Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:29

Naomi, van harte gefeliciteerd! Het is een kort maar krachtige bevalling geweest zo te lezen. Fijn ook om te lezen dat je het een positieve ervaring vond.

Dennenboom, wat een krappe planning! Hopelijk is alles op tijd binnen en klaar, al is het geen totale ramp als het niet zo is denk ik?

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:30

Wij moeten ook nog wel wat dingen regelen...oa de geboortekaartjes.
Maar ben hier gewoon niet bekend mee en zie door de bomen het bos niet :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:32

Hopelijk lukt alles op tijd Denneboom!

@Jolliegirl, lastig he :') Ik heb op kaartjes2go een mooi basisontwerp gepakt, dat scheelt al een hoop.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:34

Ik ga eens even kijken.
En zodra dan baby geboren is, open je je ontwerp? Vul je de gegevens in en dan worden ze verstuurd?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:36

Jolliegirl schreef:
Ik ga eens even kijken.
En zodra dan baby geboren is, open je je ontwerp? Vul je de gegevens in en dan worden ze verstuurd?

Ja precies. Je kunt van te voren vaak ook een gratis proefdruk ontvangen dan zie je hoe de kleuren in het echt zijn.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:36

Wij hebben de co-sleeper en box in elkaar staan en kleertjes gewassen, wat luiers op voorraad en de vluchttas min of meer gereed. Op zich zijn we voorbereid, maar bij de 2e ben je daar toch wat relaxed in. Ontwerpkaartje heb ik ook klaarstaan, daar hoeft alleen de datum en het gewicht nog in.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:37

Jolliegirl schreef:
Ik ga eens even kijken.

Je kan hem als deels ontwerpen en laatste info daarna aanpassen. Je kan ook een soort verzendlijst maken, via een link vragen of mensen hun adres invullen en dan versturen via de site. Daarom heb ik kaartje2Go gekozen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:42

Eske_B schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik ga eens even kijken.

Je kan hem als deels ontwerpen en laatste info daarna aanpassen. Je kan ook een soort verzendlijst maken, via een link vragen of mensen hun adres invullen en dan versturen via de site. Daarom heb ik kaartje2Go gekozen.

Ik heb zelf een adressenlijst online staan, want niet iedereen krijgt tegelijk een kaartje / of een kaartje incl uitnodiging kraamvisite.

Ik ga die site zo eens bekijken.

Vanacht eindelijk goed geslapen, ondanks 7x plassen.
Gisteren hebben we onze boot verkocht na 7 jaar, eindelijk een hoofdstuk afsluiten. Dit gaf mijn man best nog veel druk vanwege de kosten ( die onnodig waren omdat we niet meer varen)
En daarna zijn we de kinderwagen wezen omruilen, nu een die wel werkt met inklappen.
We zijn gaan lunchen en daarna nog door de action gewaggeld.
Al met al 4.5 uur op de been geweest, ja dat is gewoon teveel... Maar de tijd vloog en het was zo gezellig.

Mijn man gaat momenteel erg stabiel! Ik ben er zo blij mee. Hij werkt 5 dagen ipc, vaste begintijden, nette eindtijden en het gaat goed.

Nu nog weer eens verzinnen dat we bij elkaar kunnen slapen zonder dat ik hem 7x per nacht wakker maak :')
Ik vind het heerlijk in mn eentje zo'n groot bed, maar dit is natuurlijk niet helemaal hoe het hoort.
Het is ontstaan toen hij zo slecht ging en echt zijn rust nodig had.

Hij doet het zo goed verder, zorgt echt onwijs fijn voor mij als het mij niet lukt. En hij vind het ook lief dat jullie zo meeleven met elkaar hier en dat er naar iedereen geluisterd wordt.

Een topic naar mijn hart! <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:34

Wat fijn om te horen dat je zoveel steun hebt en dat je beter slaapt! En wat rust met de boot zo :D

Ik heb het idee dat m'n buik opeens veel lager zit, misschien ingedaalde baby? Tis een raar gevoel, maar baby beweegt nog lekker. Ik heb vanmiddag weer controle, dan kan ik het even vragen.

Ik ben net naar het dorp geweest naar wat winkels, hooguit een 30-45 minuten, maar valt toch wel zwaar. Het gaat wat beter met m'n bekken, maar zou het echt geen probleem vinden als baby over 2-3 weken komt :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:41

Kan goed hoor Eske! Bij mij voelde het toen ook alsof ik een bal tussen mn benen had. Hier vanmiddag ook controle, dus ben benieuwd of de baby hier ook verder is gedaald. Aan mn buik kan ik het nog niet echt zien.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:39

Ja het gevoel van een bal tussen de benen herken ik!
Hier ligt ze al bijna 8 weken ingedaald.

Ik hoop zo even naar stal te gaan voor een half uurtje vitamine P <3

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 15:40

Hier nog steeds geen ingedaalde baby :+ . Ik voel het hoofdje nog steeds rond mijn schaambeen zitten, soms wat rechts, soms wat links. Agh, maakt ook niet uit! Als hij er uiteindelijk maar uitkomt hahaha.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:26

Vanmiddag te horen gekregen dat de baby helemaal is ingedaald en klaar ligt in het bekken. Dus mochten m'n vliezen in de komende (2) weken gaan breken, dan hoef ik niet plat, maargoed ik gewoon gaan lopen/hurken/hangen. Dat is toch wel fijn. Verder houdt alles zoch rustig, dus ik heb niet het idee dat er direct iets gaat gebeuren. We zitten ook maandag pas op 38 weken, dus geen haast.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:14

Super!!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:12

Fijn om te horen mylittlejoy!

Was het leuk op stal Jolliegirl? Ik ga nog 1x per week naar m'n verzorgpaarden, vooral beetje poetsen nu.

Hier was de controle ook goed en baby is ingedaald. Alles is steeds 'volgens het boekje', dus hopelijk de bevalling ook :))

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:12

Ja was wel gezellig,kort geweest maar.
Heb de manen geborsteld en daarna weer op een stoel neergeploft.

Moet vandaag eigenlijk eten maken voor in te vriezen...maar ik heb al dagen geen energie en motivatie..

Hopelijk vanavond even een gipsbuik maken met mn partner, dat doen we zelf.
Ben bang als we te lang wachten, ze er al is :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:42

Wat fijn dat jouw man nu stabiel gaat Jolliegirl. Dat moet voor jou ook een hele opluchting zijn.
En lekker naar stal geweest. Vitamine P is een van de beste vitamines dat er is :+
Hoe is de gipsbuik geworden?

Fijn dat de kleine is ingedaald Eske. Duimen dat alles volgens het boekje blijft gaan!

Hier gaat alles zijn gangetje. We zijn inmiddels een week verder. Ik mocht vrijdag en vandaag weer even naar huis. Dat is wel heel fijn.
Hele dagen in dat ziekenhuisbed slijten is ook niet al te best voor je humeur.
Het slapen hier lukt niet zo denderend. Vannacht heb ik daarom slaapmedicatie gekregen. Dat was wel ff lekker. Ik was vanmorgen nog zo duf en moe, dat ik vanmiddag thuis ook nog dik 2 uur heb geslapen.
Toen ik later het gordijn open deed, genoot ik van het uitzicht van 3 slapende knolletjes. Het beste uitzicht wat ik heb gehad deze week <3

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:57

Wat een heerlijk uitzicht!

De gipsbuik was een hele opgave, maar was wel te doen om het zelf te doen!
Het eindresultaat zal ik hier wel tonen als hij af is :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 23:29

Wat heerlijk om zo even thuis te zijn, geweldig uitzicht!

Ik ben benieuwd naar de gipsbuik :D

Meneer is heel actief vandaag, ik kreeg gewoon buikpijn na 30 minuten stretchen en draaien van hem := Wel fijn dat ie vaak van zich laat horen, soort geruststelling. Van mij mag ie binnenkort wel komen, zit nu op 36,5 weken. Maar de verloskundige zei dat de meeste eerste zwangerschappen langer dan 40 weken duren.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:39

Gisteren was ik helemaal blij, want het voelde helemaal alsof de baby was ingedaald.... Nu word ik wakker en voel ik het hoofdje weer. :(

Het is geen ramp, maar die indeling was fijn want ik kon eindelijk normaal eten zonder dat ik na 3 happen al vol zat :+

Vandaag precies 38wk!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:58

iirrssjjee schreef:
Gisteren was ik helemaal blij, want het voelde helemaal alsof de baby was ingedaald.... Nu word ik wakker en voel ik het hoofdje weer. :(

Het is geen ramp, maar die indeling was fijn want ik kon eindelijk normaal eten zonder dat ik na 3 happen al vol zat :+

Vandaag precies 38wk!

Waar voel je het hoofdje?
Hier al een week of 8 ingedaald, maar ik voel het hoofdje ook gewoon net boven mn schaambot, dat is normaal.

Boven mn navel voel ik dikke billen zitten :))

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:14

Ik voel m schuiven van links naar rechts. Ene keer links, andere keer rechts. Net naast m'n schaambot, beetje in de liezen zegmaar. Voel de billen ook weer hoger dan gisterenavond zitten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:25

Maar volgens mij is dat normaal. Tenminste, hier zitten de billen de ene keer ook wat hoger dan de andere keer.
Hier ligt ze ook nog boven het schaambot hoor.

Ik heb vandaag een goeie dag dames.. waar ik me afgelopen dagen heel eenzaam voelde en nergens zin in had...sta ik nu erwtensoep te bouwen...de was gedaan..straks even kijken of ik energie heb om een laagje gips toe te voegen aan de gipsbuik :))

Ik kijk er zo naar uit dat die kleine meid zich aandiend..
Dat ik mn man kan bellen " schat, kom je langzaamaan naar huis..het gaat misschien wel beginnen" of dat ik hem wakker kan maken ( we slapen apart momenteel vanwege mijn onrust en zodat hij wel goed zijn rust kan pakken )

De gedachte aan de bevalling zelf is wisselend...soms kijk ik ernaar uit..soms vind ik het eng...
Ik laat het maar op zn beloop.

De meeste vrienden hebben inmiddels ren envelopje afgeleverd met motiverende woorden die ik kan lezen tijdens de bevalling als ik dit wil.

We hebben een proefdruk geboortekaartje gedaan, bedankt voor de tip hier Kaartje2go.

En ik heb een ontwerp gemaakt voor de kraamregels, die doen we bij het geboortekaartje.
Zodat we niet iedereen hier hoeven uit te leggen dat ze de baby niet mogen vasthouden de eerste periode enzovoorts
Beetje voorbereid op kraambezoek komen zegmaar :')

Eerste dag of 3/4 willen we ook samen zijn en geen bezoek.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 14:59

Wat fijn dat je er zo goed in zit Jolliegirl! Nog eventjes en dan is je kleine meid er <3

@Iris, de mijne is ook ingedaald, maar ik voel hem soms ook wat hoger of lager. Hij komt iig niet meer tegen m'n maag aan.

Hebben jullie speciale kleding voor de bevalling / weeën opvangen? Ik dacht misschien iets van een groot katoenen shirt of gewoon nachthemd, maar wil er ook niet veel geld aan uitgeven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 15:09

Lekker slobber shirt wat snel uitkan.
En in het bad ga ik gewoon met onderbroek en bh.. dat kan allemaal rap genoeg uit en onderbroek kan weggeknipt worden als ik niet snel genoeg ben.