Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enny schreef:Zijn hier mensen met een mirena-spiraal (en die nog geen kinderen hebben gehad)? Ik wil zelf nl graag overstappen van pil naar spiraal, maar zou ook wel graag wat ervaringen van anderen willen horen.
Pam schreef:Wat zijn jullie ervaringen met implanon? Even op een rijtje zodat ik niet tig paginas door hoef namelijk
Reden: Ik slik nu de mycrogynon. Door de yasmin heen was ik zwanger geraakt en dat resulteerde in een miskraam. Ik heb hoe dan ook genoeg van de pil. Er is een spiraaltje aangeraden alleen.. We willen eerder kinderen dan over 5 jaar. Is het spiraaltje moeiteloos te verwijderen over zo'n 2, 3 jaar? Of blijft dat hormoon gewoon 5 jaar?
Dan de implanon. Dat valt qua planning beter, 3 jaar (jaja ik weet het dan is t nog de vraag OF we uberhaubt wel kinderen kunnen krijgen)
Maar na 3 jaar is dat zo enorm ingekapseld? Oew dat lijkt me zo eng met verwijderen.. En verdere ervaringen mee?
En zijn er mensen die na het spiraaltje of de implanon zwanger raakten? Hoe ging dat?
poes schreef:Nooit last van gehad, ik kan er net zoals met de pil, mee doorringen tot maximum 3 ringen, dan krijg ik wel doorbraakbloedingen. Mijn ongesteldheid duurt wel een hald dagje langer, maar verder absoluut geen last.
Nu Bealy, voor zover ik begreep was jij al even hormoonloos, en ben je dus niet zoals ik, gelijk van pil naar ring gegaan? Mss moet je lichaam nog even weer aanpassen aan de hormonen?
Annemarie89 schreef:Hm nou ik hoop dat ik niet dat acne terug krijg..
Dan is het kiezen tussen of 10 kilo erbij of acne of geen sexhihi.
Hoop datik weer afval door gebruik van Nuvaring.
Floept ie er ook wel eens uit? Daar ben ik bang voor.
Raff schreef:De pil kan er toch ook voor zorgen, als je het lange duur gebruikt, dat de kans op makkelijk zwanger worden, moeilijker word?
Faelivrin schreef:Hoi! Ik slik nu ruim 2 weken de Microgynon 30, en krijg steeds meer acne.
Is niet helemaal mijn bedoeling. Moet ik terug naar de HA of?
Annemarie89 schreef:Raff schreef:De pil kan er toch ook voor zorgen, als je het lange duur gebruikt, dat de kans op makkelijk zwanger worden, moeilijker word?
Volgens mij niet hoor; ik heb er nog nooit van gehoort en mn arts er ook niet over gehoort..
Nergens op internet heb ik het zien staan, terwijl ik toch overal naar informatie heb gezocht!
Mag ik vragen waar jij het vandaan haalt?
thabs schreef:Ik had ook meer last van puistjes toen ik aan de Microgynon30 begon,
ben toen terug gegaan en moest 3 maanden wachten.. dan zou ze weer verder kyken.
Was toen eigenlijk zo goed als over,
dus misschien dat je het nog eventjes kan afwachten.
Paardennamen schreef:enny schreef:Zijn hier mensen met een mirena-spiraal (en die nog geen kinderen hebben gehad)? Ik wil zelf nl graag overstappen van pil naar spiraal, maar zou ook wel graag wat ervaringen van anderen willen horen.
Ik heb de mirena en nog geen kinderen. Plaatsen ging heel soepel, belangrijkste is gewoon te blijven ontspannen. Na het plaatsen enkele kramp gehad, alsof je stevig ongesteld bent. Sindsdien alleen maar tevreden mee geweest. Een minpuntje is dat ik minder regelmatig ben, maar ik vind dat niet opwegen tegen de voordelen
Faelivrin schreef:thabs schreef:Ik had ook meer last van puistjes toen ik aan de Microgynon30 begon,
ben toen terug gegaan en moest 3 maanden wachten.. dan zou ze weer verder kyken.
Was toen eigenlijk zo goed als over,
dus misschien dat je het nog eventjes kan afwachten.
Okee doen we dat, dankjewel!