde dromen achterna. Voel of dat wel is wat je zo graag wilt, vraag je af of de prijs niet te hoog is!!!
Mensen die je dichtbij staan koester ze, koester hun gevoel, zodat je het mee kan nemen op reis, het zal je drijfkracht zijn hou van hun en zij zullen van jou houden.
Je gevoel zal je vertellen van wie je houdt zonder dat zij je slopen, je gevoel is waar!
Laat de rest de volgende afslag nemen , ze zijn jou liefde en aandacht niet waard! Ze kosten ou teveel energie en je raakt uit balans.
Reizen kan je alleen maar houden van doe je samen, soms neem je de verkeerde afslag,
Soms stop je te laat maar je zal steeds weer op het goeie pad komen.
Je zal goed naar jezelf moeten luisteren soms ben je het er niet mee eens, maar die discussie zal je wederom niet winnen , vechten tegen je gevoel is onbegonnen werk!
Hou je niet in , ga!
Geniet van alle mooie en lelijke dingen die je tegenkomt, iedere dag is een nieuwe les een nieuwe proef.
Dat wat je ik eerlijk belangrijk vind dat zal de enige weg zijn, al het andere is een doodlopende weg!
Stap voor stap kom je dichterbij , dichter bij dat wat je werkelijk voelt!!!!

Goeie reis!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 12:37

Mooi geschreven daijano :j

Edit: Heb gisteren nog wel een beetje met mijn vriend kunnen praten, maar de sfeer blijft een beetje ongemakkelijk.
Erg lastig, maar het hoort erbij denk ik. Voor hem is het natuurlijk ook niet makkelijk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:11

Ik heb een lijstje met punten gemaakt voor mijn gesprek met mijn psychiater vanmiddag. En nu begin ik ook daar aan te twijfelen. Zal ze het niet raar vinden? Is het niet overdreven? Maar ik ben bang dat als ik het niet meeneem, ik de helft vergeet of niet durf te zeggen. Herkennen jullie dat? Ik ben er gewoon misselijk van...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:24

Thanks Pw, even over dat lijstje, heel goed zelfs dan kan je niks vergeten, je gaat er tenslotte heen zodat ze je met alles verder kunnen helpen, is ook makkelijke rom een beeld te krijgen van je als je gewoon alles op tafel legt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:32

Idd, anders weet ik het wel weer, dan doe ik me weer beter voor en dat heb ik al te lang gedaan. Krijg net trouwens een brief binnen van mijn werk waarin nog even fijn zwart op zit staat dat mijn contract niet verlengd wordt. "Wij wensen u alle goeds voor de toekomst" Ja hoor, rot toch op.
(Sorry hoor)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:45

Oja, Pollewoppy, die brief.....! Heb ik ook gehad: Ik was zo'n fijne collega, met zo veel feeling voor het vak blabla. Rot op idd, dat dacht ik ook hahaha

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:13

Vandaag een hele dag op stap geweest, is goed gegaan en vanavond nog even naar mn paardje met een vriendin. De training gaat niet door, ze had iets anders maar dat was ze vergeten, kan gebeuren maar wel jammer, nu traint ze haar morgen weer. Ben wel wat moe maar het was/is dan ook een drukke dag. Heb trouwens nog even achter mn sollicitaties aangebeld, 1 was er al vervuld en de ander had nog wat moeite met het uitzoeken van de reacties, 382 stuks!!! Niet normaal toch? Vermoed dat ik nog wel even thuis zit.

PW vervelend zo'n brief, als het met dezelfde tekst als Sifra is dan kun je die eventueel aan je toekomstige leidinggevende laten zien, als referentie. Hoe voel je je, al een beetje beter dan gisteren? Hoe is je gesprek gegaan, je briefje nog meegenomen?

Daijano, lekker vakantie? Mooi geschreven! Hoe gaat het nu met jou? Als ik me erg goed voel moet ik je pben? Begrijp het niet helemaal :? Als je deze kant op komt moet je het wel even laten weten dan zet ik de :9k klaar :P ;)

Petu, hoe is het met je buikgriep? Beterschap in ieder geval.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:37

Ik heb een fijn gesprek gehad bij mijn behandelaar / psychiater. Ze vond het goed dat ik gebeld had omdat ik eerder wilde.

Ik heb de punten die op m'n lijstje stonden kunnen bespreken.
Met m'n medicijnen ga ik toch weer terug op de oude dosering. Ik was er weer mee begonnen sinds maandag, maar dan de halve dosering. Maar dat slaat niet genoeg aan.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:19

:wave:

Ik lees heus nog met jullie mee, en ik denk ook geregeld aan jullie. Maar omdat dit geen HK-topic is, kan ik niet te veel meer posten, omdat het dan off-topic gaat zijn :(

Maar denk nog wel aan jullie :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:12

Dipmoment :n
Besefte me straks dat, hoe dichter mensen bij me staan, ik ze verwaarloos. Alsof ik het als vanzelfsprekend beschouw dat ze er voor me zijn en van me houden... Vooral het vriendje, op het intieme vlak ben ik gewoon niks waard momenteel. En dat vind ik gewoon zo erg, ik wil zo graag laten merken hoeveel ik van m hou en dat ik 'm waardeer zoals 'ie is!! Maarja, door mn eigen drukke gedoe blijkt dat niet. Weet wel dat hij t niet erg vindt, maar juist de mensen die dicht bij me staan heb ik zo hard nodig en wil ik niet verwaarlozen..

*zucht* tis soms echt wel zo moeilijk en onduidelijk :n

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:57

Petulan, ik herken je heeel duidelijk :j
Bij mij is het ook vooral mijn vriendje die het moet ontgelden. En dan vooral op sexueel gebied :( Verder kan ik gelukkig wel nog knuffelen met m, maar sex :n ( al begint dat de laatste tijd wel beter te gaan :D :o )

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:01

Ow Petulan, het is heel erg herkenbaar wat je schrijft. Op de momenten dat je je dat weer even realiseert is het extra moeilijk. Kan me voorstellen dat je dus even een dip hebt.
Op het intieme vlak ben ik ook echt helemaal niks waard en dat is al een hele tijd zo. Er gebeurd echt helemaal niks. Komt bij mij ook o.a. door m'n medicijnen, maar ook gewoon omdat ik niet lekker in m'n vel zit. Voel me daar wel eens schuldig om tegenover mijn vriend. Hij verdient het niet, juist niet omdat hij altijd voor mij klaar staat en zoveel voor me over heeft. Verder over mensen die dicht bij je staan, dat heb ik ook. Mijn wereld is heel klein momenteel en dat vind ik heel moeilijk. Hopelijk wordt dat met de tijd weer beter...

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:06

Ik denk dat het belangrijkst is, dat je eerlijk blijft tegen de mensen die je na staan. Zo heb ik eigenlijk tegen ál mn vrienden en familie verteld en uitgelegd ( voor zo ver als dat gaat ) wat er met me aan de hand is. Dat wanneer ik eens een keer af zeg, of 'raar' reageer in hun omgeving, dat ze weten waarom dat dat is. En ik merk, nu ik er eerlijk over ben ( dit was eerst niet zo :o ) Dat er veeel meer begrip komt. Nu ik dan ook weer een betere periode heb ( ben er van overtuigt dat ik heus nog wel een terug val zal krijgen ) probeer ik dus ook weer even contacten te herstellen, en ook dank je wel te zeggen voor hun begrip!

Ik merk wel, dat mensen hierdoor veel meer begrip en geduld hebben :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:10

Precies samantha.
Gelukkig heb ik dat vanaf het begin wel gedaan. Daardoor begrijpen ze het ook als je even een tijdje wat meer op jezelf bent. Je leert wel wie je echte vrienden zijn. Sommige vriendschappen zijn zelfs alleen maar sterker geworden, of in ieder geval anders, minder oppervlakkig lijkt wel.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:13

Ja idd, maar dat vind ik weer een positief iets aan de situatie. Ik kies er voor om met mensen waarvan ik weet dat ze het eigenlijk niet goed met me voor hebben, te breken. Ik heb niet veel zelfvertrouwen/-respect meer na een aantal gebeurtenissen, maar ik vind wel dat ik het verdien om zo behandeld te worden als dat ik anderen behandel :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:14

En daar heb je groot gelijk in. Dat verdien je ook!!
(Heb het toevallig vandaag bij mijn psychiater nog gehad over gebrek aan zelfvertrouwen)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:15

Dat verdienen we allemaal!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:19

Zeker weten. Maar waarom laten we dan toch nog zo vaak over ons heen lopen he? (Ik wel in ieder geval)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:21

Ja, je vraagt het je af he :+

Pff, hier is een vriend op bezoek met zn 2 kinderen. DRUK DRUK DRUK DRUK DRUK DRUK DRUK _O-

Verder krijgen we ook een loge voor een paar dagen, met wat pech weken. Een vriend van Ray is met ruzie het huis uit gezet, en nu heeft ie geen familie of zo meer waar hij heen kan. Nou ja, dan maar bij ons. Ik laat m niet buiten slapen met zn ratjes :n Maar hoelang dat dit goed zal gaan? Ik weet het niet :n

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:24

Ojee, dat is wel heftig. Helemaal gezien jouw situatie. Pas goed op jezelf hoor!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:26

Ik ben nu met heel de bups naar huis, ga dan lekker slapen. Moet ook eerst nog slaap plek klaar maken enz *zucht

Ja, zeker ga ik op me zelf letten :j Heb ook heel hard een aantal regels opgesteld. Aangezien we onder bewind staan, wil ik dat ie een beetje mee betaald aan het eten. En ik wil dat ik merk dat ie zich moeite doet om een eigen huis te vinden en hulp bij maatschappelijk werk. Doet ie dat niet, kan ie ook bij mij gaan, ik ben geen liefdadigheidsinstelling :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:28

Heel goed van je. Ook dat is je grenzen stellen en bewaken!
Weltruste alvast he. Ik ga zo ook m'n bed in. Morgenochtend naar stal, maar eens even kijken wat ik met het jonge paard aan moet...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:28

Vanavond even naar mn paardje geweest en gezellig met mn vriendin gekletst, doet altijd goed even je verhaal doen en luisteren naar een ander. Dan over de intimiteit, bij ons gaat dat gelukkig wel ;) het is wel een periode minder gegaan. Straks is het 6 maanden niets dus we nemen het er nog even van _O-

Toen ik ben ingestort heb ik mn echte vrienden leren kennen, voor deze sta ik dan ook dag en nacht klaar en ik vertel ze eerlijk hoe ik me voel, al is dat weleens moeilijk. Andere geef ik minder tot geen aandacht. Vroeger zocht ik ook veel contact met mensen maar tegenwoordig wacht ik tot ze zelf komen, het moet wel van 2 kanten komen, merk dat er door deze tactiek toch al wat mensen afgevallen zijn. Daarnaast is het voor mij een stuk rustiger. M'n familie is ook erg belangrijk want die stonden ook voor me klaar. Is niet erg want échte vrienden heeft een mens helaas niet veel.

Sam, moeilijk zo'n onverwachte loge. Lijkt me lastig continu rekening houden met een ander zeker nu.