[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_x_Vace_x_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 07:27

Ja draag wel beugel bh's ja
Mmm even testen of het daar aan kan liggen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:02

Nou, hier ook maar weer een naar berichtje van mij!

Ik heb het gevoel dat sommige delen ( Bloos ) het weer errug goed beginnen te doen, maar dat gaat gepaard met pijn... Je hoeft er maar naar te kijken en ze doen pijn Nagelbijten / Gniffelen

Ik vroeg me af of dit normaal was, of dat dit bij het proces van gevoel terugkrijgen hoort?

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:41

Bij mij niet!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:38

Jennifer schreef:
Zit niet vaak meer op dit forum, ben 1.5 jaar geleden (tijdelijk) gestopt met paardrijden.
Ben afgelopen donderdag geopereerd. Rechts 300 gram weggehaald en links 100 gram. Voel me hartstikke goed en het resultaat is nu al mooi!

Wanneer zijn jullie weer begonnen met paardrijden?

Absoluut niet L*llig bedoeld, maar heb jij je operatie vergoed gekregen door de verzekering?
Verhoudingsgewijs is er bij jou niet zoveel afgehaald. (maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er geen last van kunt hebben).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:40

Bij mij is er ook niet zo heel veel weggehaald, uit mijn hoofd zeg ik ook iets van 300 gram per kant. Ik was voor de operatie al een kilo of 10 afgevallen en was daardoor redelijk wat vetweefsel kwijtgeraakt, het was vooral klierweefsel en overtollige huid die is weggehaald. En het is zonder problemen totaal vergoed door de verzekering, was geen twijfel over mogelijk.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:51

Karin schreef:
Bij mij is er ook niet zo heel veel weggehaald, uit mijn hoofd zeg ik ook iets van 300 gram per kant. Ik was voor de operatie al een kilo of 10 afgevallen en was daardoor redelijk wat vetweefsel kwijtgeraakt, het was vooral klierweefsel en overtollige huid die is weggehaald. En het is zonder problemen totaal vergoed door de verzekering, was geen twijfel over mogelijk.

Zegt de verzekering dan niet: u bent al afgevallen, u heeft er dus niet meer zoveel last van?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 15:58

Nee, dat heeft de verzekering tegen mij niet gezegd.

Overigens had ik nog steeds veel last van mijn grote cupmaat toen ik eenmaal was afgevallen. Ik kon nog steeds geen kleinere beha aan, ze zaten nog steeds behoorlijk in de weg en ik kon dan ook niet wachten tot ik 'normale' borsten zou krijgen.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:26

300 gram is 1 cupmaat?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:15

Het zit 'm niet in de grootte, het zit 'm in de mate van fysieke klachten die jij neer kunt leggen bij je chirurg en de verzekering!
Bij veel overgewicht is het idd zo dat je eerst een streefgewicht moet halen, maar op 10 kilo maakt het niet uit of je een F of een E-cup hebt..

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:12

Petulan schreef:
Het zit 'm niet in de grootte, het zit 'm in de mate van fysieke klachten die jij neer kunt leggen bij je chirurg en de verzekering!
Bij veel overgewicht is het idd zo dat je eerst een streefgewicht moet halen, maar op 10 kilo maakt het niet uit of je een F of een E-cup hebt..

En toch ben ik het hier niet helemaal mee eens. Tuurlijk zit het hem niet 100% in de grootte. De ene heeft met een E-cup nergens last van terwijl de ander krom loopt van de pijn met die cupmaat.
Als je geopereerd wordt ga je gemiddeld (wat ik hier in dit topic lees) terug naar een c-cup. Als je een E of F hebt gaat er echt wel meer af dan 300 gram per borst.Bij een gemiddelde borstverkleining gaat er in totaal ongeveer een kilo af. Als je eerst moet afvallen, worden je borsten (in de meeste gevallen) ook kleiner dus dan heb je ook minder last. Dat ze er niet meer zo mooi uitzien en hangen is een ander verhaal.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat een smalle slanke vrouw last heeft van bv een D-cup en dat zij dus geopereerd wordt. Aan de andere kant zal zij waarschijnlijk ook naar een B-cup gezet worden en dan gaat er weer meer af.

Ik wil niemand beledigen maar ik vind 300 en 100 gram eraf behoorlijk weinig. Ik vraag me dan echt af of de betreffende klachten dan aan de borsten te wijten te zijn. Maar vanaf achter de computer kan ik hier uiteraard geen oordeel over vellen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:26

Ik wil daar geen oordeel over vellen, daar weet ik er gewoon niet genoeg voor van af!

Wel wil ik zeggen dat dat voor mij weinig is met mijn anderhalve kilo Bloos!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:33

Nanda schreef:
Ik wil niemand beledigen maar ik vind 300 en 100 gram eraf behoorlijk weinig. Ik vraag me dan echt af of de betreffende klachten dan aan de borsten te wijten te zijn. Maar vanaf achter de computer kan ik hier uiteraard geen oordeel over vellen Knipoog

Gelukkig niet, daar hebben we keuringsartsen voor.

Als ik niet geopereerd had hoeven worden, dan had ik het niet laten doen. Snijden in een gezond lichaam terwijl er geen strikte noodzaak is gaat tegen mijn principes in. Die noodzaak was er bij mij wél, een week voor de operatie kwam ik voor een intake bij de plastisch chirurg en die had dezelfde mening als de keuringsarts tien maanden eerder. Ik kreeg mijn (iets afgevallen) borsten met de beste wil van de wereld nog niet in een kleinere cup. Maar goed, denk wat je denkt, ieder zijn mening. Lachen

Ik moest overigens niet afvallen, ik wilde afvallen. Daar zit IMO wel een verschil tussen. Van 72 naar 62 kg vind ik niet zo schokkend bij een lengte van 1.70 m, van overgewicht was geen sprake, ik wilde alleen terug naar mijn oude gewicht van twee jaar eerder voordat ik ging studeren (en toen had ik al last van mijn E-cup).

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:38

.

naffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:47

Oeps, ben net gebeld door het ziekenhuis. Ik heb de bevestiging gehad dat de datum, 27 oktober, definitief is.
Het zweet breekt mij weer opnieuw uit. Aan de ene kant zie ik er naar uit, aan de andere kant ook erg tegen op.
Moet mij om 8 uur nuchter melden en ben rond kwart voor 10 aan de beurt.
Dus na 27 oktober heb ik een tas BH's in de aanbieding, kunnen tevens als tent gebruikt worden. Haha!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:36

Niet tegenop zien, je hebt heel lang op dit moment gewacht ofniet dan Knipoog Het zal even op de tanden bijten zijn, maar realiseer je zelf vooral wat je er voor terugkrijgt!!

Ik heb mijn BH's allemaal verbrandt!! En ik kan je zeggen, dat was huilen en lachen tegelijk, maar heb er geen seconde spijt van gehad!!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:22

Robijntjah schreef:
Ik wil daar geen oordeel over vellen, daar weet ik er gewoon niet genoeg voor van af!

Wel wil ik zeggen dat dat voor mij weinig is met mijn anderhalve kilo Bloos!

Schudt handjes met Robijn Knipoog Bij mij is er toen ook 1,5 kilo weg gehaald..
Maar ik denk niet dat je voor iemand anders kan oordelen of het veel is of niet en of iemand last heeft als er "maar" 300 gram wordt weggehaald..

@Naffie, idd wat Petulan zegt, wacht maar tot na de operatie, dan ben je zooo blij!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:54

ik zou ook heel erg graag een verkleining willen,maar als ik er al aan denk breekt het zweet me uit.
ik heb maat E,en ze zitten me flink in de weg,zeker tijdens het paardrijden en ik heb er ook vaak rugpijn van.

en als je die BH's ziet........net tenten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:59

Ing ook hier Clown

Ja, ik was ook zo blij ( beide keren Ja )

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:30

Snoevie schreef:
ik zou ook heel erg graag een verkleining willen,maar als ik er al aan denk breekt het zweet me uit.
ik heb maat E,en ze zitten me flink in de weg,zeker tijdens het paardrijden en ik heb er ook vaak rugpijn van.

en als je die BH's ziet........net tenten

Praat er gewoon eens over met een huisarts of eventueel een pc, je zult merken dat je er dan heel anders tegenaan kijkt Lachen Die mensen zijn professionals, die kijken (bot gezegd) niet alleen maar naar je tietûh Knipoog

De pleisters kriebelen!! Heb ze nu anderhalve week, merk nog niet veel..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:33

nou dat zou ik toch wel het ergste vinden dat ze ze allemaal zien tijdens zo'n operatie Tong uitsteken
ik ben zo preuts als wat

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:35

Haha, dat was ik ook! Echt niet te zuinig!! Je moet inderdaad écht over een drempel heen, helemaal omdat je ze lelijk en als (had ik) 'niet eigen' beschouwd.

Tijdens de operatie ligt je toch onder narcose Vork En van te voren (aftekenen, anesthesie, enz.) staan er zoveel mensen om je heen die al ZOVEEL tieten hebben gezien dat ik me er echt niet meer druk om kan maken!! Ik had zoiets van: Ze zullen vast wel erger gezien hebben Knipoog (Ik had een E..)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:38

haha ja daar heb je ook gelijk in,maar het is iets wat ernstig vastgeroest zit tussen mijn oren.
ik vind ze zelf zo lelijk.......

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:41

Oja, dat snap ik zeer zeker!! Ik had er ook echt afkeer van, ze hoorden niet bij mij!! Maar dat was ook wel weer voor mij het zetje over de drempel omdat ik niet langer rond wilde lopen met iets wat niet bij mijn lichaam hoorde/pastte!

Snap heel goed dat het moeilijk is hoor! Maar toch.. Het is echt de moeite waard om het er eens met een prof over te hebben.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:04

Snoevie schreef:
haha ja daar heb je ook gelijk in,maar het is iets wat ernstig vastgeroest zit tussen mijn oren.
ik vind ze zelf zo lelijk.......

Had ik ook hoor! Vond het zo eng om ze te laten zien, heb de foto's voor de verzekering ook in mn uppie gemaakt en aan niemand laten zien haha. Nu ben ik een stuk minder preuts geworden qua borsten.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:06

Haha, ik ook Huilen van het lachen Ik laat ze ook zo aan mensen zien (wel bekenden hoor!), ik heb niks meer om me voor te schamen daar!!

Al schrikken mensen soms wel van mijn hypertrofe littekens, sorry cant help it Haha!