[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nicolientje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:17

Volgende week donderdag is het zover dan wordt de minena spiraal bij mij geplaatst!! ik heb er voor gekozen omdat ik bij mycrogynon 30 na 1,5 jaar steeds doorbraakbloedingen kreeg, en de diane35 me absoluut niet beviel, voelde me helemaal niet gelukkig!!
maar ik ben nu dus benieuwd naar ervaringen van andere bokkers over het plaatsten en daarna!!

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:20

Ik ben gestopt met de pil, slikte hem nu 4 jaar, maar wil toch eens aanzien hoe het gaat zonder pil, of het regelmatig blijft enzo, ermee beginnen kan altijd weer...

Weet iemand hoelang het duurt voordat alle "pilresten" uit je lichaam zijn verdwenen?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:24

@ emilie: Ik las dat dat bij iedereen verschillend was...

Even een vraag van mij:
Ik had erg last van mijn menstruatie, hoofdpijn, buikpijn, stemmingswisselingen en geen behoefte meer aan seks. Nu ga ik vanaf volgende maand een nieuw pil proberen: de Lovette. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat waren jullie ervaring wat betreft bijwerkingen? Bijv. aankomen van de pil oid?

Heb al even de zoekfunctie gebruikt, maar hoor hele wisselende (en ook enge) verhalen over deze pil Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Nymeria op 03-11-06 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:28

JF, staat dat niet in de bijsluiter? En mijn dokter vertelt het er altijd bij als de werking van de pil in het gedrang komt. Zou dus ff kontakt opnemen met m'n huisarts als ik jou was

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:41

ik slik nu de pil. Ben onregelmatig na die miskraam. Maar over 3 weken gaan we een weekend weg en net dat weekendje hoor ik ongesteld te worden. Zou ik mn ongesteldheid ondanks mn onregelmatigheid toch uit kunnen stellen als ik doorslik?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:42

enny schreef:
Zijn hier mensen met een mirena-spiraal (en die nog geen kinderen hebben gehad)? Ik wil zelf nl graag overstappen van pil naar spiraal, maar zou ook wel graag wat ervaringen van anderen willen horen.

Ik heb de mirena en nog geen kinderen. Plaatsen ging heel soepel, belangrijkste is gewoon te blijven ontspannen. Na het plaatsen enkele kramp gehad, alsof je stevig ongesteld bent. Sindsdien alleen maar tevreden mee geweest. Een minpuntje is dat ik minder regelmatig ben, maar ik vind dat niet opwegen tegen de voordelen Lachen

Pam schreef:
Wat zijn jullie ervaringen met implanon? Even op een rijtje zodat ik niet tig paginas door hoef namelijk Knipoog

Reden: Ik slik nu de mycrogynon. Door de yasmin heen was ik zwanger geraakt en dat resulteerde in een miskraam. Ik heb hoe dan ook genoeg van de pil. Er is een spiraaltje aangeraden alleen.. We willen eerder kinderen dan over 5 jaar. Is het spiraaltje moeiteloos te verwijderen over zo'n 2, 3 jaar? Of blijft dat hormoon gewoon 5 jaar?
Dan de implanon. Dat valt qua planning beter, 3 jaar (jaja ik weet het dan is t nog de vraag OF we uberhaubt wel kinderen kunnen krijgen)
Maar na 3 jaar is dat zo enorm ingekapseld? Oew dat lijkt me zo eng met verwijderen.. En verdere ervaringen mee?
En zijn er mensen die na het spiraaltje of de implanon zwanger raakten? Hoe ging dat?

Spiraaltje kan er ook eerder uit dan die 5 jaar. Zodra die eruit is, zijn de hormonen er ook uit en kun je in principe gelijk zwanger worden. Geen ervaring met eruit laten halen nog, maar ik wil ook geen 4 jaar meer wachten met kinderen Lachen Dus bij mij gaat die er ook eerder uit. Lijkt me niet meer moeite dan na 5 jaar...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:32

ik heb de implanon nu sinds een aantal maanden maar ik ga hem er weer ut laten halen na al 9 weken ongesteld zijn Boos!

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:51

Is hier ook iemand die van Nuvaring last kreeg van acne?
Ik had dat op m'n rug.. maar door Diane pil niet meer.
Nu begin ik met de nuvaring en staat er bij vaak voorkomende bijwerkingen acne Scheve mond

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:16

(Nog) niet, maar ik ben net begonnen met de Nuvaring. Ik verwacht van niet trouwens, ik heb daar nooit last van gehad.

poes schreef:
Nooit last van gehad, ik kan er net zoals met de pil, mee doorringen tot maximum 3 ringen, dan krijg ik wel doorbraakbloedingen. Mijn ongesteldheid duurt wel een hald dagje langer, maar verder absoluut geen last.

Nu Bealy, voor zover ik begreep was jij al even hormoonloos, en ben je dus niet zoals ik, gelijk van pil naar ring gegaan? Mss moet je lichaam nog even weer aanpassen aan de hormonen?

Ja, dat denk ik dan. Toch vind ik het raar, ik heb jarenlang een lichte pil geslikt en nooit doorbraakbloedingen gehad. Ik kon bij wijze van drie strips achter elkaar doorslikken en nog nergens last van, alles ging zo stipt. Nou ja, sowieso even drie maanden kijken hoe het gaat.

Ik heb nu ook nog een blaasonsteking dus het gaat sowieso erg lekker hier (not). Boos!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:17

Mijn acne werd veel beter met nuvaring, en toen ik tijdelijk even overschakelde op pil werd het gelijk weer slechter.

Edit: ja ik heb er geen last van van doorbraakbloedingen met nuva, ben er eigenlijk echt heel tevreden over.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:25

Hm nou ik hoop dat ik niet dat acne terug krijg.. Scheve mond
Dan is het kiezen tussen of 10 kilo erbij of acne of geen sex Clown hihi.

Hoop datik weer afval door gebruik van Nuvaring.
Floept ie er ook wel eens uit? Daar ben ik bang voor.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:27

Annemarie89 schreef:
Hm nou ik hoop dat ik niet dat acne terug krijg.. Scheve mond
Dan is het kiezen tussen of 10 kilo erbij of acne of geen sex Clown hihi.

Hoop datik weer afval door gebruik van Nuvaring.
Floept ie er ook wel eens uit? Daar ben ik bang voor.

dat had ik dus wel, vooral bij het paardrijden omdat je dan je onderbuikspieren gebruikt bijv bij het doorzitten.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:34

Hm.. naja paardrijden doe ik haast niet meer.. Maargoed. als dat ding er constand uitgaat is dat dus ook niet de oplossing Boos!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:34

Bij mij is hij er nog noooit uitgegaan.
Oja behalve 2 keer tijdens het vrijen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 19:21

Hoi! Ik slik nu ruim 2 weken de Microgynon 30, en krijg steeds meer acne.
Is niet helemaal mijn bedoeling. Moet ik terug naar de HA of?

Raff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:01

De pil kan er toch ook voor zorgen, als je het lange duur gebruikt, dat de kans op makkelijk zwanger worden, moeilijker word?

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:24

Hij zit er in Clown die Nuvaring.
Ik heb echt het gevoel dat ie helemaal niet zo diep zit.. Scheve mond
Dat et gegarandeert is dat hij hem zegmaar voelt bij het vrijen..

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:35

Acne is bij microginom 30 niet vreemd hoor!!,ik heb mijn hele leven nooit een pukkel gehad(naja erg weinig)
En na 1 maand die pil te hebben geslikt vet acnee en ik kom er niet makkelijk af ook al ben ik daarmee toen direct gestopt,ben nu bijna 3 jaar verder.
Maar goed elk mens reageert anders dus het kan bij elke pil gebeuren.........

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:14

Raff schreef:
De pil kan er toch ook voor zorgen, als je het lange duur gebruikt, dat de kans op makkelijk zwanger worden, moeilijker word?

Volgens mij niet hoor; ik heb er nog nooit van gehoort en mn arts er ook niet over gehoort..

Nergens op internet heb ik het zien staan, terwijl ik toch overal naar informatie heb gezocht!

Mag ik vragen waar jij het vandaan haalt?

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:35

Faelivrin schreef:
Hoi! Ik slik nu ruim 2 weken de Microgynon 30, en krijg steeds meer acne.
Is niet helemaal mijn bedoeling. Moet ik terug naar de HA of?

Ik had ook meer last van puistjes toen ik aan de Microgynon30 begon,
ben toen terug gegaan en moest 3 maanden wachten.. dan zou ze weer verder kyken.
Was toen eigenlijk zo goed als over,
dus misschien dat je het nog eventjes kan afwachten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:11

Annemarie89 schreef:
Raff schreef:

Volgens mij niet hoor; ik heb er nog nooit van gehoort en mn arts er ook niet over gehoort..

Nergens op internet heb ik het zien staan, terwijl ik toch overal naar informatie heb gezocht!

Ik heb hier nochtans al vaak over gehoord, het kan tot een jaar duren voor je hormoonsysteem weer op gang is dacht ik. Toen ik met de pil stopte kwam mijn mensturatie ook niet op gang. Het hangt wel af van persoon tot persoon.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:14

[/quote]

Ik heb hier nochtans al vaak over gehoord, het kan tot een jaar duren voor je hormoonsysteem weer op gang is dacht ik. Toen ik met de pil stopte kwam mijn mensturatie ook niet op gang. Het hangt wel af van persoon tot persoon.[/quote}

Dat heb ik ook gehad, ik was voordat ik aan de pil ging nog heel onregelmatig (was toen 16) en toen ik stopte duurde het ook even voor ik weer ongesteld was en dan kon het daarna weer maanden duren. Ben na anderhalf jaar weer aan de pil gegaan , dus weet eigenlijk niet of het uiteindelijk goed gekomen zou zijn.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:45

thabs schreef:
ben toen terug gegaan en moest 3 maanden wachten.. dan zou ze weer verder kyken.

Okee doen we dat, dankjewel! Lachen

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:24

Paardennamen schreef:
enny schreef:
Zijn hier mensen met een mirena-spiraal (en die nog geen kinderen hebben gehad)? Ik wil zelf nl graag overstappen van pil naar spiraal, maar zou ook wel graag wat ervaringen van anderen willen horen.

Ik heb de mirena en nog geen kinderen. Plaatsen ging heel soepel, belangrijkste is gewoon te blijven ontspannen. Na het plaatsen enkele kramp gehad, alsof je stevig ongesteld bent. Sindsdien alleen maar tevreden mee geweest. Een minpuntje is dat ik minder regelmatig ben, maar ik vind dat niet opwegen tegen de voordelen Lachen

waar heb je het laten plaatsen gewoon bij de huisarts?? zonder verdoving??
ik moet namelijk donderdag Vork

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:58

Faelivrin schreef:
thabs schreef:

Okee doen we dat, dankjewel! Lachen

Hangt per persoon verschillend. Ik had veel puistjes tot de mycro en toen zo goed als niets, al vanaf t begin Knipoog