[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:47

Ik heb ook even een vraagje... Ik heb in december mijn haar laten verfen (spoeling) bij de kapper. Volgens de kapper moest er een roodtint door, omdat ik blond ben van mezelf. Dit gebeurde en ik vond het heel erg leuk. Nou is het dus al maart, en ik ben nog steeds heel donker. Ik krijg ook helemaal uitgroei, lijk wel grijs! Is er een manier om de spoeling er sneller uit te krijgen ofzo? De kapper zei dat er niets aan te doen was, maar mijn moeder vroeg het toen dus ik was er niet bij :)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:43

Ik heb wel eens van mensen gehoord dat je een kleur sneller uitwast als je head & shoulders shampoo gebruikt.
Ik weet niet of het waar is, ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik heb dat vaker dan 1x gehoord dus misschien werkt het wel :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:49

Volgens mij anti-roos shampoo van head & shoulders
(correct me if I'm wrong). :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:13

Ik probeer het toch nog één keer, omdat ik het toch wel binnenkort wil laten knippen...

Wie weet een leuk kapsel voor mij?
Ik zie door de bomen het bos niet meer en heb ook geen idee wat er bij mij past. En helaas moet het ook nog eens voor mijn opleiding in een staart kunnen.

Afbeelding

Wie heeft er een leuk idee voor mij?

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:47

Oké. Ik heb inmiddels mijn haar nog steeds donkerbruin, en ik wil graag weer terug naar blond, mijn eigen kleur, en misschien zelfs nog wel iets lichter voor de zomer.

Ik ben er nog steeds niet over uit ...
- Laten ontkleuren bij de kapper. (Dat doet toch errug zeer?)
- Steeds een teint lichter verven, totdat het weer blond is.

Wie kan mij advies geven?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:18

Als je gaat ontkleuren bij de kapper moet je het van te voren niet gaan wassen, want dan is het vetlaagje van je hoofdhuid weg, en dan doet het wel zeer (Dat had ik dus de 2e keer. Het was ontkleurd, en met het inkleuren met blondeerverf begon het te branden als een gek. Thuis maar eens even gevoelt en had de blaren en korsten op m'n hoofd zitten :=) De eerste keer dat ik heenging had ik nergens last van!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:24

Ok. Dan ga ik lekker met een ongewassen hoofd (iel) naar de kapper. Maar je hebt idd wel gelijk van dat vetlaagje. En ik denk zaterdag dan al. Want anders dan ga ik weer twijfelen over dat het zeer gaat doen en dan doe ik het niet, terwijl ik al twee maand roep dat ik het weer blond wil.

Maar dit is volgens mij wel de snelste oplossing hè? ipv telkens weer een teint lichter..

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:21

Oh, naar welke kapper ga jij trouwens? En hoeveel heb jij voor ontkleuren betaald? En hoeveel zou het voor mij kosten denk je? Of is er geen verschil qua kosten als je lang of kort haar hebt?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:14

Ik heb me haar iets donkerder geverfd(ontkleurd) weer. :D
Steek altijd lekker af bij me vriendin haha

Afbeelding

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:29

@ Margoo: Als je je haar met head & shoulders shampoo wast dan gaat de kleur sneller uit je haar. (werk zelf in een kapsalon) Wat je anders kan doen is er weer een kleur overheen doen, maar weet niet of dat je dat nog wilt.

@Ashley5 : Leuke laagjes, een lok (geen pony) maar een schuine lok.
Verder achter lekker veel laagjes in je haar.
Hoop dat je er wat aan hebt!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:31

@ JENNx:
Als je je haar wilt laten ontkleuren dan kan het zeer doen.
Maar probeer het dan niet te wassen, dan heb je een laagje op je hoofd zitten die het beschermd.

Succes !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:33

Volgens mij ligt het ook wel aan je huid zelf.. ik ging altijd fris gewassen naar de kapper, ook om te blonderen, daar verklaarde ze me voor gek, maar ik had nooit echt ergens last van. Ja 1 keer prikte het ergens, maar dat kwam omdat ik die ochtend nogal hard daarmee de punt van de afzuigkap van dichtbij had gevoeld :+ Maar als je bang bent dat het zeer doet kan je het beter niet wassen vlak tevoor.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:48

JENNx schreef:
Oké. Ik heb inmiddels mijn haar nog steeds donkerbruin, en ik wil graag weer terug naar blond, mijn eigen kleur, en misschien zelfs nog wel iets lichter voor de zomer.

Tint lichter verven lukt niet .. Je kunt je haar alleen gemakkelijk donkerder verven, lichter niet. De verf zal dan namelijk wel pakken, maar het komt er als het ware 'bovenop' dus het zal hoe dan ook donkerder worden .. Been there done that, ik moest ook gewoon naar de kapper helaas :+

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:50

Pff ik heb dus heel erg pluizig haar met kleine krulletjes, en de punten beginnen weer dood te worden. Nou is het al jaren in vrij subtiele laagjes geknipt zodat het niet één grote opkruipende zooi wordt, al gaat het natuurlijk nog heel erg omhoogkrullen en wijd staan.

Ik ben het zat. Iemand een idee of ik het in een ander model moet laten knippen? Als ik het gewoon in model probeer te brengen wil het namelijk maar op één manier, en het blijft gewoon pluizig en kleine rotkrulletjes.
Wat kun je er nou mee zeg...

Of moet ik gewoon weer de dooie punten eraf laten halen...?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 01:29

zoeizo moeten de dode punten er altijd af
dan pluist je har zoiezo minder.
Je kan altijd met je kapper samen kijken wat een leuk model voor jou is.

Wat doe jij zelf aan je haar elke dag?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 10:03

Oke help :D
Het is vandaag m'n verjaardag, dus ik wil m'n haar leuk hebben. :)
Iemand een makkelijke manier om haar op te steken?
De oren mogen niet vrij, ik heb psoriasis achter mijn oren namelijk!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:27

Nemurin schreef:
Pff ik heb dus heel erg pluizig haar met kleine krulletjes, en de punten beginnen weer dood te worden. Nou is het al jaren in vrij subtiele laagjes geknipt zodat het niet één grote opkruipende zooi wordt, al gaat het natuurlijk nog heel erg omhoogkrullen en wijd staan.

Ik ben het zat. Iemand een idee of ik het in een ander model moet laten knippen? Als ik het gewoon in model probeer te brengen wil het namelijk maar op één manier, en het blijft gewoon pluizig en kleine rotkrulletjes.
Wat kun je er nou mee zeg...

Of moet ik gewoon weer de dooie punten eraf laten halen...?

Ik heb ook vaak pluizig haar. Je hebt wel speciale shampoo tegen pluizig haar, of je kunt bijvoorbeeld andrelon golf en slag mousse gebruiken (werkt heel goed en als je stijl haar hebt zit het nog wat levendiger ook :) ), of Gold Heat van MATRIX. Dat is voor dik/stug haar maar helpt ook tegen pluizen. En natuurlijk de dode punten eraf halen.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:34

dressagelady schreef:
JENNx schreef:

Tint lichter verven lukt niet .. Je kunt je haar alleen gemakkelijk donkerder verven, lichter niet. De verf zal dan namelijk wel pakken, maar het komt er als het ware 'bovenop' dus het zal hoe dan ook donkerder worden .. Been there done that, ik moest ook gewoon naar de kapper helaas :+

Ik heb ook blond haar en had het bruin geverfd. Bij onze kapper heb je een soort blauwe shampoo waardoor de kleur er sneller uit gaat. Ook had ik blonde highlights, waardoor je de uitgroei niet goed zag. Nu is mijn haar weer helemaal terug naar blond gegaan zonder dat ik voor aap heb gelopen met half 'grijs' haar.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:37

_vivi_ schreef:
Ik heb wel eens van mensen gehoord dat je een kleur sneller uitwast als je head & shoulders shampoo gebruikt.
Ik weet niet of het waar is, ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik heb dat vaker dan 1x gehoord dus misschien werkt het wel :)

Ja, helpt absoluut! Eerst je haar een beetje vochtig maken, even insmeren, je hoofd inpakken met aluminium folie, een kwartiertje laten zitten, uitspoelen en dan opnieuw.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:38

Nu nog tips om je haar sneller te doen groeien en mn dag is goed O:)
Hmmm...:roll:
:D Ik wil het weer lang! Denk ik...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:46

JENNx schreef:
Oh, naar welke kapper ga jij trouwens? En hoeveel heb jij voor ontkleuren betaald? En hoeveel zou het voor mij kosten denk je? Of is er geen verschil qua kosten als je lang of kort haar hebt?

Ik ga naar Bouclé in Schoonebeek. Die zit daar naast de Schlecker ;). De eerste keer is het bij mij ontkleurd en weer opnieuw ingekleurd. En het was toen ook nog genkipt. Totaal €68,50. De tweede keer is het één keer ontkleurd en opnieuw ingekleurd en weer helemaal geknipt. Ik weet niet precies meer wat dat kostte, maar iets minder dan de eerste keer ;). En daarbij heb ik van mezelf ook bijna zwart haar, dus dan duurt het nóg langer om het te ontkleuren. Je kunt ook gewoon daar even heen gaan, zijn hele aardige mensen! Dan kun je wel vragen wat het ongeveer gaat kosten om het haar weer helemaal blond te krijgen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:34

Shanaa_w: je kan helaas je haar niet sneller laten groeien haha!
Was dat maar zo want ik wil het ook weer langer hebben.
Wat je wel moet doen is je puntjes goed bij houden, als je dode punten hebt denken veel mensen van ik laat het eraan dan is het sneller lang.
Maar wel altjd je puntjes knippen, anders groeit het namelijk niet meer.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:01

Je haar groeit dan nog wel, maar breekt aan de onderkant af.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:30

Miesjex schreef:
zoeizo moeten de dode punten er altijd af
dan pluist je har zoiezo minder.
Je kan altijd met je kapper samen kijken wat een leuk model voor jou is.

Wat doe jij zelf aan je haar elke dag?

Ik maak het nat, want als ik het droog kam dan is het gewoon pluis/dons. Dan doe ik er Andrélon krulcreme in, kam het (en dan zit het meestal ook wel in model, beetje om m'n gezicht heen enzo) en dan nog Andrélon krul schuim om het ook in model te HOUDEN. In ieder geval, dat deed ik altijd als ik het los had. Maar het ging zo opkrullen de hele tijd dat ik er gestoord van werd, en dat ik de hele dag in elke reflectie zat te kijken van tja jongens zit het nog wel goed? Ook wordt dat zo aan het eind van de middag heel warm ineens. En dus draag ik het nu meestal gewoon in een staart naar achteren... Dan krult tenminste alleen de staart flink en dat is niet zo'n ramp.
Maar vind het wel saai/jammer.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:35

Miesjex schreef:
Shanaa_w: je kan helaas je haar niet sneller laten groeien haha!
Was dat maar zo want ik wil het ook weer langer hebben.
Wat je wel moet doen is je puntjes goed bij houden, als je dode punten hebt denken veel mensen van ik laat het eraan dan is het sneller lang.
Maar wel altjd je puntjes knippen, anders groeit het namelijk niet meer.

Puntjes houd ik goed bij :j Ik was vorige week nog bij de kapper en die zei dat mijn haar héél goed verzorgt is, dus hieraan kan ik "niets verbeteren" .
Ik weet jammer genoeg ook dat er geen middeltjes zijn om het sneller te doen groeien |(
Ik had vorig jaar lang haar en toen op kaaklengte geknipt, wat heel leuk stond, en velen zeggen dat ik het weer zo moet doen, maar ik wil toch nog eens lang :+:
En nu zit ik op zo'n vervelende tussenlengte en bèèèh