fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:37

Hey Wilawander. Welkom in het topic.

Ik slik helemala geen pijn medicijnen maar gebruik wel een soort "deo roller" van Grand Meadows om de pijn uitwendig te bestrijden.

Van mijn nieen heb ik ook onwijs veel last.

Beweging en leren een balans te vinden is voor mij hetgeen wat het beste helpt. En, klinkt zo raar, maar je went eraan elke dag weer pijn te hebben.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 10:52

Doei!

Inderdaad aan de pijn wen je. Het blijft wel vervelend maar het wordt een deel van je leven.

Zelf ben ik weer terug bij af Nagelbijten / Gniffelen Ben niet gebeld voor een spierbiopt dus dat lijntje kan niet verder, dus maar weer naar de huisarts. Pff die man ziet me alweer aankomen Scheve mond

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:13

Jeddah schreef:
Hey Wilawander. Welkom in het topic.

Ik slik helemala geen pijn medicijnen maar gebruik wel een soort "deo roller" van Grand Meadows om de pijn uitwendig te bestrijden.

Van mijn nieen heb ik ook onwijs veel last.

Beweging en leren een balans te vinden is voor mij hetgeen wat het beste helpt. En, klinkt zo raar, maar je went eraan elke dag weer pijn te hebben.

Ben ik met je eens dat je er aan went. Loop nu al dik 10 jaar met Chronisch pijn maar de laatste maanden is het heel extreem en heb ik echt problemen om het werken vol te houden en het einde van de dag fatsoenlijk te halen. Kan vaak niet zelfstandig opstaan uit bed of van de bank.

Wat is dat voor een roller? Iets met breeze? Groen spul wat naar menthol ruikt? Ik hadt jaren geleden zoiets via een kennis maar die zie ik nooit meer. Zoja waar haal je dat?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:16

Nee, het is wat anders. Niet menthol, hier meer info:
Citaat:
Grand Flex Pain Relief Lotion € 15,00

Lotion Rollon 88,72 ml

Klik hier
Uitwendige pijnstiller voor gewrichten, spieren en pezen.

Grand Flex Pain Relief Lotion is een verbazingwekkend product en bevat een krachtige pijnstiller welke wordt toegepast op de huid en diep penetreert en direct de pijn verzacht.

Te koop bij http://www.pardoes-aurora.nl

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:20

Hallo!
Nog een fibro aanmelder, al meer dan 6 jaar geleden diagnose gehad maar heb het al meer dan 8 jaar.
Ik wist helemaal niet dat er zoveel mensen met fibro paardreden! Lachen

Ik ga zo even door alle berichten, ben benieuwd wat voor tips en trucs er allemaal staan Lachen (zo post ik dan ook niks dubbel Knipoog )

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 15:58

Weer naar de huisarts geweest. Omdat ik zo veel last heb van mijn rechter voet ben ik nu doorverwezen naar de orthopaed. Mag donderdag heen en gaan ze ook een foto maken.

Hopelijk komt daar meer uit!

Had ook nog even vermeld dat de reumatoloog dus niet op fybro getest had en alleen bloeddruk en voetje had bekeken. Moet eerst afwachten wat de orthopaed zegt omdat ik dus amper kan slapen door die zere voet Nagelbijten / Gniffelen en dan kijken we verder.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:01

hallo mensen

Ik ben hier allang niet geweest, allerlei onderzoeken enzo gehad.

Ik heb ook Fybro, en het fenomeen van Raynaut.

Ik heb nu 2x pw. Dagbehandeling op de Sint Maartenskliniek.. heb er nu twee weken opzitten, en ik kan je vertellen, dat is best wel heel erg zwaar!!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:06

Raynaut? Wat is dat precies?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:08

Jeddah schreef:
Nee, het is wat anders. Niet menthol, hier meer info:
Citaat:
Grand Flex Pain Relief Lotion € 15,00

Lotion Rollon 88,72 ml

Klik hier
Uitwendige pijnstiller voor gewrichten, spieren en pezen.

Grand Flex Pain Relief Lotion is een verbazingwekkend product en bevat een krachtige pijnstiller welke wordt toegepast op de huid en diep penetreert en direct de pijn verzacht.

Te koop bij http://www.pardoes-aurora.nl

Weet iemand welke pijnstiller hierin zit? Hebben meer mensen ervaring ermee? Ik heb namelijk wel allerlei andere smeersels gebruikt (bij Tantum) dus als dit hetzelfde is hoef ik het niet te proberen.... Wat staat er op het etiket?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:12

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:16

thnx Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 19:55

Kev schreef:
Weet iemand welke pijnstiller hierin zit? Hebben meer mensen ervaring ermee? Ik heb namelijk wel allerlei andere smeersels gebruikt (bij Tantum) dus als dit hetzelfde is hoef ik het niet te proberen.... Wat staat er op het etiket?

Ik heb even het flesje erbij gepakt.
Er zit in:
MSM, Glucosamine, Capsaicin, Turmeric en nog wat moeilijke woorden... Bloos

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 20:39

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:38

Ik kan mij heel erg goed voorstellen dat dat bijzonder vervelend kan zijn (lijkt mij zelfs nog een understatement)

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 12:07

Bij mijn vriend gaat het nog altijd met ups en downs....
De éné dag kan hij alles aan, de andere niets...
Hij volgt nu cranio sacraaltherapie naast massages, en daar voelt hij zich echt herboren van, na zo'n sessie, een aanrader!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 16:05

dat is zeker fijn Astra!

Bij mij negeren ze de pijn bij de therapie, da's wel moeilijk, maar ik moet leren mijnleven niet te laten beheersen door de pijn... lastig hoor!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:23

het is officeel.. ik heb ook fybro...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:25

Fijn dat je een bevestiging hebt Lachen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:32

ja, ben er blij mee dat het nu een naam heeft!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:47

Ja dat snap ik, dan weet je tenminste wat je hebt en kan je het uitleggen.

Hier zijn ze nog steeds zoekende, krijg maandag uitslag van MRI van m'n enkel Nagelbijten / Gniffelen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 19:43

Bloos! Sterkte!

Ik moet over drie weken of zo een onderzoek voor een beknelde zenuw (??) in mijn elleboog...

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:48

Nog een aanmelder. Ik weet sinds een paar maanden dat ik fybromyalgie heb, maar loop al bijna 10 jaar met wisselende klachten. Sinds ruim een jaar zijn de klachten alleen behoorlijk verergert en het onder controle krijgen is nogal niet wat...
Net zoals veel mensen natuurlijk heb ik een vrij druk leven (gezin, werk, huishouden, huisdieren en natuurlijk mijn paardje Raya) en vraag ik me vaak af of ik niet beter als bijrijder dan als paardeneigenaar door het leven kan gaan. Het zou aan de ene kant makkelijker zijn (tijd, inspanning), maar ik zou Raya zo missen! Ik rij nu overigens niet, maar doe veel grondwerk met haar en of dat nu meer of minder belastend is durf ik niet te zeggen.
Hebben jullie ook wel eens twijfels gehad in die richting? En wat heb je er mee gedaan?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:55

Wow, dat dit topic nog een keer naar boven komt Bloos!

Ik zou heel graag een eigen paard willen hebben maar ik hou het domweg niet vol. Aangezien ik het niet eerlijk vind t.o. het paard zou ik er niet aan beginnen, maar als je al een paardje hebt ligt het natuurlijk wel wat anders.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:35

Nee, ik heb er geen twijfels bij gehad, maar ik heb dan ook geen kinderen of werk en dat scheelt natuurlijk al een hoop.

Ik ben sinds kort bij het revalidatie centrum en wat ik daar allemaal leer! Ja Echt veel! Vooral over hoe zo econimisch mogelijk te bewegen en dingen te doen. Stofzuigen doe ik nu zó anders dat ik er geen pijn meer bij hem (eerder altijd mega rugklachten ermee) en ik zélf daarna kan dweilen! Dat kon eerder ook niet. Ik dweilde alleen als mijn man eerst stofzuigde.

Ergo therapie en fysio helpen mij echt enorm. Je moet er wel open voor staan en jezelf wíllen veranderen.

Ik wil ook na meer van deze therapie gehad te hebben wat Centered Riding lessen nemen want ik ben evan overtuigd dat daar ook het een en ander aan schort, ik ben zo mijn lijf gaan ontzien dat ik weer andere delen overbelast/scheeftrek enzovoorts wat ook niet goed is natuurlijk. Therapie neemt de pijn beslist niet weg, maar leert je gewoon beter nadenken en geeft je echt "handvaten" om mee verder te komen zodat je je leven niet zo hoeft aan te passen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:42

Hoe kan je stofzuigen zonder last te krijgen dan?? Daar heb ik wel oren naar Haha!

Een eigen paard of niet?
Ik heb 2 leuke bijrijdsters dus als ik ziek ben dan valt niet de zorg op 1 bijrijder maar delen ze dat.
Op die manier krijgt mijn paard alle aandacht en beweging die ze nodig heeft en kan ik een/mijn paard houden.