Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:16

BeFunny schreef:
O ja we moeten weer met onderzoekjes komen.

Kijk eens rond op bokt. Of Google eens of kijk het nieuws.

Maar wel nog steeds benieuwd naar waar je heen wil?
Je wil toch niet nog steeds beweren dat al dat vaccineren zo fantastisch werkt hè?

Nou de kreet:

Citaat:
Geen idee. Wel dat ook gevaccineerden langdurige klachten kunnen hebben, dus waar wil je heen?

Is nogal nietszeggend. Dan zou ik toch wel graag een vergelijking met ongevaccineerden zien. Heb je als gevaccineerde dan meer of minder klachten dan een ongevaccineerde, duurt het langer of korter dan een ongevaccineerde en komt het juist vaker of minder vaak voor dan bij ongevaccineerden?

Dan kan je namelijk een inhoudelijke discussie voeren over het nut en de noodzaak van vaccineren. Met zo'n oneliner als die jij plaatst, kan je daarentegen niet zoveel.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:18

IMANDRA wat maakt voor jouw een wetenschappelijk onderzoek zo belangrijk? En waarom negeer je daarbij volledig mensen en ervaringen. Gewoon een simpel voorbeeld, een dokter die een medicijn voorschrijft, daar is niets wetenschappelijks, maar toch ga je naar een dokter.

verootjoo

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:19

Wat is er niet wetenschappelijk aan een medicijn voorschrijven? Hoe denk je dat dat medicijn tot stand is gekomen, is onderzocht of het werkt en wat de bijwerkingen zijn :?

Een arts kan niet zomaar elk willekeurig medicijn voorschrijven, daar gaat veel wetenschappelijk onderzoek aan vooraf en dan komt er medicatie op de lijst welke je voor kan schrijven bij bepaalde klachten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:20

"er is niets wetenschappelijks aan een medicijn"

Heb je zelf enig idee wat je schrijft :?
Ik kan er met mn verstand niet bij dat iemand dit opschrijft en zelf niet ziet wat daar helemaal mis gaat..
maar goed, dat verklaart wel een hoop over andere dingen die mensen gewoon doen waar ik geen reet van begrijp....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:26

Dinopino schreef:
IMANDRA wat maakt voor jouw een wetenschappelijk onderzoek zo belangrijk? En waarom negeer je daarbij volledig mensen en ervaringen. Gewoon een simpel voorbeeld, een dokter die een medicijn voorschrijft, daar is niets wetenschappelijks, maar toch ga je naar een dokter.

Omdat het een betrouwbare methode is om objectief gegevens vast te stellen. Feiten, if you will.
Fraude komt relatief snel naar voren (sneller dan iets gebaseerd op ervaringen) omdat hier ook op getoetst wordt. Je moet namelijk erg gedetailleerd beschrijven waarom en hoe je het onderzoek opstelt, wat je vervolgens hebt gedaan, welke resultaten je hebt verkregen en welke conclusies je daaraan verbindt. Bovendien moet je in het discussiegedeelte bespreken wat er allemaal "mis" is in het onderzoek, om jezelf te controleren of je geen gekke gedachtesprongen hebt gemaakt, en of uitkomsten wellicht genuanceerder zijn, of dat uitkomsten wellicht door een andere oorzaak komen dan de verwachte oorzaak. Daarnaast moet je eventuele (financiële) belangen ook declareren. En wie het onderzoek financiert.

Omdat het op deze manier wordt opgesteld kunnen andere wetenschappers (bij peer review een anonieme groep) controleren of de conclusies die jij stelt wel kloppen en zo het onderzoek op waarde schatten.

Ervaringen van mensen hoeven niet volledig genegeerd te worden (in tegendeel, kan een aanleiding zijn om een onderzoek op te zetten). Maar ze zijn vrijwel altijd geframed in hun eigen visie/perspectief en niet representatief voor een grotere groep mensen. En daarom niet betrouwbaar om op face value aan te nemen.

Ga met de rest mee over je tweede zin: een medicijn voorschrijven is juist heel wetenschappelijk. Medicijnen zijn volgens de wetenschappelijke methode getoetst op effectiviteit en bijwerkingen, voor hetgeen waar de dokter het voor voorschrijft. De opleiding van de dokter is ook gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.

Ik ga naar een dokter omdat deze op basis van zijn opleiding (met fundament in de wetenschap) een oordeel kan vellen over wat er aan de hand is met mijn lichaam. Ervaring komt er zeker bij kijken, maar de beslissing is uiteindelijk gebaseerd op onderzoek wat is gedaan over de symptomen en onderliggende oorzaak.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:33

Wetenschappelijk onderzoek wordt vaak zo weer onver geworpen, na ervaringen en tijd. En andere inzichten. Wat men een jaar geleden riep, heeft duidelijk niet zo geweldig gewerkt. Goh....

Hoor nog steeds onzinspotjes op radio en tv over de booster. Met booster wordt men massaal ziek. Tja....

Laten we eens hopen dat het virus nu milder is of nog milder wordt. En laten we ermee leren leven. Het is, wat het is, het zal nooit meer weg gaan en alles dicht houden, panisch doen, vaccinatieplicht, QR.... ik geloof dat het weinig zin heeft. Gezien de cijfertjes valt het nog best mee (grote plaatje bekijkend) qua doden e.d. Maar dat mogen we niet zeggen? Ik zeg het toch maar....

Zoveel mensen leven in angst, maar vergeten dus naar het grotere plaatje te kijken. Even buiten zichzelf en hun eigen wereldje te stappen. En vooral gewoon.... te leven. Nee, het is makkelijker te wijzen naar die paar ongevaccineerden. Ondanks dat met de QR wel is gebleken wie wie aan stak.....

Gelukkig zijn er (buiten bokt) héél veel mensen, die het steeds meer gaan inzien. Of zich besodemieterd voelen. Het duurde even, maar ik zie gelukkig, ook in de zorg trouwens, steeds meer dat men door alles heen gaat prikken. En dat de andere kant ook eindelijk meer en meer belicht wordt, in de media. Eindelijk..... Dat het volk dát niet door had, dat vind ik nog steeds ongelofelijk. Maar ach.... de mensheid. Het verbaast mij ook niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:34

BeFunny schreef:
MISTRAL94 schreef:

Ben wel benieuwd naar het wetenschappelijk bewijs hiervan.

O ja we moeten weer met onderzoekjes komen.

Kijk eens rond op bokt. Of Google eens of kijk het nieuws.

Maar wel nog steeds benieuwd naar waar je heen wil?
Je wil toch niet nog steeds beweren dat al dat vaccineren zo fantastisch werkt hè?

Of kijk op Youtube! Of nog beter, Facebook!

Vaccinatie zijn niet zaligmakend maar feit is dat er meer ongevaccineerden op de IC liggen dan gevaccineerden. En dit terwijl de groep ongevaccineerden vele malen kleiner is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:35

Interessant dus wanneer ik naar een dokter zou gaan, dan geeft hij mij een medicijn en dan is wetenschappelijk bewezen, dat ik genees. Handig, waar vind ik zo'n dokter met een medicijn die keer op keer bewezen heeft bij iedereen hetzelfde genezingsproces in te zetten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:36

De mensen 'die in angst' leven zijn wat mij betreft echt de mensen die bang zijn van een vaccin (iets met middeleeuwen en hekserij ofzo.. geen idee hoe dat werkt), die bang zijn dat we opgesloten worden, die bang zijn voor een regering waarvan je bijna alles mag, dat je bang bent dat je buitengesloten wordt...

dat lijkt me echt erg.. dat je bijna overal bang voor bent...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:37

Dinopino schreef:
Interessant dus wanneer ik naar een dokter zou gaan, dan geeft hij mij een medicijn en dan is wetenschappelijk bewezen, dat ik genees. Handig, waar vind ik zo'n dokter met een medicijn die keer op keer bewezen heeft bij iedereen hetzelfde genezingsproces in te zetten.

- knippert nog eens met ogen - ... het staat er gewoon.... -O-

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:38

The donkey told the tiger, "The grass is blue."

The tiger replied, "No, the grass is green ."

The discussion became heated, and the two decided to submit the issue to arbitration, so they approached the lion.

As they approached the lion on his throne, the donkey started screaming: ′′Your Highness, isn't it true that the grass is blue?"

The lion replied: "If you believe it is true, the grass is blue."

The donkey rushed forward and continued: ′′The tiger disagrees with me, contradicts me and annoys me. Please punish him."

The king then declared: ′′The tiger will be punished with 3 days of silence."

The donkey jumped with joy and went on his way, content and repeating ′′The grass is blue, the grass is blue..."

The tiger asked the lion, "Your Majesty, why have you punished me, after all, the grass is green?"

The lion replied, ′′You've known and seen the grass is green."

The tiger asked, ′′So why do you punish me?"

The lion replied, "That has nothing to do with the question of whether the grass is blue or green. The punishment is because it is degrading for a brave, intelligent creature like you to waste time arguing with an ass, and on top of that, you came and bothered me with that question just to validate something you already knew was true!"

The biggest waste of time is arguing with the fool and fanatic who doesn't care about truth or reality, but only the victory of his beliefs and illusions. Never waste time on discussions that make no sense. There are people who, for all the evidence presented to them, do not have the ability to understand. Others who are blinded by ego, hatred and resentment, and the only thing that they want is to be right even if they aren’t.

When IGNORANCE SCREAMS, intelligence moves on.

verootjoo

Dinopino schreef:

:roll:

Ben je nou echt zo dom of is dit weer een trolactie :?

Nee, er is niet wetenschappelijk bewezen dat JIJ geneest, want op individueel niveau kan je dat niet bewijzen en ook geen garanties voor geven.
Er is bewezen dat dat medicijn voor significant meer genezingen zorgt dan de alternatieve interventie (geen medicijn, een placebo, of een ander medicijn)

Dinopino

Hoe kunnen er nu zoveel niet gevaccineerden op de IC liggen. Hebben er dus nog veel geen Booster gehad. Want zonder booster geld je als niet gevaccineerd. Maar dat zou ook betekenen dat de vaccinatiegraad niet zo hoog is, als ze juliie doen laten geloven.

Ik ga wanneer ik ziek ben niet naar een dokter, maar naar iemand, die wetenschappelijk kan aantonen dat hij me kan helpen en waar de ziekte vandaan kom, wanneer ik het zelf niet weet.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 08-02-22 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:39

janderegelaa schreef:
The biggest waste of time is arguing with the fool and fanatic who doesn't care about truth or reality, but only the victory of his beliefs and illusions. Never waste time on discussions that make no sense. There are people who, for all the evidence presented to them, do not have the ability to understand. Others who are blinded by ego, hatred and resentment, and the only thing that they want is to be right even if they aren’t.

.. :j indeed...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:40

Cer schreef:
janderegelaa schreef:

Waarom trap ik er steeds weer in -O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:41

verootjoo schreef:
Waarom trap ik er steeds weer in -O-

Tik m aan :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:44

Och, sommige mensen vinden het blijkbaar leuk om hun frustraties eens per maand hier rond te strooien . Dat het vaak de grootst mogelijke onzin is maakt ze niets uit, wanneer ze maar reacties krijgen want dan kunnen ze verder trollen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:47

Twiggy2008 schreef:
Wetenschappelijk onderzoek wordt vaak zo weer onver geworpen, na ervaringen en tijd. En andere inzichten. Wat men een jaar geleden riep, heeft duidelijk niet zo geweldig gewerkt. Goh....

Hoor nog steeds onzinspotjes op radio en tv over de booster. Met booster wordt men massaal ziek. Tja....

Laten we eens hopen dat het virus nu milder is of nog milder wordt. En laten we ermee leren leven. Het is, wat het is, het zal nooit meer weg gaan en alles dicht houden, panisch doen, vaccinatieplicht, QR.... ik geloof dat het weinig zin heeft. Gezien de cijfertjes valt het nog best mee (grote plaatje bekijkend) qua doden e.d. Maar dat mogen we niet zeggen? Ik zeg het toch maar....

Zoveel mensen leven in angst, maar vergeten dus naar het grotere plaatje te kijken. Even buiten zichzelf en hun eigen wereldje te stappen. En vooral gewoon.... te leven. Nee, het is makkelijker te wijzen naar die paar ongevaccineerden. Ondanks dat met de QR wel is gebleken wie wie aan stak.....

Gelukkig zijn er (buiten bokt) héél veel mensen, die het steeds meer gaan inzien. Of zich besodemieterd voelen. Het duurde even, maar ik zie gelukkig, ook in de zorg trouwens, steeds meer dat men door alles heen gaat prikken. En dat de andere kant ook eindelijk meer en meer belicht wordt, in de media. Eindelijk..... Dat het volk dát niet door had, dat vind ik nog steeds ongelofelijk. Maar ach.... de mensheid. Het verbaast mij ook niet.

Dat is niet waar.

Wat we bij Corona zien is dat het met de tijd zichzelf ontwikkelt. Een virus wat verandert, is een virus wat zich anders kan gedragen, en dus zijn oudere onderzoeken niet per se toepasbaar op de 'nieuwe' vorm. Of dat een onderzoek zich nuanceert (zie: discussiegedeelte) en dat die 'andere oorzaak' uiteindelijk steek houdt. Maakt het onderzoek niet onbetrouwbaar.

Zo massaal ziek wordt men door de booster niet. Of vind je een beetje 'meh' voelen door een booster onder 'ziek' vallen?

Statistiek en wetenschap kijken vaak juist naar het grotere plaatje. Want een goed onderzoek of correcte statistiek is representatief voor de populatie als geheel. Relatief gezien is de groep ongevaccineerden nog vrij groot, en dus een gevaar voor het overbelasten van de zorg indien COVID toch minder mild is dan verwacht (of een minder milde maar besmettelijkere variant weer de kop op steekt). Een eigen ervaring, of de ervaring van de bubbel om jou heen, doen dat niet. Kúnnen dat niet doen.

Hoe dan ook is wetenschappelijk onderzoek een van de meest betrouwbare manieren van feiten vastleggen die je kan hebben. Is het onfeilbaar? Zeker niet.

Wat ik van mensen uit de zorg verneem (eigen ervaring, bubbel, dus zeker niet representatief voor de zorg als geheel –maar dat is de jouwe ook niet) is juist dat ze zich ontzettend irriteren aan de mensen die de regels aan hun laars lappen. Zij zijn namelijk degenen die al twee jaar kei maar dan ook kéíhard werken om de zorg op peil te houden, terwijl mensen nu schijt hebben aan de situatie en dus schijt aan de zorg.

Dinopino schreef:

Zo'n medicijn is wetenschappelijk bewezen dat het een hoge effectiviteit heeft in het genezen van de bij jou geconstateerde aandoening. De kans dat jij daardoor geneest is dus zeer hoog (anders zouden ze het medicijn namelijk niet voorschrijven). Kan het in jouw individuele geval wellicht minder goed werken door een of andere oorzaak? Dat kan. Maar omdat het onderzoek representatief is voor een grote groep mensen (bijv westerse populatie) is de kans dat het jou geneest zoals in het onderzoek naar voren kwam héél hoog.
Ervaring komt daar bij kijken als 2e "stap": de arts ziet dat het wetenschappelijk onderzoek correct is omdat vrijwel elke keer als hij het medicijn voorschrijft, de conditie genezen wordt.

Dus hoewel je reactie sarcastisch is, klopt hij wel.

Dinopino schreef:
Hoe kunnen er nu zoveel niet gevaccineerden op de IC liggen. Hebben er dus nog veel geen Booster gehad. Want zonder booster geld je als niet gevaccineerd. Maar dat zou ook betekenen dat de vaccinatiegraad niet zo hoog is, als ze juliie doen laten geloven.

Ik ga wanneer ik ziek ben niet naar een dokter, maar naar iemand, die wetenschappelijk kan aantonen dat hij me kan helpen en waar de ziekte vandaan kom, wanneer ik het zelf niet weet.

Ligt genuanceerder. Zonder booster ben je enigszins beschermd, maar niet zo optimaal als mét. Daarom wordt die distinctie in onderzoek vaak wel gemaakt.

Vaccinatiegraad is inderdaad afhankelijk van hoe je hem ziet, wie je als 'gevaccineerd' ziet.

Die dokter kan -met wetenschappelijk onderbouwde argumenten- aantonen dat hij je kan helpen.... Daar heeft hij voor gestudeerd... Jij weet het niet, DAAROM ga je naar die arts...

Cer schreef:
janderegelaa schreef:

Ik mis het icoontje van 'I'm with stupid' voor mezelf :)) :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:51

Cer schreef:
De mensen 'die in angst' leven zijn wat mij betreft echt de mensen die bang zijn van een vaccin (iets met middeleeuwen en hekserij ofzo.. geen idee hoe dat werkt), die bang zijn dat we opgesloten worden, die bang zijn voor een regering waarvan je bijna alles mag, dat je bang bent dat je buitengesloten wordt...

Grappig. Bij mij is het juist precies andersom. Ik vertrouw op mijn immuunstelsel. Niet op een onzinnig vaccin, waarbij de wetenschap iets moest fabriceren binnen zeer korte tijd en met iets te veel financiële belangen.

Ik leef, ik heb al die tijd gewoon geknuffeld, gehugd en gedaan, verjaardagen gevierd, getrouwd en genoten. 1x corona gehad, gekregen via gevaccineerden. Weinig dramatische symptomen. Precies wat ik al verwacht had.

Ik neem vrijwel nooit (meer) medicatie. Bewust niet. Heb zo mijn ideeën over de reguliere farmacie. Ik leef gezond (bewuste voeding, beweging). Wat wel eng is, is dat andere mensen tot zelfs onze overheid iets gaan bepalen over mijn lichaam, mijn gezondheid. Dat is echt niet ok, nee. Maar goed, gelukkig trek ik mij weinig aan, van wat de goegemeente of de overheid vindt.

Maar voor een ieder, die verslaafd is aan pillen en prikjes.... Prima hoor. Maar kun jij er dan ook mee leven dat een ander voor een andere weg kiest?
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 08-02-22 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:51

Dinopino schreef:

Heel simpel voorbeeld: een paracetamolletje. Gewoon te krijgen bij de etos. En ja, ook daar zit járen aan wetenschappelijk onderzoek achter. Dat paracetamolletje was er echt niet in één keer; onderzoekers hebben gekeken naar hoe je lichaam op moleculair niveau pijn voelt, wat voor stofjes daarbij komen kijken, een stofje moeten ontwikkelen die die stofjes tegengaan, getest of dat ontwikkelde stofje niet gevaarlijk is voor de gezondheid, etcetera. En uiteindelijk ligt het in de winkel en kan jij, als je pijn hebt, een paracetamolletje nemen en dan heb je minder/geen pijn meer. En dat werkt inderdaad voor bijna iedereen op dezelfde manier.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:54

Twiggy2008 schreef:
Maar voor een ieder, die verslaafd is aan pullen en prikjes.... Prima hoor. Maar kun jij er dan ook mee leven dat een ander voor een andere weg kiest?

Ik vraag me af waarom je heel denigrerend 'verslaafd' zegt...
vind je dat nodig? Kan je ook gewoon open een vraag stellen?

(en ik moet een beetje aan Jomanda en Silvia denken als ik dit soort verhalen lees. Oh, en ik las laatst een meme waarin zoiets stond als mensen die in de tegenwoordige tijd ervoor kiezen om middeleeuws te sterven..zoiets... ik vond m wel treffend)
Ik vind t prima als iemand iets anders doet, maar er was iets met ziekenhuisbezetting ofzo.. nou goed, gelukkig is het bijna voorbij.
ik word ondertussen echt schijtsimpel van mensen die menen voor mijn rechten op te moeten komen (wij zijn nederland, en meer van dat soort debiele kreten) en om die reden ook mensen doxen, bedreigen, een soort totalitaire staat willen afkondigen, naar een dicatuur neigen en weet ik al niet meer..

Maar, don't feed the troll... :) staat weer genoteerd... :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:57

Twiggy2008 schreef:
Cer schreef:

Grappig. Bij mij is het juist precies andersom. Ik vertrouw op mijn immuunstelsel. Niet op een onzinnig vaccin, waarbij de wetenschap iets moest fabriceren binnen zeer korte tijd en met iets te veel financiële belangen.

Ik leef, ik heb al die tijd gewoon geknuffeld, gehugd en gedaan, verjaardagen gevierd, getrouwd en genoten. 1x corona gehad, gekregen via gevaccineerden. Weinig dramatische symptomen. Precies wat ik al verwacht had.

Ik neem vrijwel nooit (meer) medicatie. Bewust niet. Heb zo mijn ideeën over de reguliere farmacie. Ik leef gezond (bewuste voeding, beweging). Wat wel eng is, is dat andere mensen tot zelfs onze overheid iets gaan bepalen over mijn lichaam, mijn gezondheid. Dat is echt niet ok, nee. Maar goed, gelukkig trek ik mij weinig aan, van wat de goegemeente of de overheid vindt.

Maar voor een ieder, die verslaafd is aan pullen en prikjes.... Prima hoor. Maar kun jij er dan ook mee leven dat een ander voor een andere weg kiest?

Pffff de zoveelste discussie over je immuunsysteem door iemand die niet weet hoe het imuunsysteem werkt.

Jouw immuunsysteem kan zich pas ontwikkelen als het in aanraking komt met hetgeen waar het immuun voor moet worden. En het probleem is dat je niet weet hoe jouw immuunsysteem gaat reageren. Krijg je een snotneus en een kuchje of Long-Covid? Of ga je gewoon dood? En dat weet je pas als je besmet wordt. Dat is precies waarom jonge kinderen vaccinaties krijgen.

Jouw “healthy lifestyle” is geen garantie voor succes. Kijk maar naar al die profvoetballers en -nu heel actueel- de olympische sporters.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:58

Ja Jan jeeeemig wat doe jij nou?? -O- :')

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:59

Cer schreef:
Ja Jan jeeeemig wat doe jij nou?? -O- :')

Ik zit toch maar een beetje thuis :D
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:03

Goh ZIE JE WEL, die vaccinatie werkt helemaal niet.

/s