Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Setteli schreef:Ibbel schreef:Misschien als je je streefgewicht en/of gezond BMI hebt bereikt een keer een afspraak maken bij je huisarts om hem met de neus op de feiten te drukken? "Kijk, knakker, zie ik er nu gezonder uit, of denk je van niet?"
Ja dat zat wel in mijn planning
Koekie73 schreef:Een van jullie noemde hierboven dat suiker met GLP-1 niet goed is? Wat is daar de achtergrond van (buiten dat ik snap dat suiker niet perse gezond is)
Mijn huisarts wilde geen glp1 voorschrijven maar mij ook niet doorsturen naar een internist. Ondanks een BMI van 32 en dat ik ernstige gezondheidsproblemen heb die kunnen verbeteren door af te vallen.
Ik ga dus over een tijdje zeker nog eens het gesprek aan mijn de andere arts in de praktijk. Het zou financieel wel uitmaken omdat het bij de reguliere apotheek goedkoper is dan een commerciele partij.
Koekie73 schreef:Ah op die manier! Het is bij mij denk ik wel een automatisme om te denken dat ik suiker nodig heb als ik me wat wiebelig voel. Ik ga het eens uitproberen met zout.
Ik schreef dit en bedacht me toen dat ik juist geen zout mag met die bloeddruk haha. Nou ik ga iig wel kijken of iets anders eten dan iets zoets, ook gewoon werkt.
Koekie73 schreef:Ah op die manier! Het is bij mij denk ik wel een automatisme om te denken dat ik suiker nodig heb als ik me wat wiebelig voel. Ik ga het eens uitproberen met zout.
Ik schreef dit en bedacht me toen dat ik juist geen zout mag met die bloeddruk haha. Nou ik ga iig wel kijken of iets anders eten dan iets zoets, ook gewoon werkt.
DuoPenotti schreef:
mabellean schreef:Zijn er mensen op hun streef gewicht. Ik heb begrepen dat je er levens lang aan vast zit. ( Maakt niet welk middel ) Wat is jullie onderhouds dosis. Of zijn jullie helemaal gestopt op je streef gewicht.
Suzanne F. schreef:Nog 1 kilo en dan heb ik mijn streefgewicht bereikt. Toch raar. Op zich heb ik vrede nu met mijn maat. Kan alles weer dragen wat ik wil, ook strakke jurkjes en truitjes. Daar ben ik superblij mee. Toch ben ik nog niet helemaal blij met bepaalde plekken. Daar blijft toch meer flubber zitten dan ik had gehoopt. Misschien moet ik wat realistischer denken. Ik had gehoopt weer superstrak te worden maar dat moet ik denk ik loslaten. Of actief gaan trainen/sporten.