Renee1991 schreef:Welkom lor1_1984! Dat klinkt alvast goed. Ik ben ook niet zo van het diëten. Liever gewoon gezond eten en voldoende bewegen, en minder eten dan dat je verbruikt aan energie. Zo simpel zou het moeten zijnVeel succes!
Dank je.

Ik pak het nog iets anders aan dan de meesten hier:
Regelmatig eetpatroon, wel lekkers toestaan maar dan in kleine hoeveelheden en liever een extra portie eten opscheppen dan die zak chips gaan inhaleren.
Wat voor mij helpt is geen of zo min mogelijk voorraad in huis en het lekkers ergens neerleggen waar ik bewust heen moet lopen, dus niet in een keukenkastje of de kelder maar aan de andere kant vh huis of in de schuur.
Daarnaast mag ik dan niet een hele zak chips oid meeslepen naar mijn zitplek maar moet ik een portie in een kommetje doen en er heel bewust van eten en chipje voor chipje.
Zo inhaleer je niet gedachteloos een zak leeg.
Hetzelfde met andere lekkernijen:
Neem het maar pak een klein beetje en geniet er bewust van.
Die bodemdrang waar hier over gesproken wordt herken ik ook wel.
Mijn oplossing was om de lekkernijen die aangebroken zijn in goed afsluitbare bakken te doen zodat het niet slof wordt of uitdroogt oid.
En voor die tijd kocht ik alleen portie verpakkingen (bijvoorbeeld uitdeelzakjes of per 1-2 verpakte koekjes), dan was het makkelijker om 1 portie te pakken ipv dat hele pak ofzo.