[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:49

Ik ga beginnen met Desorelle 20...Maar op internet lees ik een heel aantal negatieve ervaringen hiermee...Ik wil hem voornamelijk nemen om mijn maandstonden iets lichter te maken...Ik mocht geen al te zware pil nemen van de dokter omdat ik zelf maar een lichtgewichtje ben...Begin nu toch een beetje te twijfelen Bloos

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:58

Vaak, lees je alleen maar slechte dingen. Als je een product slecht vind laat je het weten. Vind je het product goed dan zeg je niks.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:00

Mijn pil is bijna op. Dit is de laatste strip. Maar wat moet ik nu doen? Moet ik naar de dokter/apotheek/dokter bellen? Ik heb géén idee

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:30

Naar de apotheek met je vervolgrecept, als je deze niet hebt even een herhaalrecept aanvragen bij de ha, hebben ze vaak een apart nummer voor.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:24

Oke Ja dan zal ik eens even gaan kijken of ik een vervolgrecept heb. Mama heeft ze de vorige keer gehaald, omdat ik ontzettend druk was met van alles. En anders ga ik even de dokter bellen Ja

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:22

Ik heb ook een vraagje, ben al jaren aan de pil, eerst aan de Microgynon 30 en nu 50. Maar als ik een keer wil doorslikken word ik gewoon ongesteld heb het nu ook al 2 keer gehad dat ik in het buitenland was op vakantie. Nu was ik laats bij de HA en die zei dat ik geen andere pil kon nemen omdat ik al een redelijke zware heb, maar nu kan ik dus nooit een keer doorslikken met de pil Boos! Spiraal of mirena wil ik niet.
Wie kan mij helpen?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:15

Vorige keer in mijn stopweek ben ik helemaal niet ongesteld geweest, en nu ben ik sinds zondag gestopt en het gaat er weer niet uitzien of dat ik ongesteld ga worden. Terwijl ik eerst maar 6uur te laat moest zijn met de pil in nemen en dan was ik gewoon een halve dag ongesteld en had tussendoor ook vaak bloedingen :s

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:32

hm, ik slik nu ongeveer 5 jaar de pil.. en wil eigenlijk iets met minder hormonen.

spiraaltje leek mij wel iets, maar volgens de dokter is een nuvaring ook goed.
voordeel aan een spiraaltje is dat je het geluk kunt hebben dat je niet meer ongesteld wordt.

wie kan mij de voor- en nadelen van beide vertellen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:33

Die twee zijn nog een paar pagina's terug hier vergeleken, dus even de zoekfunctie gebruiken of bladeren Knipoog

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:14

PintoNatal schreef:
Vorige keer in mijn stopweek ben ik helemaal niet ongesteld geweest, en nu ben ik sinds zondag gestopt en het gaat er weer niet uitzien of dat ik ongesteld ga worden. Terwijl ik eerst maar 6uur te laat moest zijn met de pil in nemen en dan was ik gewoon een halve dag ongesteld en had tussendoor ook vaak bloedingen :s

Zwanger?

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:28

Hai

Misschien dat het hier al ergens staat, maar ik had een vraag. Als je je menstruatie een maandje wil uitstellen en de 'pauze' week dus overslaat en gewoon de pil door slikt, is het risico om zwanger te raken dan even groot als wanneer je wel de pauzeweek hebt ... ? (hopelijk leg ik mijn vraag zo goed uit haha)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:36

Je bent idd nog steeds gewoon veilig misspolly. Sterker nog, je kunt eindeloos doorslikken als je wilt. De stopweek is alleen ingesteld om vrouwen een natuurlijker gevoel te geven.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:37

Haha oke, bedankt!
Tja ik wou het toch even weten voor de zekerheid Lachen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:45

rosanne1988 schreef:
hm, ik slik nu ongeveer 5 jaar de pil.. en wil eigenlijk iets met minder hormonen.

spiraaltje leek mij wel iets, maar volgens de dokter is een nuvaring ook goed.
voordeel aan een spiraaltje is dat je het geluk kunt hebben dat je niet meer ongesteld wordt.

wie kan mij de voor- en nadelen van beide vertellen?

Ik kan je alleen iets over de nuvaring vertellen, spiraaltje heb ik geen ervaring mee, en t lijkt mij ook niks.
-Nuvaring heeft inderdaad minder hormonen, doordat t ding al op de plek zit waar t moet wezen.
-je hoeft er maar 1x in de 3 weken aan te denken
-je kan als je ervoor kiest zwanger te worden dit zelf bepalen zonder tussenkomst van HA.

Nadeel vind ik dat je t eerst zelf moet betalen (€20,- per 3 maanden)

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:54

Misschien een beetje 'raar'omneer te zetten hoor, maar ik heb de diane pil, en ik heb het vd week zonder condoom gedaan...Niet slim..Maar volgens de een is ie wél betrouwbaar tegen zwangerschap en volgens de andere weer niet. Ik weet niet wat moet doen? Wat ishet beste? Ik heb nu nog 1 week en zou dan een stopweek hebben maar meestal slik ik door, zal ik dan volgende week stoppen of juist door slikken?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:54

Diane is toch helemaal betrouwbaar zoals andere pillen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:55

Wietse_07 schreef:
Misschien een beetje 'raar'omneer te zetten hoor, maar ik heb de diane pil, en ik heb het vd week zonder condoom gedaan...Niet slim..Maar volgens de een is ie wél betrouwbaar tegen zwangerschap en volgens de andere weer niet. Ik weet niet wat moet doen? Wat ishet beste? Ik heb nu nog 1 week en zou dan een stopweek hebben maar meestal slik ik door, zal ik dan volgende week stoppen of juist door slikken?

staat als het goed is in de gebruiksaanwijzing Knipoog Staat in na hoeveel dagen je beschermd bent en of het helpt als anticonceptie middel.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:56

Ja, dat is het dus in de bijsluiter staat die ie niet beschermd maar ik heb het aan de HA gevraagt en die zeg van wel!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:29

De Diane pil is de enige pil die oorspronkelijk bedoelt is voor andere problemen (overbeharing, puistjes e.d.) en als "bijwerking" ervoor zorgt dat je niet zwanger wordt. Dit verklaart misschien de bijsluiter, al staat het er volgens mij wel altijd gewoon in.

Als je de Diane pil al lang genoeg slikt en altijd netjes op tijd slikt ben je gewoon beschermd tegen zwangerschap. Omdat je schrijft normaal gesproken door te slikken ga ik ervanuit dat je de pil al enige tijd slikt. Dan is het uiteraard gewoon veilig en ben je beschermd tegen zwangerschap.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:37

De Diane pil is inderdaad officieel geen anticonceptie maar bedoeld als medicijn tegen overbeharing. Echter omdat er stoffen inzitten die niet geschikt zijn voor zwangere vrouwen hebben ze het zo gemaakt dat je niet zwanger kan worden tijdens het gebruik van de Dainepil. Het is dus in de eerste plaats niet bedoeld als anticonceptie maar werkt wel zo. gewoon veilig dus

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:10

ladyenpippi schreef:
Ik heb ook een vraagje, ben al jaren aan de pil, eerst aan de Microgynon 30 en nu 50. Maar als ik een keer wil doorslikken word ik gewoon ongesteld heb het nu ook al 2 keer gehad dat ik in het buitenland was op vakantie. Nu was ik laats bij de HA en die zei dat ik geen andere pil kon nemen omdat ik al een redelijke zware heb, maar nu kan ik dus nooit een keer doorslikken met de pil Boos! Spiraal of mirena wil ik niet.
Wie kan mij helpen?

Overstappen naar een andere merk pil, kan zijn dat de hormoon huishouding dan anders is waardoor je dan wel kunt door slikken.

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:16

wie van jullie is er eigenlijk nog steeds ongesteld, ondanks dat ze een spiraaltje heeft?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:14

rosanne1988 schreef:
wie van jullie is er eigenlijk nog steeds ongesteld, ondanks dat ze een spiraaltje heeft?

Ik, maar heb m ook nog maar 3 weken Haha!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:47

malih schreef:
ladyenpippi schreef:
Wie kan mij helpen?

Overstappen naar een andere merk pil, kan zijn dat de hormoon huishouding dan anders is waardoor je dan wel kunt door slikken.

Tja aan welke pil zou ik dan moeten denken, de HA zei dat dit al een redelijk zware pil was dus tja welke zou dan geschikt zijn voor mij? Kan het miss is proberen bij mijn andere HA die is niet zo dramatisch met dat zulk dingen Lachen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:10

@ Layenpippie: De Diane-35. Dat is de énige pil waar ik kon doorslikken zonder bloedverlies. Heb ook de microgynon gehad en daar was mijn lichaam niet van onder de indruk.