Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mijkee_

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 14:43

jeetje wat vervelend carolinef!

ik merk dat het koude weer wel invloed heeft op mijn suikers. als ik ga wandelen met de honden dan zit ik heel snel op een hypo

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:26

Nou lekker dan..eerst pootje in het gips ..zit gips niet goed moet ik morgen weer terug..vandaag ook maar even langs de huisarts geweest ik hoest al een paar dagen flink en ben goed beroerd maar sinds gisteren zit en blijf ik hoger dan 23 met mijn suiker niet goed dus..

Nu blijk ik een zware bronchitis te hebben dus weer aan een kuur..

Pfff ben het nu echt spuugzat !

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:27

jeetje wat hoog... wordt je daar niet ziek van? als ik een paar uur zo hoog zit moet ik altijd overgeven :o dan voel ik me hondsberoerd :oo

het mag van mij wel gaan dooien, met krukken lopen is ook levensgevaarlijk buiten :o

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:29

Ik wordt vreselijk moe met zulke hoge suikers. een collega van mij loopt op dit moment ook op krukken maar haar geeft het wel een veilig gevoel. Ik ben blij dat ik van die krengen af ben al zal mijn pootje nooit meer hetzelfde worden.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:30

nee het rare is dat ik weinig last heb van hoge suikers maar ja goed is het nooit...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:23

nou ik ben ook weer terug van zkh, ik heb waarschijnlijk een vorm van reuma die ontstekingen veroorzaakt aan mijn pezen en spieren, vandaar gevoelige hand en stijve vingers en zere rug, er zijn vandaag foto's gemaakt en ik zit aan de ontstekingsremmers voor 3 wkn, daarna terugkomen en kijken of t heeft geholpen.

volgens arts kan t ook niet anders dat suikers slecht zijn omdat ik dus zo veel ontstekingen heb in mijn lijf, klinkt logisch!

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:27

Dat klinkt inderdaad logisch. Maar hoges uikers kunnen ook ontstekingen veroorzaken toch? Hoe dan ook reuma klinkt niet fijn.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:33

ik ben al lang blij dat r n arts is die met n visie, plan van aanpak en vervolg visie aankomt, voor mijn gevoel heb ik daarvoor zo veel tijd verspild door aan te kloppen met mensen die er niet zo vastberaden in hebben gehandeld.

ach ja t komt zoals t komt, ben met dit soort dingen erg blij dat ik in het heden leef en niet bv 100 jaar terug

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:47

Heb je het nog over B12 gehad???????????????
Ik had al máánden last van m'n linker schouder. Ben daar niet voor naar een dokter geweest (had het niet overbelast, gevallen o.i.d., dus dacht 'wat kan hij ermee'.....)
Na 1 injectie (B12) is het al stukken minder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb het er nog met de assistente over gehad. Dat ze niet vaker daarop letten bij zulke klachten. Nu gaf ze aan dat als je op internet gaat zoeken naar klachten bij B12, je er bijna alles bij kunt zetten :P Dat is ook wel zo, maar zei haar ook dat het eigenlijk toch veel makkelijker (en goedkoper!) is om dan in het ieder geval een paar injecties te proberen en mocht dat dan niet helpen, dan verder te gaan zoeken naar bijvoorbeeld o.a. reuma!?!?
Ook de kramp in m'n vingers was zelfs al na 1x wat minder!!!!!

Verders aan alle dames met en zonder krukken héél veel sterkte!!!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:02

Ik heb diabetes type 1 sinds mn 12e, ik heb 4jaar lang een pomp gehad maar nu spuit ik weer gewoon.
als jullie nog wat willen weten... vraag maar. :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:03

Hoi cher ! mag ik vragen waarom je van de pomp af bent ?

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:09

tootje71 schreef:
Hoi cher ! mag ik vragen waarom je van de pomp af bent ?

Ja hoor. In de zomer gaat mn pomp er altijd 2 maanden af, en dit jaar heb ik dat zo gehouden omdat ik er helemaal gek van werd dat dat ding constant aan mn lijf zat, dus daarom spuit ik nu weer.
Het heeft allebei zn voordelen en zn nadelen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 16:49

nou gelukkig is er nu idd een visie caroline. wel vervelend zeg :oo

magriet: wat heb jij gehad?

ik heb ook nog nooit een pomp gehad. Toen die dingen op de markt kwamen liep ik nog in Amsterdam, maar toen mocht ik geen pomp omdat de suikers te wisselend waren... (daarom neem je toch een pomp?)
maar zo'n pomp zegt me verder ook niks. Heb altijd 4x op een dag gespoten... en het zit nu in mijn syteem

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:26

ik heb t aan de reumatoloog gevraagd van de B12, die zei dat de kenmerken daravan vooral moeheid waren en geen krampen, tsja............ik heb hier en op n ander forum heel wat anders gelzen maar wil als patient de arts niet op dingen gaan wijzen, ik probeer netjes zijn theorie!

ik kan haast niet geloven dat ik t zge, maar ik ga dus never nooit meer vand e pomp af, liever ding aan mijn lijf dan dat prikekn zelf, ik ben zo panisch voor naalden

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:46

Ik zit hier even met een flink probleem ! ik heb een zware bronchitis en heb sinds gisteren antibiotica gehad nu zit ik al 3 dagen boven de 20 ! en ik bolus mij gek maar hij gaat niet omlaag..

Net het ziekenhuis gebeld is er geen diabetesverpleegkundige aanwezig..lekker handig..

Hebben jullie dit ook eens meegemaakt en hoe opgelost ??

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:49

Caroline, mijn doktersassistente (die me ging prikken) zei PRECIES hetzelfde :D
Maar ik ben erg blij dat ik wel doorgedramt heb.......... :o

@tootje71, veel water drinken helpt iets. Ik drink iedere dag een glaasje water met een grote eetlepel appelazijn en dat werkt voor mij héél goed! (qua suikers :P )
De antibiotica heeft veel effect op je suikers. Misschien moet je je er op dit moment even niet heel druk over maken!!!
Heel veel sterkte in het ieder geval!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:03

dank je wel kentaro , ik ga heeel veel drinken haha

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:09

Het scheelt echt!!!
Als het je echt heel hoog zit, zou je misschien je doktersassistente kunnen bellen?!?
Ik was begin dit jaar heel erg van slag toen ik hoorde dat ik gelaserd moest worden, prik in m'n oog, slechter zien................ Maar bij m'n oogarts krijg ik echt niets aan uitleg.... Toen heb ik naar m'n huisarts gebeld. De assistente kon het helemaal begrijpen en heeft m'n huisarts terug laten bellen. Die heeft er ook wel wat verstand van en je kunt zo en zo je verhaal kwijt!!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 15:23

tootje71 schreef:
Ik zit hier even met een flink probleem ! ik heb een zware bronchitis en heb sinds gisteren antibiotica gehad nu zit ik al 3 dagen boven de 20 ! en ik bolus mij gek maar hij gaat niet omlaag..

Net het ziekenhuis gebeld is er geen diabetesverpleegkundige aanwezig..lekker handig..

bijspuiten met een gewone pen? dat helpt bij mij wel soms als ik te hoog zit en het wil niet weg met bolussen :)
sterkte!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:22

ja dat klopt maar heb op het moment geen insulinebuisje voor de pen in huis maar ik ga de apotheek even bellen , dank je wel !

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:43

MI1990 schreef:
tootje71 schreef:

bijspuiten met een gewone pen? dat helpt bij mij wel soms als ik te hoog zit en het wil niet weg met bolussen :)
sterkte!

ja indd, dat helpt vaak wel.
Ik weet niet bij welk ziekenhuis je zit, maar je zou ook naar de diabeter kunnen bellen daar is altijd iemand die een telefoon op zak heeft en 24u per dag bereikbaar is ivm spoedgevallen. Volgens mij kun je hier zo heen bellen ze hebben dan verder geen gegevens nodig.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:47

MI1990 schreef:
tootje71 schreef:

sterkte!

daar dacht ik ook aan! met de morfine en antibiotica spoot ik juist veel minder :o
ik heb er natuurlijk verder geen verstand van, maar ik zou het gevoel hebben alsof ik er geen controle over heb met zon pomp! maar als je idd panisch voor naalden bent snap ik het wel :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:09

Hoi hoi, ik ben naar de apotheek geweest en heb een pen met novorapid meegekregen gelukkig zakte mijn suiker al maar ik schoot nu door naar beneden ..pfff ..zit nu weer goed ( pen dus nog niet gebruikt) tja af en toe ben ik de pomp spuugzat !

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:34

Hey

Hier meld zich nog een diabeet heb het nu 3 en een half jaar.
Ben begonnen met tabletten had niet het juiste resultaat.
Toen door gestuurd naar de internist en moest insuline gaan spuiten begonnen met 2x per dag het ook niet het juiste effect en was
erg lastig te combineren met me werk.
Toen 4x per dag begonnen met spuiten ging ruim een half jaar goed en toen begon het gedonder kreeg me suikers niet meer omlaag.
Zat gemiddeld op 18 ben anderhalf jaar bezig geweest tot ze er achter kwamen dat het door de lang werkende insuline kwam bij mij.
Kreeg toen als antwoord we gaan over op de insulinepomp prima hoop je dat je snel aan de beurt bent ga je naar het ziekenhuis in doetinchem
zegt de dvk doodleuk kom over 3maanden maar terug wij moeten eerst allemaal nog vakantie opnemen we hebben daar nu geen tijd voor.
In eerste instantie helemaal uit het veld geslagen, ben toen naar me moeder gegaan en heb daar even een potje zitten janken.
Toen kwam me moeder met het briljante idee om naar winterswijk te gaan is net zover voor mij als doetinchem.
Hun opgebeld en kon binnen 1 dag al terecht en binnen 4 weken was toen alles in orde met de pomp.
Heb hem nu ruim een jaar en wil niet meer zonder, vergeet hem soms met het douchen zelfs wel is af te koppelen erg charmant met een beha en pomp bijna onder de douche te stappen.

Ben ondertussen al een aardige expert erin geworden en kan me er goed mee redden heb nu een gemiddelde suiker van 6.4
Groetjes Natasja

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:38

6.4 :wow: ..word er hier 1 heel jaloers.. haha nee hoor wat goed zeg ! ik zit nu op 9.4 maar zit al mijn hele leven te hoog...ik heb de hoop opgegeven...ach ..wie weet...